w zwiazku z wymiana semeringow musze wyjac skrzynie biegow, Prosze o opis krok-po-kroku, na co zwrócic szczegolna uwage? bo jak narazie to plan mam taki:
-wysunac wał z skrzyni (moze trzeba bedzie odkrecic podpore wału)
-odkrecic skrzynie od silnika
-odstawic pod skrzynie dechy
-odkrecic podpore skrzyni
-wysunac skrzynie z silnika
watpliwosci:
czy aby wyjac skrzynie trzeba przechylac silnik?
pozdro
Ale najpierw:
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d3af1afaab37#3d3bfed628e82
Szajba / 2003-04-07 07:32:02 /
jakie simmeringi chcesz wymieniac?
silnik tyl/przod?
skrzynia tyl/przod?
pamietaj ze gdy odkrecisz podpore skrzyni to opadnie ona na dol i silnik sie sam przekrzywi, przeciez jego nic nie trzyma oprocz dwoch poduszek ktore zadzialaja jak zawias
uwazaj na kopulke aparatu zeby nie oparla sie o grodz i na wentylator silnika zeby nie rozwalil chlodnicy, na pewno bedzie trzeba odkrecic plastikowa oslone wentylatora i byc moze tez chlodnice
jak wyjmiesz wal ze skrzyni i ja opuscisz to wyleje sie z niej olej, wiec najlepiej zalatw sobie koncowke walu do zatkania skrzynki albo skorzystaj z okazji i wymien olej :)
camaro
/ 2003-04-07 10:22:04 /
Nie zapomnij o wnetrzu bo bedziesz musial wywabiac oil z tapicery lepjej za wczasu wymontuj dzwignie zmiany biegoow :-P. A i nie urwij linki od predkosciomierza i sprzegla :-D.pilnuj zeby silnik nie latal bezwladnie po komorze mozna go utwierdzic na roozne sposoby byle skutecznie.
zatkaj reklamoowka tyl skrzyni tam gdzie wchodzi wal bo pobrudzisz ....No i uwazaj na glowe
NARRA
Q_Back / 2003-04-07 11:00:58 /
szajba :) czytałem , ale z tego co ja pamietam to jak skrzynie montowałem do silnika, to silnik byl dosc mocno przekrzywiany, a zalezy mi na niespuszczaniu wody z chlodnicy, a dokładnie na irrozłaczaniu ustrojstwa.
camaro silnik tył skrzynia tył (wiem ze z skrzyni moge bez sciagania ale jeszcze tyl z silnika :( )
olej w skrzyni wymienie odrazu, z silnika narazie nie... (chyba sie zmiesci sie w miske)
qback sprzegło luz a od predkosciomerza musze zdiagnozowac:)
dzieki wszytskim :)
jak nie chcesz sciagac chlodnicy to zdejmij tylko wentylator
trzeba nieco pochylic silnk zeby wyciagnac skrzynke
mozesz wlozyc klocek pod miske zeby nie opadl zupelnie
do wymiany tylnego simmeringu w silniku bedziesz musial sciagnac sprzeglo i kolo zamachowe, pamietaj zeby przy dokrecaniu sprzegla wlozyc do srodka walek sprzeglowy, musisz sobie jakis skombinowac zeby ulozyc tarcze sprzegla centralnie, inaczej ona opadnie na dol i nie wlozysz skrzyni
no i lepiej wykombinuj sobie jakas pomoc do zakladania skrzyni bo niezle sie napocisz, a lepiej tego nie upuscic :)
camaro
/ 2003-04-07 19:52:14 /
hehe wiem zakładanie sprzegła mam juz opanowane, tylko ze na wyjetym silniku, zakładałem całosc 3 miechy temu, ale oczywiscie nie wymieniłem semeringow ... i teraz powtorka z rozrywki :(
w dwie osoby powinien montaz obejsc sie bezproblemowo, kiedys w malcu wyciagałem i jak juz skrzynie miałem na rekach okazło sie ze cos tam ja jeszcze trzyma linka ... teraz wchodze do kanału z telefonem :)
dzieki :)
w piatek pierwsze starcie :)
cOke z tego co widze to chyba wszystko zostalo powiedziane:) w zwiazku z czym powodzenia:))
Ps: czy mozna wymienic sama tarcze sprzegla czy powinno sie to robic razem z dociskiem??? ewentualnie jak sprawdzic docisk na wyjetym silniku (2.8i)??
jagoolmk2 / 2003-04-07 20:29:23 /
Możesz spokojnie wymieniać samą tarczę :)
Możesz nawer wymieniać same okładziny tarczy sprzęgła.
