logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » dylemat olejowy

dylemat olejowy

witam was serdecznie po przerwie
auto którym obecnie się poruszam to już nie capri ale staż mam - doświadczenie zawodowe - capri 1982ohc i capri1980dohc więc lekki respect proszę ;-] . Tak więc nie wiem czy ktokolwiek mi dopomoże poradą bo rzecz sie tyczy nie forda a wręcz auta które jest dla gawiedzi capri znienawidzone w pewny sposób.
Powód dla którego pisze tu jest taki że na forum klubów marki którą posiadam delikatnie mówiąc poziom intelektualny i posiadanej wiedzy technicznej jest śmiesznie niski.
Dobra sprawa wygląda tak silnik 2,5benzynka 6 rzędowych garnków 10 lat na karku 220tyś przejechane na pewno - w tym momencie mile wspomne capri bo tam nigdy nie miałem problemów podobnych ,tajemniczych wszystko było oczywiste
Bierze olej i to w ilościach psujących mi nastrój na cały dzień to znaczy około 1 litr na każde około 400 kilometrów przejechanych, niech to
Co wiem to : świece są normalnego koloru na izolatorze i ceramice tylko dookoła obręczy czarne, silnik ma pizdnięcie charosze a nawet ponadprzeciętne, ciśnienie na garnkach 12-14 czyli ok, silnik nie kopci na niebiesko nawet jak mu ostro wstawisz, rano przy zapalaniu puszcza chmure dymu barwy może w 10 % niebieskiej ale raczej czarnawo biała, jak jest zimny kopci na biało potem nic , czasem jak jest ciepły i mu dasz w pałe do końca pedał np na 2ce puszcza chmure czarnego dymu, silnik jest suchusieńki, po otwarciu korka wlewu oleju nic i po dodaniu gazu nic zero z korka, żadnych dźwięków dziwacznych nie wydaje, olej semi syntetic 10w40
więc spalanie na poziomie 2,5 litra oleju na 1000 km mnie powala, ja pierdykam ja chce mieć znów capri
help

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 21:52:45 /


Sprawdz uszczelniacze zaworów. Jesli katalizator jest sprawny to nie bedzie kopcenia olejowego na niebiesko...

Mysza liil (EM) / 2007-01-26 22:05:38 /


uszczelniacze zaworowe tak na pierwszy ogień,
w jakiej budzie masz to 2.5? e36 e34? jak w porownianiu do capri z 2.0dohc?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-26 22:07:53 /


to jest e39 sympatyczny nawet

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 22:14:01 /


radoslaw jaki ten swiat maly ...teraz twoj byly capec u mnie sobie sezonuje sie :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 22:15:10 /


ciekawa koncepcja z tym kopceniem na nie niebiesko że katalizator blokuje ciekawe
ale kurcze jak przy takim przebiegu w bmdabliu kurcze padnięte uszczelniacze i gdzie 2,5 litra oleju sie podziewa cdo jasnej ciasnej

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 22:15:38 /


co ty opowiadasz który u ciebie mój kapeć leżakuje sie?

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 22:17:06 /


batmobil :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 22:24:38 /


A u mnie przepalał olej za pomocą sprzęgła tj. przepuszczał tylny uszczelniacz wału ;-) Skrzynia po wyjęciu w środku cała uwalona od środka ;-) Nawet sie tak bardzo nie ślizgało.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-26 22:26:58 /


aj
nie wiedziałem nawet
ah to był sprzęt aż sie łezka kręci
a teraz jakieś problemy olejowe z popapranym bmw

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 22:27:51 /


a jak ja mam na boga sprawdzić usczelniacze olejowe ot tak se mam zrzucić pod domem głowiczke i zaworki i je obejrzeć

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-26 22:37:43 /


w och czy koelnie bys nie musiał głowiczki sciagac, jak w 24v jest nie mam pojecia ale raczej tak :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-26 22:49:22 /


w motorze V12 z bejcy da sie wymienic uszczelniacze bez sciagania glowic.

