Witam. Ostatnio patrzyłem się na gaziory i naszła mnie taka myśl. Czy można zamienić gaźnik od V6 2.3 pierburg na weber od R4 2.0. Jako że nie chce mi się rozkręcać aby sprawdzić z tąd to pytanie. Może ktoś już to robił ?
szpera WASP / 2007-03-20 18:48:29 /
ja do r4 wtykałem od 2,3 tylko szpilki muszą być od 2,3 skoro poszło w jedną stronę to da się w drugą .
pewnie od R-ki były krutsze
szpera WASP / 2007-03-20 19:00:55 /
Ludzie, litości ! Temat wątku: Czy można zamienić gaźnik od V6 2.3 pierburg na weber od R4 2.0 i wszystko jasne, a nie jakieś wydumane pierdołowiny o teoretycznej praktyczności, nagłej pilności, czy co tam jeszcze wpisujecie.
Michał Konieczny / 2007-03-20 19:02:13 /
Michał. A może byś się wykazał wiedzą techniczną z tematyki a nie czepiasz się tytułu. Forum jest od tego aby sobie popisać w formie takiej jak ma się ochotę byle by kulturalnie i bez obrazy. Szybko sprawdziłem twoje odpowiedzi na inne posty i oprucz czepialstwa żadnej konstruktywnej odpowiedzi. Jeżeli nie chcesz radzić innym w sprawach technicznych to ogranicz się do czytania.
szpera WASP / 2007-03-20 20:01:23 /
Następny dobry :D
gryziu liil (EM) / 2007-03-20 20:04:24 /
Zamienic [tzn. przykręcić] się da, tylko po co? Wszystkie gaźniki dwuprzelotowe do R4 mają przepustnice progresywne, a do V6 - synchroniczne. W efekcie gaźnik od R4 założony na V6 spowoduje problemy z wolnymi obrotami i wzrost spalania oraz nierówną pracę w całym zakresie obrotów.
Z kolei gaźnik z V6 zapięty do motoru R4 spowoduje wzrost spalania na wolnych i w mieście oraz znaczne osłabienie górnego zakresu. Taki dwuprzelot 36 będzie się po prostu zachowywał jak jednoprzelotowy 50.
Lubię i cenię poprawianie fabrycznych inżynierków, których premie ustalali księgowi. Ale róbmy to z głową...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-20 20:05:03 /
Słuchaj gościu Tobie to się chyba "sufit na łeb oberwał " jak byś nieco poczytał na wstępie pewnie zauważył byś , że Michał Konieczny no nie jakis czepialski tylko założyciel i administrator strony ,wobec czego właściwym by było słuchać jego uwag ,a jak się nie podoba to założ własną stronę - internet ma równierz dla Ciebie wystarczajco dużo zasobów- w której pytania na forum będa miały tytuły np. Pomocy!!, Ratunku , Co o tym myslicie? oraz inne teoretyczne ewolucje .
bogdanw / 2007-03-20 20:12:18 /
tylko ja założyłem post pod tytułem "ratunku", to ładny tytuł............raz jednak wystarczy. nie popieram plagiatów.
