jakie przełożenie jest w dyfrze grnada 2.3 skrzynia 4b rocznik '81?
wiem wiem, temat się przewijał już na forum ale szukam i nic na temat, jak ktoś widział takie dane to bardzo proszę.
zoha/kudłaty_wFe / 2007-03-19 07:25:34 /
Sciemniasz a nie szukasz http://www.capri.pl/forum/86953#87440
Mysza liil (EM) / 2007-03-19 07:30:45 /
czy aby to jest to?V6 2.3 dostawały dyfer 3.89:1??
jezeli tak to przepraszam ze przeoczyłem. jeżeli nie to to faktycznie albom ślepy albo niecierpliwy albo czytać nie potrafię.;))
zoha/kudłaty_wFe / 2007-03-19 20:01:47 /
Slepy ;) Bo linka w linku nie widzi ;) http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3fedf6f3b4400#3ff071c471712
3.89 byl we wczesnych 2.3, tj w graniach mkI.
Mysza liil (EM) / 2007-03-19 20:41:16 /
biję czołem o podłogę! dzięki
zoha/kudłaty_wFe / 2007-03-21 20:25:42 /
Krk4m, czy naprawde jakies oficjalne dane podają przelozenie dyfra 37:11 = 3,364 dla granady 2.8i ? Mi sie wydawalo ze niezaleznie wtrysk czy gaznik, bylo tylko 3.45. Jak to wiec jest?
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 21:03:32 /
Zasiałeś mi teraz wątpliwość, Mysza... W 2003 r. brałem te dane z jakiejś 20-letniej Autodaty z zaprzyjaźnionego autoserwisu. Wdepnę do nich jutro i skseruję. Natomiast jak szperasz w Google'ach, to gdzieniegdzie pojawia się okreslenie "Granada 2.8 3.36 diff" albo "Granada 2.8 3.36 final drive", tylko że zupełnie dobrze może ono dotyczyć poczciwego Scorpio, zwanego przez Wyspiarzy Granadą Mk3.
Ale z kolei brytyjski Autocar testując we wrześniu 1978 Granadę 2.8iGLS wspominał coś o zmianie przełożenia dyfra, dzięki któremu nowy model jest szybszy i mniej pali od 2.8iS, aczkolwiek ze stratą na przyspieszeniach.
1977 2.8iS - Vmax.188 km/h, 0-100 w 9.5s, spalanie z testu 22.4 MPG [12.6 litra]
1978 2.8iGLS - Vmax.190 km/h, 0-100 w 9.7s, spalanie 24.5 MPG [11.5 litra]
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2007-03-22 00:42:43 /
Ciekawe co ja mam za dyfer w 2.8i hmm
zoha/kudłaty_wFe / 2007-03-22 23:47:12 /
Granada kombi OHC - będzie przełożenie 3,89 czy inne?
Tak by wychodziło.
PL / 2017-05-15 10:01:52 /
Tak sobie popełniłem swego czasu w Excelu zastawienie ułatwiające wybór dyfra. Wrzucam, bo może komuś się przyda.
Wartości oczywiście są ściśle teoretyczno-matematyczne i nie uwzględniają np. mocy silnika i w związku z tym faktu, że 231 km/h na 5. biegu na przykład raczej nie będzie realne do osiągnięcia.
Wszystko bazuje na znalezionych tu na forum danych, że przy 5000 obr/min, na 4. biegu, jest 155 km/h dla dyfra 4,11.