Posiadam Granadę z silnikiem 2.0 r4 i skrzynią n9 5 biegów.
Silnik jest w genialnym stanie ,ale samochód przyśpiesza naprawdę marnie.
Przeczytałem gdzieś na forum że ta skrzynia jest raczej do mocniejszych silników.
Moje pytanie jest takie czy jak zamienię skrzynię piatkę na 4 biegową od sierry 1.6 to przełożenie będzie bardziej korzystne dla przyspieszenia?
I czy wałek tej skrzyni podejdzie pod 2.0 OHC ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Vixent Vigilante...† / 2007-03-11 11:00:04 /
Dla uzyskania fachowej odpowiedzi musisz zadać fachowe pytanie :)
W przeciwnym wypadku czeka Cię wykład i sterta pytań z drugiej strony.
Jak pewnie wiesz, przyspieszenia akurat w najmniejszym stopniu zależą od skrzyni. Zancznie ważniejsza jest sprawność silnika [benzyna, LPG], przełożenie dyfra, a nawet rozmiar opon. Poza tym 5-biegowa N9 występuje z trzema rodzajami przełożeń wewnętrznych i czort znajet, jaką akurat posiadasz.
Reasumując - podaj więcej szczegółów o pacjencie, a ktoś pewnie zajmie się diagnozą.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-11 11:10:28 /
1. Tytuł wątku - nie kojarzy sie ani z granadą ani z pytaniem :-) I moze dotyczyć raczej wszystkiego
2. Skrzynia N9 występowała też przy 1,6 i 2.0 R4
http://www.capri.pl/garage/gearboxes
chyba, że masz jakąś od Capri 2.8 - w innym przypadku wymiana na czwórke nie pomoże.
A może to nie przełożenia w skrzyni tylko dyfra ?? Nie masz jakiegoś od v6 ??
MikeB4 / 2007-03-11 11:18:01 /
Silnik 2.0 R4 =kompresja bardzo dobra wkręca się na obroty ideał
Tylny most orginalny od 2.0 R4
Skrzynia orginał od 2.0 R4 5 speed in da haus Ya
Szczerze to mam tam założone koła 15 cal opony 195
Więc chyba muszę was przeprosić bo odpowiedziałem sobie na pytanie czemu auto jest wołowate.
Dla wyjaśnienia Granada Kombii
P.S.
Postaram się następnym razem zadawać sprecyzowane pytania
POZDRAWIAM
Vixent Vigilante...† / 2007-03-11 19:15:40 /
1. złe ustawienie zapłonu
2. nie otwieranie sie dyszy II przelotu
3. podwyzszone opory toczenia
Mysza liil (EM) / 2007-03-11 19:18:48 /
powiedzmy szczerze, Granada kombi z 2,0 R4 nigdy nie będzie rakietą, ale jeżdzić się da bardzo przyjemnie i bezpiecznie :)
.STICH. / 2007-03-11 19:35:37 /
Grania 2.0 R4 powinna mieć 13 sekund do setki. A te opony to są 195/50R15, 195/55, 195/60, 195/65 czy może 195/70 ?
Bo jesli 50, 55 lub 60 i jest mułowaty, to niedobrze. A jeśli 195/70 [czyli do Grani za duże], to po pierwsze leci już setką, gdy budzik pokazuje 94, a po drugie wolniej się wkręca.
Tak czy inaczej jeśli skrzynia jest fabryczna, to zmiana na Sierrę 1.6 nic nie da. Przełożenia trójki, czwórki i piątki są już te same. Tylko jedynka i dwójka byłyby ciut mocniejsze [ale krótsze].
Szukałbym winy raczej w zapłonie albo LPG - jesli posiadasz.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-11 19:48:32 /
Ale ta granada co ją masz na zdjęciach to raczej nie jest 78, więc skąd pewność, że most i skrzynia są od 2.0 R4? Tam w sumie mogło być wszystko...
wiem ze nie jest 78 tylko jakies 82.
W dowodzie mam 1,7 v4 a samochod oblukalem dokladnie i jest to 2.0 r4 orginal, na szczepanie 1.7v4.
Pozdrawiam i dziekuje .
P.S>
Okazuje sie ze nie otwierala sie ta druga dysza czy jakos tak .Juz jest okey i wszystko smiga pieknie.
Dzieki wszystkim za pomoc.
Vixent Vigilante...† / 2007-03-17 09:02:01 /
vixent, mam nadzieję że nie zajeździsz tej grani jak tej "wzz...." człowiek z capri ją kupił bo czytał opisy na forum. rzeczywistość / blacharka po naprawach / była inna. jak zobaczysz ją na forum i na zlocie to jej nie poznasz. szkoda że nowy właściciel nie zamieścił zdjęć.
szpera WASP / 2007-03-19 09:48:37 /
nie wiem o której mowa? Ja nie zajeździłem żadnej? Sprzedałem kiedyś trupa i tyle i każdy o tym wie.
Vixent Vigilante...† / 2007-04-01 16:13:33 /
Jesli chodzi o niebieską to wiem że miał ją odrestaurowywać od zera i naprawdę gratuluję wytrwałości.
Vixent Vigilante...† / 2007-04-01 16:15:19 /