Wiem ze zaczynajac wątek pewnie sie połowa usmiechnie i zaraz mi ktoś napisze ze to trywialne, oczywiste i bylo 100 razy.
Potrzebuje jednak kilku wskazowek , albo nawet jak sie do to fachowej reki ktora mi ustawi zaplon w moim scorupiaku. Bo mnie delikatnie mowiac trafia mnie pewne chorubsko.
Moze znajdzie sie ktos ze stroboskopem i w poznaniu bedzie chetny mi to pokazac i pierwszy raz ustawic?
Cztery razy mi to ustawiali i za kazdym razem zle. Ostatnio wymienialem wszytko od WN i przydaloby sie to solidnie ustawic.
Moze ktos bedzie tam mily i napisze dokladnie na co zwracac uwage i jak to poprawnie ustawc dla beznzynki oraz dla gazu bo bede niedlugo ponownie uruchamial instalacje i dobrze by wiedziec.
Mattai / 2007-05-24 20:08:29 /
...albo nawet jak sie da to fachowej reki ktora mi ustawi zaplon w moim scorupiaku...
Mattai / 2007-05-24 20:28:39 /
efi czy gaznik?
Mysza liil (EM) / 2007-05-24 21:16:35 /
gaznik
Mattai / 2007-05-24 21:18:18 /
ustawiasz kolo pasowe na drugim duzym wycieciu od lewej, nastepnie luzujesz aparat zaplonowy, przekrecasz stacyjke w pozycje zaplon i krecisz aparatem az uslyszys "cyk" dokrecasz aparat i masz ustawione na bene. na gaz musisz nieco przyspieszyc ale ile to trzeba sprawdzic empirycznie
konk / 2007-05-24 22:33:34 /
CYK WN?
Doyslam sie ze nie jest to wzorcowe ustawianie silnika? Czy tez ten typ tak i to jest normala procedura, bo wydawalo mi sie ze nie da sie autka ustawic bez specjalnych narzedzi...czyzbym sie mylil?
Po czym poznac ze jest dobrze gaz ustawiony?
Bo teraz jak wylaczam autko to mi sie silnik nie chce za bardzo zatrzymac, jak jest cieply.
Troszke zawory lub zaor slychac przy obciazeniu ...czy to tez moze byc spowodowane zlym zaplonem?
Mattai / 2007-05-24 22:39:17 /
poluzuj śrube przy paracie zapłonowym, nagrzej silnik, i poruszajac aparatem ustaw jak najwyższe obroty, ( na słuch) pozniej troszke cofnij (tak aby obroty minimalnie spadły) i na 99% masz prawidłowo ustawiony zapłon.
w ktora stone mam krecic i cofnac?...bo raz to przed iskra w druga po iskrze :-)
Mattai / 2007-05-24 23:46:11 /
Jak juz odpali, to pokrec w jedna i w druga tak zeby zlapac najwyzsze obroty. Potem przekrec zgodnie z ruchem wskazowek zegara zeby minimalnie opoznic. Do beny muszisz ciut wiecej opoznic, tak zeby na rozgrzanym silniku po wcisnieciu gazu w podloge na 3-4 biegu przy 2tys obr nie bylo charakterystycznego odglosu spalania stukowego.
Mysza liil (EM) / 2007-05-25 07:00:19 /
Serdeczne dzieki jak tylko wyczyszcze gazniczek biore sie do pracy
Efekty oczywiscie zrelacjonuje:-)
Mattai / 2007-05-26 10:33:33 /
A tak przy okazji...nie trzepnie mnie gdzies ta WN? bo tak troszke malo mam wprawy przy pracujacym silniczku :-) Rozne rzeczy juz robilem...ale WN jeszcze na pracujacym nie robilem.
