Niedawno chciałem dotrzeć do strony z moim P7 z katalogu "nasze samochody". Przeglądam raz, drugi i nic. Przeglądam "inne" i też nic. Mój P7 nie jest w ogóle skatalogowany. Można jedynie do niego dotrzeć przez moje konto.
Wszystko chyba przez to, że uparłem się nazwać go P7, a nie Taunus, jak często mylnie jest kojarzony.
Jak można to wyprostować ?
marian212 / 2007-02-04 19:52:38 /
popieram !!
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2007-02-04 20:17:54 /
P5 ani P3 tez nie sa widoczne
Gurden / 2007-02-04 20:20:18 /
ja ostatnio też szukałem autka mariana bo chciałem sobie humor poprawic:) i można jeszcze dotrzeć przez wyswietlenie wszystkich aut na stronie tylko troche długo się ładuje http://www.capri.pl/club/cars?car=all
Havel aka Gaweł / 2007-02-05 10:17:45 /
Rozwiązanie w chwili obecnej jest takie, żeby podpiąć go jednak pod etykietkę Taunusa. Wiem że to z purystycznego punktu widzenia nie jest do końca prawda, bo Ford bodajże wprowadzając właśnie P7 pożegnał się z etykietką Taunusa, którą stosował dla wcześniejszych modeli M, jednakże ten drobny niuans pozwoliłem sobie pominąć dla uproszczenia. Zastanawiałem się jak to zrobić, najbardziej byłem skłonny wiedzielić wszystkie modele M jako osobne, ale ta systematyka jest dość zagmatwana: Ford nie używał oficjalnie symbolu P-ileś-tam jako nazwy modelu, to była taka używana wewnętrznie w firmie nazwa modelu, zaś marketingowo to był Taunus ileś-tam-M. Ale że Taunus ileś-tam-M miał kolejne wersje, to P-ileś-tam mogłoby stanowić oznaczenie generacji, no ale nie do końca się to tu sprawdza, bo to jest jednak faktycznie oznaczenie modelu. No tyle że Ford go oficjalnie raczej nie używał jako nazwy modelu. Nie jest więc oczywiste, że powinno się nazywać Twój samochód Ford P7b 26M, choć jest to jakoś logiczne, zaś porzucenie nazwy Taunus pod sam koniec produkcji modeli M to już w ogóle esencja zamieszania.
Tak więc możemy przyjąć takie rozwiązania:
1. tak jak jest - uznać że to Taunusy w kolejnych odmianach, gdzie ileś-tam-M i P-ileś-tam oznaczają wersję i generację, ale pozostają one modelem Taunus, tyle że nieszczeście jest w P7 które trzeba by wydzielić spod Taunusów, ale praktycznego sensu w tym niewiele aby nagle P7 stał się modelem z innej szufladki niż P2-P3-P4-P5-P6.
2. uznać wszystkie za model "M" (co się teś spotyka), oznaczenie M/P uznać za połączone określenie wersji/generacji
3. przyjąć P-ileś-tam jako nazwę modelu, ale wtedy ileś-tam-M nie jest nawet generacją, tylko wersją
4. przyjąć ileś-tam-M za model a P za generację, ale to też trochę nienaturalne, bo 20M P7 i 26M P7 byłyby innymi modelami, a są tym samym modelem.
Obecnie przyjąłem wariant nr 1, ewentualnie wariant nr 2 wydaje mi się też całkiem sensowny. Albo może ja nie dostrzegam jakiegoś innego klucza w tej taksonomii, proszę mnie więc dodatkowo oświecić.
A P3 i P5 są w galerii, tak więc o co tutaj chodzi ?
Michał Konieczny / 2007-02-06 00:34:58 /
P3 i P5 sie rozpędziłem;) przepraszam
Gurden / 2007-02-06 09:58:21 /
To racja że Ford zrobił nam zonka z tymi oznaczeniami.
