Mam problem z ową skrzynią w sierce, hałasuje gdy sprzegło jest wyciśnięte, po wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje. Wnioskuje że to któreś łożysko na głównym wałku wejściowym. Problem polega na tym że są one drogie a ja nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów aby dobrać jakiś zamiennik.
Pierwsze łożysko od przodu skrzyni zamierzam kupić, jest ono razem z kołnieżem-ustalczem wałka.
Numer 2 to łożyska igiełkowe, tego chyba nie będę kupował. może będzie dobre.
Numer 3 to to łożysko, którego szukam niedrogiego zamiennika (oryginał
100PLN). Wymiarów tego łożyska poszukuje, innych jeśli to możliwe to również.
Nie mam możliwości rozebrania skrzyni i zobaczenia a póżniej szukania części.
Może ktoś to robił i ma jakieś uwagi, chętnie przeczytam.
Pozdrawiam
Hiubi / 2003-04-16 16:52:55 /
Witam .
Gratuluję odwagi . Znam mało mechaników ( i warsztatów ) którzy podejmują się naprawy skrzyni , a takich którzy to naprawdę potrafią znam jeszcze mniej .
Co do ceny łożyska to jeśli nie pomyliły ci się zera i cena oryginału wynosi sto złotych to trochę cię nie rozumiem , Chcesz ryzykować parę dni pracy dla gównianego zamiennika który może się zaraz rozsypać ? Poza tym jeśli jest to twój dziewiczy rejs jeśli chodzi o zabawy ze skrzynią to zmieniam zdanie jesteś nie odważny tylko szalony :)
ps może lepiej rozejżeć się za inną skrzynką używaną ?
CzarnyMatowy / 2003-04-16 19:15:24 /
do czarnymatowy: Co to za filozofia rozebrac skrzynke!
Niestety nie mam wymiarow! Ale pomysl z zamiennikiem nie jest taki zly i nie sluchaj "niektorych" :-)
seeYou
B / 2003-04-16 19:25:21 /
lozyska mozna kupic zamienne, ale tez z glowa (timken made in zachod, toyo)
niektorzy kupiliby ruskie za 20zl bo najtansze, ale robota bez sensu bo za miesiac sie rozleci
a oryginal wytrzymal 15-20lat
a rozbieranie skrzyni nie jest najprostsza rzecza, powiedzialbym ze jedna z najtrudniejszych w samochodzie bo jest tam mnostwo szczegolow o ktorych trzeba pamietac i niezla lamiglowka zeby to zlozyc, kazdy element wchodzi w okreslonej kolejnosci, jak o czyms zapomnisz to znowu rozbieranie, a elementow jest duzo
niekoniecznie tez trzeba inwestowac gruba kase we wszystkie lozyska, moze tylko jedno sie rozlecialo i halasuje
takie rzeczy najlepiej rozebrac, obejrzec i wymienic co trzeba, niekoniecznie tylko lozyska
albo kupic inna skrzynke, czasami to taniej
camaro / 2003-04-16 20:13:29 /
Hi,
potwierdzam, ze to niezla lamiglowka, juz sie niezle nawkurzalem przy skrzyniach. Ale z perspektywy czasu, mysle, ze to bylo nawet zabawne. Wystarczy zle wlozyc jakas duperele i od nowa trzeba zaczynac :-)
Pozdr.
B / 2003-04-16 23:14:55 /
Nie zamierzam rozebrać całej skrzyni bo rzeczywiście nie miałbym odwagi. Moja naprawa dotyczyć ma łożysk głównego wałka wejściowego i do tego nie trzeba chyba rozbierać całej skrzyni, myślę że będą one dostępne z zewnątrz, przynajmniej tak wynika z dołączonych rysunków rysunków. Na drugim zdjęciu są także pozostałe wałki które siedzą głęboko w skrzyni, może to nastawiło sceptycznie co niktórych moich "przedpiszców", a w końcu wszystkiego można się nauczyć :)
Najgorsze jest to że jak wyciągnę skrzynię to nie będę miał jak pojechać po części.
Pozdr.
Hiubi / 2003-04-17 11:13:45 /
podepne sie tu:
co to za skrzynia MT 82 ??? i do jakich silnikow pasuje?
i co oznacza "couple" to ta skrzynia ma "couple 400Nm" a MT 75 ma tylko 285Nm czy tu chodzi o obciazalnosc skrzyni?
pozdro
Zakrzak! / 2004-09-23 23:36:50 /
Dokładnie tak - couple to max. moment obrotowy, do którego przenoszenia prevodovka zachowuje swą integralność [nie rozsypuje się na drobne]
Pozdro.
KRK 4m / 2004-09-23 23:56:47 /
ok a pierwsza czesc pytania?
Zakrzak! / 2004-09-24 00:04:36 /
wiec nikt nie wie od czego jest ta skrzynia MT82???