Mattai / 2007-05-26 10:36:10 /
Na wszelki wypadek staraj się nie dotykać drugą ręką innego elementu metalowego, bo nie dość że prąd poleci przez Twoją klatkę piersiową, to jeszcze iskra nie dojdzie do świecy i zapłony będą wypadały :)
A poza tym napięcie jest owszem wysokie, ale prąd tak mizerny, że organizmy większe od owada czy pająka nie ucierpią. Doświadczyłem tego nieraz i nic mi nie jest...nic mi nie jest...nic mi nie jest...nic mi nie jest... :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-05-26 11:28:24 /
Buahahahahhaaaa :)))))))))))
Jak trzepnie Cie z kabli WN, to od razu wiadomo, ze sa do wymiany :)
Mysza liil (EM) / 2007-05-26 13:53:38 /
Rozumiem ze prad to prad , w koncu mam uprawnienia elektryczne i jestem elektronikiem...bardziej pytalem czy nie czychaja jakiejs niespodzianki ;-) Ale dziekuje za wskazowki.
Mattai / 2007-05-26 19:35:19 /
Jak nie ucierpią organizmy większe od Pająka, to jest ok :)
m.kozlowski / 2007-05-26 21:21:26 /
A powidzcie m panowie ktore sruby mam poluzowac? Bo poza srobka do pletwy masy nie widze zadnej...:-)
Mattai / 2007-05-27 16:57:49 /
w moim jest tylko jedna, zaraz przy bloku
paras / 2007-05-27 19:29:33 /
zaraz pod kopulka cz na samym aparacie?
Mattai / 2007-05-27 19:51:36 /
niemam teraz auta ale ta sruba dociska coś w rodzaju metalowej blaszki w kształcie trójkąta, który blokuje ruch aparatem.
patrząc z góry jest ona wkręcana pionowo w dół w blok przy samym trzpieniu aparatu.
rozmiar 10 albo 11. jak ją poluzujesz trochę to już powinieneś kręcić aparatem
paras / 2007-05-27 21:18:56 /
Choroba jestem slepy albo nie mam tej sruby
na whodzi pionowo w wystajaca czesc silnika? tuz obok miejsca gdzie wchdzi os rozdzielacza? czy tez srubka jest w podstawie tuz pod kopolka....?
Mattai / 2007-05-31 21:15:19 /
Nie można jej niezauważyć.
Jest ona tam tak jak piszesz: tuz obok miejsca gdzie wchdzi os rozdzielacza.
A czy możesz ruszać aparatem bez problemów ręką w jedną i drugą stronę?
Jeśli tak jest to znaczy, że albo niema wogóle tej śruby albo jest niedokręcona
paras / 2007-05-31 21:24:50 /
tu?
http://ford-scorpio.com/img/naprawy/20061110_jesien_naprawy_241.jpg
Mattai / 2007-05-31 22:06:13 /
Choć śruby niewidać ale powinna ona mniej więcej tam być.
Patrząc z perspektywy zdjęcia może ona też być minimalnie z lewej strony za aparatem.
Popatrz na aparat prosto z góry, wychyl się jeszcze trochę za niego i musi ona tam być
paras / 2007-06-01 13:22:55 /
SErdeczne dzieki za wsparcie.
Ustawilem wszystko jak trzeba, teraz drobne poprawki zeby rowniutko silniczek pracowal.:-)
Mattai / 2007-06-02 14:43:33 /
Może błache pytanie ale nie udało mi się odkopać nigdzie szczegółów.
Jak ustawić 2.0 OHC-a za pomocą lampy stroboskopowej?
jacob81 / 2016-03-24 14:16:52 /
http://www.capri.pl/garage/engine-2000-r4
wąski77 / 2016-03-24 14:27:53 /
ja sie z tego fillmiku uczyłem ustawiać https://www.youtube.com/watch?v=p_5MqRS43ao
mishq (Mateusz G.) / 2016-03-24 15:22:11 /
O super, nie mam pytań. Dzięki :)
jacob81 / 2016-03-24 18:21:37 /
Swoją drogą naprawdę fajny klang ma w tym OHC-u. Gażnikiem też bym takim nie pogardził :)
jacob81 / 2016-03-24 20:12:01 /
a no fajny i fajnie tez wytłumaczył co i jak po kolei robić
mishq (Mateusz G.) / 2016-03-24 22:14:36 /
Tak się tylko zastanawiam czy kąt zapłonu 8st +/-2stopnie będzię tez identyczny dla zapłonu elektronicznego ?
jacob81 / 2016-03-29 20:51:47 /