witam nie wiem czy to normalne ale jak kręce kierownicą na postoju(wolne obroty silnika ) to obroty spadają a jak wezme skręce do oporó to czasami zdarza sie że silnik potrafi zgasnąc
lukasz lodz / 2007-02-16 20:53:14 /
Normalne. Było już o tym. Poszukaj na forum. Pozdrawiam
Śmietan / 2007-02-16 21:03:52 /
Normalne,świadczy o kiepskim silniku ;]
Henry F / 2007-02-17 12:42:36 /
Witam mam niwezłą zagwozdkę dotyczacą pracy układu wspomagania, każdy z tzw fachowców ma inna opinię na temat,a nie chciałbym wymieniać połowy auta i narażać się na i tak już duże koszty które poniosłem przy remoncie, dużo rzeczy udało mi się zrobić samemu, z niewielką radą znajomych mechaników i elektryków.Byłbym bardzo wdzięczny za każdą radę prawdziwego fachowca.Usterka wyglada następująco wspomaganie działa tylko podczas kręcenia kierownicą w lewo i z powrotem do prostych kół a w prawo wcale, nie przy tym żadnych pisków i zgrzytów, układ jest oparty na pompie hydraulicznej.Płyn ma prawidłowy kolor, nie zawiera opiłków ani pęcherzyków powietrza.Widoczną usterką jest krzywe koło pasowe pompy wspomagania (udusze partacza który mi je montował jak wróci z Anglii) które zniszczyło już pasek klinowy, zauwazyłem to wyciągając alternator do wymiany szczotek.Poprosze o kazdą opinię.Z góry dziękuje i pozdrawiam.
gruby1985 / 2008-03-04 08:50:54 /
Może tak napiszesz w jakim aucie to wspomaganie siedzi ?? Profil jest bardzo ubogi w te informacje a bez wiedzy co to za auto ciężko coś konkretnego poradzić.
Trójkąt / 2008-03-04 09:06:18 /
tylko prosze się nie denerwować bo wspomaganie padło mi niestety nie w fordzie tylko w drugim moim aucie o którym niestety nie jest to forum, a mianowicie Peugeot 405 sri 1.9 benzyna 1995 r
gruby1985 / 2008-03-04 11:23:28 /
taki zlom to nie dziwne ze padlo.
w pozadnych Fordach takie rzeczy sie nie zdazaja ;)
Leszek "QSi" / 2008-03-04 11:49:18 /
Kolego sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Nie zamy tutaj budowy magla od żabojada, z takim problemem udaj się na forum tyczące tego auta.
A z ciekawości jakie to masz pierwsze auto że nawet się nim nie pochwaliłeś w profilu ??
Trójkąt / 2008-03-04 12:21:04 /
tak wiem że to złom bo kupiłem go za grosze i chciałem coś z nim zrobić ale raczej będę musiał go opchnać na części pytałem tylko przy okazji bo moze ktoś miał coś podobnego w fordzie,ja mam eskorta 1.8 1992 r. i na niego nie mogę narzekać no moze troche na lekko zużyte sprzęgło
gruby1985 / 2008-03-04 12:41:22 /
w fordowskim maglu taki objaw występuje jak podwinie oring na tłoku magla.
Polećcie mi proszę jakiś preparat uszczelniający do wspomagania.
Niedługo wymieniam i tak magiel i pompę bo już klękają ale potrzebuję rozwiązania na chwilę, bo mi deko wstyd zostawiać plamy oleju po każdym postoju.
sołtys / 2009-04-15 09:35:32 /
Nie ma czegoś takiego:/
bobik liil / 2009-04-15 09:43:12 /
pampersa mu załóż jak popuszcza :), a tak poważnie to nie ma takiego środka
brzezin / 2009-04-15 09:44:51 /
http://www.texpert.pl/showitem.php?id=159
http://www.hil.pl/-c-46_55.html
jak nie ma jak są
tylko pytanie czy to nie są jakieś wynalazki typu ceramizer do silnika czy cuś...
sołtys / 2009-04-15 09:51:50 /
ten zapis szczególnie wzbudza zaufanie. "Regeneruje uszczelki gumowe i neoprenowe oraz oringi."
Nawet tych drobnych na to szkoda. Gówno to da.
bobik liil / 2009-04-15 10:00:28 /
kurwa...
co za wiooocha. Zostawiam auto na 15 min a po powrocie pod autem plama płynu... :/
i jeszcze uszczelniacz skrzyni mi poleciał ;/
sołtys / 2009-04-15 10:24:26 /
wlj do wspomagania zamiast dextronu, przekładniówkę 85W140. Zaklei ją na kilka tygodni. Tylko:
a) żadnych przegazówek przez pierwsze minuty po odpaleniu
b) żadnych gwałtownych ruchów kierownicą w tym czasie
bo rozpier.... węże.
granadziarz_3M / 2009-04-15 12:33:20 /
W Wawie-Bemowo, na ul.Słomianej, koło kościoła, jest warsztat - regenerecja drążków, maglownic, ukł. wspomagania... podjechałem- powiedzieli że podejmą się regeneracji wspomaganego magla z capri. Mówią, że już je kiedyś robili :)
To tylko info takie
Flonder / 2009-04-15 12:41:51 /
granadziarz. Odnośnie pktu B.
