otoz mam maly problem (capri R4):
cos straszliwie rzezi z tylu ale tylko podczas hamowania silnikiem lub jazdy na luzie. myslalem ze to most (a wlasciwie lozysko na walku atakujacym -jedyne, ktorego nie wymienilem podczas remontu) ale teraz juz nie jestem pewien. Cofalem okolo 30 metrow i cos jakby piszczalo, gdy ruszylem do przodu to przez ok 20 metrow cos jakby ostro ocieralo bo jak wciskalem sprzeglo to auto stawalo. po chwili przestalo. ale ciagle rzezi z tylu. boje sie cofac ;(. most czy podpora?
P.S skrzynia chyba nie bo zabardzo z tylu rzezi
konk / 2003-05-10 18:08:11 /
Chyba łożysko ataku,miałem takie zdarzenie w poldofonie;jak cofałem to blokowało a do przodu rzęziło aż zablokowało na amen.Jakby siadła podpora to by najpierw były detonacje.Moje łożysko sie zatarło i rozleciał sie koszyczek i zmielił-wymieniłem most, bylo taniej ,nie chcialo mi sie walczyć z łożyskiem.
Trophy / 2003-05-11 01:47:29 /
a co rozumiesz piszac o detonacjach siadajacej podpory?
a jakiego rodzaju jest lozysko w podporze?
konk / 2003-05-11 13:04:44 /
Albo paliles kapcia i rozsypal sie kosz satelitow w moscie i zablokowal przekladnie glowna... Nie chce cie martwic ale most raczej do wymiany...
Mysza liil (EM) / 2003-05-11 13:43:10 /
kapcia nie palilem ;) ale to chyba nie kosz bo most nie jest zblokowany tylko proboje sie blokowac przy cofaniu
konk / 2003-05-11 13:53:48 /
a może to cheble blokują :) a trą bo nie ma już na nich okładzin... co do mostu to zdejmij dekiel przykrywający mechanizm i zobacz w jak to wygląda... jeśli w oleju będziesz miał syf i wióry metalowe to może znaczyć że sypią się satelity bądź przekładnia
Trójkąt / 2003-05-12 08:42:54 /
tez jestem za tym zeby dokladnie obejrzec wszystko zanim rozbierze sie most
moze jest cos nie tak z podpora walu a moze z heblami, mogla sie zerwac okladzina, mogly popekac sprezyny szczek, obejrzyj hamulce
camaro / 2003-05-12 09:18:49 /
Chłopaki, hamulce u Konka są ok- okładziny mają 2 tygodnie. Konk, a może coś z amorami? Coś tam przycinaleś? Może siedzi za nisko i coś Ci ociera?
skoro okladziny byly wymieniane 2tyg temu to wlasnie moze byc powod, moze cos bylo zle zmontowane, urwalo sie itp
no chyba ze przed wymiana juz sie blokowal i to nic nie zmienilo
camaro / 2003-05-12 10:48:34 /
krzyzak walu jak sie spierdzieli to tak jakby strzela i blokuje bo luzno lata sobie
Kriss_MustangII / 2003-05-12 11:26:05 /
Żdaża się że szczęki blokują jazdę do tyłu,ale wtedy nic nie zgrzyta,poprostu hamuje któreś z kół,(występuje to z rególy na wskutek cieknacego płynu ham który powoduje zabrudzenie szczęk i mechanizmu zappadkowego)myśle że w tym wypadku to chyba może być coś innego...
aro / 2003-05-12 11:40:38 /
dzieki za wszystkie odpowiedzi
mam jeszcze jedna wieeelka prosbe!
cala awaria ma miejsce w helmutowie i ni w zab nie moge sie do gadac co mi padlo i co potrzebuje do naprawy-nie posiadam slownika technicznego. jezeli ktos moglby mi sprawdzic jak po niemiecku nazywaja sie ponizsze terminy to bylbym wdzieczny:
-tylny most
-podpora walu
-lozysko
-glowka tylnego mostu
-walek atakujacy
a najlepiej jak ktosby wrzucil skany z niemieckiego manuala
to sprawa zycia lub smierci ;)
dziex
konk / 2003-05-18 15:30:22 /
-tylny most -hinterachse
-wal -gelenkwelle
-lozysko -lager
-glowka tylnego mostu -traeger ausgleichgetriebe
-walek atakujacy - antriebskegelrad
camaro / 2003-05-18 19:11:55 /
danke!
