moze ktos przerabial temat walka rozrzadu w silniku 2.8 a mianowicie chodzi mi na ktorym walku silnik lepiej chodzi to znaczy mam silnik 2.8 na gazniku i mam dwa rodzaje walkow oryginalny od 2.8 na wtrysk i od silnikow gaznikowych taki sam dla silnikow 2.0 2.3 2.8 ciekaw jestem na ktorym walku silnik lepiej pracuje czy na walku do gaznikow ma ostre krzywki czy na walku od wtrysku z krzywkami lagodnymi ale znacznie wydlurzajacymi otwarcia zaworow
Nie przerabiałem tego tematu ale na pewno jeśli niczym się nie różnią oprócz ostrością krzywek to wsadzaj najostrzejsze ;-)
kiedys z mkozlowskim o tym gadalem-chyba 2.0 i 2.3 maja identyczne wałki (dane producenta),
pozatym nie stwierdzisz bez dokladnego pomiaru czy są identyczne, bo fazy rozrządu mogą być rózne o kilka stopni, czego okiem nie jestes w stanie sprawdzic.
wydaje mi sie ze walek wtryskowy i gaznikowy bedzie mial inne fazy rozrzadu-chocby dlatego ze paliwo przy wtrysku ma ktrotsza droge, moze byc zassane szybciej i łatwiej itd (ale to moje przypuszczenia tylko)
osobiscie mam 2.8 gaznik na walku od 2.3 i nie narzekam - choc za wczesniejeszcze mowic o tym jak wymiata, bo docieram
jak ktoś udostępni mi takie wałki to mogę to wszystko zmierzyć i udostępnić wyniki.
Marek F / 2007-03-04 10:37:23 /
2.0,2.3,2.8 na gażniku mają takie same wałki.Nic nie trza mierzyć już to wałkowałem razem z Sulkiem.Tyka mówiłem Ci o ty m telefonicznie.Najlepszy test będzie jak ja teraz będę wkładał wałek od wtrysku i pościgam się z Sulkiem.Mamy te same mosty i skrzynie.Sam aż jestem ciekaw.Po drugie nie chce mi się wierzyć żeby była jakaś znaczna różnica choć może na wałku od wtrysku będzie się wkręcał na wyższe obroty.Lecz dopóki nie przetestuje człowiek sam to się nie dowie
PSIAŁA / 2007-03-04 11:58:54 /
http://www.capri.pl/forum/35797#35818
Mysza liil (EM) / 2007-03-04 14:16:05 /
k.... to w takim razie 2.8 ma inny wałek to czyli ten co mierzyłem nie był od 2.8
PSIAŁA / 2007-03-04 16:52:18 /
będąc u Tyki mieliśmy 2 wałki na stole
obydwa wyjęte z silników 2.8 (to zapewniał Tyka)
jeden był po gazniku , wytarta krzywka pompki paliwa
2-gi wtrysk , krzywka nienaruszona
i na oko było widać ze są inne
Wojdat / 2007-03-04 21:56:28 /
wtryskowy a gażnikowy jest różnica i to widać gołym okiem,Tylko wszystko się rozwiewa o to czy 2.0,2.3 i 2.8 na gażniku są takie same
PSIAŁA / 2007-03-04 22:12:41 /
Nie wiem jak 2.0 - 2.3, ale 2.3 i 2.8 nawet Kent Cams ma w ofercie te same wałeczki do gaźnikowego 2.3 i 2.8... więc powinny być identyczne - tak na chłopski rozum.
Wroniasty / 2007-03-05 00:00:19 /
to ze walek od wtrysku a do gaznika jest inny to stanowczo widac golym okiem pytanie jest takie na jakim walku silnik 2.8 gaznikowy bedzie lepiej chodzil mysle ze pisala sprawdzisz i dasz znac bo wnet bede skladal silnik i nie wiem jaki walek pakowac czy od wtrysku czy od gaznikowca
U mnie, przy gaźniku, siedzi wałek od wtrysku. Ale porównania nie mam...
Śmietan / 2007-03-05 10:22:56 /
no ja tez caly czas jezdze na walku od wtrysku i chodzi spooko ale moze od gaznikowego bylo by lepiej
kiedyś Coke wrzucał wyrys z chamowni
2.8 na wałku wtryskowym bodajże z kolektorem od 2.3 i gaźnikiem od 2.0 miało 141PS? czy coś takiego
na logikę skoro przy wtrysku wałek jest urządzony tak że silnik kręci się do 5700obr/min to chyba więcej mocy da wtryskowy?
michukrk / 2007-04-08 19:08:57 /
chamownia to się ogląda jak cOke swoim kapciem pomyka ;)
Co do tych obrotów, to ograniczone są komputerem w Efi, oraz specjalnym palcem z odcięciem odśrodkowym w k-jet. Zaś kształt krzywek pozwala fizycznie na dokrecanie sie wyżej.
Dla przykladu - w grani mkI mam obecnie silnik 2,8 po Efi, kolektor od 2,6 i gaznik od 2,3. Powiem tylko, ze o ile obrotomierz sie nie myli, to ten silnik na gazniku kręci 7tys. (biegi 1,2 i 3, bo czwórki nie miałem gdzie przetestować)
Mysza liil (EM) / 2007-04-08 19:17:38 /
sam walek nie wystarczy, sprezyny zaworowe musza byc znacznie mocniejsze albo krecimy do 7000 tylko na postoju :)
.STICH. / 2007-04-08 19:39:34 /
po tylu latach to najlepiej będzie chodził na niezjechanym wałku, fakt ze silnik sie kreci ile mu sie da, ale i tak powyżej 5500 to większego sensu niema, lepiej wbić wyższy bieg.
ps. miało 139km, na rozwalonym przerywaczu.
pozdro
jeśli kogoś to interere to mogę (jak zabuli za wysyłkę w obie strony i rzuci na 2 piwa) pomierzyć w szkole krzywki na wałku rozrządu...
Marek F / 2007-04-08 23:33:24 /
teoretycznie mam na szafie ładny wałek z 2.8i
michukrk / 2007-04-08 23:58:35 /
Wiec wniosek jest taki przerabiajac silnik 2.8i na gaznik zmieniam kolektor i gaznik a walek zostawiam oryginalny od wtrysku bo motor bedzie na nim lepiej latal niz na walku gaznikowym ??????
różnicy nie odczujesz. a czy lepiej czy gorzej to zależy od stanu silnika a nie od wałka :)
Trójkąt / 2007-04-25 19:03:12 /
mialem tu na mysli motor po remoncie i glownym celem tego pytania bylo wlasnie na ktorym walku bedzie lepiej ale jak wynika z odpowiedzi to raczej na tym od wtrysku a moze bez odczuwalnej roznicy??
w takim układzie wybierz wałek który jest w lepszym stanie.
Moim zdaniem lepiej na gaźniku będzie chodził z wałkiem od gaźnika. ale różnice mogą być na tyle małe że trudno je zauważyć.
Trójkąt / 2007-04-26 08:56:18 /