Dzień dobry ,
Starajmy się ja i Wy pisać tylko na temat , żeby było jak najwięcej wiedzy bez zbędnych komentarzy.
Od czego zacząć zakupy żeby od zera złożyć , lub koszt kupna nowej części nie będzie odbiegał od wyremontowania starej o takiej samej jakości.
W kolejności od czego zacząć , czego nie można kupić co trzeba regenerować ?
- blok , głowice na wymiar nowych tłoków etc , regenerować korbowód etc ?
Tweed / 2022-04-22 11:54:19 /
Konar / 2022-04-22 11:59:19 /
Myślę, że powinieneś zacząć od dopasowania głowic do nowych tłoków i zregenerowania korbowodu.
rozjechany liil / 2022-04-22 12:18:27 /
ja myślę, że remont takiego silnika jak 2.8 który ma jednak aż 6 cylindrów należy zacząć - zaskoczę Cię - od kupna takiego silnika.
Trudno dyskutować o zakresie remontu czegoś, czego fizycznie nie ma.
wąski77 / 2022-04-22 12:38:36 /
Zacznij od
https://www.capri.pl/services/forum tam jest wyszukiwarka i odpowiedzi na wszystkie pytanie.
I tak, tam Są te odpowiedzi:)
Szafa !G.O.P! / 2022-04-22 15:06:30 /
Może ktoś ogarnąć jakąś blokadę (lub choć organicznie) tworzenia nowych wątków dla co poniektórych?
Zaczyna się robić przeokrutny śmietnik z coraz to nowymi wątkami z dupy.
#szaman / 2022-04-22 16:57:37 /
haha zamiast poszukać, bo na pewno było coś o 2.8, to lepiej nowy:D
Kilgore / 2022-04-22 17:05:22 /
100 lat temu :P Ostatnio ruchu na forum nie ma więc .... dobre i to :P
MikeB4 / 2022-04-22 17:31:26 /
Nie trzeba , już koniec na ten moment już wiem , teraz zakupy i za jakiś czas będę pisał dalej.
Widze że Wam brakuje zlotów , wytęskniliście się za soba.
Tweed / 2022-04-22 18:33:57 /
Kup silnik, najlepiej kompletny. Daj ogłoszenie na na forum w "kupię". Zaklep terimin u fachury, który ogarnia te motory. Rozebranie, pomiary, weryfikacja i jak będziesz miał listę to odszukaj ten wątek i wtedy kontynuuj - nie otwieraj nowego :)
Kupując silnik po śrubce wyjdzie ci z 5x drożej a i tak to będzie zbieranina starych części i w każdej ktoś mógł jakieś patenty uskuteczniać.
MetfaN / 2022-04-23 09:04:08 /
mam silnik 2.8 kompletny sprzedam chętnie, remont też wykonam jak będzie decyzja serdecznie zapraszam
CHUDER / 2022-04-23 09:33:21 /
Szaman, weź nie trza na tiktoka wchodzić. Odpalasz Capri.pl i jest "impreza" w której uczestniczą Ci najfajniejsi ;) Moim skromnym zdaniem kolega "Tomasz Kośmider" Już dawno powinien dostać BATA nie bana, ale zjakiegoś powodu to się nie dzieje...... A innych Januszów banują przez swoje poglądy... I tu Brak zrozumienia..
markokrk / 2022-04-23 21:26:18 /
https://www.youtube.com/watch?v=R-jdWuYEFFg
markokrk / 2022-04-23 23:39:32 /
Szef to szef nawet Cp.pl ;)
markokrk / 2022-04-24 00:02:50 /
Bo jak nie ma merytorycznych dyskusji, to niech będą jakiekolwiek :-)
Swoją drogą jak czasem używam wyszukiwarki i czytam co sam pisałem tych kilkanaście lat temu… to moje zdystansowanie się do czasów bierzących wzrasta :) A co by było w temacie, jak już Tweed kupi 2.8 i obejrzy głowice (czy gniazda nie są zapadnięte), to jak się okaże że są w gorszym stanie niż te co u mnie leżą na regale (wczoraj na strychu buszowałem i odkryłem że są), to mogę mu je podarować :-)
Konrad vel smasher / 2022-04-24 09:29:31 /
> A innych Januszów banują przez swoje poglądy... I tu Brak zrozumienia..
