A takie coś wyskoczyło to z naszych europejczyków czy jakaś wersja US , jaki tu gaźnik pasuje itp ??
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-v6-ansaugbruecke-2-8-taunus-capri-granada-mustang-sierra/2216966025-223-20383
Tweed / 2022-11-07 15:39:45 /
Pod głowice z USA.
Grzesiek_Rudy / 2022-11-07 15:54:36 /
w skrócie NIE PASUJĄCY
Mysza liil (EM) / 2022-11-07 18:43:25 /
zakop. A sorry nie to forum :P
RAV :) / 2022-11-07 20:46:46 /
Dobra dobra nie bić ;)
Pytałem bo nie miał podstawki na holleya oraz te dziwne przystawki
Tweed / 2022-11-07 20:58:14 /
właśnie kończę składać taki silnik z głowicami USA, działa to ok tylko trzeba trochę przerobić aby to zamontować i oczywiście głowice inne
CHUDER / 2022-11-08 07:31:01 /
jeszcze kończysz składać, a już działa ok? ;) (żarcik)
Tweed, wstaw choć zdjęcie tego kolektora na drugi raz bo za chwilę link do ebay przestanie działać i wątek śmieć.
rozjechany liil / 2022-11-08 07:55:22 /
Tweed Twoim marzeniem powinien być taki kolektor i gaźnik.
Osobiście spotkałem się RAZ z takim na sprzedaż za jeziorem i sam kolektor kosztował chyba 800$.
Grzesiek_Rudy / 2022-11-08 08:03:10 /
Lub też taki pod 3xdcnf.
https://www.burtonpower.com/inlet-manifold-3xdcnf-weber-carbs-ford-2-8-v6-taunus-cologne-tv1444tw.html
Hmmm
Kto szuka itp....
Był niedawno cena jak cena za coś czego się szuka i jest wyjatkowo rzadkie...
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/offenhauser-ansaugbruecke-ford-capri-koln-v6-euro/2226815075-223-9668
Tweed / 2022-11-08 11:18:03 /
W sumie to jest nadal do kupienia.... :)
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/offenhauser-ansaugbruecke-ford-capri-koln-v6-euro/2264511446-223-9668
Jak ja mam solexa 38/38 pod kolektor oryginalny 2.8 i cala reszte to co mi da taka zmiana na holleya oprócz bajery ze mam holleya ?? Dziwęk mniejsze spalanie wieksza dostepnosc sprezarek filtorw powietrza ??
Tweed / 2022-11-08 11:25:42 /
"oprócz bajery ze mam holleya ?? " a to nie o to chodzi ? :)
ostatnio mocno się jarałeś świecidełkami.
Grzesiek_Rudy / 2022-11-08 11:33:00 /
Taka piramidka to wg wejdzie pod maskę taunusa czy trzeba robić dziurę na jakiś fikuśny dolot ala mad max czy inne fantazje ??
Tweed / 2022-11-08 11:33:16 /
To trzeba mieć naprawdę zryty łeb, żeby taką kasę w 2.x V6 pakować. Toż to tylko dolot, a co z resztą silnika? Parę gratów + robocizna i robi się grubo ponad 20k PLN jak nic... i za co?
No ale jak bardzo chcecie, żebym nie biadolił tylko, to proszę bardzo - taniej :P
http://www.moranav6racing.com/category.html?CategoryID=52
Konrad vel smasher / 2022-11-08 11:38:50 /
Grzesiek_Rudy - jak się ma adhd to jak się człowiek na coś napali to go strasznie ciśnie :D
Narazie mam wszytko żeby wg uruchomić to 2.8 i się odpychać , na reszte głupot bedzie czas...
Ale z linka wnioskuje ze gaznik popychacze itp dodadza okolo 50 koni i jakies 40/60 momentu obrotowego...
Gdyby pociąć maske i wrzucić spręzarke Weianda... To koszt silnika z 70 tys by wyniósł...
Można by go do reklam i filmow wypożyczać...
