logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » FORD Transit 1965-1978 (prosiak)

FORD Transit 1965-1978 (prosiak)

co onim wiemy jakie miał silniki móże jakieś prospekty ktoś ma i wogóle wszystko co znim związane?

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-05 20:35:22 /


moj miał 1500v4 ma 2000v6

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-06 20:37:05 /


a jaka to wersia 175 ?? i ma silnik 1.7 v4??

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-07 09:37:25 /


musze się przyznać ,że nie wiem co to 175.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-07 10:02:32 /


byly jeszcze 2.0v4 i diesel z tego co wiem..ale diesel mial wysuniety do przodu ryjek..:)) aha a 1.7 v4 tez wystepowal w tym aucie ale chyba tylko z jednogardzielowym gaznikiem

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-22 10:06:52 /


Troche na ten temat jest tutaj http://www.oldievan.de/html/ford_transit__73.html
w latach 1971-78 były silniki benzynowe : Koeln V4 1.5/60PS, Koeln V4 1.7/65PS i Essex V4 2.0 75PS oraz diesel 2.4 R4/64PS. Ten ostatni musiał miec wysuniety "ryjek prosiaka", bo jedynie motory V4 miesciły się w oryginalnym obrysie maski. Wersje z kierownica po prawej zamiast Koelnów miały Essexa V4 1.7 o mocy 62PS. Natomiast oznaczenia FT75, 100, 125, 130, 175, 190 nie maja nic wspólnego z silnikami - dotyczą rozstawu osi, ładownosci i tylnego mostu (na pojedynczych kołach albo na bliźniakach). Oczywiście nie istniał FT75 czy FT100 z dwulitrówką ani FT175 czy FT190 z V4/1.5, ale to już nie przekłada sie jednoznacznie na nazewnictwo.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-22 11:25:31 /


niemoge się do końca zgodzić że tylko silniki v4 mieściły się pod "krótkim" ryjkiem, ja upchnołem v6 i mieści się bardzo ładnie, niema natomiast miejsca na chłodnice :) , ale i z tym mozna sobie poradzić, ja mam położoną w poziomie, trzeba pilnować temp, ale upalne lato przejeździł, natłuk pare tysięcy kilometrów i nic.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-22 18:11:50 /


hehehe, ale się uśmiałem....
Pająk - bez urazy - zmiesciłby sie nawet pewnie V12, tylko że bez skrzyni biegów i byłby problem z ruszaniem na bezpośrednim przełożeniu, gdyby wał zamocowac bezpośrednio do tarczy sprzęgła :D. Dlatego własnie fabryka stosowała jedynie V4, bo przy V6 chłodnicę trzeba było dawac poziomo albo na dachu. I dlatego też do R4 wymyslili "ryjek".
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-22 20:06:07 /


buhahhaha:))..dobre:))

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-23 12:00:48 /


http://www.uni-ulm.de/~afetzer/FordTransit_MK1.html

;-)

pamietam że kiedyś umieszczałem inny link ale go wcieło czy co ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-23 14:26:30 /


Kocham te auto!!! Nienawidzę świniobicia!!!

Czołg PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-24 23:04:30 /


i znalazłem - dzięki Maciek :-))

http://www.17m.de/htm/werbung/transit/transit-index.htm

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-24 23:24:21 /


no prosiaczek jest piękny a mike niema zaco :P

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-25 15:16:10 /


krk4m - v12 to i by z 10 weszło tylko że na pake, ale nie oto chodzi.
Wsadziłem v6 bo chce tym autkiem pojeździć a nie żeby przestało kolejnych 10 lat jak inne orginały bo niema trzech śrubek.Chłodnica poszła "tymczasowo" w poziomie bo od 1,5 roku szukam długiego przodu,a jeżeli narazie sie sprawdza to niemam powodów do narzekania.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-30 10:17:21 /


Pająk (bez urazy)....
Pije ruski z jankesem i przechwalają się gdzie jest lepiej. Ruski mówi że ma Wołgę, która jest długa na 5 metrów, a jankes mu na to, że jego Buick ma 5 i pół. To ruski, że Ural jego brata waży 220 kg i ma 650cc pojemności, a jankes ze Harley szwagra ma 1300cc i wazy 260kg. To ruski, ze z Moskwy ptrzyleciał Iłem-96, co zabiera 300 pasażerów. A jankes, ze on Beingiem 747, co zabiera 500. A ruski mu na to : "ale u was biją Murzynów...".
Dyskusja zatoczyła pełne koło - napisałem tydzień temu, ze pod krótką maską mieściły się tylko V4, a Ty mi na to że zmiesciłeś V6 (tyle że z chłodnicą w poziomie). Jeżeli więc szukasz maski z ryjkiem, zeby poukładać wszystko pod nią tak jak Pan Bóg przykazał, to tylko potwierdzasz moje słowa. Po co więc było negować "na dzień dobry", że nie tylko V4, bo Tobie udało się upchnąć V6 ??
Natomiast fakt że zapodałes prosiaczkowi V6 absolutnie nie budzi mojego oburzenia. Nigdy nie byłem wyznawcą dążenia do absolutnej wierności oryginałowi i rozumiem Twą słabość do jednostek wielocylindrowych. Niejednokrotnie też modyfikowałem układy napędowe, a w tylnosilnikowych Abarthach zawsze przenosiłem chłodnicę do przedniego pasa (jak w Skodzie 120), bo w komorze silnikowej zawsze mi sie gotowało.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-30 11:07:35 /


ok,spoko.
Tak na maginesie to chciałbym kiedyś obejrzeć Twoją 12Gordini bo kiedyś marzył mi się taki samochód (w sumie teraz też), mam 12tke lecz kombi, a i jeździłem w KJSach "dacią" z motorkiem od 12tki lecz seryjnym 1300.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-30 23:16:40 /