logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Zegary zwariowały

Zegary zwariowały

Witam , słuchajcie pewnie to już gdzieś było i to albo coś prostego albo ja coś zepsułem lub grzebiąc zepsuje bardziej.
Sprawa ma sie tak , codziennie jeżdżę na gazie i zawsze jest tak 10 l benzyny na rozruch i zapas , od pon jednak wypaliłem chyba cała bo wskaźnik dotknął końca rezerwy i tam czekał kilka km na zatankowanie , w międzyczasie zwruciłem uwagę że pokazuje 3/4 lub 4/4 baku ... popukałem palcem drgnęło na postoju zaczęło opadać i jednocześnie wskaźnik wody raczył opóścić skalę i oprzeć się o przeciwległą sciankę lub wykonać salto...
Mimo zatankowania wskaźnik pokazuje zero a woda temperatury na słońcu ,
Wentylator działa , woda też jest ok w chłodnicy paliwo 20L zalane ,
To jakieś przebicie ? Bezpieczniki ? Zegary się zepsuły ??

Tweed / 2022-06-22 11:03:14 /


Masa,masy, albo ich brak

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-22 11:14:32 /


to kara za ostatnią stłuczkę :)

Janina / 2022-06-22 11:20:27 /


może to

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-22 11:22:58 /


A gdzie szukać tej części z obrazka ?
Hmm może jak przypierdylilem to masa była spieta gdzieś od dołu i sie odpieła faktycznie

Tweed / 2022-06-22 12:56:55 /


Tył licznika, regulator napięcia dla zegarów.
Jeśli jest mechaniczny to wymienić na elektroniczny i będzie ok.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-22 15:04:46 /


U mnie tak się działo jak bezpiecznik w skrzynce nie miał dobrego styku. Paliwo leciało w dół a temperatura pokazywała - ale tylko połowę tego co powinna.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-22 15:27:19 /


Zacznij od przeglądnięcia i wyczyszczenia styków w zegarach i puszce bezpieczników. Może wymień bezpieczniki na nowe. Ja takie cyrki miałem jak się styki pokryły tlenkami od wilgoci. Solidne czyszczenie plus jakiś środek do poprawy połączeń elektrycznych załatwiły sprawę.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-22 16:08:30 /


Też bym zaczął od regulatora napięcia.

MetfaN / 2022-06-22 19:37:10 /


Tam chyba montowalem przetwornice step down. Tylko to GT i wskazniki ma w konsolo, przetwornica tez w konsoli.

Mysza liil (EM) / 2022-06-22 21:00:29 /


Ok , więc bezpieczniki i skrzynka przejrzane wyczyszczone , masy które zdołałem zlokalizować przód tył Ok , woda do chłodnicy dolana jakiś litr , zegary nadal wariują
Jeśli to ta skrzyneczka co zostało zasugerowane wyżej to trzeba odkręcić panel pod zegarami i to się tam gdzieś znajduje ?
Na forum znalazłem jeszcze stary post o wariujących światłach i było że jakieś żaróweczki mogą przebijać lub dogorywać i to też może dawać takie efekty
Bedziemy informować na bieżąco

Tweed / 2022-06-23 09:05:42 /


Mysza, ambitnie do tego podszedłeś, bo zwykle 7809 daje radę, ewentualnie 7805 z rezystorem na masie do podwyższenia napięcia.

Tweed- kup ten regulator jeśli jest dostępny, lub daj komuś do przerobienia na elektroniczny.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-06-23 09:10:08 /


https://allegro.pl/oferta/regulowany-stabilizator-napiecia-zasilacz-lm317t-9735119647

To coś takiego powinno pomóc.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-23 10:34:13 /


Jak chłopaki się chcecie pośmiać to Wam cos napisze...
Sprawdzałem teraz jeszcze raz wszystko ,przed wizytą mechanika i jest takie coś jak kurza ślepota że chcąc zobaczyć jedno czasem nie zauważa się "czegoś" ...
Mianowicie zamówiłem u Chudera wymianę sprzęgła na calkiem nowy komplet razem z wymianą oleju itp bo jak będą zakładać ten most to zepną wszystko od silnika na nowo , taki mały serwis a ja nie do końca wiem czy z ta ekonomia rynku wrzucę za rok to 2.8
W każdym razie ostatnio ostro katowałem most i resztę bo jak za rogiem remont to można..
Parę razy opony zapiszczały poszedł dym ze sprzegła i auto wyrwźnie straciło na mocy ale obroty itp były Ok , wszystkie symptomy dogorywającego sprzęgła z jedynka i wstecznym....
Dziś z latarką dokladnie obejrzalem cały silnik i ręce opadają w lutym jak co roku zmieniam kable i świece ale w tym roku zamiast beru dałem z polecenia Boshowskie kable i 4 cylinder od okna poprostu kabel pękł i trzymał się na kawałku gumki... Wg ten cylinder nie działał , z tysiac tak przejechalem kurde a ja się dziwilem ze na 5 biegu pod górkę ledwo 100kmh wyciąga...
No także ten... Nie ma straconego tygodnia jak nie wymyśle Wam jakiejś śmiechowej głupoty ale przynajmniej bezkosztowo sam się ucze :D

Tweed / 2022-06-23 14:45:46 /


No dobrze, ale co to ma do problemu z tego wątku? Zegary zaczęły działać po wymianie przewodu zapłonowego?

Konar / 2022-06-23 14:48:40 /


Niestety nie , ale dzięki zepsutym zegarom doszliśmy do rozwiązania innej usterki XD
Zegary ida do naprawy w pon z tym małym ustrojstwem

Tweed / 2022-06-23 15:45:33 /


Faktycznie to trochę "śmiechowa głupota" ... Ale powiedz, jak można pomylić zużyte sprzęgło z niepracującym na jeden cylinder silnikiem?;) Ps. Powodzenia z zegarami

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-06-23 16:50:28 /


Ech... A już myślałem, że konkluzja będzie typu: Popałowałem, popałowałem i się okazało, że wskaźnik paliwa leży jak plan pięcioletni, bo po prostu w baku pusto :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-23 20:56:16 /


Gryziu u Tweed’a to trochę jak z hiszpańską inkwizycją.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-06-23 21:39:51 /


Aldaron, jak najbardziej można cos takiego z Twojego linka, jednak trudno to upchać w estetyczny sposób,

te 3 elementy można tez polutować "na pająka" wewnątrz oryginalnej obudowy i masz zamiennik wyglądem nie odbiegającym od oryginały, a nawet z pewną patyna. Obudowa robi za radiator.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-06-23 22:45:36 /