lampka od ładowania ledwo sie swieci czasem miga podczas jezdy, stało sie tak po jezdzie po kałuzach ale dopiero na następny dzien suchy...czy to regulator??
Karol G(r)andzia / 2007-05-30 20:42:16 /
Odkręć regulator i zobaczy czy masz szczotki jeszcze.
marian212 / 2007-05-30 20:46:11 /
ok tak zrobie... to znaczy samochodem jeszcze sie da jezdzic wskazówka ładowania jest równo na srodku skali
Karol G(r)andzia / 2007-05-30 20:48:25 /
Jutro moze nie odpalic. Jesli wskazowka sie nie wychyla na + to nie laduje. Poczekaj az wyschnie dobrze, ale z reguly po paru chwilach od zalania zaczyna ladowac. Podejrzewam uszkodzenie diod lub uzwojenia.
Mysza liil (EM) / 2007-05-30 21:43:34 /
ja tak miałem po wjechaniu w każdą kałużę, naprawiało się samo po 2 dniach, jakiś czas temu zrobiłem osłonkę alternatora od strony koła i problem z głowy.
no ale to nie znaczy, że u Ciebie coś nie padło innego bo u mnie lampka zapalała się od razu po zalaniu
też takie objawy miałem prawie przez rok, też miałem obawy co ładowania ale nic złego się działo, aż któregoś, deszczowego dnia stojąc w korku a więc małe ładowanie przy znacznym poborze mocy (światła drogowe + częste hamowanie) po wjechaniu na stację benzynową i zatankowaniu starter nawet nie piknął, okazało się, że uzwojenia alternatora miało przebicie, w suche dni było ok, w mokre było małe przebicie, aż nastapiło całkowite zwarcie uzwojenie, na szczęście niedaleko od domu i miałem w zapasie drugi alternator.
taunus78 / 2007-05-31 12:05:14 /
juz wzszystko ok... wymieniłem tylko regulator ze szczotkam... o dziwo pasował od vw polo którego miałem wczesniej.... ładuje super... a kałuze mu nie straszne...:-)
Karol G(r)andzia / 2007-06-03 17:04:44 /
witam , u mnie temat jest taki mianowice wsiadam do auta po przekreceniu stacyjki nic sie nie pali ( kontrolka ładowania) autko widac ze nie ma ładowania bo gdy silnik pracuje to lampy swieca ciemniej natomiast przejade kawałek zapala sie kontrolka ładowania i mało tego pojawia sie ładowanie z zapaloną kontrolką ładowania .oczywiscie przy tym bezpiecznik zjarany brak obrotomierza i kierunków , gdy wymienie bezpiecznik kontroka przed odpaleniem autka pojawia sie i wszystko działa ale tylko przez chwilke po 5minutowej jezdzie znowu kolejny bezpiecznik zjarany,w czym szukac przyczyny , dziekuje z góry Rafał
Łukasz 33 radom / 2007-07-03 22:36:49 /
Szukać zwarcia w instalacji. Alternator wzbudza się przy pomocy kontrolki ładowania, jeśli kontrolka nie jest zasilana (spalony bezpiecznik) to i nie ma ładowania. Alternator pracuje jak najbardziej poprawnie. Poszukaj przyczyny palenia bezpiecznika to problemy ładowania same znikną :]
Trójkąt / 2007-07-04 00:18:30 /
A ja z innej beczki :P. Czym się kierować przy kupnie akumulatora, jakie są zależności np.: Jeśli mam alternator 45 A to na ile Ah powinien być akumulator (45Ah)? Czy jeżeli kupię akumulator np 65 Ah to czy będzie to współpracować i na odwrót, jeśli bym miał np alternator na 70 A to czy będzie działał z akumulatorem 45 Ah?
Przy kupnie kieruj się wytycznymi fabrycznymi auta :P
W tej chwili kupiłem 65Ah w miejsce 55Ah i róznic jeszcze nie zauwazyłem, działać byndzie, ale chyba do końca nię będzie doładowywał.