Mysza liil (EM) / 2007-01-27 08:41:12 /


musze kupić haynesa nie ma rady wkońcu w anglii jestem to powinienem znaleźć
ciągle myśle o jakimś patencie typu zatkana odma albo jakaś pierdoła nie chce mi sie wierzyć że padły uszczelniacze w bmw po 200 tyś ludzie śmigają po 700 tyś bez remontów
ale naga prawda raczej na to wskazuje

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-27 16:48:40 /


takie 2.5 z bejcy siedziało zdaje się w omegach.... czy się mylę...
wprawdzie nie wiem jak w tym silniku ale 2.5 v6 24v w takiej omedze to uszczelniacze bez zdejmowania głowicy sie wymieniało.... ale to tak poza tematem

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-27 16:51:56 /


dobra tylko jak sprawdzić czy to na pewno uszczelniacze są?

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-27 17:36:06 /


pytasz coke jak w porównaniu do capri 2,0dohc
nie czuje się już tak dobrze i dostojnie jak w klasyku
zwykłe jeździdło , tu takich śmiga duzo więc nie ma czym sie delektować
ale jeśli chodzi o sprawy dynamiczne i komfort to niebo/ziemia niestety kurnba 1,5 tony a wciska w fotel niemiłosiernie, coś niesamowitego
tylko gdzie sie olej podziewa
zamówiłem haynes manual , w przyszłym tygodniu będe rozgryzał problem od podstaw z materiałami pomocniczymi

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-27 22:55:43 /


<Filip>, tylko diesel 2.5 z BMW siedział w Omegach!

Mysza liil (EM) / 2007-01-28 00:31:27 /


no o dieslu mowilem przeciez ktoś o nim wspomiał czy mi sie wydawało......
albo źle napisałem albo źle mnie odebrałeś , ale chciałem wlasnie to napisać:)

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-28 02:43:24 /


no i fakt .. napisałem takie 2.5 myśląc o dieslu :) troche techniki i człowiek sie gubi.....

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-28 02:44:40 /


ciągle myśle że to jakiś temat odpowietrzania silnika ,odma jakiś separator oleju coś takiego jak na mój gust czekam na haynes manual zamówilem za jedyne 16 z wysyłką
I love this country!!

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-28 12:46:59 /


Granada 2.8i. Przebieg 340000km. Poprzedni właściciel jeździł na najzwyklejszym oleju Castrol Motor Oil 15-W40 i dodawał do niego przy wymianach butelke moto doktora. Chce teraz wymienić olej i sie zastanawiam czy wlać ten sam olej czy może Castrol GTX High milage???? Czy jest sens wlewac do tego silnika lepszy olej niż jest obecnie? Silnik spalił mi na 4 tysiące km jakies 0,5 litra oleju, Puszcza dymka przy odpalaniu (uszczelniacze). W środku jest czyściutki (olej po 5 tysiącach ma kolor jasny, pod deklami czyściutko, klawiatury czyste). Ciśnienie trzyma w miarę przyzwoite. Zostawił bym taki jaki jest, ale strasznie drażni mnie gęstośc tego oleju w niskich temperaturach. Ponizej 5 stopni celsjusza zaczyna sie z tego robic żel. A w minusowych to ledwo z butelki chce sie wylać. Który mam wlac????

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-08 10:25:22 /


Daj zwykły castrol, bez moto doktora. Zresztą idzie lato.
Ja się przyzwyczaiłem i daję olej z etykietą "FORD". Nie jest drogi, a samochód jeździ :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-08 10:31:10 /


hej
Ciąg dalszy historii dylematoolejowych sie ma tak że po wymianie separatora który był totalnie zapchany włącznie z odpływem do miski i cały olej w nim zgromadzony zasysał kolektor dolotowy no i po wymianie juz nie ma porannego dymu , wogóle nie ma dymu spalinki mile pachną z kata jak pan bóg przykazał a tu panie dalej olej znika , znikło gdzieś 3/4 litra po przejechaniu 400 mil (ku.... mać) kompresja ideał , nie kopci już , moc jest , sucho pod spodem , zastanawiam sie nad przejściem na mineralny jakiś gęsty olej (obecnie semisyntetic) powiedzmy high millage 20w40 , przec ież to bez sensu ale heca o so hozi?
ale mina z tym bmw