Zasadniczo to sam doszedłeś do istoty różnicy między tymi zjawiskami. Kolega Tweed trzyma się wyłącznie materii fordowej, trochę nie wie co chce, trochę nie wie tego co my już wiemy (a kiedyś też nie wiedzieliśmy), ale - pisze na temat który jest osią działania tego klubu, mianowicie zajmowanie się starymi Fordami. Forma jest trochę intensywna, ale podgoni z wiedzą i doświadczeniem to się uspokoi.
A inni Janusze, no cóż, na temat starych Fordów mają do powiedzenia najmniej, za to każdą okazję wykorzystują do ideologicznych prowokacyjnych zaczepek.
Na pierwsze jest miejsce, na drugie nie ma miejsca.
Michał Konieczny / 2022-04-24 10:44:39 /
Smasher to ja się jakoś zrewanżuje , mam jeszcze 4 kontenery części i kilka mostów do taunusa pod rzedówki od 4.11 itp , pofotografuje i mnie się nie przyda ale moze dalej póści.
Tweed / 2022-04-24 11:27:35 /
Tweed części nie mam już gdzie trzymać, ale %%% jakimiś ciekawymi nie pogardzę xD
Konrad vel smasher / 2022-04-24 21:53:55 /
10min z Panem M.Kozłowskim i taaakaaa ilość konkretnej wiedzy że głowa boli i ile kasy zaoszczedzone , bardzo dziękuje
Tweed / 2022-04-25 11:17:53 /
No i na co się zdecydowałeś po rozmowie z Marcinem Kozłowskim?
mishq (Mateusz G.) / 2022-04-25 11:53:08 /
Dowiemy się w nowym wątku na forum :)
MetfaN / 2022-04-25 13:03:36 /
Zostaje 2.8 bo mam już wszystko z gaźnikowego oprócz silnika i czekam tylko na jedna oferte ze zdjeciami żeby zdecydować czy kupić teraz silnik czy zaczekać te dwa lata i ogarnąć wszystko żeby już tylko go na koniec wstawić :) a jeszcze się kase odłozy wiedzy dojdzie to i lepszy wydech kable w oplocie itp żeby po otwarciu maski było jebni... Aureoli jak w scenie otwarcia bagażnika we Wściekłych Psach ;) złotko
Tweed / 2022-04-25 14:44:02 /
Aha i gaznik weber 38/38 wersja S zeby obie gardziele na raz sie otwieraly , plus tam tunning pokryw bo aluminiowe inaczej cos jest itp
Tweed / 2022-04-25 14:45:00 /
a gażnik weber nie był tylko do essexa ? Bo ja widziałem tylko solexy w 2.0-2.8?
Kilgore / 2022-04-25 14:52:35 /
W v6 sie otwierają obie przepustnice na raz
mishq (Mateusz G.) / 2022-04-25 15:24:42 /
Tweed... weź to przeczytaj jeszcze raz i zastanów się co sam napisałeś - "plus tam tunning pokryw bo aluminiowe inaczej cos jest itp"
To jest jedno z niewielu forów, gdzie mam rażenie, że użytkownicy czytają "od deski do deski", więc tak - nadal sporo osób próbuje przebrnąć przez to co piszesz.
Więc może przyłóż się trochę, choćby z szacunku dla tych którzy próbują zrozumieć co napisałeś i Ci pomóc, podpowiedzieć.
rozjechany liil / 2022-04-25 15:24:53 /
Tak mnie naszło że silnik to sobie bedzie jak bedzie , ale w czerwcu bede miał tego atlasa i zeby dwa razy głupio nie wydawać kasy , na burtonie zaciski przednie jak i tylnie kosztują po około 350f , czy wymieniać tylko wilwoody na przednie takie jak np nizej , czy przód narazie zostawić a wymienić na te tarcze z tyłu , czy zostawić bębny z tyłu ?
Pamiętajcie że to bedzie jeszcze lata jeździć ,nie kazdy bedzie umiał regulować i skladać bebny itp
Przy cenie złożenia mostu to 400funtów to naprawde już niewielki dodatek.