Hrabia® / 2007-07-04 12:58:57 /
problem polegał na zwarciu prawej tylnej lampy dokładnie stop robił zwary usterka usunieta i jest git dziekuje za pomoc .pozdr Rafał
Łukasz 33 radom / 2007-07-04 17:10:16 /
alternator 55A
akku chyba 75Ah i ciągle jest niedoładowany, od kiedy jeżdżę na włączonych światłach.
a akku taki muszę mieć żeby było czym te 6 garnków ruszyć.
tak więc jest tylko jedna opcja... chcesz małe akku, to wstaw sobie 1.3 :-P
hehe małe akku już mam od dawna od kiedy kupiłem dzioba (45 Ah), silnik 2.0 r4, zapala jak diabeł, ale są problemy z ładowaniem w czasie jazdy szczególnie jak wszystko powłączam, jeszcze nie doszedłem przyczyny ale właśnie zakładam alternator 55 A (miałem 45A) i zastanawiam się czy to ma jakiś wpływ na akumulator (czy jeżeli jest "mały" akku :P czy się nie będzie jarał przy mocniejszym alternatorze)?
akumulator jest potrzeby do zapewnienia prądu w czasie kiedy silnik nie pracuje, a wiec do rozruchu, zasilania radia na postoju, itp.
w aucie typu capri, gdzie przeważnie największym bajerem elektrycznym jest radio, i moze centralny zamek, nie ma jakis wymagań, pod warunkiem że nasz samochód jest sprawny, i nie trzeba kręcić 5 minut zanim łaskawie złom stwierdzi że odpali
jak masz sprawną instalacje elektryczną to aku 50Ah spokojnie wystarcza, przy najmniej na moje 2.9 , w poprzednim capriku kupilem nowi i mialem full naladowany aku a i tak trzeba bylo krecic dlugo, po usunieciu wad instalacji wszystko zaczelo działac jak trzeba.
Kohito_PS / 2007-07-05 00:11:15 /
aż jestem ciekawy jak będzie po zmianie alternatora..
dzięki za komentarze :)
STEVE lepiej zamiast zmiany alternatora sprawdź instalacje czy nie są kable poprzepalane i czy wszystkie złączki się trzymają jak należy :) różnica między 45A a 55A alternatorem jest żadna, bo ten amperaż określa max jaki może dać alternator. W autach typu capri czy taunus czy nawet granada nie ma odbiorników które razem wzięte będą pobierały więcej jak 40A.
Już wielokrotnie spotykałem się z przypadkami kiedy spadek napięcia między alternatorem a akumulatorem sięgał 1V a jest to stanowczo zbyt dużo :) w takim wypadku trzeba położyć po prostu nowy kabel i problem z głowy.
Sprawny alternator 45A i sprawna instalacja poradzi sobie bez problemu z naładowaniem akumulatora 100Ah i więcej. Moc alternatora dobiera się do mocy odbiorników w aucie a nie do wielkości akumulatora :] Akumulator jak się naładuje to więcej prądu "nie ciągnie".
Trójkąt / 2007-07-05 11:13:55 /
Alternator zmieniam przy okazji, bo miałem w zapasie nowy a ten mi się sypnął. Instalację całą z przodu samochodu już zrobiłem od podstaw. Jedyne co może być nie tak to wiązka idąca na tył auta.. już zresztą zauważyłem, że nieźle mam zamotane przy czujniku paliwa :/ który i tak nie działa..
jak chcesz wyrywać laski , to moge skombinować Ci chłodzonego wodą Boscha
marian212 / 2007-07-05 21:07:49 /
A jak sie wyrywa "na alternator"?
Mysza liil (EM) / 2007-07-05 21:38:22 /
- chcesz zobaczyć mój alternator?
- a co to jest?
- chodź....
:D
dobre rady zawsze w cenie ;)
... cd
-no fajny, i co?
-teraz pokaże Ci jak ładuje :P
Mysza liil (EM) / 2007-07-05 21:45:20 /
cd ...
Ehhhh , Ohhhh , WEITER , WEITER !
marian212 / 2007-07-05 21:53:54 /
Ostatnimi czasy mam podobny problem z ładowaniem u siebie w 2,8.
Jeszcze do wczoraj włączałem stacyjkę i kontrolka ładowania swieciła się normalnie i gasła zaraz po odpaleniu. Bywało jednak tak, że podczas jazdy kontrolka zaczynała się żarzyć i nie było ładowania. Auto wkręcałem np. na ok 4000 rpm, kontrolka gasła i było ok. Dziś rano wsiadam do auta, włączam stacyjkę i ciemno... nie ma kontr. ładowania. Odpał i kontrolka się pulsacyjnie żarzy. Im wyższe obroty silnika tym słabiej świeci. wkręcam na 4000 rpm i kontr. gaśnie. Odpuszczam zaczyna się to samo.
Głupie pytanie zadam... mówiliście coś o regulatorze napięcia. Gdzie to jest i jak to wygląda? bo ja nie znaju :(.
sołtys / 2008-01-23 08:39:23 /
w alternatorze Bosch regulator to takie male pudelko przykrecone z tylu alternatora, w ktore wtyka sie wtyczke. zawiera tez szczotki ktore tez lubia dawac w kosc jak sie wytra.
