Kolektory wydechowe od 2.9 - lewy ładnie schodzi sobie lekko w bok i w dół, ale prawy celuje prosto w ścianę grodziową.
Macie może pojęcie czy w jakichś innych samochodach z 2.9 V6 mógł byc inny prawy kolektor, celujący bardziej w dół?
Michał Konieczny / 2022-11-15 21:06:09 /
Wychodzi w grodź bo musi się minąć z filtrem oleju.
W grę pewnie wchodzi przejściówka kątowa do filtra od 2,9 cosworth, i skierowanie filtra w dół, oraz jakiś niestokowy kolektor.
Trójkąt / 2022-11-15 22:12:47 /
Pasującą kątową podstawę filtra miał zdaje się również explorer 4,0
Trójkąt / 2022-11-15 22:24:53 /
> jakiś niestokowy kolektor
Dzięki. Kątową podstawkę filtra znam, chodzi właśnie o kolektor który zerkałby sobie w dół a nie do tyłu. Czy "niestokowy" to znaczy zostaje mi wyspawanie sobie barana? Czyli że fabrycznie żadnej takiej opcji nie było? Sugeruję się tym że w mniejszych V6 były.
Michał Konieczny / 2022-11-16 10:13:13 /
W mniejszych czyli w 2.4? No bo chyba nie mówimy o 2.0/2.3/2.8, bo tam po 2 porty tylko. Może amerykańskie 2.8, tam nie było po 3 porty na głowicy?
Konrad vel smasher / 2022-11-16 11:32:06 /
Coś się chyba mało precyzyjnie wyrażam. Tak, chodziło mi o mniejsze 2.0/2.3/2.8, tylko że oczywiście nie mam pomysłu zakładania kolektora od nich - no bo 2 porty - podałem je jako przykład że mimo lokalizacji filtra oleju w tym samym miejscu były różne warianty zagięcia wylotu, zależnie od samochodu. No i może z 2.9 też tak było, że w jakimś innym wozie ten kolektor był zgięty bardziej w dół - czy może wiecie że coś takiego istnieje?
Michał Konieczny / 2022-11-16 16:21:47 /
Ameryka w Bronco/Ranger chyba miała jeszcze gorzej z Twojej perspektywy, ale może pojechać po bandzie i dać lewy amerykański?
Strona od filtra ameryka od kierowcy
Bronco chyba akurat ma lepiej, bo celuje w dół
https://shop.broncograveyard.com/mobile/91-4_93-30L-RH-Exhaust-Manifold/productinfo/80007A/
Grzesiek_Rudy / 2022-11-16 16:43:36 /
no to chyba ten ode mnie to Ranger.... Cieszę się, że wspólnymi siłami :)
Jakoś nie przyszło mi do głowy szukać w wariantach USA... Jak dam lewy amerykański na prawą stronę to wylot będzie patrzył w niebo? Ale ten z BroncoGraveyard opisany jako Ranger/Explorer wygląda obiecująco!
Michał Konieczny / 2022-11-16 17:26:05 /
Tyle że tam jest napisane że to od 3.0, nie 2.9... Chyba inny silnik (ja się w amerykańskich wariantach nie wyznaję, czy tam mieli jakieś swoje 3.0 V6?) Bo są też obok takie opisane jako 2.9 - te co Trefl pokazał wcześniej, z tego by wynikało że to może jednak różne silniki.
Michał Konieczny / 2022-11-16 17:33:06 /
3,0 Vulcan, ale z zadnich napędów, to on jedynie w aerostarze chyba występował. Tak, to inny silnik.
Ja bym sobie wyspawał pasujący.
granadziarz_3M / 2022-11-16 20:59:27 /
Nawet nie przyuważyłem tego vulcana... No to tak wygląda USA
https://www.google.com/search?q=passenger+side+2.9+bronco+exhaust&client=ms-android-samsung-ss&prmd=sivn&sxsrf=ALiCzsa-Km3tU1Kn2wf0QLIjTyB_gygDNg:1668630093997&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjumY7Aw7P7AhXsBxAIHXhrDuYQ_AUoAnoECAIQAg&biw=412&bih=778&dpr=2.63#imgrc=nKtlEcjO31bvIM
Albo taki aftermarketowy dorman
https://www.amazon.com/Dorman-674-536-Exhaust-Manifold-Kit/dp/B000E35VZM
Ło! ten super, bo se Michał może urżnąć go i pospawać jak chce!
granadziarz_3M / 2022-11-16 21:28:12 /
Brakuje miejsca aby wykręcić stalową rurą ??
2,9 na jednej sondzie miało z prawej strony rurę idącą niemal pionowo w dół zaraz za filtrem.
Trójkąt / 2022-11-17 09:07:42 /