konk / 2003-05-18 19:16:16 /
no i kolejny problem. zamierzam kupic simering do mostu (ten od strony walu) a most jest angielski-timken i okazuje sie ze byly dwa rodzaje tych simmeringow -do 80 roku jeden i pozniej inny- moze ktos wie czym sie roznily i czy sa ze soba zamienne
konk / 2003-06-03 17:18:35 /
Ha! nie zgadniecie co sie okazalo. ja tez bym nie zgadl. Rozkrecilo sie kolo zdawcze (to mocowanie do kosza satelitow na osiem srob) i odkrecone sroby darly obudowe a przycofaniu blokowaly. hmmm...nigdy ich nie ruszalem -ciekawe czemu sie odkrecily-pewnie musialy byc jakies drgania
konk / 2003-06-14 16:09:54 /
Czy wszystkie granady MK2 miały taka samą podporę wału?? Czy można kupić nową?? Jesli tak to ile$$$$??? Czy jest sens??? Jak wygląda proces wymiany????? Bardziej skomplikowane niż przeszczep V6 i montaż przekażników świateł??? Bo z mojej podpory zostały w zasadzie wspomnienia. Sama obudowa:)
Wszytkie mialy taką samą, powinna podejsc tez od scorpio/sierry. Zwroc uwage na rozmieszczenie mocowan, powinny byc na lini stycznej do okregu obudowy, czyli _O_ - coś takiego. Mozna kupic tez samą gumę oraz łożysko. Lozysko siedzi w dwoch blaszkach, a te blaszki dopiero w gumie. Montaz podpory wymaga wyjecia wału. Rozkrecasz na pol na srodku, sciagasz podpore z guma, zbijasz lozysko, zakladasz nową podpore i skrecasz. Wal rozczepiany jest na wielowypuscie ktory da sie zlozyc tylko w jednej pozycji.
Mysza liil (EM) / 2007-06-21 20:50:52 /
Podpinam się pod temat, czy podpora wału od Sierra, Scorpio, Granada będzie pasowała do Escorta?
Według intercars to zamiennik...
Z tego co już ustaliłem trzeba by przełożyć na pewno samą gumę bo mocowanie nie będzie pasować.
Pierwsze dwa zdjęcia to Escort ostatnie Sierra, Scorpio.
...::$nuffy (Grześ) / 2010-07-05 21:47:30 /
Przekładanie gumy to pomysł do dupy, ona trzymana jest przez wywinięte blaszki odgięcie których zwykle kończy się uszkodzeniem gumy.
zapek??? !G.O.P! / 2010-07-05 22:11:05 /
ale można zakupić samą gumę chyba nie?
...::$nuffy (Grześ) / 2010-07-05 22:24:36 /
Podpora do interesujacego cie modelu kosztuje malo i jest dostepna w sklepie. Jesli masz cos wymieniac to samo lozysko, o ile guma zyje. Takie lozysko w Krk kosztuje jakies 7-15zl i jest dostepne od reki np. na ul. Gromadzkiej w fabryce lozysk tocznych.
Classmobile / 2010-07-06 01:12:25 /
Łożysko do podpory, kupisz w większości hurtowni z łożyskami, nie ma z tym problemów, a do granadowej podpory kosztowało całe 8 złotych.
PiotrekGran / 2010-07-06 10:29:33 /
Ze względu na drgania które są odczuwalne na całej budzie obawiam się że guma właśnie poległa.
...::$nuffy (Grześ) / 2010-07-06 11:27:10 /
podpora bardziej przy ruszaniu powoduje drgania,o ile dobrze pamiętam z autopsji przynajmniej w granadzie,a drgania poduszka pod skrzynią,albo wał był składany z dwóch innych i też będzie buba
Zajżyj pod spód, ja mialem taki przypadek w Taunusie Kukiego, że poszla jedna ze śrob, mocująca łącznik elastyczny wału, a zamocowany na 2 śróbach zniekształcil się i powodował spore wibracje, wszystko zalezne jaki masz łącznik, bo jak ten stapiany z wielowpustem to niemożliwe, jak ten skręcany z każdą stroną to może też być to.
