Witam , słuchajcie pewnie to już gdzieś było i to albo coś prostego albo ja coś zepsułem lub grzebiąc zepsuje bardziej.
Sprawa ma sie tak , codziennie jeżdżę na gazie i zawsze jest tak 10 l benzyny na rozruch i zapas , od pon jednak wypaliłem chyba cała bo wskaźnik dotknął końca rezerwy i tam czekał kilka km na zatankowanie , w międzyczasie zwruciłem uwagę że pokazuje 3/4 lub 4/4 baku ... popukałem palcem drgnęło na postoju zaczęło opadać i jednocześnie wskaźnik wody raczył opóścić skalę i oprzeć się o przeciwległą sciankę lub wykonać salto...
Mimo zatankowania wskaźnik pokazuje zero a woda temperatury na słońcu ,
Wentylator działa , woda też jest ok w chłodnicy paliwo 20L zalane ,
To jakieś przebicie ? Bezpieczniki ? Zegary się zepsuły ??
Tweed / 2022-06-22 11:03:14 /
Masa,masy, albo ich brak
Grzesiek_Rudy / 2022-06-22 11:14:32 /
to kara za ostatnią stłuczkę :)
Janina / 2022-06-22 11:20:27 /
może to
marian212 / 2022-06-22 11:22:58 /
A gdzie szukać tej części z obrazka ?
Hmm może jak przypierdylilem to masa była spieta gdzieś od dołu i sie odpieła faktycznie
Tweed / 2022-06-22 12:56:55 /
Tył licznika, regulator napięcia dla zegarów.
Jeśli jest mechaniczny to wymienić na elektroniczny i będzie ok.
Trójkąt / 2022-06-22 15:04:46 /
U mnie tak się działo jak bezpiecznik w skrzynce nie miał dobrego styku. Paliwo leciało w dół a temperatura pokazywała - ale tylko połowę tego co powinna.
MikeB4 / 2022-06-22 15:27:19 /
Zacznij od przeglądnięcia i wyczyszczenia styków w zegarach i puszce bezpieczników. Może wymień bezpieczniki na nowe. Ja takie cyrki miałem jak się styki pokryły tlenkami od wilgoci. Solidne czyszczenie plus jakiś środek do poprawy połączeń elektrycznych załatwiły sprawę.
Aldaron / 2022-06-22 16:08:30 /
Też bym zaczął od regulatora napięcia.
MetfaN / 2022-06-22 19:37:10 /
Tam chyba montowalem przetwornice step down. Tylko to GT i wskazniki ma w konsolo, przetwornica tez w konsoli.
Mysza liil (EM) / 2022-06-22 21:00:29 /
Ok , więc bezpieczniki i skrzynka przejrzane wyczyszczone , masy które zdołałem zlokalizować przód tył Ok , woda do chłodnicy dolana jakiś litr , zegary nadal wariują
Jeśli to ta skrzyneczka co zostało zasugerowane wyżej to trzeba odkręcić panel pod zegarami i to się tam gdzieś znajduje ?
Na forum znalazłem jeszcze stary post o wariujących światłach i było że jakieś żaróweczki mogą przebijać lub dogorywać i to też może dawać takie efekty
Bedziemy informować na bieżąco
Tweed / 2022-06-23 09:05:42 /
Mysza, ambitnie do tego podszedłeś, bo zwykle 7809 daje radę, ewentualnie 7805 z rezystorem na masie do podwyższenia napięcia.
Tweed- kup ten regulator jeśli jest dostępny, lub daj komuś do przerobienia na elektroniczny.
https://allegro.pl/oferta/regulowany-stabilizator-napiecia-zasilacz-lm317t-9735119647
To coś takiego powinno pomóc.
Aldaron / 2022-06-23 10:34:13 /
Jak chłopaki się chcecie pośmiać to Wam cos napisze...
Sprawdzałem teraz jeszcze raz wszystko ,przed wizytą mechanika i jest takie coś jak kurza ślepota że chcąc zobaczyć jedno czasem nie zauważa się "czegoś" ...
Mianowicie zamówiłem u Chudera wymianę sprzęgła na calkiem nowy komplet razem z wymianą oleju itp bo jak będą zakładać ten most to zepną wszystko od silnika na nowo , taki mały serwis a ja nie do końca wiem czy z ta ekonomia rynku wrzucę za rok to 2.8
W każdym razie ostatnio ostro katowałem most i resztę bo jak za rogiem remont to można..
Parę razy opony zapiszczały poszedł dym ze sprzegła i auto wyrwźnie straciło na mocy ale obroty itp były Ok , wszystkie symptomy dogorywającego sprzęgła z jedynka i wstecznym....
Dziś z latarką dokladnie obejrzalem cały silnik i ręce opadają w lutym jak co roku zmieniam kable i świece ale w tym roku zamiast beru dałem z polecenia Boshowskie kable i 4 cylinder od okna poprostu kabel pękł i trzymał się na kawałku gumki... Wg ten cylinder nie działał , z tysiac tak przejechalem kurde a ja się dziwilem ze na 5 biegu pod górkę ledwo 100kmh wyciąga...
No także ten... Nie ma straconego tygodnia jak nie wymyśle Wam jakiejś śmiechowej głupoty ale przynajmniej bezkosztowo sam się ucze :D
Tweed / 2022-06-23 14:45:46 /
No dobrze, ale co to ma do problemu z tego wątku? Zegary zaczęły działać po wymianie przewodu zapłonowego?
Konar / 2022-06-23 14:48:40 /
Niestety nie , ale dzięki zepsutym zegarom doszliśmy do rozwiązania innej usterki XD
Zegary ida do naprawy w pon z tym małym ustrojstwem
Tweed / 2022-06-23 15:45:33 /
Faktycznie to trochę "śmiechowa głupota" ... Ale powiedz, jak można pomylić zużyte sprzęgło z niepracującym na jeden cylinder silnikiem?;) Ps. Powodzenia z zegarami
Bartuś / 2022-06-23 16:50:28 /
Ech... A już myślałem, że konkluzja będzie typu: Popałowałem, popałowałem i się okazało, że wskaźnik paliwa leży jak plan pięcioletni, bo po prostu w baku pusto :)
gryziu liil (EM) / 2022-06-23 20:56:16 /
Gryziu u Tweed’a to trochę jak z hiszpańską inkwizycją.
Konrad vel smasher / 2022-06-23 21:39:51 /
Aldaron, jak najbardziej można cos takiego z Twojego linka, jednak trudno to upchać w estetyczny sposób,
te 3 elementy można tez polutować "na pająka" wewnątrz oryginalnej obudowy i masz zamiennik wyglądem nie odbiegającym od oryginały, a nawet z pewną patyna. Obudowa robi za radiator.