Czy mógłby ktoś napisać jakie czujniki poziomu paliwa były stosowane w Granadach i jakie były różnice między nimi?
Miałem do niedawna czujnik z elementem oporowym porcelanowym z listkami metalowymi, jak się okazało od wtrysku. Wymieniłem na taki z elementem oporowym w postaci spiralki metalowej, prawdopodobnie od Granady gaźnikowej. Efekt jest taki, że wskaźnik wskazuje mniej więcej dwa razy więcej, niż powinien: ok. 10 litrów - pokazuje ¼ baku, ok. 25 litrów - ¾ baku. Podobne zjawisko opisywał Wojdat: http://www.capri.pl/forum/111582#111787 , Gryziu mu odpowiedział, że ma czujnik nie od tego silnika. W moim przypadku bardziej podejrzewam, że czujnik jest od tego silnika, tylko wskaźnik nie od tego, ale to prawie na jedno wychodzi. Przypuszczam, że muszę wymienić czujnik, tylko teraz nie wiem jakiego powinienem szukać, więc proszę o objaśnienia.
Czy jak naleję do pełna, to spalę wskaźnik?
A może lepiej pobawić się w proste przeróbki elektryki? Jakiś rezystor równolegle do wskaźnika, albo szeregowo? O jakiej wartości?
Rafał L. / 2007-03-23 19:22:45 /
Oj Rafał. Moja uwaga w tamtym wątku tyczyła się wskaźnika temperatury, a nie paliwa.
Nie sądzę by były różne rodzaje czujników i wskaźników paliwa zależne bezpośrednio od rodzaju silnika, bo to nie ma związku raczej (aczkolwiek to jednak jest FORD, więc...). Wydaje mi się, że mogły być natomiast różne zbiorniki paliwa (wtrysk/gaźnik lub sedan/kombi), przez zróżnicowaną budowę wymagające również innej konstrukcji czujnika. W takim wypadku pomieszanie czujników ze zbiornikami będzie właśnie skutkowało wskazaniami od czapy.
Czy da się to przesterować elektronicznie??? Zabij mnie, ale nie powiem :(
gryziu liil (EM) / 2007-03-23 19:42:50 /
No tak, nie dopisałem. Prawdziwą przyczyną była wymiana zbiornika paliwa. Czujnik ze zbiornikiem najprawdopodobniej są z jednego kompletu, natomiast wskaźnik już nie. Był z jednego kompletu ze starym zbiornikiem. Nowy zbiornik jest gaźnikowy, stary - wtryskowy. Oba czujniki różnią się znacznie, nie da się ich zamieniać bez wymiany baku. Zresztą stary i tak jest uszkodzony (pęknięta płytka oporowa).
Może moje pytanie powinno brzmieć: czy istnieje taki czujnik poziomu paliwa, który będzie poprawnie współpracował jednocześnie z moim bakiem (gaźnikowym) i wskaźnikiem (od wtrysku), a jeśli tak, to jaki to jest? Czy to jest podział na czujniki i wskaźniki wtryskowe/gaźnikowe, czy np. zależy od rocznika?
Elektrycznie pewnie też by się dało przerobić, tylko się zastanawiam, czy wstawienie rezystora równolegle ze wskaźnikiem nie spowoduje np. przegrzania czujnika (większy prąd na czujniku), a w obu przypadkach - czy cały układ nie straci swojej charakterystyki, o ile ona w ogóle jest istotna.
Rafał L. / 2007-03-23 20:26:53 /
chyba niektore czujniki sa montowane z tym panelem w baku na pochylej scianie - wiec musza miec inne parametry pracy, a drugi mogel to montowany na gornej, poziomej - no i stad moze wynikac roznica. pewnie nie chodzi o silnik (pewnie wykluczając k-jety) tylko lata produkcji, choc to tylko moje podejrzenia
Jest dokładnie tak, jak mówisz - jeden jest montowany z boku i ma rurki benzynowe, to jest do wersji gaźnikowej, a drugi od góry i nie ma rurek, bo to jest wersja do wtrysku i tam są inne rury i inna pompa benzynowa. Ale żeby się parametrami elektrycznymi różniły? To by znaczyło, że też wskaźniki są różne, albo mają jakieś dodatkowe elementy normalizujące.
