logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Jak rozebrać lusterko ?

Jak rozebrać lusterko ?

Mam tylko jedno prawe, a nie chciałbym połamać czegoś :)
Jak szybko i sprawnie to zrobić ?

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-02 23:57:54 /


Sprawa jest prosta, ale trzeba uważać. Lusterko (samo szkło) jest przyklejone do takiej tacki pod spodem, która jest ciut większa od wielkości lusterka i lekko wywinięta po brzegach obejmując lusterko. Przyklejone jest to na plaster dwustronny, przynajmniej tak było gdzieś w 5 czy 6 fabrycznych lusterkach co już rozbierałem. Żeby to odkleić, trzeba lusterko podgrzać, wtedy klej się "rozluźnia". Ogrzać trzeba to równomiernie i powoli, najwygodniej takim pistoletem-opiekaczem. W tym czasie trzeba próbować podważać lusterko czymś, co nie wykruszy lusterka, może być kawałek twardego plastiku, listewka drewniana, na tyle małe żeby weszło między lusterko i tackę. NIE ŚRUBOKRĘT. Lusterko powinno zacząć się z trudem i powoli odklejać. Trzeba podgrzewać dalej, i sukcesywnie odrywać lusterko podważając je, uważając jednocześnie żeby wszystkiego nie usmażyć. Tym sposobem jeszcze mi żadne nie pękło. Po odklejeniu lusterka w tacce pod spodem są dwa lub trzy otwory na śruby mocujące mechanizm. Lusterko elektryczne jest na 3 śruby, sterowane linkami na 2 śruby.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 00:36:54 /


ale wyjąć wkład z lusterka czy zdjąć je z dźwi???
Jak odkęcić to trzeba zdjąć tapicerkę a jak zdjąć lusterko i wyjąć wkład to zależy jakiego typu???
W niektórych od środka w rączce jest taka śrubka , którą pop odkręceniu masz mażliwość wyjąć i rozebrać lusterko a wkład to ciężko śrubokrętem trzeba podważyć ale duże ryzyko uszcerbienia szkła...
powodzenia....

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-03 00:37:53 /


Wiem juz jak rozebrac lusterko regulowane od wewnatrz, ale nadal mecze sie z lusterkiem regulowanym od zewnatrz. Mam takie po stronie pasazera i chce je oddac do chromowania ale za chiny nie moge rozebrac. Zastanawiam sie czy ono w ogole jest rozbieralne? Oczywiscie chodzi o lusterka od Capri mk3.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-17 22:17:35 /


No.. ale w czym problem? Masz opisane wszystko. Chodzi Ci o obudowę?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-18 01:08:23 /


Chodzi o to aby rozdzielic lustro i plastik dookola niego od metalowej obudowy, poniewaz podgrzewanie odnosi sie do lusterka regulowanego od wewnatrz,a to od zewnatrz nie ma metalowej tacki dookola lustra.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-18 11:46:52 /


Juz nie chce wiedziec jak sie rozbiera lusterko, dziekuje bardzo! ;P A tak na serio to przy kolejnej probie zdjecia ramki lusterko peklo. Teraz przynajmniej wiem ze ramka ma zaczepy i trzeba je delikatnie podwazac.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-18 15:51:06 /


Przy okazji: udało się komuś trafnie dopasować lustro (szkło) lusterka zewnętrznego Capri MKIII? Mam od Fiata Uno, ale jest trochę za małe.

Sergio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-23 23:03:57 /


Apropo tytułu watku to cos mi swita, ale nie jestem pewien. Trzeba chyba odpiac linki od dzwigienki sterującej, co da mozliwosc wysuniecia szkła wraz z tacką z obudowy - wtedy moze cos dalej uda sie rozebrac?

Mysza liil (EM) / 2006-09-23 23:13:53 /


samo lustro/szkło da się dorobić w większości lepszych zakładów szklarskich. Mogą dociąć nawet ze szkieł wypukłych.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-24 04:16:06 /