.STICH. / 2007-03-20 20:23:29 /
haha, dobry zje..ał administratora, haha ale jaja, to jakby wejść do koscioła i ksiedza opier..:D
SzperaWa, wystarczyłoby żebyś przeczytał zalecenia przed założeniem wątku (na tej samej karcie, co formularz) i nie byłoby problemu. Z drugiej strony jak trochę poprzebywasz na różnych forach to szybko zaczną Cię irytować nic nie mówiące tematy wątków. A tak w ogóle to pierwsze koty za płoty ;)
Sowa {3M} / 2007-03-20 20:39:48 /
może jednak MK nie ograniczaj się tylko do czytania ... :)
a reszta czepia się o tematy tylko dlatego, że później trudno znaleźć cokolwiek na forum ... sam weź poszukaj czegoś co Ciebie interesuje na forum i życzę Ci, żeby po wpisaniu słowa kluczowego wyskoczyło Ci 100 wątków o tytułach typu POMOCY, tym razem teoretycznie, mam problem i podobne - powodzenia
Mirek K. / 2007-03-20 21:02:00 /
Panowie, z całym szacunkiem dla was wszystkich a w szczegulności dla naszego admina. Tytuł dałem taki a nie inny z prostego powodu, na tytuł innego postu zinteresowanie było mierne. Przy tak kontrowersyjnym tytule widzę że ilość osób zaglądających jest większa. Czyli chyba miało to sens. Chyba bo odpowiedzi na temat mało. Ja na temat blacharki i lakieru mogę się wypowiadać a jak trzeba to pomóc osobiście. Myślałem że tego typu pomoc powinno się oferować na takim forum. Jeżeli nie to przepraszam. Wszystkich. Michała przede wszystkim.
szpera WASP / 2007-03-20 21:02:03 /
ale jaja,przepraszam,dobre to z tym kosciolem,kolega nowy to nich zacznie raczej od ministranta i nie strzelac do organisty.
Jeszcze chcesz tu udowadniać teorie, że głupi tytuł wątku = więcej osób które pomogą z problemem ?
Kurde ja nie wiem, co o tym wszystkim myśleć .......... moge jedynie zacytować sławne powiedzonko...
pomyśl 2x zanim coś napiszesz bo można palnąć niezłą głupote ;-)
MikeB4 / 2007-03-20 21:10:46 /
szperaWa ... uwierz mi, że tutaj czyta się wszystko :)... więc nie ma potrzeby kombinowania z tytułami ... resztę masz wyżej
STICH czy Ty też oglądasz "szkło kontaktowe" ? - ubawiłeś mnie postem wyżej, taki specyficzny rodzaj humoru, który ostatnio bardzo mi odpowiada, a Panowie tego programu chyba są propagatorami
Mirek K. / 2007-03-20 21:10:47 /
zgadzam się z krk4M na wolnych więcej beny jadł ale co do pogorszenia osiągów to nie bardzo było to odczuwalne gdyż miałem w r4 2,0 odchudzony zamach i resztę bajerów związanych z całym silnikiem i filtrem powietrza , fakt więcej palił ale ja nie narzekałem bo miał dobrego kapa .
tak, MikeB4 ma racje, jak to mówią, "na krzywe drzewo...
....i salomon nie naleje" :D
> Myślałem że tego typu pomoc powinno się oferować na takim forum. Jeżeli nie to przepraszam. Wszystkich. Michała przede wszystkim.
Po co ten patetyczny ton ? Forum właśnie po to jest, żeby sobie pomagać. W pierwszym rzędzie nieocenioną pomocą jest wymowny tutył wątku, szczególnie dla tych którzy będą szukać tematu za jakiś czas. Załóżmy że Twój problem zostanie tu rozwiązany, tylko czy ktoś za jakiś czas zajrzy do wątku o takim tytule w poszukiwaniu informacji o gaźniku ? Manipulujesz tytyłem żeby zwiększyć zainteresowanie, a w efekcie zwiększasz entropię. Dodatkowo spójrz w jakiej kategorii zamieściłeś wątek. Instalacja gazowa ? Gdzie tu jest coś o gazie ? Więc weź się mocno skoncentruj przy następnym razie, wybierz ADEKWATNĄ kategorię, zatytuuj wątek tak żeby było wiadomo o co chodzi i będzie dobrze.
Michał Konieczny / 2007-03-20 21:23:53 /
Nie może pare osób "wybrańców" czuwać nad czystością rasy forumowej?
Własnie np przez modyfikowanie tytułów wątków.
marian212 / 2007-03-20 21:29:09 /
Ale jest parę takich osób. Tylko mogą nie nadążać :) Ale właściwie to jest dobra uwaga: państwo moderatorzy: jak widzicie wątek z tytułem lub kategorią od czapy, to macie przy wątku operację "edytuj", tam można zmienić tytuł i kategorię.
