logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Pomocy silnik 2.0 V6 Capri

Pomocy silnik 2.0 V6 Capri

Proszę o pomoc parę dni temu silnik palił bez problemów jedynie co go bolało to że ciężko zapalał na rozgrzanym silniku od wczoraj już nie chce wogóle zapalić nawet zaskoczyć
Sprawdziłem
Cweke ,kable,styk w aparacie zapłonowym,iskra jest na świecach paliwo dostaje
Moje pytanie czy jak kondensator będzie padnięty i iskra będzie słaba to nie zapali
I druga sprawa jak ustawiam na znaki na kole pasowym oraz w aparacie punkt
GMP pierwszego tłoka i jak kręcę ręcznie silnikiem zgodnie z kierunkiem obrotu to dlaczego iskra pojawia się na świecy raz na punkcie który wcześniej był ustawiony a następnym razem iskra jest w innym punkcie .Czy możliwe że aparat nie daje iskry w tym samym punkcie ?
Może Wasze mądre głowy mi doradzą co sprawdzić
Dzięki

Koko / 2022-03-24 08:54:27 /




Iskra pojawia się 2x na obrót wału siłą rzeczy będzie w dwóch miejscach.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-24 11:00:41 /


Co???
Na świecy iskra powinna się pojawić raz na dwa obroty wału, ale w tym samym miejscu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 11:11:23 /


A jakie powinno być napięcie bezpośrednio na cewce po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon u mnie jest ok 6 v ?

Koko / 2022-03-24 11:13:39 /


Iskra jest raz na dwa obroty wału tylko dlaczego raz pojawia się w punkcie na 9stopni na kole a raz poza kołem pasowym czy aparat uległ uszkodzeniu ?

Koko / 2022-03-24 11:17:56 /


raz na dwa obroty, tak zgoda. Dla jednego cylindra.

(Mój błąd, standardowo napisałem dla 4 cylindrów...)

tu jest sześć, i to w układzie V,
więc ta iskra to będzie częściej i mniej równomiernie.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-24 12:00:30 /


6 V to raczej mało. Powinno być 8-9V , a podczas pracy rozrusznika równe napięciu akumulatora.
Zresztą koledzy, zaraz doprecyzują.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-24 12:03:40 /


ok 9V byłoby ok. Ale powinna być stabilnie, a nie losowo. Jeśli to przerywaczowy układ, to zacząłbym od przeglądu aparatu zapłonowego, sprawdzenia przerywacza... może i cewki.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 12:34:32 /


Podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie na cewce spada poniżej 5v jeżeli dam bezpośrednio +z akumulatora na cewkę to również spada do z 12v do ok.6v coś jest źle podłączone ?
Co ciekawe nic nie zmieniałem w elektryce cały czas jeździłem cały zeszły sezon i poprzednie i palił bez problemu .

Koko / 2022-03-24 13:00:30 /


Układ przerywaczowy zwykły nie elektronik czyżby rozrusznik pobiera tyle ?

Koko / 2022-03-24 13:02:57 /


Zdejmij plusa z cewki, zobacz na nim napięcie, jak sprawdziłeś cewkę? najprościej spróbować na podmienionej.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 13:09:00 /


Do sprawdzenia przerywacz i jego przerwa, kondensator, cewka.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 13:13:08 /


A jakie masz napięcie na akumulatorze podczas kręcenia? Może aku dogorywa...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 14:20:10 /


A w jaki sposób mierzysz to napięcie na cewce?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 15:27:15 /


Aaaaa, widzę do czego zmierzasz, Gryziu! :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 15:30:45 /


Mierze miernikiem uniwersalnym na dwóch stykach cewki oznaczonych nr 1 i 15 tyle tylko że po zapłonie i razem z podłączonym przewodem który idzie na kondensator i przerywacz.
A jak powinno być?

Koko / 2022-03-24 16:56:20 /


Tego się spodziewałem :/
Czyli zwierasz tym miernikiem obwód indukcyjny cewki i główkujesz czemu cewka nie działa poprawnie?
Primo: To złącze oznaczone "1", to nie jest przyłącze masy!
Secundo: Cewka to jest taki twór, który podpięty do obwodu prądu stałego, po prostu nie działa. Tam jest prąd zmienny i jego napięcia nie mierzy się woltomierzem DC!

