Mam tylko jedno prawe, a nie chciałbym połamać czegoś :)
Jak szybko i sprawnie to zrobić ?
Szajba / 2003-04-02 23:57:54 /
Sprawa jest prosta, ale trzeba uważać. Lusterko (samo szkło) jest przyklejone do takiej tacki pod spodem, która jest ciut większa od wielkości lusterka i lekko wywinięta po brzegach obejmując lusterko. Przyklejone jest to na plaster dwustronny, przynajmniej tak było gdzieś w 5 czy 6 fabrycznych lusterkach co już rozbierałem. Żeby to odkleić, trzeba lusterko podgrzać, wtedy klej się "rozluźnia". Ogrzać trzeba to równomiernie i powoli, najwygodniej takim pistoletem-opiekaczem. W tym czasie trzeba próbować podważać lusterko czymś, co nie wykruszy lusterka, może być kawałek twardego plastiku, listewka drewniana, na tyle małe żeby weszło między lusterko i tackę. NIE ŚRUBOKRĘT. Lusterko powinno zacząć się z trudem i powoli odklejać. Trzeba podgrzewać dalej, i sukcesywnie odrywać lusterko podważając je, uważając jednocześnie żeby wszystkiego nie usmażyć. Tym sposobem jeszcze mi żadne nie pękło. Po odklejeniu lusterka w tacce pod spodem są dwa lub trzy otwory na śruby mocujące mechanizm. Lusterko elektryczne jest na 3 śruby, sterowane linkami na 2 śruby.
Michał Konieczny / 2003-04-03 00:36:54 /
ale wyjąć wkład z lusterka czy zdjąć je z dźwi???
Jak odkęcić to trzeba zdjąć tapicerkę a jak zdjąć lusterko i wyjąć wkład to zależy jakiego typu???
W niektórych od środka w rączce jest taka śrubka , którą pop odkręceniu masz mażliwość wyjąć i rozebrać lusterko a wkład to ciężko śrubokrętem trzeba podważyć ale duże ryzyko uszcerbienia szkła...
powodzenia....
BABALOO / 2003-04-03 00:37:53 /
Wiem juz jak rozebrac lusterko regulowane od wewnatrz, ale nadal mecze sie z lusterkiem regulowanym od zewnatrz. Mam takie po stronie pasazera i chce je oddac do chromowania ale za chiny nie moge rozebrac. Zastanawiam sie czy ono w ogole jest rozbieralne? Oczywiscie chodzi o lusterka od Capri mk3.
No.. ale w czym problem? Masz opisane wszystko. Chodzi Ci o obudowę?
Chodzi o to aby rozdzielic lustro i plastik dookola niego od metalowej obudowy, poniewaz podgrzewanie odnosi sie do lusterka regulowanego od wewnatrz,a to od zewnatrz nie ma metalowej tacki dookola lustra.
Juz nie chce wiedziec jak sie rozbiera lusterko, dziekuje bardzo! ;P A tak na serio to przy kolejnej probie zdjecia ramki lusterko peklo. Teraz przynajmniej wiem ze ramka ma zaczepy i trzeba je delikatnie podwazac.
Przy okazji: udało się komuś trafnie dopasować lustro (szkło) lusterka zewnętrznego Capri MKIII? Mam od Fiata Uno, ale jest trochę za małe.
Sergio / 2006-09-23 23:03:57 /
Apropo tytułu watku to cos mi swita, ale nie jestem pewien. Trzeba chyba odpiac linki od dzwigienki sterującej, co da mozliwosc wysuniecia szkła wraz z tacką z obudowy - wtedy moze cos dalej uda sie rozebrac?
Mysza liil (EM) / 2006-09-23 23:13:53 /
samo lustro/szkło da się dorobić w większości lepszych zakładów szklarskich. Mogą dociąć nawet ze szkieł wypukłych.
bartek nowakowski / 2006-09-24 04:16:06 /
Rozbierałem lusterko od Granady i stąd kilka uwag - by nie trzeba było wyważać ...