Michał Konieczny / 2007-03-20 21:34:49 /
Panowie, rzadko pisze, ale sledze sporo postow. Obecnie widze, ze to forum powoli staje sie jak kazde inne - durne posty i idiotycznie tytulowane.
Jeszcze rok temu pelno tu bylo retoryki, ciekawe tematy, naprawde wysoki poziom i specjalisci. Obecnie jest coraz wiecej nowych piszacych o niczym.
LUDZIE to zaczyna przypominac smietnik i typowy netowy bajzel, gdzie rozprawia sie na tak nurtujace tematy jak pomalowac amorki czy jak stjuningowac tałnusa.
Litosci, ale trzymajmy kierunek rozwoju z daleka od forum Daewoo czy Manty.
Poziom przede wszystkim.
BTW czy sa jakies mechanizmy wywalania durnych/zle tytulowanych watkow o niczym?
Pozdro
Kriss_MustangII / 2007-03-20 21:36:56 /
panowie a po co w przeglądarce sa odnośniki: *wystąpienie wszystkich wyrazów w dowolnym miejscu i kolejności *wystąpienie dokładnie podanego ciągu wyrazów *szukaj w tytule *szukaj w treści
szpera WASP / 2007-03-20 22:02:30 /
Kriss ma rację!!!!!!!!!!!!
zwalczanie entropii na takim sporym forum nie jest łatwym hobby.
albo moderacja i zamordyzm , albo coraz większy bałagan.
obydwa rozwiązania mają swoje plusy i mnie osobiście jest egal, która opcja zwycięży.
nie zyska się jednak wiele apelami do zdrowego rozsądku.
.STICH. / 2007-03-20 22:16:24 /
Warto próbować...
Śmietan / 2007-03-20 22:39:38 /
szperaWa, nadal nie potrafisz sie pogodzic z tym, ze tytuł wątku założonego przez Ciebie jest poprostu do d... W wyszukiwarce latwiej znalezc interesujące rzeczy szukając wlasnie po tytule wątku. Przyjmij więc do wiadomości, ze w tytule wypada zawrzeć słowa kluczowe poruszanego ponizej problemu. Łatwiej bedzie Tobie i podobnym szukać zamiast zadawać bezmyslnie kolejne pytania, na które wyczerpujące odpowiedzi padły wcześniej.
Co do entropii i moderatorów - niech każdy bedzie sam moderatorem i ogranicza stopnie swobody rozrzucanych przez siebie odpadków. Nie sztuka pozostawiać po sobie bajzel i cieszyć sie gdy "niewidzialna ręka" posprząta. To poprostu niekulturalne. Nie dosyc ze przysparza komus niepotrzebnej pracy, to na dodatek czytający nie wie, czy cos co przed chwila jeszcze czytal to bylo naprawde, czy moze mu sie snilo, bo wlasnie znikło...
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 00:29:33 /
krk4m, przecwiczyles to na konkretnych przykladach?
To troche nielogiczne, jezeli zamienimy 32+36 na powiedzmy 38+38 to dziwne byloby, gdyby gora oslabla :)
No chyba ze mowimy o zamianie 32+36 na 32+32.
pmx (wiewior;) / 2007-03-21 02:37:09 /
A ja zauwazyłem ze czesto gesto w projektach typu pinto 2.1 angole stosuja webera z essexa. Ktory to na raz otwiera 2 przepustnice na raz. Wiec jak to jest?
nmd / 2007-03-21 09:09:24 /
Moze dlatego ze pinto 2.1 po tuningu ma wolne obroty na poziomie 3 tysi i pali od 20l na setke wzwyz.
