logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » problem z wtryskiem

problem z wtryskiem

Witam. Zwracam sie do Osob najlepiej wedlug mnie znajacych sie na silnikach i wtrysku - bo dokonujecie przerobek. Posiadam Forda Scorpio -wieloryb 2,9 efi
Pewnej nocy wlaczyl sie alarm. Nastepnego dnia nieodpalilem -pusty akumulator.
Musialem naladowac akumulator i wymienic przekaznik wentylatora gdyz dioda zwarla i zostal zalaczony. Od tej pory wymienilem jeszcze modul zaplonu -raz byla iskra raz nie, pompe paliwa -troche przyniskie cisninie. obecnie mam stale iskre i dobre cisnienie paliwa. Teraz raz pali raz nie. Gdy zapali to czesto komputer podaje zuzycie paliwa 0 lub po przekroczeniu 3000 zaczyna malec.gdy sie rozgrzeje to nieidzie odpalic. Dodaje gdy dobieralem sie do aparatu zaplonowego i zaczynam wolno krecic przeslona przy czujniku halla to iskra jest wtryskiwacze otwieraja sie i leci paliwo-sycza. pompa sie zalacza. czego szukac?
Pomocy niewiem czego szukac. Elektrycy odsylaja do servisu.

anonim / 2007-05-23 09:21:21 /


http://www.capri.pl/terms-of-use

:)

dieselfan aka zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-23 09:34:03 /


jesli swiece ok, cisnienie paliwa ok, dolot i wylot nie zatkane, to nalezy sprawdzic kody bledow. na poczatek odepnij kostke od MAP-sensora (czarna puszczeczka z pradem i podcisnieniem w okolicach sciany grodziowej, zakladana w wersjach bez przeplywomierza) i sprawd czy zacznie odpalac.

Mysza liil (EM) / 2007-05-23 13:10:13 /


probowalem ale nic niedawalo. W opisach znalazlem ze powinien wrazie uszkodzenia czujnika lub czujnikow powinien urochomic tryb awaryjny i powinien chodzic z ograniczonymi osiagami.

anonim / 2007-05-23 14:34:28 /


probowalem zczytac bledy na podstawie kodow migowych. Pojawiaja sie nastepujace: slaby sygnal zaplonu, czujnik stopu i kod ktorego niema w ksiazce na waszym ftp. co to znaczy i z czym zjesc.

anonim / 2007-05-23 15:19:28 /


w takim razie prawdopodobnie padl modul TFI (ten przykrecany do aparatu zaplonowego)

Mysza liil (EM) / 2007-05-23 17:32:58 /


Gdy iskra ginela i pojawialo sie stale napiecie na cewce, to kupilem nowy modul w sklepie. teraz mam piekna iskre jak marzenie. A gdzie sie miesci czujnik stop?

anonim / 2007-05-23 21:02:04 /


czujnik stopu mieści się nad pedałem hamulca :) wpięty jest pod styk nr 18 na komputerze.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 21:27:21 /


I zeby nie wyskakiwal jego blad trzeba trzymac wcisniety hebel podczas testu :)

Moze trzeba przejrzec wiązke elektryczna, pewne polaczenia wewnetrzne lubia sie uwalać. Ale to juz gfy wszystkie metody zawiodą.

Mysza liil (EM) / 2007-05-24 00:55:54 /


Dzisiaj wyjechalem w delegacje. jak wroce to sproboje. A skad komp czyta zuzycie chwilowe i tego typu dane?

anonim / 2007-05-24 11:08:56 /


byłem na weekend w domu.teraz calkiem nie pali podaje kod 76 oraz stuka przekaznik klimatyzacji i pompa paliwowa niewylancza sie. Co dalej robic.
w miejsce wtryskiwacza podpielem diode led w celu sprawdzenia czy ida impulse na ftryskiwacz krotkim slabym swiatlem miga. Co robic dalej?

anonim / 2007-06-04 09:02:22 /


Obstawiam zapłon. Czy nowy moduł położyłeś na paście termoprzewodzącej?

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-28 10:50:41 /


Tak. Iskra jest piekna. Przekrecam szczeline to wtryski podaja paliwo pieknie az sycza, pompa zalanzca sie, iskra skacze. Ale raz pali raz nie.
A wszyscy twierdza ze 2,9 EFI najbardziej niezawodny silnik z scorpio

anonim / 2007-06-28 14:16:21 /


Pozostaje czujnik halla w aparacie zapłonowym, jak wysiądzie to nie ma ani iskry ani sterowania wtryskami. Najprościej jest zmienić cały aparat zapłonowy.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-28 15:40:37 /


ale ja mam iskre i to piekna wymienilem modul zaplonu na nowy.
gdy przekrecam przekrecam przyslone przy czujniku halla to otwieraja sie wtryski i sycza zalancza sie pompa paliwa oraz iskra przeskakuje.
a jak krece to nie odpala.

anonim / 2007-06-28 18:31:37 /


sprawdź zasilanie modułu z rozrusznika jeśli jest oki i daje +12 to to odepnij i ponownie spróbuj zapalić... też ćwiczę coś podobnego od kilku dni.... w 2,9 efi

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-28 18:40:12 /


Jak podpiac modul?
Modul musi byc zasilany bo jak krece to iskre mam. Jak wepne diode w miejsce wtryskiwacza to miga slabo albo zamale napiecie albo cos wprowadza w blad kompa i ten malym napieciem steruje.Rozumujac dalej moze zle mysle ale wedlug komputera mieszanka za bogata- odetnie wtryski?
zamale cisnie w kolektorze albo jakas inna losowa niewiadoma.

anonim / 2007-06-28 18:47:00 /


komputer nie może podać zbyt małego napięcia :)) komputer kluczuje mase wtryskiwaczy i albo działa albo nie, nie potrafi załączyć na pół gwizdka. Sterowanie mieszanki odbywa się przez sterowanie czasem otwarcia wtryskiwacza.
Jeżeli napięcie na wtryskiwaczu jest zbyt niskie to trzeba szukać przyczyny w okablowaniu lub przekaźniku systemowym.


Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-28 22:09:48 /


Piszesz, że raz odpala, raz nie. Złośliwość czujnika w aparacie polega na tym, że jak się go sprawdza to na ogół działa. Zasilanie modułu idzie bezpośrednio przez stacyjkę, jak tam coś będzie nie tak to może robić problemy. Jest też dodatkowy sygnał wzmacniający iskrę w czasie rozruchu silnika.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-28 22:11:42 /


Saga Scorpio czesc II
skrzynki naprawilem kable przejzalem. Byla jedna masa upalona. Obecnie zalancza sie pompa paliwa na stale oraz modul zaplonu dostarcza zmienne napiecie na cewke zaplonowa przez co generuje iskre.zakrece rozrusznikiem wraca iskra do normy.
Klika caly czas przekaznik od pompy.
Czego sie czepic?

anonim / 2007-07-03 20:39:04 /