Rozbierałem lusterko od Granady i stąd kilka uwag - by nie trzeba było wyważać ...
Lusterko z regulacja ręczną od wewnątrz - rozbiera się inaczej niż elektryczne. Przez owalny otwór pośrodku na dole obudowy wsunąć w miarę szeroki wkrętak i należy trafić na podstawę lusterka zamocowaną zatrzaskowo na obudowie. Uwaga - są tam też takie poprzeczne wsporniczki - można łatwo ułamać, ale to będzie skutkować tylko bardziej skokową regulacją. Podważyć w górę, wyskoczy. Okrągłe mocowanie lusterka ma dwie szczeliny, które zapewniają sprężystość. Uwaga na grzybkową podkładkę z tekstolitu - pomiędzy lusterkiem a obudową. Składając jedno z kilku, może być niespodzianka. Metalowy pręt służący do regulacji ma dwie wersje - różnią się wygięciem. Ten z większym wymaga z prawego boku głębszego wycięcia - bez tego nawet jeżeli uda się wcisnąć, to zakres regulacji będzie żaden.

mtango / 2006-11-05 19:26:57 /


Mam takie pytanie, ktoś próbował kiedyś wymieniać wkład albo wogóle rozbierać lusterka takie jak były w grani mk1 polift i mk2 przedlift : http://www.capri.pl/image/market/35335/131675

Zastanawia mnie czy udał by się przeszczep regulacji manualnej z lusterka lewego do lusterka prawego, da sie tak zrobic?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-26 17:27:52 /


Mówisz o przekłądce mechanizmu z lusterka DUŻEGO (z regulacją od środka) do tego lusterka bez fabrycznej regulcji? Nie da rady. W małym lusterku nie ma miejsca wewnątrz na plastik, na którym opiera się lusterko, lepiej zaadoptować ten mechanizm do dużego lusterka, w zasadzie mogę Ci poskładać taki komplet na prawa stronę, z tym że obudowa mojego lusterka jest dość słaba, są purchle.

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-26 17:38:43 /


Ja mam wrażenie że chciał wymienić stopki z jednego lusterka do drugiego .... tak - chyba jest to możliwe ... ja nie odkręcałem nigdy stopki - ale lusterko i owszem rozbierałem ....

trzeba podgrzać ten plastik wokół szybki suszarką do włosów i podważać w miarę szerokim i płaskim narzędziem (nóż , szpachelka) .... wtedy jest dostęp do górnej podkładki która trzyma sprężynę regulacji lusterka


Ja sobie dałem spokój z tym lusterkiem z fotek bo troszkę ;-) przegniło na wylot i kupiłem nowe za 70 zł (już z plastikową obudową)...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-26 18:19:30 /


no tak, dokladnie chodzi mi o to zeby przeniesc caly mechanizm regulacji z dżojstikiem z lewego lusterka do prawego, tylko dopiero teraz dowiedziałem się że te prawe były cieńsze :) ale idzie też znaleźć prawe grubsze, wiec bede szukal, a z Arkiem juz pertraktuje ;D

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-26 18:39:09 /


znowu ja

może mi ktoś powiedzieć czy lusterko ze zdjęcia (powiedziano mi że dziurka jest na wkręt ze stali nierdzewnej i była we wczesnych modelach escorta/ capri2 ) jest takie samo jak te, które był montowane w granadzie mk1/2a tylko bez tej dziurki?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-12 18:43:22 /


tzn chodzi mi o to czy oprocz dziurki reszta ma taki sam kształt, stopka etc.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-12 18:44:20 /


Czy dziurka na pewno jest oryginalna? :/

Co auto to inna stopka raczej, ze względu na kształt drzwi.

Mysza liil (EM) / 2010-06-12 18:51:16 /


Te lusterka nie miały takiego systemu mocowania z dziurką :-) Patent.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-12 18:53:51 /


Mialy takie mocowanie. Ja takie lusterko mam. Troche bylo roznych rodzajow, wlasnie ze wzgledu na ksztalt drzwi. Do Cpari nie kazde pasuje. Kiedys mialem takie w ktorym nic nie bylo widac.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-12 20:10:12 /


dzieki za odpowiedzi, a macie pojęcie czy takie lusterko (od cII) pasowało by kształtem do drzwi granady mk1/2a?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-12 20:21:40 /


Kazde przykrecisz, w lewym nawet bedzie cos widac. Ale prawe jak nieoryginalne to ciezko wyregulować.

Mysza liil (EM) / 2010-06-12 20:42:32 /


Oryginalne lusterka miały też taką dziurkę -- tylko w ... cholera wie teraz czym ;-P Niektóre takie lusterka były bez dziurki.

W każdym razie miałem takich z dziurką 5 sztuk w łapach i to nie jest żaden patent...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-12 22:43:00 /