Witam:) zwracam sie z takim zapytaniem : jak będzie sie zachowywał samochód z silnikiem V6 2,3 ze skrzynią biegów od 2,3 diesel, czy bedzie wolniejszy i mocniejszy czy na odwrót, bo moja skrzynia powoli zaczyna jęczec i zastanawiam sie nad wrzuceniem skrzynki od diesla bo taką akurat mam:)
Pozdrawiam:)
muczas / 2007-03-24 16:41:27 /
było na forum kilka razy.
Poszukaj.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2007-03-24 17:15:02 /
czy te skrzynie są rozkręcane czy nie. Chodzi o osłonę sprzęgła.
szpera WASP / 2007-03-24 17:18:40 /
ano było. nawet w garażu jest nadal. można poczytać.
szpera WASP / 2007-03-24 17:19:49 /
osłona sprzęgła jest odkręcana wiec mozna ja zaadaptowac do V6
muczas / 2007-03-24 17:20:43 /
jak znasz typy obu to sobie porównaj http://www.capri.pl/garage/gearboxes
może się okazać że mają takie same przełożenia. blaszki znamionowe z typem masz przy skrzyniach.
szpera WASP / 2007-03-24 17:59:39 /
Muczas - było tu http://www.capri.pl/forum/59835#59959. W dieslu masz jedynkę 3.91, dwójkę 2.32 i trójkę 1.40, a w benzyniaku odpowiednio 3.65, 1.97 i 1.37. Czwórka i piątka są identyczne w obu skrzyniach. Czyli nie ruszając dyfra będziesz miał auto wolniejsze o 3 km/h na jedynce, o 12 km/h na dwójce i o 2 km/h na trójce. Różnicę w przyspieszeniu (in plus) odczujesz tylko na jedynce i dwójce, a spalanie w warunkach miejskich wzrośnie o niecały litr na 100 km - w trasie zostanie bez zmian.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-24 22:31:06 /
własnie o taka informacje mi chodziło:) dziekuje i pozdrawiam:)
muczas / 2007-03-24 23:08:59 /
Mam juz dość mojej roz****j wzmacnianej czwórki. Chce skonfigurowac auto którym bedzie bez problemu mogła się przemieszczać kobieta. W garażu znalazłem to co na zdjeciach jest(chyba skrzynia od 2.1D) Podejdzie po zmianie dzwonu?? (czy dzwon obok skrzyni jest od fajki?) Jakie ewentualne zmiany mnie czekaja??Czy wałek sprzęgłowy bedzie pasował, czy jak zmienie dzwon to będzie plug & play???? Jak sprawa z wałem??? Licze na fachowa pomoc, bo temat sb to dla mnie nowość (mysza, granadziarz licze na wasza pomoc). Czy łapa sprzegła i łożysko podejda od wzmacnianej czwórki.
No i jak zmienia się osiągi??
W sumie to chyba nie trzeba robić żadnych przeróbek oprócz wymiany dzwonu.A jeśli chodzi o osiągi to będzie się lepiej zbierać na pierwszych dwóch biegach.PZDR
A ja się podepne - mam n9 od rzedówki, z założonym dzwonem od v-ki. Łapę sprzęgła zostawiłem z kompletu rzedowego. No i chyba klops z tym związany bo łapa jest albo inaczej wyprofilowana niż dedykowana pod v6 albo mi łozysko oporowe spadło :) w każdym razie nie czuję oporu przy przesuwaniu łapy, chodzi od lewej do prawej w całym zakresie. Czy łapa sprzęgła różni się między r4 a v6??? O różnicy długości wałka sprzęgłowego mi nie wypisujcie bo ten problem ogarnięty.
Arek 3M / 2009-07-23 22:48:41 /
tak. różni się
granadziarz_3M / 2009-07-24 06:40:58 /
A na dodatek były łożyska o różnych wysokościach :|
gryziu liil (EM) / 2009-07-24 07:21:26 /
A jak ta kwestia wygląda między v4 a v6? muszę nadymać na szybko zestaw współgrający z v6!
Arek 3M / 2009-07-24 16:57:35 /
Nie dojdziesz Pan, przecież to Ford :) chyba że Ci Konar gdzieś w fiszkach posprawdza jakie nr części z jakimi i kiedy współpracowały. A najszybciej to będzie jak zdobędziesz zestaw co na 100% hulał w v6.
gryziu liil (EM) / 2009-07-24 17:02:04 /
OK to moze powie mi ktos jaką wysokość ma łozysko oporowe do v6? troche mi się tego wala moze dobiorę.
Arek 3M / 2009-07-24 17:04:47 /
bierz od V4, najbardziej podobne
granadziarz_3M / 2009-07-24 17:51:06 /
nie ma byc podobne, ma byc takie samo
Arek 3M / 2009-07-24 23:26:22 /