Do czego służą te zaślepki w podłodze ?
I najważniejsze pytanie: czy da się je gdzieś kupić, bo mi poginęły przy remoncie ?
Można je wkleić na paście uszczelniającej do spawów ?
(zdjęcie ukradłem Dredziochowi)
Sluzą do zatkania tych dziur :) Jak chcesz to moge Ci pare znaleźć, wal na priva.
Mysza liil (EM) / 2007-06-30 12:07:17 /
Ha, wiedziałem ! :)
To w takim razie po co są te dziury ? Otwory technologiczne ?
No włąsnie po co te dziurska w podłodze? tez się ostatnio zastanawiałem i też nie wiem:/
Gumbas / 2007-06-30 12:39:41 /
Ja te korki to ze szrota wydłubałem.
Michał.. / 2007-06-30 12:51:05 /
chyba po to że jak ci sie samochód zamoczy to możesz tamtędy pozbyć się wody :D
BirdDog / 2007-06-30 13:23:22 /
zaslepki masz tam, gdzie dią podłuznice i wzmocnienia w samochodzie. a śa po to, żeby te na codzień nie dostępne mijesca zakonserwowac, a później zaślepic ;)
Ot co ;)
michalch83 / 2007-06-30 13:29:09 /
Ani jedna okrągła zaślepka nie występuje nad jakimkolwiek profilem zamkniętym. Widać to np. tutaj:
Na podluznicach są fasolkowate zaslepki, zrobione z plastiku, przykryte fabryczną matą bitumiczną.
Te okrągłe stalowe zaślepki zakrywają dziury zrobione na wylot przez podloge. Moze do osuszania, moze do wymiatania smieci :) Tego nie wie nikt. Jak najbardziej powinno się je wklejać na pastę uszczelniającą.
Mysza liil (EM) / 2007-06-30 13:51:12 /
ostatnio brałem takie plastikowe od Bartka (camaro) wiec jak cos to odezwij sie do Niego, powinien miec jeszcze...pozdro
mateush (proko) 3M / 2007-06-30 14:37:06 /
To są najprawdopodobniej jakieś otwory technologiczne,karoseria w fabryce była kąpana w różnych podkładach albo czymś tam i nadwyżki tego wyciekały sobie też tymi otworami.Z tego co pamiętam,jakiś czas temu Bartek miał te metalowe kapselki fabrycznie nowe.
kacheł / 2007-06-30 14:44:29 /
rownie dobrze mozna by zanurzac podloge (lub cala bude) w pozycji pionowej, choc calkiem mozliwe ze masz racje kacheu. Mi sie za to ot otwor przydal i ulatwil nieslychanie zadanie:) - ciekl mi jeden reflektor tylni i we wnece kola zapasowego mialem wody na rowno z podloga bagaznika (bo dopiero na tej wysokosci byla pierwsza dziura:) ) - wyjalem zaslepke i w 2 sekundy mialem sucho - a tak by trzeba bylo wybierac.. wycierac itd
oprócz roli odpływu technologicznego w fabryce ta dziura może również tłumić mniejsze lub większe naprężenia ;-) u mnie były solidnie wygnite i kilka zastąpiłem gumowymi zaślepkami z Toyoty którą rozebrałem na części ;-p
-normalnie były na solidny wcisk - można oczywiście wkleić na masie uszczelniającej do spawów .. zazwyczaj na łączeniach korodują :-/
MikeB4 / 2007-06-30 16:09:15 /
mam te zaslepki nowe
metalowe z gumka 23mm i plastikowe 36mm
camaro / 2007-06-30 16:25:01 /
Slużą tylko i wyłącznie do odprowadzania pęcherzy powietrza i osuszania karoseri po lakierowaniu zanużeniowym. Co do "tłumienia nprężeń" to (abstrahójąć od całkowitego braku sęsu tego stwierdzenia) wręcz przeciwnie wprowadzają dodatkoew koncentracje naprężeń ale zą zwyczajnie złem koniecznym.
