logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Nadwozie w 2.8i a inne.

Nadwozie w 2.8i a inne.

Czy są jakieś różnice między wersją 2.8i a innymi? Mam na myśli różnice w wykonaniu nadwozia tj. wzmocnienia pod silnik (inne podłużnice?), skrzynie, w miejscu mocowania Mc Pherson-ów itp.
Czy do budy po R4 (np. 1.6 GT, 2.0) można od tak sobie wsadzić 2.8, 2.8i lub 2.9i ? - gdzie jest "granica"?
Ewentualnie co trzeba zmienić?

PiotrekFCapri / 2003-05-14 18:43:01 /


tak, sa roznice, jest pare drobnych wzmocnien, w podluznicach nie ma dziur na belke pod wspomaganie, nie ma mocowan drugiego wydechu
fartuchy blotnikow sa inne dla R4 i V6, moze chodzic o jakies mocowania
generalnie wszystko ma ten sam ksztalt

ja teraz remontuje bude od R4 a bedzie tam 2.8i i nie widzialem wiekszych problemow
jak cos wyjdzie podczas wkladania silnika to dam znac, ale to za miesiac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-14 20:01:40 /


Nie chodzi mi o czynności przy zmianie z R4 na V6 (poj. wymienione wyżej), ale o wpływ tych silników na budę (bez tych dodatkowych wzmocnień).

PiotrekFCapri / 2003-05-14 23:30:40 /


to ja dodam ze brakuje takze otworu na przewod z cisnieniem oleju, aczkowkiek, jest on 'nacechowany', no i jak pisał juz camaro mocowanie drugiego wydechu tak samo ;P
camaro 'mocowanie fartuchow błotnikow' ? co to jest?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 02:19:55 /


napisalem ze fartuchy sa inne i moze chodzic tu o jakies mocowania na nich a nie ich mocowania

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 07:18:31 /


ti i ja dożuce swoje pytanko czy we wszystkich nadwoziach w capri mk3 jest taki sam tunel tzn: miejsce na skrzynie???

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 09:18:06 /


camaro aha dzieki wizualnie sie nie roznia, no poza mocowaniem aku. (lewa-prawa)
trojkat wizualnie sa takie same, ale nie mierzyłem.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 13:24:51 /


Zależnie od wersji, były różne miejsca mocowania skrzyni i wału. Tu są dane:

http://www.capri.pl/garage/body-frame.php

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 13:38:09 /


faktycznie jednak te +/- 2mm i +4mm pozwalaja na bezinterwencyjny montaz, gdyby nie post MK nawet bym o tym nie wiedział ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 13:49:00 /


tylko ze ten rysunek jest do Mk2, tak przynajmniej mowi ksiazka serwisowa
w Mk3 '82 zmienily sie skrzynie z wodzikowych na nowsze i wtedy tez byla zmiana zwiazana z podpora
kiedys o tym rozmawialismy i do konca nie wiadomo jak to jest

ja moge dodac tyle ze sa rozne rodzaje podpory walu i ze 2.8i ma inna lape pod skrzynie 5-bieg ktorej nie widzialem na oczy wiec nie wiem jak wyglada

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 16:49:49 /


To fakt, rysunek jest z rozdziału opisanego rokiem 1974, ale jest też rozdział o blacharce z 1978, więc Mk III, i nie ma tam żadnej aktualizacji. Więc i tak nadal nie wiadomo.
A co do łapy skrzyni, to ja w swoim 2.8i miałem pierwotnie skrzynię 4, jak wkładałem skrzynię 5 to stara łapa skrzyni pasowała idealnie. Trzeba będzie zajrzeć dajmy na to Klinerowi pod samochód i zobaczyć jak to tam wygląda.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 17:26:35 /


Jak się domyślam nie ma żadnych przeciwwskazań (dla sztywności nadwozia)aby wsadzić np 2.8, 2.8i lub 2.9i do budy po R4?

PiotrekFCapri / 2003-05-15 18:35:33 /


W Mk2-3 byly trzy rodzaje lap pod skrzynie

1) -3.0 automat

2) -manualne 3.0
-automaty bez 3.0
-2.8i
-5-biegowe 2.3 i R4 po 2.83

3) -R4 do 2.83
-1.6 po 83 4-biegowe
-V6 do 83 4-biegowe

trzy rodzaje belek pod silnik (ktora akurat nie ma z tym zwiazku)

1) -Kent, Pinto, koeln V6 bez wspomagania
2) -3.0 bez wspomagania
3) -3.0 , koeln V6 ze wspomaganiem

i trzy rodzaje podpory walu, nieco zagmatwane ale tez powtarzajaca data zmian jest 2.83

Wg fiszek ZMIENIL sie numer calej karoserii 2.83 wiec w chwili wprowadzenia nowego typu skrzyn, rysunki ktore sa w ksiazce serwisowej i na stronie tego nie uwzgledniaja
Innych drobnych roznic w calej karoserii Mk3 fiszka zupelnie nie wyroznia, jest jedynie dopisek aby przy zamawianiu podac dokladny model, wyposazenie itp
Wydaje mi sie ze w 83r karoseria sie ujednolicila pod wzgledem polozenia podpory skrzyni, nie stosowano juz wtedy ani wodzikowej skrzyni ani skrzyni typ 3 do kentow ani 4-bieg typ 5 do 3.0 i 2.8i
zostaly juz wtedy tylko typ 9, E i C3 ktore maja to samo polozenie lapy
W karoseriach przed 2.83 podpora skrzyni i walu moze byc w roznych miejscach tak jak na rysunku

wydaje mi sie ze to wyjasnia cala sprawe, do 2.83 byly rozne skrzynie i rozne polozenia podpor, po 2.83 ujednolicone skrzynie i jedno polozenie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-15 20:22:29 /