logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » usunięcie pompy wody

usunięcie pompy wody

czy ktoś z Was ma za sobą przeróbkę:

-usuniecie pompy wody w silniku v6
-zaślepienie otworu po pompie płytą o kształcie flanszy pompy
-zastosowanie pompy elektrycznej o odpowiedniej wydajności

Interesuje mnie sprawność działania silnika po takich przeróbkach

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-01 12:08:46 /


A że niby czemu sprawność ma się poprawić? Pompa elektryczna obciąża alternator a i straty energii są większe bo tę mechaniczną w prądorobie na elektryczną się zmienia a potem z el na mech w pompie, (strat z 10% będzie) to ja nie wiem co to za ulepszenie, hmmm. Ja nie widziałem nigdy takiej elektrycznej poza zanurzeniową ale ona może się nie nadać.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-01 12:33:26 /


gdyby zastosować kilka zakresów prędkości, albo płynną regulację to są i zalety, bo możesz regulować prędkość przepływu cieczy zależnie od temperatury silnika, (tylko czy warto?)

Z drugiej strony jak już wspomaganie hamulca, czy kierownicy jest elekrtyczne to i pompa obiegu cieczy chłodzącej w nowych dupowozach to kwestia czasu

dieselfan aka zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-01 12:43:07 /


nie chodzi o to,by poprawić sprawność tylko o to,by sprawność nie spadła.

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-01 12:49:51 /


brak jest miejsca na mocowanie chłodnicy,po wywaleniu pompy mechanicznej wszystko byłoby git-nie trzeba będzie przerabiać nic z blacharki....

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-01 12:55:11 /


Są takie do kupienia na www.summitracing.com zastosowanie do V8 i jednak może troche ulżyć mocy ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-01 12:56:10 /


Oryginalna sie zostawia, a elektryczna zaklada do chlodzenia glowic. Wymaga tu uszczelek zaslepionymi kanalami.

Mysza liil (EM) / 2007-06-01 12:59:59 /


No niekoniecznie

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=MOR%2D63585&N=700+4294924500+4294838996+115&autoview=sku

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-01 13:10:56 /


mam pompę zewnętrzną typu-jak na zdjęciu.Do zamontowania w komorze.Ale chciałbym się dowiedzieć,czy po takim zabiegu silnik nie będzie się przegrzewał itp.Czy ktoś ma za sobą takie zabiegi?

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-01 13:58:59 /


Ja się tylko cały czas zastanawiam, po kiego grzyba???
Ale cóż, o gustach..etc :))

Pzdr for all

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-01 22:43:33 /


elektryka ostatnio bardzo modna.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-01 22:50:59 /


Ciężar (w zasadzie obciążenie) z paska koniom lżej - jak widzisz w powiedzmy 225 KM V8 możesz zyskać kilkanaście koni z racji braku napędu pompy paskiem klinowym. Nie wiem ile to prądu potrzebuje - ale jako dodatkowa pompa pewnie świetnie sie sprawdza przy mocno obciążonym cieplnie silniku (wybuchające układy chłodnicze można zaobserwować na corocznym Pucharze Capri ;-) ....... jako jedyna to nie wiem czy sie sprawdzi ;-)

ps. Vw T4 (Transporter) też ma jąkąś dodatkową pompe wody - elektryczną w dodatkowym obiegu - może tam dałoby sie coś podpatrzyć jak to podłączyć.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-02 03:42:36 /


Chyba jednak elektryczna pompa w sumie mniej obciaza silnik, skoro coraz wiecej firm toto montuje.

Ciekawi mnie jedna kwestia: wlaczenie swiatel "nie powoduje" obciazenia silnika ani wzrostu spalania, a wlaczenie elektrycznej pompy - wszyscy sa zgodni, ze jak najbardziej :-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-02 11:17:09 /


Transporter ma wszystko ładnie zgrane-dodatkowa pompa jest załączana przy większym wzroście temperatury.

Już objaśniam "po kiego grzyba mnie to" :)

Mam kłopot z zamocowaniem chłodnicy i wentylatora w komorze silnika po wrzuceniu 2,9.Nie chce ciąć nic z blach,pasów przednich itp.Wywalając pompę oryginalną wydzielę miejsce na chłodnicę +wentylator i nic nie trzeba będzie ciąć.

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-02 11:19:25 /


No to trza było tak łoroz gadać;-) Co do obciążenia jednak jestem zdania, że nie wychodzi to na plus. Popatrzcie: każde urządzenie przetwarzające energię posiada pewne straty. Silniki pracują na współczynniku sprawności ok.90%. Jeżeli alternator zostanie dodatkowo obciążony, strata realna będzie większa a jeżeli dodatkowo obciążymy go silnikiem to kolejna strata zostaje generowana. Tak więc teraz energia mechaniczna(moment obrotowy) jest tylko przekazywany za pośrednictwem pasa a w inaczej następuje przemiana :en. mechaniczna-en. elektr-en mechaniczna. Pytanie tylko, jakie straty generują siły tarcia w napędzie paskiem klinowym?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-02 14:35:46 /


No tak - pozostaje kwestia regulacji przepływu - być może taka pompa wcale nie potrzebuje takiego przepływu jak mechaniczna której obrotów regulować sie nie da. Pod małym obciążeniem jak silnik jest zimny pewnie prawie wcale nie tłoczy

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-02 15:21:43 /


eddie a nie montujesz wentylatora przed chłodnicą?

PSIAŁA / 2007-06-02 16:51:34 /


ja tak zamontowałem, silnik 2,9 orginalna chłodnica taunusowa.. i wentylator z przodu chłodnicy tłoczacy od klimy ze( 2 stopniowy) scorpio, niestety musiałem lekko zaingerować z flaksem w zmocnienie pod chłodnicą ale działa bez problemu nie przegrzewa sie silnik, ale to raczej odpada bo ma niebyć ingerencji w blache, chyba że jakieś małe wentylatorki.. ale mogą niedać rady...

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-02 17:09:09 /


po analizie za i przeciw-będę musiał potestować układ wentylator-chłodnica-silnik.To chyba najrozsądniejsze.Dzięki Wszystkim za udział w dysputach ;)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-02 23:55:28 /


eddie, myślę, że najlepsze rozwiązanie to byłoby:
1. wywalić jak pisałeś pompę
2. założyć pompę od audi 80 gdzieś z boku, gdzie będzie na nią miejsce
3. złożyć elektryczny wentylatorek gdzie będzie na niego miejsce.
Poza paskudztwem spod znaku 4kółek masz całkiem sensowną i prostą przeróbkę

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-03 10:54:40 /


eddie-v6 może masz jakieś dziwne łapy do silnika ?? ja w dziobaku zamontowałem silnik 2,9 bez przeróbek chłodnicy. wszystko zmieściło się bez większych problemów.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-04 00:35:55 /


fakt że to jakieś dziwne...
u mnie w taunusie jest 2.4, oryginalna chłodnica od V-ki i jeszcze sie zmieścił wiatraczek ale niestety na sztywno...
ten zestaw zrobił u mnie ok 30 tys km i nigdy nie było problemów z temperaturą...
nawet którejś zimy jeździłem bez wiatraka i też było ok...
jeśli będzie dobry termostat to nie powinno być problemów...
pozdrawiam

Szramek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-04 10:45:04 /


ok,zwrócę uwagę na łapki silnika.

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-04 22:56:20 /