bartek nowakowski / 2007-07-02 16:20:47 /
http://www.capri.pl/forum/32485#148160
Trójkąt / 2007-07-02 16:51:12 /
Tylko jeśli by spietrzały to otwory nie zachowały by się w takim stanie ;-)
Naturalnie ich najważniejsza rolą jest odpływ (nadwozia u Forda były pokrywane zanurzeniowo warstwą specjalnego podkładu w wannie dodatkowo pod napięciem) więc jakos musiał odpłynąć - stąd przetłoczenia i otwory - natomiast nadwozia raczej nie były malowane zanurzeniowo. Przetłoczenia niwelują naprężnia działające na nadwozie podczas przenoszenia drgań na nadowozie czy przy podnoszeniu auta za bok ;-)
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk2-d-1976-01/11
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk2-a-1974-01/19
MikeB4 / 2007-07-02 18:06:52 /
wygiecia blachy na podlodze nic nie niweluja tylko nadaja sztywnosc przez uksztaltowanie (patrz tez np.: ceownik, teownik, kątownik)- zegnij sobie plaski arkusz blachy takiej grubosci jak podloga, a zegnij sobie podloge...
wywiercenie otworu w newralgicznym punkcie jak najbardziej niweluje naprezenia i zapobiega dalszemu kruchemu peknieciu (niewiem czy w podlodze mialy spelniac takie zadanie) - nawiercanie szyb na krancach pekniec, lub obejrzyj sobie nacinane na "listki" tarcze go flexa (ewentualnie sprezyne talerzowa w sprzegle) - na koncu naciecia jest okragly otwor
też nadają sztywność i to ich główna rola - dzięki temu blacha głucho nie faluje przy uderzeniu w dziurę - ale pomagają też sie jej rociągać troszke na zasadzie harmonijki (oczywiście to spora przesada bo tam ugięcie jest niewidoczne).... próg pracujący na zginanie czy skręcanie ma gdzie przenieść część naprężeń. zegnij zamknięcie pudełka zapałek trzymając za odcinki o które sie odpala zapałkę i widać o co chodzi.
Ale np. nowe elementy blacharskie jak płat podłogi - tych otworów już nie posiadają.
Chociaz niektóre jednak tak :-)
http://johnsmustang.com/Catalog/262/
Ciekawe czym kierowali sie projektanci umieszczając zaślepke we wcale nie najniższym miejscu podłogi ;-) Na nowym elemencie juz jej nie ma, ale czego wymagać od elementu za 54 zł ...
MikeB4 / 2007-07-02 20:22:55 /
a mnie się wydaje, że część procesów produkcji nadwozia już dawmo temu odbywała się metodą zanurzeniową / auto na transporterze przepływało pod powierzchnią cieczy / następnie cała ta chemia musiała gdzieś spłynąć i to koniec tajemnicy zaślepek :).
.STICH. / 2007-07-02 22:09:54 /
ej... ale wystarczy przeczytać o procesie zabezpieczania karoserii w jednym z folderów: http://www.capri.pl/image/folders/taunus/mk2-d-1977-01/20
"strona 18. - 5 linijka od dołu. - do następnej kolumny, 9 linijka od góry."
a tak przy okazji, to te pofalowania blachy, też były z racji stref amortyzacji podczas zderzenia.. w latach '70-'80 raczej już byli tego świadomi. :-)
a kilka linijek niżej piszą jak często wymieniać olej w skrzyni biegów, w silniku i co ile robić przegląd :-) i jak to fajnie być w posiadaniu forda Taunusa :-)
Moze ktos ma jeszcze te blaszane zaslepki?
Potrzebuje 12 sztuk bo mi przegnily do granic mozliwosci....pierscionki ktore byly pod klejem tylko zostaly :-)
Mattai / 2007-10-29 12:18:58 /
załoz sobie gumowe,napewno nie przegnija
a kto ma takowe na zbyciu??
Szafa !G.O.P! / 2007-10-29 12:44:53 /
przejedz sie do sklepu motoryzacyjnego jakiegokolwiek i dopasuj od czegos innego duzo napewno to nie kosztuje, a nie musi byc oryginalne
jak nie ????
:)
marian212 / 2007-10-29 13:12:04 /
No wlasnie jak nie??? ;-) ...jak tak.
Podobno od jakiegos transita pasuja plastikowe...ale jak byly metalowe to stawiam na oryginalne rozwiazanie :-)
Mattai / 2007-10-29 15:08:27 /
spróbuj od Sierry... były w nich plastikowe, może będą pasowały
♠Zoggon♠ / 2007-10-29 16:15:09 /
camaro ma takie zaslepki orginalne fordowskie ale plastikowe ja takie zainstalowalem a metalowych w motoryzacyjnym ze swieczka szukac w szczecinie nigdzie takich przynajmniej nie ma