D....dobry... Mam takie pytanka:
Czy pas przedni w Capri mk1 zmienił się podczas faceliftingu?
Czy ktoś mógłby udostępnić mi lub podać link do fotek pasa przedniego w Mk1?
Jakiej grubości blachy użyć do połatania tylnych podłużnic? Czy wystarczy np. 4mm?
Jakiej grubości blachy użyć do rekonstrukcji progu wew.? Czy wystarczy np. 2mm?
Problem: po zimie wytoczyłem samochód z "zarośli" i okazało się, że lewe koło zaczęło ocierać o McPersona... (opona ma grubość 185) Wcześniej nie ocierało. Przez całą zimę był na "flaku". Nie ma zmian (korozja) w karoserii- mocowaniu McPersona. Co się stało?
Spawanie tylnych reparaturkuf: czy "ciągnięcie" spawu migomatem spowoduje, że reparaturka będzie się wyginać? Czy pospawać to najpierw punktowo?
Czy belka pod silnik V6 i R4 jest identyczna? Czy przy wyciąganiu tylnej szyby powinienem najpierw zmiękczyć uszczelkę? Jeśli tak, to czym?
Za wyczerpujące odpowiedzi z góry dziękuję i jak zwykle obiecuję hektolitry piwa!!! :-)
♠Zoggon♠ / 2003-04-25 18:58:19 /
pas przedni gorny (ten z zamkiem na maske) zmienil sie dwa razy, najpierw 8.70 zostalo zmienione zamkniecie maski (rowniez maska) z takiego w poprzek na wzdluz samochodu
pozniej 8.72 (lifting) zmienil sie mocniej, wyciecia na swiatla sa inne (maska tez)
pas srodkowy tuz pod swiatlami i w tyl samochodu zmienil sie 8.73
pas dolny zmienil sie podczas liftingu
4mm na podluznice to chyba przesada
jak kolo ociera o kolumne to albo jest koslawa opona, albo nieoryginalna felga ze zlym ET albo strasznie wywalone lozyska i kolo sie przekrzywia
korozja karoserii nie ma tu nic do rzeczy bo kolo przekrzywioa sie razem z McPhers.
jak bedziesz spawal dlugo w miejscu to przegrzejesz blache i pewnie ze sie powygina
najlepiej przylapac w roznych miejscach i dopiero bawic sie w dokladne spawanie, ale blacharzem nie jestem
tak, belka jest taka sama, tylko 3.0 mial inna
camaro / 2003-04-25 20:43:07 /
Camaro:
Tzn, czym maska się różni sprzed i po faceliftingu?
Da się założyć machę "po" do samochodu "sprzed" liftingu?
michukrk / 2003-04-25 21:41:16 /
tak jak pisalem 8.70 zmienilo sie zamkniecie maski wiec maska po 8.70 nie bedzie pasowala do budy przed 8.70
8.72 zmienily sie wyciecia na lampy
maska po 8.72 chyba bedzie pasowala do budy 8.70-8.72 ale przetloczenia na lampy sa szersze wiec zostana tam dziury nad atrapka
camaro / 2003-04-25 21:50:01 /
Zdecydowana chyba większość samochodów jest zrobiona z blachy 1.0mm, która jest wzmacniana w newralgicznych miejscach, przez nakładki/wytłoczki też z 1mm lub małe wstawki z grubszych blach (do 2-3 mm).
Przy naprawach blacharskich nie ma potrzeby wstawiać zbyt ciężkich blach, bo zbyt sztywne owszem same się trzymają , ale wyrywają się i korodują szybciej potem w miejscu łączenia ze stara cienką blachą.
Stosuj przeważnie blachy o nominalnych grubościach i kształcie (zachowywać t.j. było wcześniej), z tym że elementy mocowań zawieszeń, a nawet i progi (a niech im tam ;)) z blachy 1.25mm albo maks 1.5 i będzie ok, a fura nie będzie ważyła 2 ton ;)
Przy spawaniu zawsze trzeba uważać, t.j. mówi Camaro: wyciąć i ładnie uformować łatkę, przyłapać tylko punktowo wszystkie łączone krawędzie, sprawdzić geometrię tej naprawki (o ile istotne), żeby potem nie wycinać jej znowu ;), spawać po maks. 3cm długości w przerwach co 6 cm, na conajmniej 3 takie serie na jednej spawanej krawędzi, aż się połączą. Prąd spawania tak ustawić, żeby nie przegrzewać blachy i aby był jak najkrótszy czas spawania tych 3centymetrowych szwów (szczególnie przy poszyciach zewnętrznych, pod lakier - wtedy większy prąd, ale krótka i przerywana praca). Blachy prawie nie pokręci jak dojdziesz do wprawy :)
pozdro
P.S.Dla poszyć zewnętrznych, pod szpachlę i lakier, aby nie było pokręcone, nie pękała szpachla i było tego mało, jest specjalna technika przygotowywania blach.