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 11:48:16 /
szperawa, ale ci do p....
uparty / 2007-03-21 12:04:25 /
daleko nie szukajac
http://cgi.ebay.co.uk/ford-capri-2-1-modified_W0QQitemZ160097359653QQcategoryZ29755QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
jakos nie sadze zeby na walku fast road obroty byly od 3 w gore :|
swoja droga ten gaznik wydaje sie fajna alternatywa dla osob jezdzacych na gazie a potrzebujacych miec rezerwe w postaci benzyny.
nmd / 2007-03-21 12:07:38 /
Nie, Wiewiór - mówimy o zamianie 32+36 na 35+35 czyli seryjny z Pinto 2.0 na seryjny z Koelna 2.3. Oczywiście jak dasz 38+38 albo 40+40 to góra nie osłabnie, a że lać się będzie do niego jak z wiadra, to inna sprawa.
Po prostu w układach progresywnych są inaczej skalibrowane dysze niż w synchronicznych. A tu będziesz miał zalewanie na wolnych (niepotrzebnie będzie szedł na dwóch przelotach) i żeby nadać mu bardziej progresywną charakterystykę (zapobiegać zalewaniu na średnich) trzeba będzie zmniejszyć dysze główne, co z kolei osłabi górę.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-21 20:59:06 /
No i jakieś konkrety!:)
to wiele wyjasnia ;)
zalaczam uklony,
pmx (wiewior;) / 2007-03-21 22:37:19 /
Hm a jak będzie wyglądać sprawa w przypadku przepustnic 35-35 i zasilania gazem,bez beny?
Panowie. Pytanie szperyWa jest w mojej sprawie. Zjarałło mi się ssanko a posiadam kolektor ssący z gaziorem od R4. Sam automat ma inną budowę i zamiana odpada. Dlatego pomyślałem o zamianie całych gaźników. Z benzem nie ma problemu bo grandzia startuje tylko na gazie. Aha czy wystarczy miejsca pomiędzy maską a obudową filtra bo musiał bym zmienić i ten element.
uparty / 2007-03-22 10:26:28 /
O matuchno!!! Czytać ze zrozumieniem! To nie boli!
Przeca było wcześniej napisane, że to nie ma sensu - patrz chociażby pierwszy wpis Krk4M.
W rzędówce mieszanka z obu gardzieli trafia wspólnego kolektora i stamtąd do poszczególnych cylindrów, a przepustnice pracują tak, że jedna się otwiera proporcjonalnie do wciśnięcia pedału gazu a druga dopiero po wdepnięciu w podłogę.
W V6 przepustnice są zazębione na stałe i otwierać się muszą równomiernie, bo jedna zasila jedną stronę silnika (cylindry 1,2,3), a druga gardziel druga stronę (cylindry 4,5,6).
Jak do V6 założysz gaźnik od R4, to w efekcie mieszanka będzie dostarczana tylko do trzech cylindrów po jednej stronie silnika, a druga strona będzie dostawała paliwo dopiero przy pedale w podłodze. Dodatkowo w gaźniku od R4 gardziele mają różne średnice, co dodatkowo wpłynie na równomierność pracy silnika.
P.S.
"ja do r4 wtykałem od 2,3 tylko szpilki muszą być od 2,3 skoro poszło w jedną stronę to da się w drugą."
<grek [2007-03-20 18:55:43]>
Pomimo że każdy kwadrat jest prostokątem, to już nie każdy prostokąt jest kwadratem.
gryziu liil (EM) / 2007-03-22 13:39:11 /
Gryziu - też czytaj ze zrozumieniem. Pytanie było - czy da się wsadzić. Pewnie, że się da. O sens takiej przeróbki nie było pytania :)
m.kozlowski / 2007-03-22 13:45:44 /
Marcin - też czytaj ze zrozumieniem :) Nie napisałem że się nie da. Przypomniałem tylko to co napisał na początku Krk4M, a co najwidoczniej zupełnie nie trafiło do głównego zainteresowanego.