Leszek "QSi" / 2008-01-23 08:55:32 /
no to będę musiał zerknąć czy to bosz bo tys nie wiem. Nigdy nie miałem problemów z ładowaniem więc się nie dotykałem.
sołtys / 2008-01-23 09:07:01 /
to może być tylko kwestia regulatora????
sołtys / 2008-01-23 09:28:08 /
Najpierw sprawdź szczotki. To tylko 2 śruby a może się okazać, że dalsze pytania są.. zbędne :)
No to ja mam pytanie - Alternator Motorcraft 90A, Podłączenie - 2 grube kable (czerwone) pod jeden króciec (grubą śrubę), cienki niebieski pod węższy króciec. Problem polega na tym że tych cieńszych króćców mam 2 szt a cienki kabelek jeden. I teraz tak: podłączając niebieski pod śrubę bliżej kabla czerwonego (wyżej) nie ma ładowania, kontrolka ładowania ledwie świeci, zależnie od obrotów - raz mocniej raz słabiej. Niebieski kabel pod drugi króciec - ładowanie jest (wskaźnik) kontrolka świeci pełną mocą niezależnie od obrotów... Więc pomyślałem ze zmostkuję te 2 cieńsze króćce i niebieski kabelek podłącze pod jeden z nich. Efekt - wszystko piknie działa, tylko kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu.. Trochę mnie to dziwi bo 1) zawsze trza było wkręcić tak do około 2500 obr. teraz gaśnie po odpaleniu... 2) wcześniej nie miałem zmostkowanych tych króćców!!! Działać działa tylko czy na dłuższą metę będzie wszystko OK??
Arek 3M / 2008-07-29 16:37:34 /
podaj referencje alternatora , albo choć wklej obrazek
marian212 / 2008-07-29 17:54:04 /
oto fotki (to chyba od jakiegoś RENO bo jest znaczek :/)
Arek 3M / 2008-07-29 19:54:31 /
sprawdź czy czasem jeden z króćców nie ma oznaczenia "W" , ten pozostaw wolny - on daje impulsy na obrotke czy coś, niebieski kabelek (kontrolka ładowania) połącz z tym drugim i musi hulać.
zgoniok / 2008-07-30 07:50:56 /
Arek, rzeczywiście coś jest mixnięte, znajduje inny alternator wg samochodu. Podaj mi wszystko co pisze na czerwonej etykiecie motorcraft ew jak jest inna etykieta to też
marian212 / 2008-07-30 09:12:37 /
Zaraz obadam etykietę. Zgoniok - podłączając do jednego króćca nie jest tak jak być powinno, podłączając pod dolny króciec ładowanie jest ale kontrolka nie gaśnie, pod górnym króćcem kontrolka mryga, a ładowania nie ma, tak jak jest teraz wszystko wygląda dobrze, tylko ta kontrolka gaśnie przy odpalaniu (wchodzi na około 1500 obr potem spada do normy, trochę pow. 1000 obr, tak jak być powinno przy automacie na "P")
Arek 3M / 2008-07-30 10:03:59 /
Na etykietce widnieje: PKG. NO. VML. 028, znaczek Renault i logo Motorcraft, więcej etykiet nie znalazłem.
Arek 3M / 2008-07-30 12:28:36 /
zatem nie mam jak Ci pomóc. Alternatorów Bosch VE są setki. Najprawdopodbniej jest tak jak zgoniok , masz 3 wyjścia. B+ D+ W. D+ to twoja lampka. B+ akumulator. "W" to podłączone jedno z wyjśc statora, tam jest pulsujace napięcie napędzające Twój obrotomierz. Zrób może prostego triala : podłącz tylko B+ , reszte odłącz. Rozpoznasz D+ po tym, że jak do podłączysz do B- czyli masy - lampka na desce ładowania się zaświeci. Chyba że masz oscyloskop, to możemy gadać dalej.
marian212 / 2008-07-30 12:48:38 /
Prośba o identyfikację aplikacji do tego 90A altenratora :
marian212 / 2013-08-18 11:33:26 /
Scorpio 94-98
PiotrekGran / 2013-08-18 11:44:25 /
a który silnik ? 2,9 ?
będzie pasował do 2,8 ?
marian212 / 2013-08-18 16:41:59 /
Nie pasuje, mocowanie "naciągu" paska jest z innej strony niż w v6. A sprawny on jest? Jakieś takie czarne jak by okopcone uzwojenie miał.
brzezin / 2013-08-18 16:46:06 /
to nówka za wyj obudowy, stojan jest malowany
marian212 / 2013-08-18 16:58:12 /