Cześć,
Jeden klient ma Matrę M530 czy jakoś tak się to nazywa. Ma ona zespół napędowy z Taunusa 12M, czyli silnik V4 przed osią, za nim skrzynia z dyfrem. Tyle, że w Matrze jest to z tyłu i napęd jest na tylną oś.
Było kilka sztuk takiej Matry podobno, prototypów, z silnikiem V6. I ten gość ma zwłoki drugiej, które chciałby odbudować na taki prototyp, bo i tak są to zwłoki.
I tu pytanie. Oryginalna skrzynia będzie zdecydowanie za słaba, żeby przenieść moment obrotowy silnika V6. I tak nie wiem, jakim cudem wytrzymuje fabryczne 1.7 w tej Matrze. Pewnie tylko dlatego, że jest lekka, bo w 12M chyba max to było 1.5. Szukam zatem skrzyni, która będzie wzdłużna, z dyfrem między skrzynią właściwą a silnikiem, bo tu musi wyjść napęd na koła, ale mocniejszej niż tej z 12M.
Jakieś pomysły? Siakieś Audi 80, 100? Wiem, że dużo wiecie, poddawajcie pomysły, to mnie udupicie z durnym projektem :).
m.kozlowski / 2021-10-28 15:37:06 /
Renault UN-1 :)
Konar / 2021-10-28 16:01:23 /
Passat B5
Konrad vel smasher / 2021-10-28 17:36:53 /
Jeśli to V6 ma nie być Cosworthem 24v, to najtańsza z wystarczająco odpornych byłaby z Passata B2 i Audi 80/90 B2/3/4. Do kupienia (z dyfrem i półośkami) za 200-300 zł. W podobnej cenie trafisz też Renówkę z modeli R17/R18/R20/R21, bo ta z R25/R30 to już bardzo poszukiwany (a rzadki) towar, stosowany w jueseju nawet do uturbionych 4-litrowych V8 o mocach rzędu 500 PS.
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-10-28 17:49:17 /
To ma być do 2.8. Dzięki za wskazówki, popatrzę :).
Konar, to ma być w miarę dostępna skrzynia, a ja pierwsze słyszę o tym :).
m.kozlowski / 2021-10-28 18:12:01 /
UN-1 to właśnie ta skrzynia z R25, R30 i R21 turbo - poszukiwana do budowy replik Forda GT40.
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-10-28 18:38:43 /
Renault Espace MkI i MkII też mają taki układ
Czorny / 2021-10-28 19:54:20 /
espas wzdłużny występował w wersji 2,8 V6, tyle, że całkowicie alu... Biorąc jednakowoż pod uwagę, że espas to Matra, więc koszerne...
granadziarz_3M / 2021-10-28 21:07:25 /
Mogę tylko poratować kilkoma klockami hewlanda h9 :)
krzys escort mk2 / 2021-10-28 23:21:14 /
Jak ma być tanio to skrzynią od audi , chyba nawet jakieś mam
Piter M / 2021-10-29 00:38:59 /
727 torqueflite ;)
marian212 / 2021-10-29 07:36:09 /
727 jest wzdłużna, ale bez dyfra.
Piter - pokaż mi jakieś foto na priv. Jakby mi kształt wydał się odpowiedni, to możemy się dogadać :).
m.kozlowski / 2021-10-29 11:19:34 /
W 12M może i było tylko 1.2 ~1.3 V4 ale 15M miały fabrycznie 1.7 :) Ciekawe czy z tą samą skrzynią https://www.capri.pl/image/folders/M/15M-P6-01/14
https://www.capri.pl/image/folders/M/15M-preisliste-de-1968-08/02 nawet 75 KM :)
MikeB4 / 2021-10-29 11:32:24 /
Dobra, to utrudnię. A która z tych skrzyń (tzn od jakiej pojemności) może mieć przełożenie dyfra na poziomie 3.4-3.8: 1?
m.kozlowski / 2021-10-29 16:00:00 /
Przełożenia audi 80 b4.
MetfaN / 2021-10-30 09:12:19 /
Super! Czy one są przypadkiem takie same, jak w którymś passacie? B2 może?
Dziś oglądałem tą Matrę pod kątem wpasowania skrzyni i taki passat B2 ma skrzynię gabarytem chyba najlepiej pasującą.
m.kozlowski / 2021-10-30 18:58:41 /
Audi 80B1 = Passat B1
Audi 80 B2, B3, B4 = Passat B2
A w przypadku silników do 1.8 obie generacje mają te same skrzynie
Tylko B2/3/4 od 1.9 w górę mają większe, czyli z Audi 100 C2/3
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-10-30 20:14:10 /
Dziękuję!
Jesteście wspaniali :).
m.kozlowski / 2021-10-30 23:47:02 /
Uderz jeszcze do środowiska Saabów V4 - tam też był motor z 17m i sporo ludzi zakłada w nich V6 2.8/2.9. Wprawdzie Saab miał własną skrzynię FWD z wolnym kołem (spadek po dwutakcie), ale przy silnikach ponad 140 PS chłopaki mają różne ciekawe koncepcje, że wymienię tylko Alfę 33 i Subaru.
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-10-30 23:56:39 /