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 18:28:07 /


Acha. Jeszcze żeby było na temat problemu głównego, to wyreguluj zawory, bo masz za ciasne i stąd cały ambaras :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-24 18:31:50 /


Ok jutro reguluje zawory i wtedy dam znać
Dla pewności GMP pierwszego tłoka jest wtedy gdy na 5 mam mijankę zaworów i tak musi być włożony aparat zapłonowy i ustawiony na znaki razem ze znakiem na kole pasowym
Poprawnie :-)

Koko / 2022-03-24 18:53:17 /


Miałem taki przypadek kiedy iskra pojawiała się 2 razy . Zamień miejscami przewody do aparatu zapłonowego.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-24 19:39:21 /


Mam pytanie bo nikt nie udzielił info jak zmierzyć napięcie na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem jeżeli nie miernikiem to czym i druga sprawa co ma regulacja zaworów do układu zapłonowego i dlaczego iskra na pierwszym cylindrze co drugi obrót wału pojawia się w różnym miejscu na kole pasowym .
Takie zagadki :-)

Koko / 2022-03-24 21:38:13 /


Gryziu, po części masz rację, ale ogólnie jednak nie.

Po masz rację, bo kiedyś toczyłem batalię o to , aby zaciski nr 1 nie nazywac "-" i ten przykład pokazuje że jednak nazywanie go minusem jest mylące.

Nie masz racji co do zamykania obwodu indukcyjnego- woltomierz ma rezystancję ( zwłaszcza elektroniczny) kilka megaomów i wpływ tej rezystancji na ten obwód jest znikomy ( pomijalny).

Na cewce jak nie występuje napięcie przemienne, tylko co najwyżej zmienne ( jeśli podłączysz do zacisków 15 i 1) i można jak najbardziej je mierzyć miernikiem napięcia stałego. Co innego interpretacja wyniku.

Powinno się mierzyć między prawdziwą masą ,a 15, a to już co innego.

Zawsze uważałem, że mierniki za 20 zł ( mimo że naprawdę mają przyzwoite parametry, o wiele za dobre do samochodowych zastosowań) w rękach ludzi bez wiedzy, robią więcej szkód niż pożytku.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-24 21:45:30 /


Napięcie między +cewki a masą auta wynosi ok.12v tyle co ma akumulator ale ile wynosi jeżeli podłączymy pod zaciski na cewce i zakrecimy rozrusznikiem wiadomo że będą spadki napięcia .
Może ktoś kto ma taki układ zapłonowy jak ja czyli tradycyjny z przerywaczem może to zmierzyć i napisać żebym mógł wykluczyć usterkę elektryczna .

Koko / 2022-03-24 21:55:28 /


Magicc, zacisk nr 1 jak najbardziej można umownie nazywać "-" i nawet dosyć często producenci cewek tak je oznaczają. Wic cały w tym, by nie utożsamiać tego "-" z połączeniem na stałe z zaciskiem ujemnym akumulatora, czyli - znowu umownie - masą. Notabene, czepiasz się tego umownego minusa, a śmiało szastasz pojęciem "masa", które przecież dotyczy wartości fizycznej dość odległej od elektryczności ;).

Koko, napięcie na cewce możesz zmierzyć tym swoim woltomierzem tak właśnie, jak powyżej napisał Magicc - włączając go równolegle pomiędzy zacisk nr 15 cewki, a biegun ujemny akumulatora. Ale w ten sposób to możesz sprawdzić co najwyżej do jakiego poziomu spada to napięcie w trakcie kręcenia rozrusznikiem a wynik pomiaru akurat o cewce nie mówi nic.
Chcąc sprawdzić cewkę musisz pomierzyć jej parametry wewnętrzne (rezystancja uzwojeń, przebicia, etc.) i porównać z wartościami referencyjnymi producenta. Ślepa uliczka.
Wartość napięcia mierzonego woltomierzem pomiędzy zaciskami nr 1 i 15 spada podczas obracania się silnika przede wszystkim przez to, że tam 3-krotnie na każdy obrót wału pojawia się przerwa w obwodzie zasilania tych zacisków. Miernik zatem wyświetla Ci całkę (umownie - średnią) odczytywanych wartości.