Rafał L. / 2007-03-26 14:09:16 /
po pierwsze primo mam '83 ghia i jest oryginalnie na gazniku i mam rurki i czujnik montowany od gory, (tez oryginalny - fabrycznie tak bylo)
a po drugie chodzi o to ze pochylony wskaznik jezeli zamontujesz w poziomej scianie to pracuje w zupelnie innej pozycji i jego zakres roboczy wahan niema nic wspolnego z odniesieniem do poziomu paliwa znajdujacego sie w srodku - tu bym sie doszukiwal przyczyny
dokładnie tak, te zbiorniki z czujnikami poziomu z boku montowali w przedliftingach i działały poprawnie tylko w parze z zegarami z przedlifta.
dieselfan aka zgoniok / 2007-03-27 06:02:34 /
Aaaha, no to już wszystko wiem. ATOM - nie, nie montowałem pochylonego czujnika na poziomej ścianie od góry, ani odwrotnie, zamieniłem zbiorniki razem z czujnikami. Dieselfan - dzięki, to mi wszystko wyjaśnia. Czyli stąd wniosek, że do poliftingowej Granady wsadziłem bak przedliftingowy razem z takim samym czujnikiem. Nawet o tym nie wiedziałem. Drugi wniosek: nie ma takiego czujnika, który pasowałby do mojego zestawu, bo albo nie będzie pasował do przedliftingowego baku, albo do poliftingowych zegarów. Pozostaje mi albo wymiana wskaźnika na przedliftingowy (podejdzie do zegarów poliftingowych?), albo przeróbka elektryczna, czyli wstawienie jakiegoś rezystorka.
A może element oporowy w czujniku da się wsadzić od poliftingowego? Nie wiecie?
Rafał L. / 2007-03-27 17:46:27 /
z wymianą wskaźnika w zegarach to nie będzie łatwo. Szafa z polifta na w jednym kawałku wskaźnik poziomu paliwa i temperatury (na ścierzkach jest jeszcze jakaś dioda czy cuś), szafa z przedlifta ma osobne wskaźniki, i jest jeszcze jako indywidualny element, bimetaliczny lub elektroniczny przeywacz sygnału, który to ma swoje miejsce w obudowie. musiałbyś go przypatencić do obydowy polifta.
minimalnie prościej jest wymienić całą szafe, tylko że wtyczki inne, a kable we wtyczkach mają inne końcówki.
Polecam wymianę baku - najmniej patencenia:)
dieselfan aka zgoniok / 2007-03-28 06:29:52 /
A jakby tak przerobić czujnik poliftingowy tak, żeby dało się go zamontować z boku zbiornika? Chodzi o prostą przeróbkę, typu odpowiednie wygięcie pręta z pływakiem, albo przeniesienie całego pływaka z przedliftingowej. Da się?
W ogóle jak wygląda odpływ paliwa z baku poliftingowego gaźnikowego w Granadzie? Czy rurki są w czujniku, tak jak w przedliftingowej, czy wlutowane prosto w bak, jak w poliftingowej wtryskowej? Bo w drugim przypadku ten plan nie przejdzie.
Rafał L. / 2007-03-28 20:18:58 /
jutro jak bede kolo zbiornikow to cykne foty po liftingowych , kombi i sedana dla porownania , bo mam 2 obok siebie wyjete
Wojdat / 2007-03-28 22:53:49 /
Cześć, podepnę się tutaj
Chcę zamontować wskaźnik z kontrolką... Tylko jakoś za dużo tam kabli ;)
Brązowo zielony idzie do centralki
Wtyczka na dwie żyły niebiesko czarną i brązową najpewniej do wskaźnika paliwa
Zostaje pojedynvzy konektor brązowo biały i tego gdzie podłączyć nie wiem
Ignacy / 2017-03-22 09:30:54 /
To i ja się podpytam bo mam problem z pokazywaniem stanu paliwa w moim fordzie. Po wlaniu ok 5 litrów paliwa wskaźnik wędruje mi na ponad połowę skali. Powyżej 5 litrów już jest pokazuje full. Robiłem test na podpietym pływaku do instalacji ale wyjętym że zbiornika i reaguje prawidłowo. Dodam że zbiornik odizolowalem od pasów podtrzymujacych gumą bo wiem że inaczej masuje z karoseria i wtedy pokazywał mi zawsze pełen zakres. Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny? Dodam że mam pompe elektryczna przykręconą do zbiornika. Jakim tropem mam iść? Izolować zbiornik powtórnie od karoserii, przelokowac pompe czy skupić się na instalacji zegarów bo tam gdzieś może coś zwiera? Aha i test był na 2 plywakach i zawsze tak samo
Jellon aka Revenge Racer / 2017-03-25 10:35:24 /
Może masz pływaki nie z tej wersji co trzeba? weź miernik i zobacz czy rezystancja rośnie/maleje proporcjonalnie do wychyleń pływaka.
Bueheeee
Mysza liil (EM) / 2017-03-25 15:26:20 /
Temperaturę silnika pokazuje prawidłowo ?? być może regulator napięcia na zegarach jest uszkodzony.
Zbiornik powinien być zmasowany do karoserii.
Trójkąt / 2017-03-25 17:43:01 /
Trójkąt jest to myśl bo temperatura też praktycznie przestała działać. Opory mierzylem miernikiem i mam zapisane ale z tego co pamiętam na obu plywakach było identycznie
Jellon aka Revenge Racer / 2017-03-26 01:42:13 /