logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Czy da się załoyć wtrysk Bosch K-Jetronic do 2.3 V6 Koeln?

Czy da się załoyć wtrysk Bosch K-Jetronic do 2.3 V6 Koeln?

Witam,

Czy istnieje możliwość przełożenia wtrysku Bosch K-Jetronic z silnika 2.8i na silnik 2.3? Czy kolektory ssące są takie same? Czy dużo będzie z tym zabawy? Czy ktoś tego próbował wcześniej? Czy ktoś jest w stanie określić przybliżone parametry takiego silnika?

Z góry dziękuję za wszystkie wyczerpujące odpowiedzi...

A dla tych co bedą chcieli mnie opierd...lić, że mi się nie chce szukać po forum wątków w których to mogło zostać poruszone, przytoczę stare polskie przysłowie: "Kto pyta nie błądzi (w archiwach forum)..."

Pozdrawiam

Sąsiad / 2003-04-05 22:37:46 /


Jak to przytoczył Spawn kto pyta ten nie .... :-)))

napewno takiego tematu nie było, ale też nie wiem czego oczekujesz - bo raczej nikt tego nie próbował pewnie :-)) więc wie tyle co ty

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-05 22:46:22 /


hmmm kiedyś jak się jeszcze rozglądałem za wtryskiem to koleś sprzedawał wyjęty z 2.3 czyli da się :)

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-05 22:53:59 /


MikeB4 - W takim razie postaram się sprecyzować pytanie. Czy kolektory ssące w 2.3 i 2.8i są takie same (wymienne)? Jeżeli tak to czy wystarczy przełożyć kolektor, czy też taka zmiana będzie się wiązać z jakimiś dodatkowymi modyfikacjami/wzmocnieniami całej struktury silnika?

Sąsiad / 2003-04-05 23:01:02 /


kolektory ssace sa takie same. da rade zalozyc.

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-05 23:04:51 /


Da się, ja tak miałem w swojej Granadzie, Wszystko pasuje, bez problemu.

banol / 2003-04-05 23:05:01 /


Banol - skoro tak miałeś w Granadzie to teraz dalsza część mojego pytania skierowana do Ciebie. Jak z parametrami takiego silnika (moc, moment obrotowy - pod warunkiem, że chciało ci się sprawdzać, spalanie)? Czy sam robiłeś taką przemiankę, czy już kupiłeś z taką? Jeżeli sam robiłeś to czy dużo było z tym roboty? Czy silnik się strasznie pieprzył przez to?

Pozdrawiam

Sąsiad / 2003-04-05 23:09:37 /


To było tak: Miałem całkiem fajne 2,8 ale nistety któregoś dnia poszła woda do oleju i omyłkowo zdiagnozowałem to jako pęknięcie głowicy. Nie było kasy na robote z 2,8 a było 2,3 pod ręką więc wrzuciłem. Roboty dodatkowej nie ma prawie wcale,pod warunkiem, że w aucie wcześniej był wtrysk. Zdejmujesz pompę wachy z 2,3 Zakładsz w to miejsce zaślepkę która jest w miejscu pompy na silniku z wtryskiem, zakładsz kolektor z airboxem i powinno działać normalnie. Jeśli chodzi zaś o moc i spalanie to moje info nie będzie dla ciebie miarodajne bo: 2,3 które wrzuciłem było paściem i ledwo jeździło, miałem gaz, więc na benie tylko odpalałem. Gazu żarł mi więcej niż 2,8, ale składam to na karb zużycia tego 2,3. Jeśli chcesz z jakichś powodów zmienić tylko pojemność silnika w aucie które miało 2,8i to operacja jest stosunkowo prosta. Natomiast jeśli chcesz założyć wtrysk do auta, które go wcześniej nie miało to roboty jest już dużo więcej. Ten wątek wałkowano już tutaj http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3e677aa797597
Tą wymiankę robiłem sam pod okiem jednego typa, który generalnie wiedział trochę więcej niż ja, ale nie za dużo. Jakbyś coś chciał jeszcze wiedzieć to dawaj śmiało, kumpel od Mustanga, z którym byłem dziś na zlociku ma to szystko w jednym palcu.

banol / 2003-04-05 23:32:24 /


Jeszcze tylko to, że k-jetronic, jak się przy nim nie wyrabia jakichś dziwnych rzeczy, jest raczej bezproblemowy

banol / 2003-04-05 23:34:57 /


Byl kiedys taki pomysl zeby wsadzic K-Jetronic'a do mojego 2.3,mial to wlasnie robic Artek(ten od Mustanga).Roboty troche jest ale Artek mial juz dosyc szczegolowo wszystko obmyslone wiec napewno sie da (zreszta nie takie rzeczy juz robil,wystarczy przyjzec sie na niektore rozwiazania w Stangu :)))

