logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Z manuala na automat .... Jakie czekają problemy?

Z manuala na automat .... Jakie czekają problemy?

Witam Wszystkich. Mam pytanie,jak w tytule i prosze o rozwinięcie. wiec automat to dla mnie obca materia. Załóżmy że mam 2.0 V6 (może wkrótce :)) , i jest to manual a ja wbrew wszystkim chce automat. Pytania mam takie :

1)jaka skrzynia (oznaczenia) mi spasuje do tego silnika i z czy można przełożyć z jakiegoś nowszego autka => chce mieć skrzynie w jak najlepszym stanie.

2)co musze zmienić w aucie pod tą skrzynie,jakie problemy,czy jakaś elektronika jest do tego??

3)czy wielki pedał od hamulaca sugeruje że trzeba coś zmienić przy pompce hamulcowej lub przy serwie?

4)czy jest inny wał do tej skrzyni,lub inna końcówka wału ?

Jak jakieś pytanko mi sie nasunie to je zadam na forum.
Standardowo - jeśli jest to już na gdzieś na innym forum to sie nie wściekaj tyko daj linka,bo ja nie znalazłem nic o tym.
Wszystkie obraźliwe dla kogokolwiek odpowiedzi mam z góry G - W - D.
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

P.S. Jak ktoś ma skrzynie automat w super stanie i wyprubowaną niech da znać przy okazji :>

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-21 21:05:18 /


Na pewno jest inne łożysko chyba igiełkowe w silniku ze skrzynią manualną a automatyczną.
Po 2 wał i czasami końcówki wału w niektórych modelach się różnią oraz długość samego wału...
Pedały.....
Tyle wiem na pewno a reszta nie jest mi znana....

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-21 23:00:51 /


>1)jaka skrzynia (oznaczenia) mi spasuje do tego silnika
każdy od silnika v.. szukaj od capri, taunus, granada


>2)co musze zmienić w aucie pod tą skrzynie,jakie problemy,czy jakaś
>elektronika jest do tego??
musisz założyć chłodnice z dodatkowym obiegiem oleju do chłodzenia skrzyni, z silnika trzeba wybić łożysko pilotujące, nie wiem jak w capri ale w taunusie był krótszy wał napędowy. Elektroniki żadnej nie ma... jedynie trzeba podłaczyć kabelki pod czujnik od wstecznego..



>3)czy wielki pedał od hamulaca sugeruje że trzeba coś zmienić przy pompce
>hamulcowej lub przy serwie?
zmieniać nic nie trzeba... wystarczy założyć pedały od wersji z automatem i powinno być ok...


jak znajde dłuższą chwile to napisze coś więcej
pozdrawiam..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-22 09:54:08 /


Oprócz skrzyni potrzebujesz: koło zamachowe, tarczę, docisk sprzęgłą, łożysko pilotujące, łożysko oporowe, ta dźwignia od sprzęgła (nie wiem jak się to po polsku nazywa, po angielsku clutch fork), blachę między skrzynię a silnik, linkę, pedały z mocowaniem, jakąś gumę uszczelniająca przy drążku, mieszek i gałkę. Starczy. Najprawdopodobniej belka pod skrzynię i poduszka będą pasowały.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-22 09:58:10 /


O sorry nie w tą stronę :). To tak koło zamachowe, konwerter, skrzynię, linkę shiftera, shifter, chłodnica oleju + rury, no i przewód podciśnienia.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-22 10:01:06 /


Jak chcesz to mam 2.0 v6 spięty z automatem C3. Orginalne z Capri.

Seba / 2003-04-22 11:27:44 /


Co do elektryki to oprócz włącznika wstecznego potrzebujesz jeszcze zamontowac przekaznik uniemozliwiający Ci odpalenie bryki na R D 1 i 2, chyba ze nie zalezy ci na dlugowieczności tego sprzętu. A jeszcze nie możesz zapomnieć o lince od kickdownu i całym mocowaniu tej linki,ponieważ nie idzie ona równo z linką gazu a poprzez specjalną przekładnię.