O rany rany XD
Tweed / 2022-11-08 11:50:41 /
Konrad, teraz już nie ładuje się kasy w starego forda bo warto (czy kiedyś było warto?) tylko dla frajdy, dla siebie.
... jestem niepokonany...
Tweed, 50KM po zmianie gaźnika w 2.8 możesz schować między bajki. Na wolnossaku trzeba nieźle się natrudzić aby osiągnąć taki wynik.
To powie co konkretnie da ten gaźnik względem solexa ??
I gdybym powiedzmy go znalazł przypadkiem w paczkomacie za tydzień to czy w perspektywie 2/3 lat dokupić ta sprężarkę weianda to da się to spiąć z v6 ?? Jak w mad maxie ??
To już chyba przekroczy 200 kg waga silnika trzeba by kolyske wzmacniać i robić konkretny projekt ??
Tweed / 2022-11-08 12:05:10 /
Pamiętaj, że 2.8 nigdy w Taunusie nie było, bo Ford stwierdził, że 2.3 tam było topowym silnikiem, jako wystarczającym. I w sumie to prawda. 2.8 ma taki moment, że wystarcza. I tak potem najsłabszym ogniwem będzie most, albo jego przełożenie główne, które nie pozwoli nacieszyć się 2.8. Granada z 2.8 miała już przełożenie 3.45. 2.8, nawet bez wodotrysków, jest bardzo satysfakcjonującym silnikiem w Taunusie.
m.kozlowski / 2022-11-08 12:07:41 /
Aha, tak poza tym, to zupełnie inaczej buduje się silnik N/A i pod dmuchawę.
m.kozlowski / 2022-11-08 12:08:29 /
Wszystko racja , ale ciekawie było pociągnąć ten wątek , dla samego gaźnika holley to nie warto tego kupować ale te wzmacniane śruby panewki itp to już konkretny pomysł :)
Pomyślcie jedyny na świecie taunus cupe czarny matowy z interceptorem jak mad max na 235/15 z tyłu , zakurzony mmmmmrrrr XD
Tweed / 2022-11-08 12:55:12 /
Most ze szpera blackline 3.44 z tytanowymi nowymi zebami by tego nie wytrzymał ?? To jaki by tam mógł byc moment i moc ?
Skrzyna n9 to chyba by tylko ziewneła i dostała zawału...
Tweed / 2022-11-08 12:56:52 /
I tam proszę żeby nie mówić że coś jest rzadkie , 10 min szukania i bam jest XD
Tweed / 2022-11-08 12:59:57 /
"To powie co konkretnie da ten gaźnik względem solexa ??"
Amerykańskie spalanie i moc czyli leje wiadrami, a mocy nadal nie ma:)
"Pomyślcie jedyny na świecie taunus cupe czarny matowy z interceptorem jak mad max na 235/15 z tyłu"
"I tam proszę żeby nie mówić że coś jest rzadkie , 10 min szukania i bam jest"
Hehehe, to jak to z tym jest?
Pomarzyć fajna rzecz :)
Zbudowanie taunusa z kosmosu z tymi wszystkimi bajerami to pewnie pociągnełoby finanse na poziomie 100/150 tys jak nie wiecej , rozłożenia masy wzmocnienia karoserii itp lepiej kupić prawdziwego Mopara i sobie przerobić , ciekawy pomysł z tym holleyem ale dodać gaźnik za 3 klocki i inne bajery to sie robi 10tyś + za co...
nawet ja mam jeszcze resztki rozsadku :)
Tweed / 2022-11-08 13:54:25 /
nie wiem czy mi się chce czytać cały ten post, ale gaźnik, jak też kolektor do niego, to chyba jednak dobiera się ostatni, ale co ja tam wiem...