Lusterko z regulacja ręczną od wewnątrz - rozbiera się inaczej niż elektryczne. Przez owalny otwór pośrodku na dole obudowy wsunąć w miarę szeroki wkrętak i należy trafić na podstawę lusterka zamocowaną zatrzaskowo na obudowie. Uwaga - są tam też takie poprzeczne wsporniczki - można łatwo ułamać, ale to będzie skutkować tylko bardziej skokową regulacją. Podważyć w górę, wyskoczy. Okrągłe mocowanie lusterka ma dwie szczeliny, które zapewniają sprężystość. Uwaga na grzybkową podkładkę z tekstolitu - pomiędzy lusterkiem a obudową. Składając jedno z kilku, może być niespodzianka. Metalowy pręt służący do regulacji ma dwie wersje - różnią się wygięciem. Ten z większym wymaga z prawego boku głębszego wycięcia - bez tego nawet jeżeli uda się wcisnąć, to zakres regulacji będzie żaden.
mtango / 2006-11-05 19:26:57 /
Mam takie pytanie, ktoś próbował kiedyś wymieniać wkład albo wogóle rozbierać lusterka takie jak były w grani mk1 polift i mk2 przedlift : http://www.capri.pl/image/market/35335/131675
Zastanawia mnie czy udał by się przeszczep regulacji manualnej z lusterka lewego do lusterka prawego, da sie tak zrobic?
Mówisz o przekłądce mechanizmu z lusterka DUŻEGO (z regulacją od środka) do tego lusterka bez fabrycznej regulcji? Nie da rady. W małym lusterku nie ma miejsca wewnątrz na plastik, na którym opiera się lusterko, lepiej zaadoptować ten mechanizm do dużego lusterka, w zasadzie mogę Ci poskładać taki komplet na prawa stronę, z tym że obudowa mojego lusterka jest dość słaba, są purchle.
Arek 3M / 2009-10-26 17:38:43 /
Ja mam wrażenie że chciał wymienić stopki z jednego lusterka do drugiego .... tak - chyba jest to możliwe ... ja nie odkręcałem nigdy stopki - ale lusterko i owszem rozbierałem ....
trzeba podgrzać ten plastik wokół szybki suszarką do włosów i podważać w miarę szerokim i płaskim narzędziem (nóż , szpachelka) .... wtedy jest dostęp do górnej podkładki która trzyma sprężynę regulacji lusterka
Ja sobie dałem spokój z tym lusterkiem z fotek bo troszkę ;-) przegniło na wylot i kupiłem nowe za 70 zł (już z plastikową obudową)...
MikeB4 / 2009-10-26 18:19:30 /
no tak, dokladnie chodzi mi o to zeby przeniesc caly mechanizm regulacji z dżojstikiem z lewego lusterka do prawego, tylko dopiero teraz dowiedziałem się że te prawe były cieńsze :) ale idzie też znaleźć prawe grubsze, wiec bede szukal, a z Arkiem juz pertraktuje ;D
znowu ja
może mi ktoś powiedzieć czy lusterko ze zdjęcia (powiedziano mi że dziurka jest na wkręt ze stali nierdzewnej i była we wczesnych modelach escorta/ capri2 ) jest takie samo jak te, które był montowane w granadzie mk1/2a tylko bez tej dziurki?
tzn chodzi mi o to czy oprocz dziurki reszta ma taki sam kształt, stopka etc.
Czy dziurka na pewno jest oryginalna? :/
Co auto to inna stopka raczej, ze względu na kształt drzwi.
Mysza liil (EM) / 2010-06-12 18:51:16 /
Te lusterka nie miały takiego systemu mocowania z dziurką :-) Patent.
Mialy takie mocowanie. Ja takie lusterko mam. Troche bylo roznych rodzajow, wlasnie ze wzgledu na ksztalt drzwi. Do Cpari nie kazde pasuje. Kiedys mialem takie w ktorym nic nie bylo widac.
dzieki za odpowiedzi, a macie pojęcie czy takie lusterko (od cII) pasowało by kształtem do drzwi granady mk1/2a?
Kazde przykrecisz, w lewym nawet bedzie cos widac. Ale prawe jak nieoryginalne to ciezko wyregulować.
Mysza liil (EM) / 2010-06-12 20:42:32 /
Oryginalne lusterka miały też taką dziurkę -- tylko w ... cholera wie teraz czym ;-P Niektóre takie lusterka były bez dziurki.
W każdym razie miałem takich z dziurką 5 sztuk w łapach i to nie jest żaden patent...
MikeB4 / 2010-06-12 22:43:00 /