Jakby ktoś miał chwilowo wolna kasę to na mobile.de jest do wzięcia oryginalne capri JPS za 5.950 euro do negocjacji. Nie daję tego w ogłoszeniach, bo nie ja sprzedaję, a unieszczam na forum, bo chyba warto o czyms takim tu informować.
Widziałem go.... jest tam już jakiś czas. Z tymi halogenami gość troche przesadził :-)
Michal W / 2003-04-25 23:17:34 /
Tez racja z tymi halogenami :) I fakt, ze był tam jakiś czas temu, ale za 12.000 ;p
dajcie link... ja tez bym pooglądał,...
Jest też tu, ale za wyższą cenę, jeno fotki są lepsze, bo większe:
http://www.fordcapri.de/Capri-Markt/Markt_JohnPlayerSpezial/markt_johnplayerspezial.html
W sumie można by się pokusić o zrobienie repliki takiego JPSa...
Wszystko jest do zrobienia. Taka wersja 1,6 jak ta z ogłoszenia nie wymagała by chyba dużych pieniędzy a efekt mógł by być wspaniały :-)
Michal W / 2003-04-26 21:33:48 /
aaaaaale zajebisty :DDDDDDDDDD
a ja myślałem ze takie to tylko na obrazkach można pooglądać...
Oświećcie mnie - czemu ten JPS jest taki zajebisty ?
marian212 / 2003-04-27 02:33:36 /
BO TO JPS! Nic dodać nic ująć... :-)
Michal W / 2003-04-27 02:36:21 /
EEE , no czemu ??? pewnie se jakieś jajka robicie z ludzi...
marian212 / 2003-04-27 02:38:36 /
JPS to jedyna specjalna edycja Mk2. Ford wypuścił ją na rynek w marcu 1975 roku na bazie wersji 1600GT, 2000GT i 3000GT. Można chyba powiedzieć że to taka pierwsza wersja S. Jak widzisz na zdjęciach z ogłoszenia samochód był cały czarny, miał czarne wnętrze i środki foteli wykończone złotym materiałem. Złote były też felgi. Czarna wersja nazywała się Midnight S.
Czyli nie masz zmartwień że chromy są w kiepskim stanie bo ich tu nie ma ;-)
Michal W / 2003-04-27 02:50:26 /
byla jeszcze jedna duzo bardziej "specjalna" wersja Mk2
(nie wspominam o Mako, ale to nie ford)
Ford wypuscil numerowana serie Mk2 na indywidualne zamowienia klientow, samochody te mialy na desce rozdzielczej tabliczke z nazwiskiem wlasciciela i kolejnym numerem tego "specjalu"
znajomy w hamburgu ma takiego i uwaza za swietego gralla, ma rowniez pieknie odrestaurowane Mk1 RS2600 w obu wersjach, sportowej i cywilnej, plus dziesiec innych caprikow wiec wyobrazcie sobie kolekcje
camaro / 2003-04-27 09:14:27 /
:-)
Camaro może masz jakieś fotki Caprikowej flotylli?
Musi robić wrażenie!
Michal W / 2003-04-27 10:17:55 /
RS 2600 też jest kilka. Jakiś czas temu był też RS 2600 Twin Turbo :) Zdjęcia były słabe i trzeba się było dokopać do nich na jakiś hiszpański serwer, ale warto było :)
niestety nie mam
po Dulmen pewnie pojade do niego to cos popstrykam
camaro / 2003-04-27 11:46:02 /
Mam chec swojego zrobic na JPS... oczywiscie midnight black... Jak ktos ma fotki JPS-ow to prosze na maila.
Mysza liil (EM) / 2003-04-28 14:28:36 /
Spotkałem się z informacją o BIAŁYM JPS-sie. Podobno były takie robione w bardzo ograniczonych ilościach. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat, jakieś szczegóły malowania, kolorystyki wnętrza, itp? Znalazłem zdjęcie w sieci takiego egzemplarza gdzieś w Anglii, ale nie wiem do końca, czy to oryginał, czy ściema.
Ja ogladałem ze 3 lata temu Capri JPS na białych tablicach przywiezione do Polski. Ci co je przytachali nie wiedzieli co to za egzemplarz ale był dość mocno skorodowany. Miał taką metkę metalową na tablicy rozdzielczej nr.seryjny czy coś i 2-gą metkę pod zamkiem na drzwiach. A ja głupi pokłuciłem sie z Nimi o jakieś śmieszne 500 zł. i go nie kupiłem. Później ci co go kupili zajechali go jak "Kamaza w PKSie" i zmieniali kolor itp.!!! Ale dziwne bo jak pamietam był tam motor Essex 3.0 pod machą.Dziwne ale napewno.