To już w chuj lepiej iść w swap, 1.8t z vw albo Nissana wciągnie te 2.8 bez gazu w opór wciśnięty, lżejszy i mniej palący, mniej awaryjny i bez obsługowy, jak iść w v6 to tez można coś znaleźć. Btw. Szeski jeździ na 2.3v6 koloni po modach u Wołka i też jest zadowolony i działa to już kupę czasu, jest mocniejsze niż 2.8 z jakimkolwiek gaznikiem. Modzenie tego 2.8 nie da nic oprócz bezsensownych wydatków i przeróbek których sam nie zrobisz. Pakujesz się w jakiś shit i tylko będziesz kolejne problemy rozwiązywać zamiast jeździć, i tak nie będzie to oryginał więc olej te 2.8 i wsadź cos innego. Na takie przeróbki jakie chcesz robić to albo daj komuś kto ci to ogarnie od początku do końca aby działało, tylko zostaw na wejściu z 25k, albo idź w zupełnie coś innego. Amen
mateush (proko) 3M / 2022-11-08 19:07:18 /
Bóg zapłać:)
Szafa !G.O.P! / 2022-11-08 19:18:38 /
Ale ja buduje standardowy 2.8 to wyżej to była okazja wyczerpać temat z Waszej wiedzy co i jak bo akurat się kolektor pokazał :)
Ale... Wpadło coś nowego i m pytanie do Was bo napisałem do tego kolesia w stanach co to produkuje zobaczymy co odpisze.
Czy te Morana 1.5/1.6 :1 roller rockers , siadły by u nas na naszą wersje eu ??
To bardzo ciekawe rozwiązanie z tego co On pisze na swojej stronie ??
Kilka postów wyżej jest link do tego
Tweed / 2022-11-08 19:44:27 /
Ta, odrazu 1.8 z vw... Toć to bluźnierstwo jakieś !!!
Morales / 2022-11-08 20:26:36 /
Lepiej z Ałdi ... :P
Kornik / 2022-11-08 20:31:16 /
z Hayabusy :)
gryziu liil (EM) / 2022-11-08 20:57:02 /
Akurat te dźwigienki to fajna rzecz (no może nie za tą kasę). Standardowe mają jakoś 1.4x, co powoduje, że zawór to ledwo się otwiera. Takie 1.6 już dużo lepiej. 1.8 pewnie sie da skoro sprzedaje gość. Myślę, że zna się na tych silnikach kapkę :-)
Konrad vel smasher / 2022-11-08 21:07:12 /
Jakby gdzieś szukał czegoś podobnego to , najlepsza będzie wartość 1.6 bo tam pisze że nie trzeba ciąć uczelek czy iść w max 1.8 i nacinać ?? Ciekawe jaka jest różnica w wydajności miedzy stock 1.4 a 1.6 i to 1.8
Tweed / 2022-11-08 23:28:16 /
Bosche elektryczny... Konrad- Ty wiesz co wiąże się z konsekwencją takiej przeróbki, ale czy Kolega pytający wie?
ciekawe kto tam pisze...
Wygooglałem sobie tego Morana i trafiłem na zdjęcie rockerów 1.8:1. Mam bardzo silne wrażenie że ten zestaw jest niekompletny...
Trefl opiszesz jakoś prosto co by tam brakowało i czemu do stokowego silnika nie warto tego wrzucać. ale nie 1.8/1 tylko np lepsze 1.5 lub 1.6 ???
Tweed / 2022-11-09 11:05:30 /
Tweed przejrzyj sobie ten wątek:
https://www.capri.pl/forum/2004084
Konrad vel smasher / 2022-11-09 15:07:00 /
Wiesz co- wiem, że gadasz przez tel z Marcinem, to nie powiem Ci więcej niż on Ci powie, zdecydowanie popieram go w każdej opinii. Będziesz chciał przemyśleć czy zaplanować "gdzie iść" z silnikiem (oczywiście moim zdaniem) to przyjedź lub zadzwoń do Marcina w następną sobotę, bo akurat pewnie będziemy coś dłubać.