Więc co robić ?
Tweed / 2022-04-25 15:26:17 /
Ok , Pan Kozłowski powiedzial ze pokrywy maja inaczej wyloty ciśnienia cos takiego i trzeba je zaspawywać i nawiercać w innych miejscach , oraz że gaźnik weber jest kompatybilny i bedzie lepszym wyborem na przyszłość z powodu czesci, latwosci regulacji ,etc i tylko fanatycy oryginału szukaja solexa :)
Tweed / 2022-04-25 15:28:44 /
czy Marcin nas nie obraża? :))
wąski77 / 2022-04-25 15:48:38 /
Nieeeeee. Tylko troszkę :)
m.kozlowski / 2022-04-25 15:58:48 /
Ups ;) , było że "puryści oryginału" dążą do posiadania. Solexa , Ci którzy chca mieć łatwiej w życiu założa webera , o tak to brzmiało :D
Tweed / 2022-04-25 15:59:42 /
„ Pamiętajcie że to bedzie jeszcze lata jeździć ,nie kazdy bedzie umiał regulować i skladać bebny itp” to jest dobry cytat z autora wątku.
Po ci te Zaciski Willwoda ? Piszesz, ze będziesz jeździł od świateł do świateł albo 120 ekspresówka. Zwykle zaciski do wentylowanych tarcz ci starcza. Tył złóż na nowych częściach tez ci wystarczy.
Zastanawiam się czy autor tego wątku nie pisze tego wszystkiego dla jaj. Chyba, ze jest współczesnym młodzieńcem, który nie rozumiem tego co ogląda i czyta.
Jarek / 2022-04-25 17:33:40 /
To jakieś niezaleczone ADHD :)
Konar / 2022-04-25 17:56:00 /
38letnim młodzieńcem :) wszystko na poważnie piszę , a że nie na wszystkim się znam to poprostu pytam , podejrzewam że 95% typowych kierowców na drogach zna się tak jak ja na starych fordach , a Wy te pozostałe 5% , im wiecej wiem tym bede mniej truł :D
Tweed / 2022-04-25 18:04:31 /
To sumując co juz mam :
- kolektor oryginalny 2.8v6
- trójkąt oryginalny pod 2.8v6 ze wszystkimi wężykami itp
- gaźnik się kupi nowy weber 38/38 dgas
- skrzynia n9 pod v6 z dzwonem
- chłodnica od granady pod 2.8 v6
- pokrywy aluminiowe
- komplet uszczelek
- łapy do taunusa pod v6
- most pod v6 umówiony na robote
Czego tu jeszcze brak ?
- silnik
- ... ?
Tweed / 2022-04-25 18:30:40 /
Chłodnicę bym raczej szukał od taunusa z V6.
Brakuje:
- wydechów (tylko tłumik końcowy jest taki sam, jeśli w ogóle)
- osprzętu - z R4 wiele nie użyjesz
- kabli z aku do rozrusznika, ale to i tak nowe trzeba zrobić, żeby starych parchów nie używać
- rur silnik-chłodnica
- łapy skrzyni N9 - trudna do zdobycia, ta sama, co w C3, ale można wyspawać
- przydałaby się dłuższa linka prędkościomierza do N9, jeśli teraz masz 4
- obrotomierz od V6, jeśli masz w desce
- zębatka napędu prędkościomierza pasująca do przełożenia tylnego mostu
- sprężyn przednich od V6
- hamulce według fantazji
Więcej nie pamiętam, ale chory teraz jestem i trzeźwo nie myślę :).
m.kozlowski / 2022-04-25 19:27:35 /
Ja mam chłodnicę od Granady Mk1 -- z Mk2 jest troche duża i wystaje pod pasem przednim - łatwo ją rozwalić.
MikeB4 / 2022-04-25 19:46:32 /
Łapy ani linki do skrzyni szukać nie musi bo już ma N9 tam zamontowane- tylko od R4
MikeB4 / 2022-04-25 19:49:28 /
wydechy już m ugadane pod taunusa z v6
- osprzętu - z R4 wiele nie użyjesz
- kabli z aku do rozrusznika. Brak
- rur silnik-chłodnica to ja nie wiem czy trzeba oryginał czy się kupi jakieś nowe i dorobi
- łapy skrzyni N9 nie wiem ta sama co z rzędówki ?