Sprawdzenie docisku ?
Odkręć od koła, sprawdź czy słoneczko nie jest popękane, czy tarcza nie jest porysowana zbyt mocno, czy w miejscu gdzie pracuje łożysko docisku nie jest zbyt wytarte - i masz sprawdzone :)
Szajba / 2003-04-07 20:54:28 /
juz zostalo opisane jak sprawdzic docisk wzrokowo
ale jest mozliwosc ze bedzie wygladal ladnie a po zalozeniu beda Ci zgrzytaly biegi, to oznacza ze sloneczko jest juz mocno zuzyte i samo sie wygina a nie odciaga tarczy
powinno sie niby wymieniac komplet dla swietego spokoju razem z lozyskiem, ale wiadomo ze to kosztuje i wiekszosc oszczedza, tylko oszczedzanie ma czesto krotkie nogi
camaro
/ 2003-04-07 21:07:35 /
Camaro masz swieta racje tylko jak nie ma kasy to sie kombinuje oczywiscie nie na zasadzie "czy czesc od fiata przypadnkiem nie jest taka sama bo tansza to moze podejdzie..." jestem zwolennikiem oryginalów ale niestety jak sie nie ma floty to i o oryginaly ciezko:(( wole zaczekac az beda pieniazki ale tez nie do usranej sm... bo w koncu czas sie z nami nie cacka:(( latka leca a na marzenia coraz mniej czasu:(( sorki za wywod..:) pozdro i dzieki za opis:)
jagoolmk2 / 2003-04-07 21:41:17 /
To ja moze jeszcze spytam czym ta skrzyne zalac, tylko nie mowcie ze czys firmowym bo wybor jest duzy...
czyli 90W ? 85W ? 80W ? 75W ? 70W ? do duzych obciazen?
pozdro
aaaa i nie zdazyłem :( ile wchodzi litr dwa? wiem ze po korek, ale ile to bedzie?
Coke, najlepiej pojdz do sklepu fordowskiego i kup olej fordowski, nawet podam Ci numer 1045737, kosztuje niecale 40zl za L, potrzebujesz 2 flaszki
oczywiscie castrol czy inny tez bedzie dobry, ma to byc po prostu olej przekladniowy byle nie hipol
camaro
/ 2003-04-08 18:37:32 /
ok, skrzynia wyjeta, simeringi kupione, tylko małe ale... w skrzyni przedni przydało by sie tez wymienic, jak sie za to zabrac, zebym mogł to jutro poskładac?
dobra juz wiem ze musze dzwona zdjac :)
przedni to nie problem
zdejmujesz lape sprzegla
odkrecasz dzwon, chyba nawet nie trzeba ale latwiejszy dostep
dookola walka sprzeglowego jest taki kielich na cztery sruby
odkrecasz go i pod spodem masz simmering
camaro
/ 2003-04-11 19:49:23 /
dzieki, szkoda tylko ze dzisiaj juz nie zamontuje ;(
I juz (hehe) po sprawie, oczywiscie po zdjeciu koła zamachowego okazało sie ze simering jest ok, natomiast uszczelka pod miska nie :(, Całosc opisu ok, dodam tylko, ze zeby wyjac wał z skrzyni trzeba najpierw odkrecic łape :) aha ciekawostka, po wyjeciu skrzyni wylałem z niej ok 1.7-1.8 L oleja, skrzynie zamontowałem i wlałem... 1.3L (po korek) hmmm.... ??
pozdrawiam i dziekuje za wszytskie odpowiedzi, ogolnie bardzo przyjemna 'operacja' polecam na wolny weekend ;)