Seba / 2003-04-22 11:34:30 /


Dzieki wszystkim , ale mam kolejne pytanka:
4)czy w każdej skrzyni aut. jest chłodnica oleju,czy da się ją w każdej capri zamontować ?
5)czy przewód podciśnienia łączy kolektor ssący ze skrzynią ?

pozdrawiam ,

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-22 13:25:44 /




ad 4) chłodnica oleju do automatu jest zintegrowana z chłodnicą wody w silnika... tak więc musisz załatwić chłodnice od capri z automatem...

ad 5) dokładnie tak ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-22 13:36:43 /


No niestety kolejny błąd bo chlodnica oleju wcale nie musi byc zintegrowana. Lepiej sobie załatw odzielną i troche większą niż powinna być, latem możesz dłużej szaleć na placu. A poza tym kiedy, gdzie i za ile załatwisz chlodnice od Capri do automatu. Chyba że ja sobie przerobie na dwie nie zależne a oddam Ci tą orginalną od 2.0 v6 tak jak pisalem wczesniej, że mam całość.

Seba / 2003-04-22 17:51:45 /


Seba , zgłosze sie jeszcze do Ciebie na e-malie,ale jesteś straszanie daleko ode mnie...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-22 18:38:32 /


O to fakt. Ale co tam wycieczke można sobie zrobic.

Seba / 2003-04-22 18:42:23 /


jeszcze jedno pytanko :

Czy skrzynia automat spasuje mi do 2.0 od Granady 2.8 ??

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-23 09:11:50 /


skrzynia od 2,8 do silnika 2,0 raczej tak... w drugą stronę już gorzej to wygląda... bo granada 2,8 miała inne sprzęgło hydrokinetyczne...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-23 09:42:07 /


z tego co pamietam to wal jest innej dlugosci. chlodnice slyszalem ze mozna przerobic ze zwyklej na automat przewody miedzy skrzynia a chlodnica tez musza byc raczej dobre bo ja mialem zle i wylalem na ulice ze 3-4 litry oleju po 25zl za litr (olej mial moze tydzien):( przewody sam zrobilem (no prawie) i sa super mozna je rozlaczac bez ingerenci w skrzyni i chlodnicy w ktorej gniazda padaja. [pozdrawiam i automat gora :)

Michal FAZI / 2003-04-25 10:52:05 /


Odgrzeje. Czy śruby mocujące koło zamachowe - skrzynia manualna - będą pasować do koła od automatu? Ze wszystkim dystansami 'zamach' od automatu jest grubszy niż ten od manuala. Śruba łabie tak z 0.5 cm gwintu. To nie za mało?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-23 20:28:28 /


nie, urwiesz, ale podejrzewam, że tych od automatu to każdy z "seryjnych dłubaczy" ma od za....ania.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-23 20:30:47 /


jestem "nie seryjny" a mam (chyba jeszcze) :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-23 20:40:48 /


Też mam i mogę je zabrać do Warszawy. Poza tym Ugly chyba jeszcze miałeś mi coś przywieźć do wzmacnianej czwórki zgadza się?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-23 20:58:34 /


Dred, zgadza się. biegowciepywacze są w bagaźniku. Daj znać kiedy i gdzie to Ci je podrzucę.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-23 21:55:57 /


hmmm. Odkręciłem dzisiaj flywheel z fałki i śruby są tam krótkie. Tak jak na zdjęciach. Auto z którego to pochodzi było lepione, wiec może ktoś coś pomylił. Wygląda na to, że to takie same śruby jak ma obecnie Ugly. Gwint wystaje z dystansu może z 5mm. Jak widać na suwmiarce, śruba tak zmierzona ma niecałe 35mm. Więc albo mają być takie, albo jednak nie mam.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-25 10:02:37 /


Powinny być dłuższe.Ja pewnie mam...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-25 11:22:19 /


Dobiore sobie w asmecie nowe i będzie spokój. Marcin, odnalazłem w bagaźniku Twój flywheel od 2.8. Oddam, nic się nie martw :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-25 13:31:21 /