- przydałaby się dłuższa linka prędkościomierza do N9, jeśli teraz masz 4 terazi przeklamuje od 10 do 20 km jak jade
- obrotomierz od V6 nie potrzeba mam piękny obrotomierz na kołnierz kierownicy z lat 70 klimatyczny
- zębatka napędu prędkościomierza pasująca do przełożenia tylnego mostu Uuu to może być
skomplikowane ale się zobaczy przy montażu
- sprężyn przednich od v6. Sprężyny i amorki od v6 taunusa i granady sa w weekend montowane
- hamulce według fantazji. Zakupione duże nowe bębny na tył po regeneracji z całym wkladem ocynk itp , na przód się wrzuci jakieś mocniejsze z capri coś szukamy
Większość rzeczy powyżej dogadana zaliczkowana w ciagu ostatnich minut
Silnik chyba też znalazłem :D
Kurde zaczna brakowac kasy w skarbonce , w tym tępie jak się w 4 dni zakupiło i znalazło prawie wszyatkie części a miało być tak ciężko to akurat mi zabraknie na przysłowiowy montaż silnika w tym roku , graty będą leżeć i drażnić do przyszłego sezonu...
Tweed / 2022-04-25 20:26:45 /
Jak to, już pusto w skarbonce? Jeszcze dobrze nie zacząłeś xD
Konrad vel smasher / 2022-04-25 20:47:40 /
Na ten miesiąc :D
Tweed / 2022-04-25 20:55:47 /
Kolektory wydechowe od V6 taunusa o ile mnie pamięć nie myli...
leetvoos / 2022-04-26 21:59:33 /
Proszę o konkretne za i przeciw bo jest problem który silnik montować w taunusie mk1 czy wkładać robiony na wzór z granady , wiatrak czteroramienny i mała pompa wody
Czy
Drugi silnik od scorpio efi on jest aż od 3 do 4 pasków napędowych dużo dłuższy z przodu pod wisko z większym wiatrakiem itp
Które rozwiązanie będzie najlepsze , z tytułu wagi / wytrzymałości / dostępność części ???
Oba bedą miały kolektor 2.8 pod gaznik solexa 38/38
Jestem w kropce...
Tweed / 2022-08-15 13:41:59 /
Kolo pasowe mozna zmienic jak nie potrzebujesz tylu paskow, albo przetoczyc. EFI za scorpio bedzie raczej mial twarde gniazda i to jego bym robił, bo do remontu raczej oba beda...
Koło wału można zamieniać ale razem z pokrywą rozrządu która delikatnie się różni okienkiem przy termostacie.
PL / 2022-08-15 14:14:35 /
Tylko razem z pokrywa rozrządu trzeba mieć pompę wody od tej pokrywy.
Grzesiek_Rudy / 2022-08-15 15:20:25 /
Nadal jeżeli stan obu silników podobny, to bez gadania ten od Scorpio dużo lepszy jeżeli ma oryginalne glowice. Bo masz tam wtedy twarde gniazda.
U mnie jest chłodnica w wentylatorem elektrycznym.
Za mało napisalem :
1- silnik robiony na bloku PR czyli z efi jest po remoncie ale nie złożony wzorowany pod gaźnik 2.8 zwykłe głowice też p remoncie silnik posiada pełne oprzyrządowanie
2 - silnik wyjęty ze scorpio w bardzo dobrym stanie jeżdzony do końca z głowicami z twardymi gniazdami , oprzyrządowanie masywniejsze wyrażnie jest dłuższy
Czy jest jakaś komplikacja z zamocowaniem obu tych silników w aucie z powodu różnicy kół pasowych , wytrzymałości części ?
Czy ja pod gażnik potrzebuje te wzmacniane części z efi ?
Tweed / 2022-08-15 18:38:30 /
Pierwszy wzorowany na granade ma mała pokrywe rozrządu jak i pasujące do niej małe części , czy lepsza będzie duża pokrywa i części z efi
No chyba teraz bardziej wyjaśnilem moje wątpliwości ??