"Dla pewności GMP pierwszego tłoka jest wtedy gdy na 5 mam mijankę zaworów i tak musi być włożony aparat zapłonowy i ustawiony na znaki razem ze znakiem na kole pasowym" - NIE. W v6 tłok nr 1 porusza się w parze z tłokiem nr 4 !!!

A co ma regulacja zaworów? Otóż zawartą w Twoim pierwszym zdaniu, w pierwszym poście informację "jedynie co go bolało to że ciężko zapalał na rozgrzanym silniku" - można traktować w zasadzie jak aksjomat: "za ciasne zawory".
Czy zatem dobrze dedukuję przebieg wydarzeń?: Zamiast sprawdzić w pierwszej kolejności zawory, zacząłeś szukać (poprzez rozpoznanie bojem) przyczyn w układzie zapłonowym i z uwagi na niewłaściwe przyjęcie geometrii wału przestawiłeś zapłon o 1 cylinder do przodu?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-25 08:27:22 /


Gryź no weź....
Mijają się dźwigienki 5 - reg. 1
Mijają się dźwigienki 3 - reg. 4
Mijają się dźwigienki 6 - reg. 2
Dalej w odwrotej kolejności
Mijają się dźwigienki 1 - reg. 5
Mijają się dźwigienki 4 - reg. 3
Mijają się dźwigienki 2 - reg. 6

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-25 08:40:23 /


A, dobra. Bo ja za kolejnością zapłonów poleciałem. :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-25 09:27:47 /


Gryziu,

Użycie określenia "masa" raz z doprecyzowaniem ( fakt- laickim) jeden raz to "szastanie" ?????

odnieś do wpływu woltomierz na układ indukcyjny :-)



magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-25 09:49:02 /


No dobra regulacja zaworów ( za ciasne )ale dlaczego jak silnik był zimny to już nawet nie chciał zaskoczyć , wtedy jeszcze nic nie zmieniałem i nie ruszałem z układem zapłonowym.Dokonam regulacji zaworów zgodnie z instrukcją jak wyżej na mijankę ale jak ustawić poprawnie GMP PIERWSZEGO cilindra oraz zgrać to z aparatem i kołem pasowym .

Koko / 2022-03-25 10:21:49 /


Jeśli ustawiasz na kole pasowym znacznik we właściwym miejscu, i mijają się zawory 5 cylindra, to jest to właściwy GMP. Wtedy wkładasz aparat zapłonowy tak, żeby palec rozdzielacza wskazywał na kreskę na aparacie zapłonowym (taka mała, mało widoczna, na płaszczyźnie przylegania kopułki). I tu na kopułce ma być podłączony kabel do 1 cylindra.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-25 10:46:58 /


Na plaka pali?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-03-25 10:49:34 /


Dzięki tak ustawię i zobaczymy
Dam znać

Koko / 2022-03-25 10:50:38 /


Fred na auto start próbowałem nawet trochę kręciłem aparatem prawo - lewo i nic nawet nie chce próbować zapalić

Koko / 2022-03-25 11:21:23 /


Próbowałem na auto start i nic ustawiłem tak aparat i znak na kole jak wyżej opisaliscie i nic paliwo dostaje jakby kto pytał iska jest ???

Koko / 2022-03-25 11:23:19 /


Dlaczego iskra która jest na pierwszym cylindrze raz wypada w punkcie na kole pasowym za innym razem jest trochę w innym miejscu
Rozumiem że dwa obroty aparatu odpowiadają jednemu obrotowi wału więc co jest z tą iskra?

Koko / 2022-03-25 11:25:56 /


"Fred", "Dres" - kiepski tydzień dla dredziocha :D

Konar / 2022-03-25 12:27:34 /


cyt:

"Dlaczego iskra która jest na pierwszym cylindrze raz wypada w punkcie na kole pasowym za innym razem jest trochę w innym miejscu
Rozumiem że dwa obroty aparatu odpowiadają jednemu obrotowi wału więc co jest z tą iskra?"


dwa obrotu wału korbowego, odpowiadają jednemu obrotowi aparatu zapłonowego.

https://www.youtube.com/watch?v=2icm-QmocYY

i dlatego co drugi obrót ci się cykl powtarza.


Odpisz może na moje poprzednie pytania,

a najlepiej, abyś w miejsce cewki podłączył żarówkę, 12V 21W. Moment gaśnięcia, to punkt iskry- zapłonu.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-25 12:41:01 /