Konrad Szyperski / 2003-06-03 15:30:05 /
i pewnie samochod trafil na zlom...
a co do silnika to nie jestem pewien, ale chyba mogl byc dowolny, te samochody z tabliczkami byly robione na zamowienie
camaro / 2003-06-03 16:28:43 /
Z tego co ja wiem to JPS był tylko czarny. Kolorystyka miała nawiązywać do wyściówek z logiem JPS z tamtych lat... generalnie to było czarno-złote i dlatego wnętrze też jest całe czarne ze złotymi środkami foteli. Później były modele S ze zderzakami w kolorze nadwozia jak w tym białmym ze zdjęcia...
W białego JPSa nie wierze... jak zobacze to może przełkne fakt że taki istniał ale póki co twierdze uparcie że JPS był czarny i koniec. :-P
Michal W / 2003-06-03 17:37:32 /
mala poprawka. bez wzgledu czy ten bialy JPS jest oryginalem czy nie S-ki w Mk II mialy zawsze czarne zderzaki (patrz zielona II ka w galeri).
Owszem w galerii jest zielona S-ka z czarnymi zderzakami... ale widziałem granatowe Capri II z granatowymi derzakami, wszystkimi naklejkami i oryginalnym lakierem.... Nie wiem napewno jak to było z tymi zderzakami :-( więc nie będę się kłucił :-P
Michal W / 2003-06-03 19:04:02 /
camaro co z tymi zdjęciami Caprikowej floty ??
Ja znalazłem w kompie jeszcze jedno zdjęcie JPS-a i kilka innych z czarnymi zdeżakami :
ten tygląda mi na oryginalną S i ma czarny sdeśak ( i silnik 3.0)
ten natomiast tez wygląda na S i ma chromowane zreżaki (ten niebieski) :
a tu zdjęcie z folderu (chyba) i capriczek to nie S i tez ma czarne zdeżaki :
ten na oryginała tez nie wygląda i zdeżaki tez są czarne ;P :
no i ta tez ma czarne... i to tez nie jest S
,Tak więc ja to juz nic nie wiem jak to jest z tymi zreżakami ... myślałem że wszystkie S maja czarne ,ale ta jedna (niebieska) ma chromy ... zdaje sobie sprawe że cała reszta z innych zdjęć to mogli sobie pomalować i wogóle ale... no nie wydaje mi sie zeby ktos kto ma Mk II S zamieniał zdeżaki albo nie pomalował na czwrno tych co ma... Więc jak to jest ??
Eee... S'ki nie miały chyba winylu, więc na moje niebieski to nie jest S'ka, ale mogę się mylić i ręki nie dam sobie uciąć ;)
noże to nie jest winyl... ;) ale tez coś zaczyna mi sie wydawać że to nie jest S bo ramki wokoło okien też na chromowane...
Przecierz ten niebieski cały jest jakiś dziwny...
Dlaczego to miał by być S ??
Właśnie dlatego jestem za pozostawianiem aut w oryginale... gdyby ludzie nie kombionowali, dużo łatwiej by było do tego dojść a teraz jest jak jest.
Michal W / 2003-07-14 23:53:13 /
Jak widać chyba ? każda S-ka miała taki przemodelowany w spoiler przedni pas -
natomiast nie tylko S-ka (i JPS) miała czarne zderzaki wynika z ostatniego zdjęcia
MikeB4 / 2003-07-15 00:23:05 /
No właśnie chyba bo co powiedzieć o tym ??
MikeB4 / 2003-07-15 00:26:10 /
bo to jest pownie 1.6 a takie motory nie miały tefo "spojlera" z przody... chyba :P
no ale to taz duma jest bo ten czerwony (z ostatniego zdjęcia które ja zapodałem) ma silnik 2300 z na tym twoimj folderze jest że były tylko 1600 ,2000 , i 3000 ...
To czarne to akurat 2.0 S a co do ostatniego zdjecia czerwonego co zapodałeś
1) kierunki w błotniku
2) emblemat w złym miejscu
3) podejrzane chlapacze
wniosek = przeróbek, wiec tam nie spodziewałbym sie pewniaka jeśli chodzi o zderzaki
MikeB4 / 2003-07-15 00:51:08 /
hmm... no niby racja ale myślisz że chciało by mu sie malować chromowane obwudki przy szynach na czarno ?? i lusterka ??!! Ten faktycznie jest podejżany ale ... no zresztą czy ja wiem ,to faktycznie nienajleprzy przykład...
Nie porównujcie Angielskich wersji z Niemieckimi. To są 2-wa inne światy. A co do emblematów na błotnikach to w II-kach miały one różne położenie +- 15 cm.
Podtrzymuje słowa "Górasa" że Mk II miało 2-wa typy zderzaków : chromowane i czarne. Żadnych lakierowanych pod kolor nadwozia.