Killer vel M-maniac / 2010-07-06 11:34:07 /
W Escorcie nie ma gumowego sprzęgiełka ... a ten zamiennik nie będzie pasować bo Escort ma tą podporę symetryczną
-O- tu na środku tego kółka ma mocowania ....
MikeB4 / 2010-07-06 13:09:16 /
Czyli ew przełożenie środka, ale podobno problematycznie jest wyjąć gumę z uchwytu...
...::$nuffy (Grześ) / 2010-07-06 13:59:13 /
A jak mocno ma trzymać wał taka podpora? Czy mozliwe jest ruszanie ręką wałem na boki o jakies 10mm przy przyłożeniu niewielkiej siły, przy czym nie czuć że guma jest zerwana tylko bardzo miekka....
Kilgore / 2010-07-06 14:12:10 /
taki luz to chyba mały luz :)
bartozłomero / 2010-07-06 14:27:27 /
Problem jest taki ze nie mam wolnego obecnie kanału a wpełznięcie pod auto które zostało obniżone o 2" nie jest takie łatwe.
Dziś postaram się wejść pod spód jakoś i obadam przeniesienie napędu.
Zobacze jak ono jest dokładnie realizowane i co może powodować aż takie drgania:
http://www.capri.pl/forum/226325#455969
Porobię zdjęcia i będziemy radzić ;)
...::$nuffy (Grześ) / 2010-07-06 14:33:08 /
"W Escorcie nie ma gumowego sprzęgiełka ... a ten zamiennik nie będzie pasować bo Escort ma tą podporę symetryczną
-O- tu na środku tego kółka ma mocowania ....
MikeB4 Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-06 13:09:16 / zgłoś do usunięcia 0"
czyli kupiłem dzisiaj od escorta, na szczęście guma jak i łożysko takie samo jak w granadzie to przełożyłem je do startej podpory i żadne uszkodzenie gumy nie nastąpiło.
brzezin / 2011-06-28 20:28:35 /
No tak - guma w podporach jest być może taka sama - ale cały element nie jest zamienny bo ma inaczej rozmieszczone mocowania.... Z tym przekładaniem gumy to jest jakiś pomysł :-)))
MikeB4 / 2011-06-28 20:46:11 /
Mike, tak dla pewności:
Tu samo mocowanie co kupiłem
bez gumy i łożyska bo siedzi już w mojej granadowej ;)
To jest od escorta?
brzezin / 2011-06-28 21:16:42 /
ja w transicie mam taką podporę
t o m a s z / 2011-06-30 23:01:09 /
No więc nie jest to z Escorta .... jak mówiłem Escort ma idealnie symetrycznie
-O-
MikeB4 / 2011-07-08 16:37:28 /
którą podpore kupić dla wału granadowego z trzema krzyżakami? Którąś z tych http://www.tedgum.pl/pl/katalog/FORD/GRANADA/EWK/PODPORA-WALU-NAPEDOWEGO-KPL.html czy ktoś poleci coś innego sprawdzonego?
a co jest nie tak ze starą podporą, jeśli tylko łożysko wyje a guma jest ok to zmień samo łożysko
brzezin / 2012-05-28 21:46:20 /
guma pęknięta, strasznie przez to lata ta podpora stąd szarpanie przy ruszaniu, na co nakierowal mnie MikeB4, dzieki! A wracając do tematu jak ktoś to wymianiał to mile widziane jakieś namiary.
podpora wymieniona, polepszenie jakieś jest ale dalej szarpie - to jednak luzy w moście ;/ Ale pytanie jest takie : ile ma wystawać tuleja wału wchodząca w wielowypust skrzyni? U mnie jest odsłonięte z 20-25mm i obawiam sie że to troche dużo, a nie zwróciłem uwagi ile wystawało wczesniej?
Ja ostatnio sprawdzałem co mi łomocze w grandzie przy ruszaniu, manewrowaniu na parkingu itd. i wyszło ze luz jest na tulei, przegubach, a i pewnie luz miedzyzębny w dyferencjale efekt jest taki ze wałem można sobie swobodnie pokręcić o kilkadziesiąt stopni:(
Kręciłeś wałem, jest duży luz?
Kilgore / 2012-06-01 20:35:08 /
Kilgore : dokładnie tak jest :( Więc zostało tylko most wymienić. Powiedz mi jeszcze czy ta tuleja wielowypustowa na wale ma wystawać te jakieś 25mm ze skrzyni?