Tweed / 2022-08-15 18:39:54 /
Wszystko jest wymienne. Możesz wziąć blok i głowice od EFI i założyć osprzęt wraz z pokrywą rozrządu od starszego.
Grzesiek_Rudy / 2022-08-15 18:45:25 /
Chodzi o to aby wypowiedział się ktoś kto ma 2.8EFI w Taunusie o ile ktoś ma.
W EFI sama pompa jest wyższa o jakieś 10/15mm oraz wiscko z wiatrakiem kolejne parę milimetrów i pewnie na pewno będzie haczyło o chłodnicę.
Dodatkowo na osprzęcie EFI jak nie ma wspomagania w samochodzie to nie ma pompy która robi za napinacz pasków napędzających pompę wody.
PL / 2022-08-15 18:47:38 /
Do EFI możesz zamontować zwykłą pompę i standardowy napinacz od każdego V6 mocowany na dwie śruby.
Grzesiek_Rudy / 2022-08-15 19:42:27 /
Tutaj masz jak takie EFi na gaźniku wygląda w Consulu/Granadzie. U mnie te kółka na kilka pasków się mieszczą. Ale nie mam wisko tylko wentylator elektryczny. No i Taunus pewnie mniejszy proporcjonalnie...
Chiba Saymon ma 2.8 EFI w taunusie
leetvoos / 2022-08-17 22:52:22 /
Słuchajcie a ktoś posiada informacje jaką średnicę miała rura wydechowa w mustangu 2 gdzie były montowane te silniki ??
Ciekaw jestem czy dali większy rozmiar niż nasi w europie montowali ??
Tweed / 2022-08-20 16:06:19 /
Widziałeś jakie moce miały te amerykańskie potwory z 2.8V6?
Ja naprawde już jestem doinformowany w rozmieszczeniu portów mocy głowic przelotów kolektorów itp :)
Motywujecie konkretnie i trzeba być przygotowanym...
Przeglądałem wydech kolegi Saymona super zrobiony pod 2.8 efi z pojedynczą końcówką ale ja bym zamienił tłumiki na flowmastery i dlatego się pytam jaka tam jest średnica bo 135 koni a 93 to jest różnica ale chyba moment obrotowy zostaje ten sam ??
Tweed / 2022-08-20 17:50:01 /
Tweed, M=P x O, gdzie M- moment obrotowy, P- moc, O- prędkość obrotowa.
Aby moment pozostał przy obniżce mocy, muszą też spaść obroty przy której ta moc jest osiągana, co rzeczywiście, ma miejsce ale nie takim zakresie jakbyś tego oczekiwał.
Inaczej mówiąc- moment też spada.
Nie idź tą drogą.
Odkopuje na chwile temat , mam możliwość zakupu miksera na solexa 38/38 jak ten ze zdjęcia czy występowały tylko takie czy jest jakaś inna opcja podpięcia lpg ??
Posiadam ladny filtr powietrza i tam taka kolumbryna się nie zmieści...
Tweed / 2022-10-15 11:59:18 /
Wkretki zrob. A mikser ile ma kosztowac??
Szafa !G.O.P! / 2022-10-15 12:44:43 /
200 zł...
Tweed / 2022-10-15 12:55:32 /
Miałem taki sam w 2,3. "Jakoś" to jeździło. Zwróć uwagę że ten mikser zasłania wlot powietrza do kanału obejściowego (czy jak tam to się nazywa) wolnych obrotów.
brzezin / 2022-10-15 16:57:16 /
Blos albo mikser płytkowy. Ja mam płytkowy, który kiedyś Trójkąt zrobił, ale jakbym teraz miał sobie na fest gaz ogarniać, to raczej poszedłbym w blosa.
Tylko do niego raczej nietanie plenum (tak to się nazywało?) byłoby potrzebne, żeby dolotem "skręcić" w poziom.
Mam taki sam mikser i jestem zadowolony. Odpalam z gazu zawsze. Spokojnie się zmieści.
Kilgore / 2022-10-16 01:49:41 /