logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wałek 4,0 a inne koelny...

Wałek 4,0 a inne koelny...

Witam, mam takie pytanie: Jak sie ma wałek z 4,0 do innych v6?
Chodzi o to że przygotowuje projekt i potrzebny mi ostrzejszy wałek do 4,0.
Chciałem z niego wydudłać jakieś 220-230KM, tylko oprócz wydechu dolotu i strojenia wałek by sie przydał i stąd pytanie czy w "naszych"(europejskich) vałkach nie byłt ostrzejsze niz w 4,0?
Poza tym to jaka regulacje luzów zaworowych ma 4,0? Mechaniczna czy hydro?
Pozdro Dziku

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-24 21:36:01 /


Regulacja hydrauliczna, szklanki na styku z wałkiem mają rolki, sam wałek kręci się w przeciwną stronę w porównaniu do 2,3-2,8.

Jakbyś potrzebował to mam wałek od 4,0 i komplet szklanek również by się znalazł.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-24 23:34:12 /


Trójkąt a takie cudo jak napinacz łańcucha rozrządu czy jakoś tak posiadasz do 4.0 może potrzebujędo tego Granadziarzowego silniczka.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-24 23:47:58 /


A to nie to samo co w 2.9?

Mysza liil (EM) / 2007-06-25 06:44:27 /


No właśnie ciekawi mnie na ile pokrewne jest z 2,9 bo do 2,9 można podobno mechaniczną regulacje z 2,4 założyć... Ale chyba dopuki nie znajde silnika(Ile mozna dać za stosunkowo zdrowe 4,0?) i nie rozbiorę, to się nie dowiem...
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 07:19:20 /


Hydrauliczna regulacja w 4.0 dziala bardzo dobrze i nie ma po co zmieniac. Mysle ze za 1500 powinienes kupic golasa w dobrym stanie. Ja swojego kupilem na farcie, bo nie dozyc ze za grosze, kompletnego i nie latanego na gazie, to jest cichy i nie zadymi nawet (od poprzedniego PC nie dolałem kropli oleju do silnika, przejechalem z 4 tysiące, a jak juz odpalam smoka, to cisne dosyc mocno).

Mysza liil (EM) / 2007-06-25 07:32:33 /


Napinacz jest inny, możliwe że posiadam, muszę piwnicę przegrzebać.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 09:08:31 /


Owszem działa dobrze, pod warunkiem że silnik nie stał długo, choci tylko o to że hydrauliczna działa na niekożyść mocy, bo mechaniczna na tym samym wałku miałaby większe otwarcie, a w hydro olej jest wyciskany i zawór uchyla sie mniej.
Poza tym czy 4,0 jest plug'n'play do skrzyni od vałki?
Pozaostaje szukać(najpewniej u anglików) ostrego wałka, ewentualnie jeśli jest taki jak w 2,9 to wziąć jeden i iść do naszych magików co wałki sportowe robią, ale efekt moze być wątpliwy.
Ma ktoś fotki gołego 4,0? Najchętniej bez kolektorów. Jeśli tak to wyślijcie na ldzik@wp.pl ...
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 09:23:39 /


Z tym walkiem to nie jest chyba wielki problem. Znajdujesz wszystkie wymiary jakie ma ten od 4.0 idziesz lub dzwonisz do Swiatka, mowisz co chcesz miec, a on robi nowy walek o takiej specyfikacji jak Ci sie tylko podoba. Z tego co wiem, to nikt nie przerobi Ci walka seryjnego z v-ki na ostrzejszy tylko i tak zrobia nowy walek, ewentualnie wykorzystujac tylko ze starego naped aparatu zaplonowego to bedzie ciut taniej.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 11:25:09 /


W 4,0 niema aparatu zaplonowego .

Co do walkow swiatka znam rozne opinie co do ich trwalosci .

Co do silnika 4,0 to bym szukal walka w USA a nie w angli , bo ten slinik tam powstaje. I tam mozna znalesc fajne kity :).

Skrzynia pasuje od zwyklej V.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 11:41:30 /


Szklanki hydrauliczne nie zmniejszają skoku zaworu :) siłownik hydrauliczny ma zaworek blokujący możliwość wyciśnięcia oleju przy dużym obciążeniu czyli podczas wznoszenia zaworu. Poza tym niewskazane jest montowanie mechanicznej regulacji przy wałku przystosowanym do pracy z hydrauliką. Hydraulika wymaga innych wzniosów krzywek!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 12:11:44 /


Nie ma aparatu, ale zebatka jest :) Bo napedza pompe oleju, a w miejscu aparatu siedzi zaslepka, lub w silnikach SEFI czujnik polozenia wałka rozrządu.