gryziu liil (EM) / 2007-03-22 14:04:51 /
Panowie, Panowie!! Ten weber nie wiem jaki ma rodowód jak i większość części w naszych fordach. Machaniory robili z tego co mieli pod ręką. Przepustnice uchylają się symytrycznie i przeciwstawnie na zębatkach taki opis chyba oddaje to co widzę i tylko dlatago zadany jest ten temat.
uparty / 2007-03-22 14:11:15 /
Stan jego też jest lepszy i posiada wodne ssanie.
uparty / 2007-03-22 14:13:11 /
Ale jest od V-ki.
m.kozlowski / 2007-03-22 14:17:26 /
Nie wiem, kupiłem na szrocie z zajechaną r-ką w której korba wyszła bokiem, co się dało to zostawiłem. Jako że jest brudne jak ............. to nawet nie wiem jakie ma przeloty. Blaszki znamionowej też nie znalazłem na nim.
uparty / 2007-03-22 14:21:31 /
witam, (gryziuliil )Ostatnio patrzyłem się na gaziory i naszła mnie taka myśl. Czy można zamienić gaźnik od V6 2.3 pierburg na weber od R4 2.0. Jako że nie chce mi się rozkręcać aby sprawdzić z tąt to pytanie. Może ktoś już to robił ?
i takie było pytanie,nie było mowy o sensie takiej przekładki , odpowiedziałem że ja zastosowałem od 2,3 dor4 i się dało ba nawet elegancko latał na tym zestawie a stosując gazior od r4 do 2,3 będą problemy z działaniem takiego zestawu, lepiej by było zastosować od 2,0v tyle ,a teksty typu (Pomimo że każdy kwadrat jest prostokątem, to już nie każdy prostokąt jest kwadratem, czy to jest aluzja do mnie? bo mam nadzieję że nie.
jesli ci przejdzie napisz bo mam taki gaznik w dobrym stanie made in 2.3
Classmobile / 2007-03-23 01:23:35 /
Grek - to z kwadratem i prostokątem - jeśli nie załapałeś to była aluzja do tego, że gaźnik od v6 od biedy bedzie działać w R4 ale odwrotnie raczej niezbyt ;-)
"i takie było pytanie,nie było mowy o sensie takiej przekładki"
wiesz co , moim zdaniem to pytanie jest w 100 % o sens takiej przekładki. Zresztą zaczyna sie od "czy można zamienić" .... zresztą śmiesznie sie rozwinął ten wątek, prawie jak zwykle.
MikeB4 / 2007-03-23 02:18:32 /
ok MaikeB4 , w moim capri działał elegancko gazior 2,3 na silniku r4 2,0 a teraz będzie latał z 2,9 v6 i na pełnym wtrysku pozdrawiam.
ale pytanie jest o gaźnik od r4 na silnik v6 .... pozdrawiam ;-)
MikeB4 / 2007-03-23 17:39:51 /
MikeB4 wyżej napisałem że się da założyć z r4 do vałki ale z lataniem na takim zestawie kiepsko będzie to wyglądało a wręcz prawie wcale i ja zrozumiałem tak pytanie ''czy można zamienić gaznik z2,3 na R4 2,0'' a więc można odpisałem bo sam zastosowałem od 2,3 do R4 2,0 jeśli dało się w jedną stronę to da się w drugą , ale jak to będzie latało nie było pytania gdyby temat się bardziej rozwiną i padło by pytanie jak to będzie działać to wtedy padła by odpowiedz że bardzo kiepsko, bo kolektor dolotu w 2,3 jest dzielony przegrodą , mam już dosyć tego wątku bo wygląda na to że wprowadziłem pytającego w błąd a temat nie rozwinął się tak jak ja myślałem .
Temat co najwyżej się rozwinął, zaś rozwiną to się tematy (w przyszłości) - tak na przyszłość...
Mysza liil (EM) / 2007-03-23 20:14:24 /
ok Myszliil .