W tym czasie, tzn przez te kilka tygodni? czy chwilę po odpaleniu?
Bo jeśli przez cały czas to nie przejdzie bo BGC jest :p
sołtys / 2009-04-15 12:52:37 /
chwilę po odpaleniu oczywiście. I nie próbuj jeździć z tym do zimy. Zimą jest baaaardzo ciężko.....
granadziarz_3M / 2009-04-15 12:55:55 /
Acha i zapomnij, że obrócisz kierownicę na zimnym maglu z wyłączonym silnikiem...
granadziarz_3M / 2009-04-15 12:56:56 /
ok! to sprobuję.
a po bgc wymieniam magiel i pompę.
sołtys / 2009-04-15 12:58:00 /
a nie lepiej nie jezdzic ze wspomaganiem jak jest popsute ?
Kohito_PS / 2009-04-15 13:09:34 /
przy 205 z przodu i kierownicy o srednicy 32 cm?
sołtys / 2009-04-15 13:13:29 /
A chcesz magiel bez wspomagania? Też daje radę i nie cieknie. :)
m.kozlowski / 2009-04-15 13:14:29 /
mam nie cieknący ze wspomaganiem.
jeśli go założę i zacznie cieknąć to ch... kupuję magiel bez wspom i elektrykę od agili :D
sołtys / 2009-04-15 13:16:32 /
To jakby co - mam. Znaczy magiel, nie agilę :)
m.kozlowski / 2009-04-15 13:36:31 /
elektryka od agili jest do dupy. Wspomaganie to nie tylko zmniejszenie siły na kierze, ale i zmiana przełożenia magla.
Sołtys. Ja nigdy nie miałem problemu z maglem w Granadzie. Raz dobrze zrobić na porządnych uszczelniaczach i śmiga.
bobik liil / 2009-04-15 13:42:49 /
mam uraz...
oddałem kiedyś do regeneracji... ponoć do zaufanego gościa ( z Adamowizny).
Zapłaciłem 450 złych i po miesiącu miałem to samo...
sołtys / 2009-04-15 13:50:13 /
magiel bez napawania i polerki tłoczyska trzyma ok max 60 tysi jak jest zdrowe tłoczysko. Jak jest szare, albo porysowane, to jak dożyje 15, to sukces. sprawdzone organoleptycznie. I to nie na jednym maglu. Kiedyś jeździłem granadami właśnie 60 tysi rocznie. A mało kogo z nas stać na taką imprezę jak regeneracja tłoczyska. Tłoczysko powinno być lustrem, takim prawdziwym lustrem. Jak tłoczyska w hydraulice siłowej.
granadziarz_3M / 2009-04-15 13:53:13 /
ech... :(
sołtys / 2009-04-15 14:00:27 /
Joko caprikiem cale bieszczady przejechal na 205 bez wspomy wiec sie da. kiere tez miał małą i sportową :P w sumie joko to zawsze tak jezdzil hehe
Kohito_PS / 2009-04-15 14:01:09 /
ale ja kcem wspomaganieeeee ;(
;)
sołtys / 2009-04-15 14:02:31 /
ale joko to w ogóle uprawia hardcore.
granadziarz_3M / 2009-04-15 14:02:39 /
15oookm to dużo jeżdżenia. Z tego co pamiętam sołtysowy magiel po regeneracji wytrzymał NIC:/ Czyli albo był kompletnym pordzewiałym i pozacieranym szmelcem, albo ktoś go zrobił na zwykłych uszczelniaczach po 3zł.
bobik liil / 2009-04-15 14:05:41 /
No, ja też mam 205 i kierę 31cm.. I nie narzekam :) A może ja też hardcore'owy? :)
Ale do rzeczy: mnie też się swego czasu wspomy zachciało i Jarek też mnie nakręcił ale na magiel od Ścierki. Tylko teraz naszły mnie wątpliwości, jak czytam o tych wyciekach... Pisanie, że jak się Ścierkowy skończy to można kupić drugi, bo ich natłukli to chyba nie jest to, co chcę usłyszeć. :) A więc .. macie jakieś pomysły jak to jest z użytkowaniem wspomy i późniejszej naprawie tego badziewia?
