Witam serdecznie :-)
Kupilem wlasnie do swojego Taunusika gaznik Weber 30/34 DFTH (do silnika 2.0 R4... ktos wczesniej zamontowal w nim gaznik VV). W zwiazku z tym mam teraz kilka pytan zwiazanych z tym jak to zamontowac.
Pierwsza seria pytan dotyczny kolektora dolotowego. Mam na nim 4 "wyjscia" na rozne rurki. Jedna, domyslam sie, ta z nagwintowanym wyjsciem pojdzie na podcisnienie dla wspomagania hamulcow. Druga, zalozona na kolanko skierowane w dol, bedzie chyba szla w blok silnika (??? pytanko... co to jest). Zostaja jeszcze dwie... i tu juz nie mam pojecia co z tym zrobic. Jedno "wyjscie" jest bardzo cieniutkie, a drugie, najgrubsze z tych 4, ma kolanko pod katem 90 stopni i jest skierowane w bok.
Nie wiem tez po co jest taka duza plytka zamontowana na spodzie kolektora. Dochodzi do niej czerwony kabelek. Wyciagalem ja i nic tam nie bylo procz kawalka metalu ;-) Moze to jakis "magnes" do zbierania zanieczyszczen? Czy cos????
Kolo tej plytki jest tez wkrecony jakis czujnik (dwa bolce). Co to moze byc?
Druga seria pytan dotyczy ssania :-) Z tego co zauwazylem uklad ten sklada sie z 2 elementow. Jeden ma miejsce na podlaczenie tylko jednego kabelka (taki jakby gwint). Pojawialy sie tu watki na temat gaznikow i zrozumialem ze powinien do tego dochodzic "plus", aby nagrzewac grzalke po uruchomieniu silnika, ktora wylaczy ssanie. Jak wyglada ta kwiestia w sierrze, pownien byc rownolegle (szeregowo?) czujnik temperatury czy nie? Jesli tak to ktory czujnik do tego podlaczyc? Ten sam ktory jest podlaczony do wskaznika (apropo, zna ktos moze charakterystyke opornosci czujnika temp w Taunusie)?
Drugi element "ssania" to silnik krokowy, ktory steruje wysunieciem takiego bolca, ktory stawia opor dzwigience przepustnicy. Ma 7 zlacz i zdaje sie ze powinien byc do tego podlaczony jakis komputerek????
No to juz koniec mojej troche przydlugawej zagadki, czy moze mi ktos pomoc w jej rozwiazaniu (albo skierowac mnie do odpowiednich zrodel... czytalem materialy dostepne na www.sierra.opalnet.pl ale tam byl tylko przekroj gaznika, opis jak z demontowac i jak zamontowac, ale nic na temat "co gdzie i po co")?????
Pozdrawiam i z gory dziekuje
gogoad / 2003-05-10 13:14:28 /
Wiekszosc spraw dotyczacych kolektora juz rozumiem. Pozostaje jeszcze kwestia ssania :-)
Skorzystalem conieco z watku: http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3ebd6400aad26
Pozdrawiam
gogoad / 2003-05-11 13:13:54 /
silnik krokowy nie jest elementem ssania, reguluje wolne obroty i potrzebny jest do tego komputer-modul ktory steruje takze wyprzedzeniem zaplonu (przy aparacie tez kostka zamiast membrany podcisnienia). Ta srubka z gwintem o ktorej piszesz, to plus od grzalki ssania i laczona jest szeregowo przez dodatkowy czujnik temperatury z dwoma wsowkami, z dodatkowa sruba + na alternatorze (plus w chwili rozpoczecia ladowania)
Mysza liil (EM) / 2003-05-11 13:49:26 /
Czyli jesli nie mam tej centralki i zblokuje sobie silniczek krokowy odpowiednim polozeniu to elektroniczna regulacje obrotow moge pominac, a podcisnienie do aparatu zaplonowego moge spokojnie wziasc z kolektora? A tak na marginesie, skad ta "cetralnka" bierze dane? Jakie parametry sprawdza?
Apropo ssania, czy moze chodzi o ten czujnik wkrecony w kolektor dolotowy?
Dzieki za odpowiedz!
gogoad / 2003-05-11 15:04:50 /
Tak mozesz spokojnie podlaczyc podcisnienie z kolektora do aparatu. Centralka bierze dane z podcisnienia i temperature cieczy chlodzacej(chyba)
Mysza liil (EM) / 2003-05-12 21:04:34 /