Jako, że wywołałem niejako wilka z lasu, to i zakładam odpowiedni wątek, żebyśmy mieli jakieś punkty odniesienia od czego zaczynamy i do czego dążymy.
granadziarz_3M / 2022-11-11 21:27:16 /
to lecimy:
2.0OHC ze ścierwa, kolektor wydechowy w jedną rurę, blok 205, seryjny nowy wałek FEBI, nowe pierścienie, porting, podcięcia komór spalania i polerki głowicy, obróbka zaworów, bez nadmiernego planowania. Seryny weber.
granadziarz_3M / 2022-11-11 21:36:20 /
Fajnie by było gdyby wykres był też z opisem, czy seria, czy jakiś mod i jaki.
Grzesiek_Rudy / 2022-11-11 21:37:44 /
Silnik pierdylion lat temu robiony Młodemu.
2.0OHC niewiadomego pochodzenia, blok 2,0, porting, podcięcia i polerki głowicy, bez nadmiernego planowania, wałek Kent Mild Road czy jakoś tak się nazywający (cud, że pamiętam po tylu latach), nie pamiętam, czy pierścienie robiłem... Seryjny weber
granadziarz_3M / 2022-11-11 21:39:58 /
kolonia 2.8
Był PRC czyli 2,8K-jet. Zgaźnikowany na kolektorze od 2,8 i solexie 38. Ponoć (nie sprawdzałem) Świątek maczał palce w wałku i miał szlifnięte plecy krzywek, co bez zmiany faz dało zwiększenie skoku zaworu. Oryginalne z epoki, długie rurowe kolektory wydechowe. W takim stanie silnik dostałem:
granadziarz_3M / 2022-11-11 21:45:18 /
porting, podcięcia i polerki komór spalania, bez nadmiernego planowania. Pełnoprawny remont z nadwymiarowymi tłokami.
granadziarz_3M / 2022-11-11 21:47:08 /
dawno to było więc nie pamiętam wszystkiego
Capri 2.0 OHC przed robotą
po robocie: jakiś poprawiony wałek, 2x Dellorto 40-tki, pseudo baran na wylocie, nie pamiętam czy coś było robione z głowicą
wąski77 / 2022-11-11 21:52:35 /
Seryjne 4.6 SOHC 3V 2009r sterowane EMU, strojone przez Wołka, moje Capri.a pójdę je przewietrzyć z tego wszystkiego... :)
rozjechany liil / 2022-11-12 10:22:55 /
Wczesny 2.3, seryjnie 108KM / 174Nm. Po przywróceniu stanu bazowego, bez żadnych usprawnień: Seria Odłączenie cylindra
Potem przyszło kilka zmian:
- Weber 38/38 DGAS + dedykowany filtr
- Wałek Kentcams V6T1 (mildroad)
- planowanie głowic i obróbka kolektora ssącego
Po tych zmianach ponownie trafił na hamownię i pokazał... 110 KM :). Niby niewiele, ale wspomnieć trzeba, że to moc wygenerowana przez 5 cylindrów :D
Kornik / 2022-11-12 12:01:45 /
Silnik Dyry - dół nominał, głowice splanowane nie pamiętam już ile, chyba 1mm, modyfikacja komór spalania, wałek od k-jet, kolektor od k-jet spięty tylko z blosem.
m.kozlowski / 2022-11-14 12:36:11 /
Silnik Rybaaka, podobnie jak Dyry, 2.8. Dół nominał, wałek chyba też, głowice splanowane 2mm, modyfikacja komór spalania.
m.kozlowski / 2022-11-14 12:37:51 /
Tyle, że Rybcia, z tego co pamiętam, na gaźniku 38/38 EEIT
Rybson jeździ na gaźniku 32/32 :)
Grzesiek_Rudy / 2022-11-14 14:27:24 /
no i masz, ale smutek ;) pewnie stąd moment na dole bo zwężki mniejsze, chociaż nie wiem, co ja się tam znam...
A ja cały czas czekam na 2,8 K-jet. Marzę o zobaczeniu wykresu.
granadziarz_3M / 2022-11-14 15:47:14 /
4.0 explo w Granadzie. Cały wydech łącznie z kolektorami zrobiony przez Granadziarza.
Ludwik 3M / 2022-11-15 07:46:16 /
Ludwiku mylisz się, tu jest wykres tego Twojego silnika... ;) zaznaczam że silnik nie jest sprawny i na takim setupie jeszcze nie jezdzi, jest w trakcie modyfikacji w obrębie uszczelek pod głowicami, żeby mógł taką moc "bezpiecznie" utrzymać... a może i ciut wincej...? :P tym nie mniej kreski zrobił ;)
Myślę że mogę wkleić. Silnik 2.0 pinto w budzie poloneza. Ja robiłem samą głowicę: porting, prowadnice z brązu, duże zawory, wałek pod turbo, dźwigienki, talerzyki, panewki, regulowane kółko.
Co jest na dole i jak wystrojone, nie wiem.
Opis mojego setupu, sorry zapomnialem wczesniej wstawić: 4.0 ohv + 2 turbosprężarki garrett gt17, powiększone obecnie do gt20-gt22, plus minus. Seryjny wałek szlifowany u Świątka na nieco dłuższe czasy otwarcia (15-20 stopni więcej), wznios tylko trochę większy, bodajże 0.75mm na zaworze, jeśli dobrze pamiętam. Do tego twardsze sprężyny zaworowe (comp cams, chyba 903). Śruby głowic 12.9, obecnie zamieniane na szpilki i blok po oringowaniu. EMU Classic. Doładowanie sterowane tak żeby maksymalnie wypłaszczyć moment w całym zakresie, 0.7-0.8 bara na dole i 1.5 bara na górze.