Ale nie wiem czy na to patentu nie zrobię ;)
Do Camaro:
Czy to jest ta różnica o której mowa między maskami sprzed i po facelifcie?
michukrk / 2003-05-06 14:28:30 /
tak to jest roznica ktora powstala 8.72 czyli po faceliftingu
w 70r byla inna zmiana, chodzilo tylko o zamkniecie maski, zmienil sie wtedy caly gorny pas przedni i spod przedniej czesci maski
camaro / 2003-05-07 19:49:56 /
Super. Jak uruchomię cyfrówkę to zrobię zdjęcia tych dwóch rodzjów zamknięć bo dzisiaj skumałem że Paweł ma inne niż ja to przynajmniej trochę rozwiejemy niepewności. Potem jeszcze dorzuci się zamknięcie od faceliftu i będzie GIT.
michukrk / 2003-05-07 20:40:12 /
A ja w końcu dzisiaj dostałem blachy z Klokkerholma
Germaz-Bis we Wrocławiu -firma szybka i solidna, aczkolwiek raczej droga: 2 rep. tyl. bł. i 2 progi do FCMK1 =409zł
♠Zoggon♠ / 2003-05-07 21:14:31 /
Odgrzewam pytanie gdyż też mam kilka pytań w związku z blachą w MKI.
Czy do odtworzenia podłużnic wystarczy blacha 1mm (nie bedzie za cienka).
Camaro wspomniałeś , że belka w 3.0 jest inna niż w pozostałych wersjach. Na czym polegają te różnice?
To chyba narazie na tyle.
Pozdrawiam!!!
Popcio / 2004-04-28 21:10:53 /
oryginalna jest taka + miejscowe wzmocnienia.
Podłużnice jednak zalecałbym od 1.2 do 1.5mm (grubszych absolutnie nie, bo wywoływać będą pękanie w okolicy ich łączenia na wskutek przesztywnienia), gdyż często to one przejmują spore obciążenie przez osłabioną budę w innych miejscach. Jest to nieuniknione bez gruntownego demontażu i remontu całego nadwozia.
pozdro
Dzieki za odpowiedź.
Kolejne pytanie :)
Czy podłoge spawać punktowo czy ciągłym spawem?
Popcio / 2004-04-29 14:05:26 /
podłoga jest ważnym elementem nośnym, więc oczywiście ciągłym, tylko niewielu to wychodzi prawidłowo i bez przegrzania i poodkształcania blachy ;)
Spawanie punktowe powoduje, że ta narażona na soloną wodę z góry (śnieg i woda na butach) oraz z dołu, gdy zaczyna pracować blaszka o blaszkę to zaczyna się pomiędzy nimi wciskać rdza i puchnie taka podwójna blacha.
Zawsze wycinam na zero całego rudzielca i łatka "dokładnie" na wzór z przetłoczeniami spawana na styk. Spawać z przerwami co kilka cm, by nie przegrzać (np. jednocześnie w różnych miejscach łatki). Łatka musi być bardzo dobrze dopasowana od 0 do 1mm szczeliny, to nie będzie problemów ze spawaniem.
Nie bać się blach ocynkowanych, tylko uważać na zatrucie gazami! (Oczyszczać porządnie spawane krawędzie z ocynku + wentylacja)
pozdro
"spawając z przerwami co kilka cm", chodziło mi oczywiście, by przerywać pracę w tym miejscu, a kontynuować w innym. Następnie po lekkim przestygnięciu powracamy itd. otrzymując ciągłą spoinę i nie odkształcając przegrzaniem blach :)
Wielkie Dzieki za rady!!
Popcio / 2004-04-29 15:17:28 /
Tu sie podepne :)
Wie ktoś może czym się różnił pas przedni dolny w MK1 : do i po 8.70 ,oraz przed i po facelifcie ?
marian212 / 2004-05-20 13:37:38 /
dolny pas mial tylko jedna zmiane 8.72 czyli facelift
roznil sie chyba wtedy tylko podgieciem w miejscu gdzie zaczynaja sie lampy
gorny pas mial jeszcze roznice w 8.70 zwiazana z zamknieciem maski
camaro / 2004-05-20 19:54:06 /
Wielkie dzięki :)
marian212 / 2004-05-20 20:06:58 /