Potrzebuję przerobić regulator mechaniczny z prądnicy 6V na elektroniczny. Problem jest tej natury, że elektroniczne które są powszechnie dostępne obsługują małe 10A prądnice (motocykle), a tu pacjent ma 50A. Natknął się ktoś na taki kuriozalne dzieło? Żeby jeszcze minus był na masie. A może jest ktoś na tyle ogarnięty że narysuje taki schemat ? A może wystarczy zmodernizować taki mały regulator i wymienić PRZEKAŹNIK / TYRYSTOR / ... na większy ?
Pzdr212
marian212 / 2022-06-14 18:13:00 /
Spróbuj zadzwonić do https://www.cyklo-motorelektryk.pl/
może coś doradzą
gryziu liil (EM) / 2022-06-14 21:17:50 /
rzuć oryginalny schemat i serwisówkę, na mój email, jeśli masz, a jak nie , to maksymalną liczbę zdjęć.
w sumie budowa komparatora z przekaźnikiem powinna być do ogarnięcia.
Martwi mnie to 50A, bo znane mi miniaturowe przekaźniki mają 30A, tyrystor tak średnio w tym zastosowaniu, a budowa na IGBT przy 6 V może nastręczyć problemów.
Niemniej, dawaj, jak nie spróbujemy, to się nie dowiemy.
Może takie coś się nada jako el. wykonawczy:
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-polprzewodnikowy-hoymk-ssr-50a-dc-dc-10448613054
mtango / 2022-06-15 22:54:41 /
Dawno się już tym nie zajmowałem, ale się doszkoliłem.
50A to jest całkowita wydajność prądnicy - czyli w sumie będzie to miało ze 300W. Ten prąd z pewnośćia nie płynie przez przekaźnik, przekaźnik steruje prądem wzbudzenia, jest znacznie mniejszy niż 50A.
BTW współczesne alternatory maja po 4 900 W.
Ten prąd płynie w całości przez przekaźnik "cut out". Ale operuje na niskim prądzie więc go (tzn mechanicznego) to nie boli.
Te nadprądowe / nadnapięciowe to pewnie nie muszą być aż takie duże, bo one włączają jakiś balast lub zwierają/bocznikują cewkę stojana.
Kurcze wolałbym gotowca niż rzeźbić to od 0
marian212 / 2022-06-20 09:08:48 /
Zamiast przekaźnika "cut out" można zastosować diodę schottky,
coś takiego wystarczy: STPS6045C
https://allegro.pl/oferta/podwojna-dioda-schottky-2x30a-45v-to247-stps6045c-10582662177
Kiedyś robiłem regulatory do prądnic 6V motocyklowych, ale żaden się nie zachował a i do schematu nie mogę się dogrzebać.
Trójkąt / 2022-06-20 11:35:52 /
ale Ty nie masz tego regulatora, czy masz i nie działa?
Mam tylko mechaniczny.
marian212 / 2022-06-20 16:37:53 /
może tego gościa podpytać?
https://www.ebay.de/itm/165203212379?hash=item2676e0f85b:g:9qMAAOSw-nZdaUG0 Nominalnie prądnica do Trabanta miała 220W.
Spróbuję. Dzięki
marian212 / 2022-06-27 13:15:40 /
Najciemniej pod latarnią. :
https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-regulator-pradnicy-trabant-6v-220w-8445398774
To ten sam. Jest w polskiej ofercie nawet nr telefonu do gościa ( 694 327 901 ). Na pewno podpowie a i może będzie możliwość złożyć regler na wyższe prądy.
napisałem (telefony głuche) już do producenta : https://ape.com.pl/
marian212 / 2022-06-27 14:24:13 /
:(
Waldi_APE
07:34 (21 minutes ago)
to me
Dzień dobry.
W naszej ofercie są regulatory prądnicy 6V i 12V do max. 30-33A.
Pozdrawiam
Waldemar Buhl
Lider Wydziału
Regulatorów Napięcia
Modułów Zapłonowych
Project LED led.ape.com.pl
Auto Power Electronic
45-837 Opole
ul. Zbożowa 12
tel/fax:774748138
wbuhl@ape.com.pl
ape.com.pl
tel-602211519
marian212 / 2022-06-28 07:57:51 /
jest duże prawdopodobieństwo, iż konstruktor regulatora nie pracuje już w tej firmie.