Moj silnik stał 3 lata, a moze nawet wiecej, i nic mu sie nie stało. Ostatnie 2 lata przed odpałem raz na miesiąc psikałem mu WD40 w swiece i obracałem wałem korbowym.

Mysza liil (EM) / 2007-06-25 13:17:47 /


PieM - niektórzy napawają i potem obrabiają wałki np. Rewar.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 13:46:12 /


Wiem, ze napawaja, ale wlasnie na temat napawania slyszalem wiele negatywnych opinii. Wiem tez, ze niektore male firemki probowaly napawac(jesli mozna to tak nazwac) krzywki z brazu - kumpel ma tak zrobiona regeneracje w BMW i nawet jezdzi. Zaproponowalem rozwiazanie takie, a nie inne bo rozmawialem z Swiatkiem na temat zrobienia takiego walka i odradzal wszelkie napawania (chociaz wspominal, ze gdzies tam maja zaklad, ktory ma odpowiednia komore i jest w stanie zrobic to dobrze). Co do jakosci walkow made by Swiatek, tez slyszalem kilka opinii i wydaje mi sie, ze jest to jednak firma profesjonalna i wie co robi.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 14:04:58 /


Na tyle wie co robi, ze nie chciala sie podjąc tuningu 4.0 v6, bo stwierdzili, ze jest hydrauliczna regulacja zaworów i nie da się planować głowic... A o podkladce pod klawiatury to juz nie mogli pomyslec? :/

Mysza liil (EM) / 2007-06-25 14:13:04 /


Jak dla mnie to nieche im sie bawic w silniki ktorych nigdy nie robili .

V zadko sie robi w naszym kraju i dlatego sie ich wystrzegaja :(

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 14:21:38 /


A i wedlog swiatka 2,0 OHC fordowskie jest nie tuningowalne :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 14:22:39 /


No fakt, podejscie troche maja takie, ze jak nie da sie 100PS z litra to juz nietuningowalne. Ja nie mam zastrzezen, pod tym katem, bo jak zawiazlem im moje 2.3 to chcieli wszystko tam robic, a ja mialem w planie tylko planowanie glowic i szlif zaworow, ale w mojej wypowiedzi nie chcialem uwzgledniac checi do pracy, tylko jakosc wykonania.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 14:31:09 /


Poszperaj w piwnicy bardzo proszę;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 14:34:32 /


generalnie jak sie orientowalem podczas remontu mojego 2.8 to wiekszosc zakladow w polsce jezeli sama nie ma sprzetu do danych robot (np tulejowanie V-ki) to juz twierdzi ze to jest niewykonalne i nikt inny tez tego nie zrobi.
Inna srawa ze kasa jest z tego ro sie robi masowo.. a jak juz trzeba pomyslec, to niee... chetniej niz podejmuja wyzwania to przyjmuja gotowke, ale wkoncu nikt nie jest matka teresa

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 15:24:27 /


Wałek do hydraulicznych szklanek musi być wykonany o wiele dokładniej jak wałek do mechanicznej regulacji, dlatego małe firmy nie podejmują się ich wykonania.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 15:49:06 /


Trójkąt, właśnie o to chodzi, że muszą mieć większy wznios, żeby skompensować wugięcie poduszki olejowej. Skąd wziąć dane wała z 4,0? W ogóle dane 4,0?
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 18:47:45 /


Ok, świątek ma wałek, który ma napisane 2,4l 2,8l do mechanicznej regulacji...Dziwne jakieś, myślałem że 2,4 to takie mniejsze 2,9 z mechaniczna regulacją, ale skoro wałek do 2,4 i 2,8 to znaczy że wałek w 2,4 kręci sie w odwrotna stronę niż w 2,9, czyli tak jak w 2,8. ciekawe czy ktoś to zrozumie, hehehe....
Ale jeśli wałek do 2,4 pasuje(byc może, musze do nich napisać) do 2,9, to czy da się go wciepnać razem z mechaniczą regulacją do 4,0?
Wprowadzam tu analogię ponieważ widziałem porównawcze foty 2,9 cossie i 4,0 i wszystkie panewki itp wałka były takie same, tylko że krzywek nie miał... za to miał kółko żebate napędu pompy w odwrotną stronę, czyli moze tak jak 2,8. Ma ktoś fotkę wałka z 2,8??
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 20:59:31 /


wałek od 2.4 wsadzisz do 2.9 i pewnie do 4.0 ale ni chu* do 2.0/2.3/2.8 i odwrotnie
tekst "wałek rozrządu do 2.4 i 2.8" to stek bzdur, ze względu na inna konstrukcje głowicy 2 lub 4 garki nie będą pracować,
wałek w 2.4 i 2.9 kreci sie w tą sama stronę,bo jest napędzany łańcuchem a nie jak w starszych koelnach kołem zębatym,
skoro wałek do hydrauliki ma większe wzniosy to co za problem dać szklanki bez hydrauliki :) i wyregulować te zawory ręcznie? nie wiem jak w 4.0 ale w 2.4/2.9 są zwykłe z śruba do regulacji, identyczne jak w 2.0/2.3/2.8
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-25 21:17:17 /