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-13 21:21:21 /


aha no i świece w porządku tzn porcelanka i elektroda piękne
?????
ja wymiękam

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-13 21:23:05 /


może SUPEROL by tak

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-13 21:32:08 /


wiem za mało poszlak
wczoraj zauważyłem mokrą skrzynie biegów od spodu , dumam że następnym podejrzanym będzie simer wału

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-16 18:48:34 /


Mike a ile ci żarł oleju w czasie gdy ci zimer przepuszczał od strony skrzyni?

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-16 18:50:23 /


chyba mam problem , świece były nówki miesiąc temu
zasrany grat
capri wróć!!

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-17 11:22:56 /


Czasem przechodziło 0,5 litra na 300 km, skrzynia w środku brudna jakby ktoś asfaltu nasypał.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-17 21:33:56 /


widze że można na brać liczyć , kogo to obchodzi w sumie to nie capri
sprzedaje dziadówe
ciekawe co będzie następne heheh

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-19 19:04:02 /


czy ktoś mi może poowiedzieć - gdy objawy są takie że olej ubywa ale sprężanie(ciśn spręż) jest ok czyli 12 około oraz dobra dynamika czy wtedy mimo wszystko mogą siedzieć któreś pierścienie?
proszę o odpowiedź

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-27 20:47:54 /


Jaki silnik i ile oleju ubywa? Zakladam ze wycieków nie ma. Do 2 l/1000 bez rozlewania i z dobrymi pierscieniami potrafi wciągnąć pinciak ze zuzytymi uszczelniaczami trzonków zaworowych.

Mysza liil (EM) / 2007-03-27 21:34:26 /


kolejne 2l i więcej potrafi wciągnąć jeśli ma pierścienie zagarniające zużyte. A że konstrukcyjnie wykonane są z blachy to zużywają się dużo szybciej od uszczelniających.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-27 22:11:31 /


silnik rzędowa sóstka(sory) 2,5 litra i ubywa tak z półtora litra na 1000, nie kopci
- zdjęcia świec i wnętrza cylindrów powyżej

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-29 16:38:41 /


BMW? Jak sprawny katalizator to nie bedzie kopcić.

Mysza liil (EM) / 2007-03-29 17:03:01 /


kurna kto mógł tak załatwić ten silnik, ludzie robią po 500 tysiaków na tych motorach i jest ok a tu 200 tysi i tak żre olej, rura z tyłu czarna brudzi palec jak czarna emulsyjna, świece i komory spalania mokre od oleju
może ktoś go przegrzał i poleciały uszcelniacze albo pierścionki jasna cholera
o so chozi?

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-29 18:41:57 /


no i silnik pracuje równiutko, jak nowy normalnie, tylko od 1500 do 2000 obrotów tak lekutko podszarpuje jakby

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-29 18:51:59 /


Radze sprawdzic bledy na komputrze. Moze byc walniety przeplywomierz, stad problemy ze spalaniem i czarna rura.
A ze silnik szrot - no coz, zdarza sie. Ciezko o baware z nieprzespawaną cwiartką, a co dopiero dobry silnik ;) Jeszcze nie widziałem nie pałowanej, wiec niewykluczone ze jest przegrzany. A tak wogole to nie to forum.

