Planuje w przyszłości zmienić silnik w capri mk1 na 2,3 V6... posiadam dwie skrzynie, typ 3 i typ F, te które są na fotach. Która najlepiej zamontować do tego motoru?
perwol / 2007-02-27 12:10:38 /
"F" jest ciężej zajechać, ale za to trzeba się przyzwyczaić do wybierania biegów (szczególnie, jak wodziki są powyrabiane).
Inna sprawa, że "3" na zdjęciu jest od R4, więc aby ją podłączyć do V6 musisz zmienić dzwon i przedłużyć wałek sprzęgłowy. "F" ze zdjęcia jest plug & play.
gryziu liil (EM) / 2007-02-27 12:24:16 /
hej podczepie się do tematu - w moim przypadku nie jest tak różowo. Przed chwilą przypasowałem do siebie 2.3 i skrzynie "f" i tak:
- pierwszy problem: łapa sprzęgła nie pasuje, obszedłem to zakładając zamach i sprzęgło z v4
- drugi problem: otwór w v6 ma większą średnice wałek wprowadzający skrzynie. Wałek ma ~13mm średnicy, otwór tak na oko ~15mm Co robić? szukać skrzyni która oryginalnie pracowała z 2.3? próbować dotaczać tulejkę?
tulejka albo roztoczyć otwór pod łożysko
mario75 / 2007-04-06 20:10:02 /
Z tego co piszesz to łożysko w silniku masz pod skrzynie N9. Trzeba je wybic (naklasc smaru w otwor, potem wbijać w łożysko trzpień ~15mm a smar wypchnie łożysko) i zamontować prawidłowe łożysko (pod wałek ~12). Ewentualnie dotoczyć tulejke z brązu samosmarującego i zastosować zamiast łożyska. Można jeszcze zostawić stare łożysko a na wałek dotoczyć i nabić tulejkę, jednak musi być ona z twardego materiału, gdyż bedzie pracowała jako wewnętrzna bieżnia łożyska.
Mysza liil (EM) / 2007-04-06 21:16:38 /
z tego co pamietam to z tym 2.3 wspolpracowała 4ka
Wojdat / 2007-04-09 13:06:10 /