Wkleję tutaj wypowiedz Krk4M , coby uzupełnić wypowiedź MK :
"Ostatnimi Taunusami przed dziobakiem były P5 i P6 i był to okres, kiedy wszystkie Fordy z Kolonii nosiły nazwę Taunus - podobnie jak 60% Fordów z Dagenham nazywało się Consul [Consul Cortina, Consul Capri, Consul Corsair, etc.]. Przez jakiś czas Ford rozpatrywał nawet koncepcję uczynienia z Taunusa i Consula osobnych marek. Gotowe były firmowe logotypy i zauważcie, że nigdy nie było na nich błękitnego owalu.
Ale potem zwyciężyła koncepcja unifikacji gamy celem obniżenia kosztów. Następcą modelu P6 został TAUNUS TC czyli "dziobak", który rynkowo miał być czymś więcej niż 15M, a mniej niż 17M [w 1969 r. gazety wróżyły 16M]. Nazwa Taunus przestała więc w 1970 być synonimem Ford-Koeln, zostając - co wyraźnie podkreślano - jedynie nazwą modelu EUROPEJSKIEGO Forda [jak Escort, Capri, Cortina czy Zephyr].
A rynkowe 'przygotowanie artyleryjskie' wymagało nadania nazwie Taunus statusu nowości. I w związku z tym w 1967 r. w chwili debiutu modelu P7 [potem zwanego P7a, gdy zrezygnowano z nazwania P7b mianem P8] dotychczasowy TAUNUS 12/15M stał się z dnia na dzień FORDEM P6 12/15M. To także widać w prospektach w bibliotece - P6 model 67 to Taunus 12M, a model 68 - już Ford 12M."
Krk4M [2007-01-17 11:01:56]
Robienie z P7 osobnego modelu, byłoby jaknajbardziej poprawne, ale wyglądałoby to w katalogu conajmniej śmiesznie.
Bardzo mi się podoba wklasyfikowanie wszystkich Fordów Px według "Mxx" i przyjąć to za nazwę modelu.
Widzę to tak:
TC1,2,3 - model TAUNUS
P2-6 - model Mxx , generacja TAUNUS
P7 - model Mxx ,
?
marian212 / 2007-02-06 23:56:39 /
Ta "generacja Taunus" przy P2-P6 to trochę bez sensu, bo to nie żadna generacja, dodatkowo nie ma sensu określać generacji jeśli jest tylko jedna możliwość.
Problem z Mx/Px jest taki że aktualny system zakłada sysematykę model - generacja, gdzie Px wylądowałoby jako generacja, a nie do końca się to trzyma kupy, tak więc jeszcze się zastanawiam jak to nagiąć ...
Michał Konieczny / 2007-02-07 01:06:13 /
Niestety trzeba pójść w rozwiązanie bardziej precyzyjne. Proponuję zamiast określenia "Taunus M" [mówiąc szczerze mało zrozumiałego i nigdy w wersji bez cyferek nie stosowanego przez producenta] wprowadzić podział na "małe" i "duże" modele M. A jeśli owe grupy się rozrosna [czego sobie i Państwu życzę], to można jeszcze wprowadzić podział na generacje - wsród "małych" na RWD i FWD, a wśród "dużych" na R4 i V4/V6.
Czyli :
- Ford 10M/12M/15M (10M, G13, G4) + (P4, P6)
- Ford 17M/20M/26M (P2, P3) + (P5, P7)
Co do nazwy Taunus, to istotnie występowała ona przy PRAWIE wszystkich spośród owych modeli, ale miała raczej charakter "submarki" niż nazwy modelu - czyli spokojnie możemy ją pominąć, bo oznaczenia 10/12/15/17/20/26M są wystarczająco jednoznaczne. Tak samo mamy osobno Consula i osobno Cortinę, a przecież Cortina Mk1 do liftingu w 1964 r. miała na masce napisane CONSUL Cortina.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-02-07 02:27:19 /