Moze wkradl im sie blad i mialo byc 2.3/2.8, ale mozliwe tez, ze nie sa za bardzo obeznani w temacie. Jutro jade do nich to sie wypytam co i jak.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 21:26:29 /


COke wiem i dla tego sie dziwię....
PieM, będę wdzięczny. Chyba chodzi o 2,3 i 2,8 bo sa podane luzy zaworowe...
Ale jakby sie udało założyc mechaniczna regulację, to teoretycznie będziemy mieli większy wznios. Żeby jeszcze te kąty... chyba będę musiał szukać ostrego do 2,9, lub 4,0. Ale najpierw zdobyć 4,0 i pomierzyć, porównać z 2,9 i wtedy sie okaże.
Czy 4,0 ma 3 kanały wydechowe jak 2,9 czy 2 jak 2,8?
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-25 21:43:51 /


sory ale chyba nie uważałem na fizyce :)) olej to ciecz a ciecze są nieściśliwe wiec o jakiej poduszce olejowej Dziku piszesz ?? :]

dając mechaniczne szklanki zamiast hydraulicznych na tym samym wałku tylko zmniejszysz skok zaworu bo będziesz musiał ustawić luz 0,3-0,4mm i o tyle skok zaworu się zmniejszy :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-26 00:55:55 /


Oka nieściśliwy, tylko dlaczego wszystkie wałki od hydrauliki mają większy wznios krzywek, niż te same bez hydrauliki(Polonez, i sporo silników fiata, kilka francuzów) a wznios zaworu taki sam? Może nieściśliwy ale musi byc w jakiś sposób wyciskany ze szklanki...
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-26 07:28:06 /


Pare informacji od Swiatka wyciagnalem, a mianowicie: Jesli walek w 4.0 bedzie przerobiony na mechaniczna regulacje zaworow to podejma sie roboty, jesli nie to nic nie zrobia. Koszt walka nowego to okolo 1300zl z popychaczami. Jest jeszcze tansza metoda jakies azotowo-siarczanowe utwardzanie(przerabiaja stary walek) i koszt zrobienia walka w ten sposob to 650 z popychaczami. Co do tego, ze w cenniku jest 2.4/2.8 to wcale nie jest pomylka, tu chodzi tylko o cene walka, bo cena taka sama jest przy 2.0, 2.3, 2.4, 2.6, 2.8, 2.9, 4.0.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-26 13:46:43 /


He. nie da się wycisnąć skoku zaworu ze szklanek :) (fajnie by bylo)
rużnica może polegać przedewszystkim na konstrukcji silnika, starsze silniki miały ogulnie nizsze krzywki , a nowocześniejsze a więc i częściej pędzone hydrauliką mają wyzsze krzywki :) Jedyne miejsce gdzie można zmienić skok zaworu bez zmiany wałka to dzwigienka zaworowa- przesunięcie jej osi podparcia spowoduje zmiane przełorzenia.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-04 20:53:22 /


A wracając do wątku to wątpie czy da się te wałki zamienić. Np wałek od 2,3 ma inną średnice czopów niż wałek z 2,8. Ale napewno da się takowy wałek "naostrzyć" :) nie wiem jak to wygląda teraz ale 5 lat temu taka operacja kosztowała ok 30 zł za czop.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-04 21:01:56 /


Jesteś w wielkim błędzie co do średnic czopów na wałku w 2.0 są małe czopy w 2.3 i w 2.8 są małe i duże

PSIAŁA / 2007-07-04 21:19:00 /


a wałek gażnikowy od 2.8 jest taki sam jak w 2.3

PSIAŁA / 2007-07-04 21:20:11 /


czopy osadcze sa takie same we wszystkich koelnach do chyba 79 roku i potem zmienili czopy na wieksze - ale tez sa zamienne - sam jezdze na 2.8 z walkiem od 2.3 i smiga fajnie. Haynes gdzies informuje ze walki dla 2.0 i 2.3 sa takie same a 2.8 ma inny - ale jak to jest naprawde to cholera wie - tak samo jak z tylnym stabilizatorem w granadzie..

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-04 22:05:23 /


Granadziarz ładnie wszystko wypisał juz kiedyś.
Wnioski do wyciągnięcia samemu :)
http://www.capri.pl/forum/113712

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-05 12:40:13 /