Konrad Szyperski / 2003-07-15 08:44:32 /
czy ja dobrze widzę, że na szarym (srebrnym) Capri (zdjęcia wstawione przez Mike4B) tylne felgi pajączki są szersze od przednich? sądziłem, że wszystkie miały 5,5 cala...
Złudzenie optyczne 'adaś.
Konrad Szyperski / 2003-07-15 09:18:24 /
06.1975 - sprzedaż Capri JPS w Wielkej Brytanii
W Wielkiej Brytanii wprowadzona do sprzedaży została edycja specjalna JPS, z silnikami 1600, 2000 lub 3000. Cena samochodu - 2330Ł. Powstała też mała ilość modeli 'S' w kolorze białym, z białymi zderzakami. W sumie wyprodukowano niewiele ponad 2000 egzemplarzy Capri w edycji specjalnej JPS.
<zródło http://www.capri.pl/capri/history-mk2.php#mk2-jps-gb>
czarne i chromowane zderzaki ok :-)) dochodzą do tego też białe angielskiego JPS-a wyprodukowane w ilościach śladowych
ale wersja na stany miała malowane pod kolor nadwozia ( a powstawała przecież w Niemczech ) i trudno nie uznać jej za Capri Mk2
MikeB4 / 2003-07-15 10:40:17 /
Jeszcze kilka uwag co do Mk II "S" (i nie tylko :) ):
1. W Anglii za całe 18 lat NIGDY nie istniał na rynku Capri 2.3 (podobnie jak 1.3 SOHC, 1.5 i 1.7V4, 2.0V6 czy 2.6) - silnik ten był oferowany tylko w Cortinie Mk IV i Granadzie MkII (produkowanych w Kolonii). Dlatego folder zacytowany przez Mike B4 wymienia tylko silniki 1.6, 2.0 i 3.0, a na rynkach EWG z pewnością był także 2.3.
2. Kierunki w błotnikach były wymagane przepisami niektórych krajów - we Włoszech np. dopiero w 1995 r. dopuszczono pomarańczowe światło skierowane do przodu - nawet Fiat 126 (długi na 3 metry) musiał mieć z przodu migacz biały, a pomarańczowe z tyłu i z boku. Na szrotach we Włoszech do dzis możesz trafić białe kierunki przednie do wszystkich aut z lat 60-tych i 70-tych (jesli tyklko nie trafili tam przed wami fanatycy "tjuningu" z Helmutowa czy Skandynawii, gdzie np. białe kierunki do Volvo czy BMW osiagają niezłe ceny). Podobnie Capri MkII na rynek francuski ma jedynie dwukolorowe tylne klosze (czerwono-pomarańczowe), bo przepisy Żabojadów dopiero w 1977 r. dopuściły białe światło skierowane do tyłu - wcześniej wszystkie auta we Francji miały cofanie ... pomarańczowe !! (starsi pamiętają Fiaty 125 z pomarańczowym cofaniem - to właśnie była wersja na Francję).
3. Co do wersji "S" (mówię za rynek angielski, bo takie mam materiały - w owych latach co roku siedziałem po kilka tygodni na łasce Elki Sachsen-Coburg-Gotha, więc prasy i folderów zawsze walizkę przywiozłem), to należy rozróznić DWIE RÓŻNE "eski". W maju 1975 pojawiła się tam limitowana edycja "Midnight Capri" - silniki 1.6/2.0 Pinto albo 3.0 Essex, dostępna tylko w lakierze czarnym, zero chromów (za wyjątkiem klamek i symbolu pojemności na błotniku), alufelgi, całkowicie czarne wnętrze (tylko złote wstawki we fotelach), ze złotym obramowaniem całego boku (ale bez literki "S" przy symbolu pojemności), brak spoilera pod zderzakiem. I to jest właśnie to auto z folderu Mike B4. Ponieważ auto sprzedawało się świetnie, więc po wakacjach całkowicie przemodelowano ofertę Capri. Od października 1975 - zniknęły oznaczenia XL i GT, a zamiast nich weszły GL i S (L i Ghia pozostały bez zmian). L i S mają czarne zderzaki, a GL i Ghia - w chromie. ŻADEN nie ma lakierowanych pod kolor nadwozia. Z programu wylatuje dotychczasowa "limitowana" S-Midnight,a normalna wielkoseryjna "S" (nadal z silnikami 1.6, 2.0 i 3.0) ma teraz spoilerek pod zderzakiem, CZARNE klamki oraz kontrastowaną tapicerkę i alusy jak "limitowana" S-Midnight. I to są autka z fotek Spawna (srebrny) oraz Mike B4 (biały i szary).