Mysza liil (EM) / 2007-03-29 19:35:08 /


a może te 200tysi to tylko na liczniku a w rzeczywistości właśnie 500.. ?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-29 21:25:49 /


mysza nie bądź wredny , mam w stażu kilka capri akurat teraz nie mam czasu na capri i troske o to auto, a druga sprawa jest taka że na tamtych forach raczej poziom wiedzy jest mizerny, a co do błędów w kompie i czarnej rurze to raczej nie bo w gęstym miejskim ruchu spala 13 lirów a na trasie 8 więc to nie to
czyli przegrzana mówisz trójkąt - a co mogło polecieć myślisz prędzej uszczelniacze nie
pozdro

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-29 22:51:23 /


w pierwszej kolejności zmienił bym uszczelniacze bo do tego nie trzeba rozbierać silnika. jeśli to nie pomoże to zostają pierścionki.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-30 09:52:30 /


w sumie prawda
dzięki trójkącie ci za porady
a co sądzisz o wyglądzie tych świec i tłoków?
pozdro

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-30 21:36:41 /


jeżeli to jest 2,5 12V, to:
1. gumki jak Trójkąt pisał
2. zwalić głowicę i dać do sprawdzenia na ciśnienie w wannie z gorącą wodą. Te głowice uwielbiały pękać ale w czarodziejski sposób. Mianowicie pomiędzy zaworami pęknięcie szło do wałka rozrządu. I delikatnie uciakała sobie kompresja do wałka i delikatnie odsysały sobie olej stamtąd. I ludzie zmieniali pierścienie, szlify robili, a one żarły i żarły ten olej....
3. dopiero jak się okaże, że głowizna nie padła, to się bierz za pierścienie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-31 11:03:20 /


TO JEST 2,5 24 V
ciekawe rzeczy mówisz , też mi się wydaje że rzecz w głowiźnie raczej nie podejrzewam pierścieni
jak tak to chyba wolałbym kupić inny silnik na podmiane
ja pierdykam podchodzic do pierścieni w bmw
dzięki granadziarzu
respect

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-31 12:46:42 /


no cóż, jak weszły 24V, to ja właśnie przestałem w bejcach grzebać.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-01 17:30:02 /


co za menda tak sponiwierała ten motor - widok spod pokrywy zaworów - wszędzie czarna maź, ale co dziwne maź powleczona twardą skorupą która zaczeła sie łuszczyć
ponadto uszczelka pod pokrywką stwardniała na kamień i zaczęła się odłupywać
chyba wszystko wskazuje na przegrzanie moim zdaniem

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-09 09:22:40 /


A moim zdaniem to olej nie wymieniany z 60 tys km :)

Mysza liil (EM) / 2007-04-09 09:26:40 /


potwierdzam Myszy zdanie

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-15 12:59:31 /


wymieniłem olej - w komorze filtra oleju znajdowała się na dnie jakby ziemia normalnie centymetr mułu a filtr cały zawalony tym mułem czarnym
jeszcze czegoś takiego na oczy nie widziałem w swoim życiu

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-15 23:06:18 /


aaaa
ciekawostka co mnie zabiło - auto po wymianie oleju 2 krotnej nie bierze oleju
normalnie zjawiska nadprzyrodzone
po 1 litrze konsumpcji na 300 km dosłownie w kibel szło teraz nic
miazga

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-03 20:55:07 /


Widocznie poprzedni olej miałeś bardzo rozrzedzony.. Miałem podobnie w jednym silniku. Dolewałem po trochu aż wymieniłem cały olej (stary powoli ale sukcesywnie wykapywał przez simmeringi) . I od tamtej pory palił tylko śladowe ilości przez uszczelniacze zaworowe :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-04 14:39:16 /


a ja dodam
wymieniajcie olej !!!! CZĘSTO !!!!

dzisiaj zdjąłem miskę w Capriku , bo cisnienie mi spadło
pompa zatkana w 50%
a w misce 2centymetrowa górka ze szlamu
nawet jej nie wyczyściłem (wyskrobałem) tylko założyłem 2ga
jak to Mysza wczesniej pisał do wcześniejszych fot 60tysi bez zmiany
chyba u mnie nigdy nie był wymieniany
a ja już to zrobiłem 2 razy w ciągu miesiąca ....

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-23 18:51:00 /