Jarek właśnie wkłada do mojego żółwia taki ze scorpio ale to to samo :) zobaczymy jak będzie :)
Kohito_PS / 2009-04-15 20:53:30 /
Mam nadzieję, że się uwinie przed SO to dasz mi się karnąć. Muszę zobaczyć jak to ustrojstwo działa.
No i ciekaw jestem co będzie jak się zacznie sypać... Bo z tego co czytam i z tego co słyszę to regeneracja magla gówno daje :/
ja i jarek mamy nadzieje sie uwinąć do soboty/niedzieli :)
regeneracja działa jesli robi ją ktoś kto to umie robić a sam magiel sie wogóle nadaje jeszcze do regeneracji :P
Kohito_PS / 2009-04-15 22:18:02 /
Nie bieszczady a wyniki slalomu w zeszłorocznym SO jako przykład że da się jeździć ze wspomaganiem bez wspomagania bym przytoczył (kiera 30cm, opona205)
Slalom pierwsza 10 do generalki
29,14 Ptasior 10
29,2 Wąż 9
30,4 Coke 8
30,9 Joko 7
30,9 Mati 6
31,8 Dredzioch 5
31,98 Fuszix 4
32,2 Misiek 3
32,26 Hoover 2
32,31 Rafał 1
..hardcore
nothin' less, nothin' more
JoKo 3M_U / 2009-04-16 01:13:27 /
A pomyśl jaki czas ptasior by wykręcił jakby miał magiel z szybszym przełożeniem (bo to o to chodzi a nie wspomaganie).
granadziarz_3M / 2009-04-16 10:52:21 /
ale żeby kręcić maglem z szybszym przełożeniem bez wspomy to by sobie musiał wziaść kogoś do pomocy;-)
bobik liil / 2009-04-16 11:04:09 /
Założyłoby się kierę u pasażera, przekładnia łańcuchowa i wspomaganie jak ta lala.
Nie o to chodziło Bob. Bo niektórzy chcą na stary magiel założyć el wspomaganie od jakiegoś gówna, a zapominają że tu chodzi o przełożenie magla, bo bawet turbowspomaganiem nie ukręcisz szybciej kierą jak masz 4,5 obrotu z lewej do prawej. Po prostu ręce się zaplączą i tyle.
granadziarz_3M / 2009-04-16 11:17:48 /
No wiem o co Ci chodziło i nawet to napisałem kilka postów wyżej:
"elektryka od agili jest do dupy. Wspomaganie to nie tylko zmniejszenie siły na kierze, ale i zmiana przełożenia magla."
bobik liil / 2009-04-15 13:42:49 /
bobik liil / 2009-04-16 11:25:00 /
No właśnie - przełożenie się nie zmienia - ale łatwiej kręcić kierownicą - to już coś ...
A w Mustangu mam tak , że on nie ma tej listwy zębatej czyli tzw. magla - jest tam osobna przekładnia zębata gdzieś w połowie kolumny kierowniczej - może coś takiego zastosować w odwrotną stronę żeby magiel chodził krócej + wspomaganie ...
Zda to egzamin ?
MikeB4 / 2009-04-16 13:16:45 /
Jak auto nie ma magla to ma zwykłą przekładnię ślimakową. Wszystko można tylko po co?
granadziarz_3M / 2009-04-16 19:16:52 /
Po to żeby skrócić przełożenie magla - przecież napisałem ....
MikeB4 / 2009-04-17 01:14:42 /
Potrzebuję rysunki złożeniowe przekładni kierowniczej ze wspomaganiem do capri. Jeśli ma ktoś jaki rysuneczek bebechów magla to bardzo proszę na maila albo nawet lepiej tutaj.
JoKo 3M_U / 2009-04-22 13:19:19 /
To?
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/H02.40
Konar / 2009-04-22 13:35:58 /
Tak o tym wiem ale słabej jakości te pdf-y
JoKo 3M_U / 2009-04-22 15:39:14 /
Słuchajcie, może ktoś już się tym bawił. Rozebrałem magiel który podkreślam nie ciekł ani nie miał dużych luzów więc nie przekonujcie mnie że nie ma sensu go robić bo będzie ciekł za 6 tyś. Problem miałem z tym że po podłączeniu pompy i uruchomieniu silnika kiera sama przekręcała się max w lewo - czyli ten pierścień któy zaznaczyłem czerwoną klamerką zablokowany był w jednej pozycji.