Zakrzak! / 2004-09-29 12:23:00 /
ponawiam pytanie co to za skrzynia mt82 i w jakich autach wystepuje
a druga sprawa to ze w skrzyni mt75 jest wyjscie (kabel) do predkosciomierza niech ktos mi powie jak prosciej zsynchronizowac ta skrzynie z zegarami w grandzi? przerobic na mechaniczny naped czy wymienic zegar?
prosze o sugestie
pozdro
Zakrzak! / 2004-12-11 19:14:18 /
http://www.getrag-ford.co.uk/daten/MT82_E.PDF
dzieki segal :P
niezle 6 biegow to juz cos...i do rwd :P
Zakrzak! / 2004-12-11 20:23:47 /
opcja pierwsza (realna): wymienic zegar !!!
opcja droga(nie realna): podlaczyc linke pod kolo :D:D i niech sie kreci :D:D najlepiej pod lewe przednie bo wiele linki nie pojdzie :P:P
Wojdat / 2004-12-11 21:20:51 /
Do Zakrzaka....
Jest tylko jeden problem - MT 82 występuje tylko z jednym zestawem przełożeń, a proporcja szybkości obrotowej wału między I a VI biegiem jest 7:1. Czyli jeśli chcesz mieć na jedynce [zakładam że odpowiednio dobierzesz przełożenie mostu i średnicę opon] 50 km/h, to na szóstce wychodzi 350 km/h, na piątce 290 km/h, na czwórce 230 km/h, na trójce 170 km/h i na dwójce 110 km/h. Więc albo będzie to skrzynia efektywnie czterobiegowa [i to nawet przy silniku rzędu 250 PS] plus dwa nadbiegi, albo gęsta skrzynia pięciobiegowa [65-100-135-175-210] z dodatkowym - zbytecznym zupełnie - biegiem pełzającym o maksymalnej poniżej 30 km/h. Takie niestety sa minusy skrzyń do furgonetek i SUVów :(.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-12-11 21:53:12 /
a nie da sie tam slimaka wlozyc? :P
ze skrzyni starszego typu?
aha i jeszcze odnosnie mt82 to czy ktos wie czy podejdzie pod blok v6 lub pinto? bo z tego co widze to chyba ona przy dieslach pracuje?
pozdro
Zakrzak! / 2004-12-11 21:53:14 /
hehe 2 sekundy mnie wyprzedziles :)
ale ten 1 bieg to jako9 reduktor moznaby uzywac :)
czyli skrzynia jest z tranzita nowego tak?
a przy tych predkosciach co podales to np. przy 140-160 bylo by smieszne zuzycie paliwa gdyz obroty byly by tez male :) na 6 np.
pozdro
ale czy podejdzie do silnikow z granady/taunusa/capri..itp?
Zakrzak! / 2004-12-11 21:57:55 /
>Wojdat IiiI
> opcja droga(nie realna)
realna jaknajbardziej.. w niekturych scorpio był licznik na linkę.. a każda MT75 da się przerobić.. ma brok w miejscu napędu.. wystarczy brok wybić i wsadzić zębatkę z wyjściem na linkę.. zębatke można bez problemu kupić w fordzie..
zostaje wkestia przełożenia.. bo zębatki można kupić z różną ilością zębów. trzeba wyliczyć ile pod konkretny samochód potrzeba..
ale myślę ze to najlepsza metoda i najmniejinwazyjna..
Trójkąt / 2004-12-12 01:52:25 /
A jak dobrać odpowiednią zębatkę? Jak to wyliczyć?:) Akurat u mnie problem na czasie ;)
Piotrek PCK / 2004-12-12 02:11:22 /
ok zapomnialem wersja taxi !!!
czy mam racje ???
Wojdat / 2004-12-12 03:19:19 /
a tak od chwili gdy mnie Segal pochwalila w wawce to cos mi padlo na palce ostatnio !!!!
hmmm wiadomo o co chodzi :(
Wojdat / 2004-12-12 03:23:26 /
thx trojkat tak podejrzewalem :P
Zakrzak! / 2004-12-12 13:49:56 /
nie chcę wprowadzać w błąd ale bodajrze w scorpio powyżej 93-94r licznik był właśnie na linkę.. napewno taka sytuacja miała miejsce przy silnikach 2,0dohc w każdym razie temat jest do ugryzienia :))
Trójkąt / 2004-12-12 14:44:07 /
no oki a co z ta MT 82 podejdzie pod koelna lub pinto? ktos cos wie?
Zakrzak! / 2004-12-12 15:12:05 /
w scorpio po 94 tez jest elektryczny czujnik predkosci
na linke maja scierki z MT75
camaro / 2004-12-12 20:34:33 /
jak odkręcić to ustrojstwo nr 1? Przy próbie tradycyjną metodą młotkowo-śrubokrętową ani drgnie a ząbki obudowy zaczynają się łamać, podejrzewam że ford ma do tego jakiś specjalny klucz. To jest tak w ogóle łożysko? Cieknie mi spod tej pokrywy olej ale nie chcę połamać pokrywy na siłę.
CRUISER / 2012-09-12 11:11:21 /
odgrzewam kotleta,to samo co powyżej .
Wie ktoś jaki to rozmiar klucza,chcę zrobić sobie narzędzie do odkręcenia pozycji nr1 na rys.
bon / 2018-06-11 22:33:11 /