4. Natomiast czerwony z okładki Mike'owego folderu oraz boczne zdjęcie z kolekcji Spawna to wersja podstawowa - 1.6 (albo 1.3) L. Owszem ma czarne zderzaki, ale nie ma spoilerka i "S" przy oznaczeniu silnika, a klamki są w chromie. Reszta zdjęć to już wynik ingerencji posiadacza. Biały z fotki Orła ma naklejki z seryjnej "S" (ale bez literki) i brak spoilerka - najpewniej najtańszy 1.6L rocznik 1975 (litera P na końcu rejestracji) "stjuningowany" białym lakierem na zderzakach i lusterkach (żaden seryjnie tak nie miał), winylem i alusami z Mk I RS. Z kolei czarny ze zdjęcia Spawna to albo "limitówka" po wymianie klamek na czarne i felg na "krzyże", albo 1.6L z tapicerką i obramowaniem błotników z "S" - nie ma spoilera i litery "S". Niebieski metalik z grupówki nawet nie ma obramowania błotników - jest to zwykła MkII GL lub Ghia model 76 albo 77, a czerwony "kundelek" z białymi chlapaczami w ogóle ma niewiele wspólnego z oryginałem.
Co nie znaczy, żebym nie lubił kundelków...
Pozdro.
KRK 4m / 2003-07-15 10:56:45 /
no teraz juz rozumiem :) jeszcze tylko teraz prosze kogoś o taki sam wykład z raichowych caprusów :)
Do Mike B4 :
Mówiłem nie porównujcie wersji Capri niemieckich do angielskich a tym bardziej amerykańskich (zderzaki inne wogóle miały).
A tutaj słyszę jakies porównania. Powtarzam że w "Niemczech" były 2-a typy zderzaków chrom i czarny.
Wracając do Anglii to na prawie każdym skrzyżowaniu małego miasta można obejrzec jakieś Capri i oryginalnych wersji jest tyle że oni sami nie wiedzą co produkowali. Ja mam tyle zdjęć z Anglii że gdybym sie opierał na Nich to bym zgłupiał.
Konrad Szyperski / 2003-07-16 15:36:49 /
Ależ nikt ich nie porównuje :-))
Obie były JPS a chyba o tym jest wątek
że co jak Capri było angielskie to jakieś skażone czy co ??
MikeB4 / 2003-07-16 19:35:20 /
Jednak okazuje się, że naprawde byl biały JPS... oficjalnie przyjmuję to do wiadomości :-)
Może ktoś wie ile JPSów powstało? Spotkałem się z informacją, że w Anglii wyprodukowano nieco ponad 2000 egzemplarzy. Jak to było w Niemczech? Ile oni zrobili?
Michal W / 2003-07-20 02:08:43 /
Cena za JPS'a spadła. Teraz jest 4.150 do negocjacji ;) http://www.mobile.de/SIDbwgC3WTiEmCYXg1dEAxTYg-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1061478546A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B22w-t-vMkMoRDSm_xrdsO~BSRA6D9000EcapriD1980ECAPRIA0D1975A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111124929694&top=14&
EUR 4.150
Verhandlungsbasis
Daten:
51.500 km, 65 kW (88 PS), EZ: 06/75, TÜV: 12/03, schwarz, 2/3 Türen, Benzin,
Besonderheiten:
Oldtimer, Leichtmetallfelgen
Beschreibung:
Seltene John Player Special-edition. Im guten zustand.
Anbieter:
Marcus Habets
NL-6305AT Schin op Geul
Tel.: +31 - 43 / 4591699
eMail an den Anbieter
Q_Back / 2003-08-22 09:11:47 /
Dodalem tekst ze zdjeciem bo licytacja zniknie za miesiac dwa i watek bedzie belkotem nie do skminienia -Do coponiektoorych pprosba o troszke wyobrazni :D
NARRA
Q_Back / 2003-08-22 09:14:01 /
biały JPS,
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4568732705&indexURL=0#ebayphotohosting
.. hmm mi też przyszło na myśl żeby capri upodobnic do JPS.. w sumie samą stylistyką zewnatrzną bym się zadowolił..:).. narazie jednak moge sie cieszyć sfatygowaną naklejką... dobre i to !..:))
nie myslałem ze podpisze sie pod własnym postem z 2005 roku.. gdzie tylko myslałem o stylizacji na jps..
teraz moge napisac że już postanowione, bedzie stylizacja na JPS..:)
jak patrze na mojego pieknego pażdierza to już widze czarniutkiego JPS`a...;)))))
W sumie niewiele mu już brakuje ;-)
radzieckii / 2009-03-11 17:53:06 /
ta, od dołu już czarny...
...::$nuffy (Grześ) / 2009-03-11 23:41:45 /