Zastanawiam się (bo nie mogę tego wyczytać z katalogu części)) czy poniżej i powyżej pierścienia kierującego ciśnienie oleju w odpowiednią stronę nie powinno być jakichś sprężyn które ustalałyby pierścień w pozycji neutralnej. Według katalogu części z garażu wogóle są jakieś jaja bo wałek który u mnie składa się z 2 części na pdf-ie jest jedną całością.
według mnie są 2 możliwości :
1- poniżej i powyżej w miejscach zaznaczonych znakami zapytania powinny być sprężyny ustalające pierścień w pozycji neutralnej gdzie, kiedy kręcę kierą pokonuję opór spręzyny i pierścień przesuwa się w górę kierując ciśnienie na lewo i w dół kierując ciśnienie na prawo
albo
2- żadnych sprężyn ale dolna część wałka która wchodzi cienkim bolcem z szerszą główką w górną część wałka i blokowana jest kołeczkiem działa jak drążek skrętny i ona ustala pierścień w pozycji neutralnej.
mam nadzieje że ktoś po pierwsze zrozumie co miałem na myśli a po drugie miał styczność z tym maglem
JoKo 3M_U / 2009-04-22 19:22:28 /
w pionie
JoKo 3M_U / 2009-04-22 19:28:01 /
ad.1 nie ma tam żadnej sprężyny ustalającej ,ten pierścień z dziurami dookoła kręci się luzem nie zalżznie od wałka głównego
ad 2 ????
mam taki rozebrany magiel jak baterie do aparatu się naładują to ci cyknę fotkę,po co to rozkręcałeś???
włąśnie dlatego ze mi w jedną stronę kręci
JoKo 3M_U / 2009-04-22 19:50:28 /
u mnie zaraz pod deklem była sprężyna widoczna w rogu zdjęcia - dosłownie 2 zwoje - nie wygląda na oryginalną
JoKo 3M_U / 2009-04-22 19:51:27 /
dobra prężynka jest,nie wiem po cholere ale jest oryginalna a reszta na fotkach jak to wyglada
a co ci tam wystaje na 3 i 4 zdjęciu ?? Mnie interesuje co jest między tymi 2ma połówkami wałka - trzeba wybić kołek i się rozejdą - u mnie międzynimi jest mały luz choć na łączeniu nie widać żadnego śladu żeby było wybite więc może u mnie czegoś brakuje bo przy takim luzie kołek którym je złącze znów się wyłamie jak będzie pracowało
JoKo 3M_U / 2009-04-23 01:15:39 /
Mysza pisał tysiąc razy o tym. Element podatny - bądź to sprężysty metalowy albo cienki gumowy. Po to żeby w czasie jazdy na wprost wspomaganie nie pracowało. Ta durna hydraulika musi skądś wiedzieć kiedy wspomagać a kiedy nie. Jak się jeździ bez wspomagania na wspomaganym maglu to ch.. strzela element podatny i hydraulika nie wie że jedziesz prosto i skręca cały czas. Pomiędzy tymi elementami jest minimalny luz a położenie neutralne ustala jakiś element podatny. Jak go nie ma (albo go ch.. strzelił) to magiel sam skręca.
granadziarz_3M / 2009-04-23 11:01:03 /
tylko tam niema żadnego elementu ani gumowego ani plastikowego na łączeniu wałka - możliwe że ten cienki bolec z dolnej części wałka blokowany na miejscu kołkiem działa jak drążek skrętny ??
JoKo 3M_U / 2009-04-23 11:51:00 /
dobra sam sobię i potomnym odpowiem - niema tu jako takiego osobnego elementu podatnego z gumy czy plastiku - ten cienki bolec w dolnej części wałka wsuwany w górną i blokowany kołkiem robi robotę
JoKo 3M_U / 2009-04-23 14:21:56 /
cd
cd
ostatni 2 fotki to jest ten luz bez wbitego kołka zabezpieczającego i ruch tulei góra dół jakieś 3-4 mm w przybliżeniu
zbiłem kołkiem i niema żadnego luzu - tuleja chodzi mniejwięcej tyle w pionie więc jest wporządku. Czyli u mnie problemem był tylko złamany kołek
JoKo 3M_U / 2009-04-23 21:30:45 /
wielkie dzięki za fotki
JoKo 3M_U / 2009-04-23 21:31:02 /
tzn tuleja ma się nie ruszać wcale z wbitym kołkiem,nie wiem czy zauważyłeś ale tam są po 2 kołki jeden wbity w drugi jeden większej średnicy i w niego wbity drugi mniejszy z rowkiem na przeciw.
takie też 2 kołki wbiłem
JoKo 3M_U / 2009-04-25 01:03:27 /
Czekam na efekty, widze że piewrwszy to ogarniasz. Ja wyjme sój za jakiś miesiąc i zobaczymy co tam urosło...
SzooGun / 2009-04-25 13:16:42 /
Jak tak czytam te wasze boje to chyba nie chcę mieć wspomagania..
Sprawa nieco problematyczna... Ale jak działa to jest miodnie :)
SzooGun / 2009-04-25 18:04:50 /