cześć, szukałem na forum informacji na temat różnic między poduszkami stabilizatorów ale nic nie znalazłem. Przeglądając ofertę jednej z firm natknąłem się na coś takiego:
- poduszka stabilizatora tylnego 12mm, 14mm,
- poduszka stabilizatora przedniego 19 mm, 20, 22, 24 mm
za bardzo nie chce mi się schodzić do garażu z suwmiarką i mierzyć bo pewnie by się co nieco wyjaśniło, ale tak czy tak nie rozumiem z czego wynikają te różnice i jakie mam zamówić - bo jakieś na pewno muszę :). Czy dobranie poduszek jest uwarunkowane konkretnym egz. capri i trzeba mierzyć jednak - tak jak ma to miejsce w przypadku broków ... czy wymiary te mają wpływ na własności trakcyjne ?
... pomóżcie głupszemu :)
Mirek K. / 2007-03-22 18:38:03 /
w tym przypadku tylko suwmiarka, lepiej nie ryzykować pomyłki.
.STICH. / 2007-03-22 19:07:14 /
i pewnie jeszcze szczotka druciana wokół pomalowanego stabilizatora ..... :-)
19mm to chyba tylko w Mk1 ;-)
MikeB4 / 2007-03-22 19:08:47 /
tak, musisz pomierzyć, dodatkowo sa dwa rodzaje poduszek w zależności od kształtu stabilizatora, starsze stablizatory w kształcie :
\_______/
i nowsze:
\,-----./
pozdro
Te oznaczenie przy poduszkach to nie grubość poduszki, tylko średnica stabilizatora, a więc pomiar stosunkowo łatwy. Większość aut w naszym kraju ma stabilizatory inne od seryjnych, więc dane fabryczne nic Ci nie dadzą - zostaje pomiar.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-22 19:48:58 /
tylne gumy stabilizatora do mostu byly w nastepujacych rozmiarach:
pret 10mm szerokosc gumy 51mm - tylko Mk1b
pret 10mm szerokosc gumy 39mm - Mk2-3
pret 12mm szerokosc gumy 39mm - Mk2-3 - te mam za 63zl
pret 14mm szerokosc gumy 39mm - Mk3 - te mam za 42zl
gumy przedniego stabilizatora do podluznic:
pret 19mm - tylko Mk1
pret 20mm wersja 74-79r
pret 20mm wersja po 79r - mam za 25zl
pret 22mm wersja 74-79r - mam za 25zl
pret 22mm wersja po 79r - mam za 25zl
pret 24mm wersja po 79r - mam za 25zl
dla wyjasnienia czym rozni sie wersja 74-79 od pozniejszej zalaczam zdjecia
dodatkowa wakazowka jest to ze gumy przed 79r byly ustawione otworami rowno w poprzek samochodu
gumy po 79 sa ustawione ukosnie
camaro / 2007-03-22 20:09:02 /
tak jak myślałem mierzenia nie uniknę - oczywiście żaden problem, tylko zastanawiające jest dla mnie w tym wszystkim właśnie to, dlaczego jedne capri wychodziły ze stabilizatorami 12 mm a inne 10 mm. Może miały na to wpływ silniki, ew. wersje i nikt teraz o tym nie mówi, bo nikt pewnie nie wie. Na logikę dwa fabryczne pomarańczowe capri S z winylem na dachu i silnikiem 2.0v6 powinny być na tym samym stabilizatorze, mógłby się on zmieniać w przeciągu lat, tak jak kształt poduszek - tak jak to opisał camaro że jedne do 79 ... później już inne - ciekawe
Problemu nie ma bo już wiem jak sobie poradzić, dzięki dla Wszystkich za info i pomoc
Mirek K. / 2007-03-22 20:26:04 /
oj czepiasz sie, jasne ze wpływ miały silniki, w 2.3 miałem 22/12mm, 2.8 i 3.0 maja 24/14mm, R4 chyba 19/10mm, ale to bym musiał zmierzyć, prędzej ktoś z forumowiczów powie,
tu masz wszystkie przednie staby z mk2/3
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/B01.10
a tu tylne
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/C02.10
poza stabilizatorami były inne spreżyny, amory itd..
dzięki Coke, dzięki :) ... nie czepiam się tylko właśnie tego mi brakowało :) ... a jutro i tak zmierzę swoje i porównam z tym co w katalogu ... napisze co i jak
pozdro :)
Mirek K. / 2007-03-22 21:01:30 /
gdyby to bylo takie proste do okreslenia to bym napisal, jednak nie bylo zadnych sprecyzowanych regul
wiadomo ze mniejsze silniki dostawaly mniejsze stabilizatory, grubosc wzrastala tez z biegiem lat tzn w Mk2 wiekszosc byla 20, troche 22, w Mk3 wiekszosc 22 i troche 20 i 24
2.8i nie mial seryjnie 24/14 , 14 jest dosc rzadkim stabilizatorem
camaro / 2007-03-22 22:59:05 /
hmm... ja moje mam ściągane z 2.8i i właśnie taki zestaw na nim siedział, widać fartło się.