Przecież i tak po kolejnym tygodniu będzie zmiana koncepcji:)
Grzesiek_Rudy / 2022-11-09 17:10:31 /
Przynajmniej coś się dzieje na forum Grzesiek :D
Konrad vel smasher / 2022-11-09 18:03:43 /
Koncepcja to jest już stała od wiosny, wszystko skupione czeka na Mistrza Żelaznej Oktanowej Kuźni ;)
Czasem wpada jakiś smaczek tu czy na innej aukcji i robi zamieszanie :)
Zreszta Wam się przyda świeża krew w klubie , z tego co widze sporo osób się zestarzało i fordziki się kurzą kilka lat i się może sporo wysypać sprzedaż...
Trzeba łapać nowych gagatków na zlotach uczyć wnuki córki synów , tak naprawde jeśli wejda wszystkie te restrykcje benzynowe i świry eko dojda do głosu a juz rosna i dra jape w różnych wiecach to Nam wszystkim zostało z 15/20 lat jazdy takiej wygodnej Naszymi fordami bo za chwile naprawde nam ukrucą ten przywilej....
Grzesiek Ciebie będziemy truć w sprawie wydechu ale jeszcze nie teraz XD
Tweed / 2022-11-09 19:03:20 /
kiedyś tu na forum wypowiadał się litwin z translatora,nie pamiętam niestety nicku... jakież to było czytelne w porównaniu... xd
Ignacy / 2022-11-09 19:26:52 /
Jeżu... jestem młodszy od Ciebie, z resztą Grzesiek też XD ale skoro masz tyle ambicji, to może jakiś zlot by się przydał albo Twoja obecność na którymś XD
Covid był ;) auto takie sobie , PC nie było , kot mi zdechł jak się szukał...
Wszystko w swoim czasie , ale dobrze się bawie na tym forum 80% wiedzy ale i ciekawa bajera leci szkoda tylko że dziewczyn tak mało XD
Tweed / 2022-11-09 20:31:25 /
Bieszczady były a z Kielc nie masz daleko.
mishq (Mateusz G.) / 2022-11-09 22:04:26 /
A tak się dobrze zaczynało, nawet trochę merytorycznie było :-)
Z tego co pamiętam to Dyra miał u siebie zdrowo zrobione 2.8…
https://youtu.be/V_rgOau603I
Tweed może w tym kierunku?
Konrad vel smasher / 2022-11-10 00:47:40 /
chyba jeszcze ma :)
A ja się zastanawiam, dlaczego ze wszystkich co "pomodzili" fordowskie silniki, chyba tylko ja jeździłem na hamownię przed i po, żeby zrobić dokumentację.
Prosiłem już kilkukrotnie tu na forum, o wykres z seryjnego 2,8i, żeby porównać do ex Larrowego
Ileż to roboty pojechać, zmierzyć, wykres wrzucić na stronkę...
granadziarz_3M / 2022-11-10 21:07:09 /
Ale z seryjnego 40 letniego, czy seryjnego po remoncie? Po remoncie na nominał czy może jednak z małym szlifem cylindrów i głowicy? A moze po remoncie który został przprowadzony w sposób znany tylko wykonawcy. Nie za dużo możliwych zmiennych? Choć w sumie Ty tam lepiej wiesz do czego Ci ta wiedza 😉
rozjechany liil / 2022-11-10 23:45:21 /
Dred nie zahamował swojej Granady czasem?
Obojętnie w jakim stanie. Byle opisać stan silnika jak Ty to zrobiłeś i wrzucić wykres. I już mamy jakiś punkt odniesienia. Na forum w komentarzach do stron są trzy moje wykresy:
2 x OHC i raz kolonia. I więcej szczerze - nie widziałem. Nie wiem, wstydzicie się wyników???
granadziarz_3M / 2022-11-11 17:41:19 /
Ja mam kilka. Podaj wątek, wrzucę.
m.kozlowski / 2022-11-11 18:24:22 /
Ja się wstydzę
https://www.capri.pl/forum/51654
Marcin, płoszę bałdzo:
https://www.capri.pl/forum/2188384
granadziarz_3M / 2022-11-11 21:27:55 /