Gacu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-05 23:45:09 /


Jak już wyżej wspomniano założyć sie da i nie jest to olimpijskie zadanie. Przyrostu momentu bym sie nie spodziewał, a moc powinna oscylować w zakresie 125-127 PS, jako że (w wielkim uproszczeniu):
Z jednej strony 2.4efi ma 125PS a 2.9efi 150PS, czyli te 500cc przy efi to 25 PS różnicy, a więc per analogiam zamiast 150PS z 2.8i powinno być 125PS z 2.3i. Z drugiej strony 2.8i mają 150PS wobec 135PS dla gaźnikówki, czyli wzrost o 11%. W takim razie zamiast 114PS powinno się wyciagnąć 127PS. Dobrze byłoby gdyby jeszcze wypowiedział się Camaro co do wałków rozrządu w 2.8/135, 2.8/150 i 2.8/160 - albowiem przebieg krzywej momentu w tych silnikach sugeruje inne wałki.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-06 00:58:20 /


a ja bym polecal zalozyc samodiagnozujacego Motronic'a (55 pin), z 2 czujnikami polozenia walu i silniczkiem wolnych obrotow --- zero klopotow z odpalaniem przy mrozach nawet -20 st.

silnik ma niezlego pierdo.....ca na takim osprzecie.

ten motronic ma w pelni elektroniczny zaplon, potrafi sterowac iloscia mieszanki i katem wyprzedzenia

to chyba najlepsze co Bosch do tej pory wymyslil

dostepne w BMW E28 86-87 i E30 320/325i/325e 87-94

da sie to zalozyc do kazdego silnika 6 cylindrowego, obojetnie czy V-ka czy co, bedzie chodzic na wszystkim, podejrzewam ze na 4-cylindrowym tez zdadziala :>

koszt takiej wiazki z komputerem, czujnikami, silniczkiem i kolem zamachowym ok. 200-300zl

a zalety? szybsza "reakcja" na pedal gazu, lepsze osiagi, mniejsze spalanie itd.

goraco polecam

.
Kuba

JiM / 2003-04-06 01:37:54 /


krk4m czyli zakładajac gaznik do 2.8 w ktorym był wczesniej wtrysk, moze sie okazac ze moment bedzie tak jak w wtrysku (przy 4000) ?
U mnie odczuwalny 'ciag' jest od 3000 a silnik latał oryginalnie na wtrysku...
sam juz nie wiem co o tym myslec.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-06 02:32:49 /


Banol - dzięki za odpowiedź, ale w wątku do którego podałeś odnośnik jest jakieś 6 postów na zasadzie: "Czy to ma sens -> nie, nie ma sensu -> spraw sobie większy silnik". Jeżeli zdecyduje się na taką robotę to zgłoszę sie do Ciebie na priv, żebyśmy się spotkali i na to popatrzyli.

Krk4m - dziękuję za obliczenia. Moje były troszke mniej dokładne, ale to wina tego, że policzyłem moc silnika 2.8i z Capri (160KM) i porównałem ją z mocą gaźnikowego 2.8 z Granady (135KM) - ale i tak wyszło mi w granicach 130KM.

Cały dowcip polega na tym, że mam okazję zakupić silnik 2.3 w bardzo dobrym stanie, z małym przebiegiem (ale nie wiem dokładnie ile) i za niewielkie pieniądze. I teraz poprostu chciałem wiedzieć, czy jak kupię coś takiego, to istnieje możliwość przełożenia...

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Cieszę się, że ktoś z Krakowa się na tym zna. Jeżeli będziecie chcieli coś jeszcze dodać to bardzo chętnie wysłucham.

Pozdrawiam

Sąsiad / 2003-04-06 08:51:04 /


c0ke - nie do końca tak...
Moment to nie tylko kwestia układu zasilania wtrysk/gaźnik, a głównie właśnie faz rozrządu, co jedynie można skorygować w niewielkim zakresie ustawieniami wtrysku. Chodzi mi o to, ze samo zastosowanie wtrysku zamiast gaźnika nie podniesie Sąsiadowi wartości momentu w gaźnikowym motorze 2.3 - choć moze zmienić lokalizację punktu jej występowania. A poza tym wykres momentu w Koelnach ma bardzo płaski przebieg, i w sumie nawet jak moment maksymalny występuje na - powiedzmy - 4000 obrotów, to i tak na 3000 ma ponad 90% wartości maksymalnej (i vice versa). Widać to w tabelkach danych - nie ważne czy założysz (np. na 2.8) gazior czy wtrysk, silnik zawsze ma moment rzędu 22 kGm, tyle że czasem ekstremum funkcji wypada bardziej w lewo, a czasem bardziej w prawo od środkowego punktu zakresu użytkowego.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-06 10:03:05 /


miedzy 2.8i 150KM i 160KM nie ma roznicy w walku rozrzadu, w zasadzie to wcale nie ma roznic, chodzi tu chyba tylko o pojedynczy/podwojny wydech

za to 2.8 z gaznikiem ma inny walek

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-06 10:28:04 /