Pewnie znowu dostane ochrzan...
Ale siedzę juz chyba ze cztery godziny i nic nie mogę znaleźć.
Nie wiem, czy ślepy jestem czy po prostu nie wiedze ?
Gdzie szukać oznaczenia przełozenia mostu ?
I jak rozpoznać od jakiego samochodu dany most pochodzi ?
Aldaron / 2007-01-21 14:40:42 /
powinna byc tabliczka z tyłu mostu, przy deklu.
A jak nie ma to możesz zdjąc dekiel i policzyc najpierw zęby na kole talerzowym, a potem na kole atakyu i podzelic je przez siebie. Wyjdzie ci przełożenie.
Dla 2.3 powinnno byc 3.22 dla 2.0 3.44 a dla 2.8 3.09.
Chyba tyle ;))
michalch83 / 2007-01-21 14:55:50 /
http://www.capri.pl/garage/rear-axles
powinno być wybite na kole
mario75 / 2007-01-21 15:23:52 /
Czyli w moim 2.3 powinno być przełozenie 3,22 z tego wynika.
A gdzie znalezc jeszcze na skrzyni jaki jest to typ ?
Aldaron / 2007-01-21 15:37:53 /
Typ skrzyni poznasz po wyglądzie zewnętrznym skrzyni - w garażu masz rysunki:)
Wroniasty / 2007-01-21 15:47:32 /
Aldaron - precyzuj dokładniej problem.
Rozumiem, że most od Capri odróżniasz od mostu z Escorta i Taunusa. Dalej - odróżniasz most Capri mkI od mk3 ? Odróżniasz Timkena/Banjo od Atlasa/Salisbury? Chodzi tylko o wielkość przełożenia? Most w aucie czy luzem? Do każdego z tych problemów był inny wątek :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-01-21 15:48:41 /
Własnie chodzi o to czy sa jakies oznaczenia po których mogłby odruznic co jest od czego, bo prawdze powiedziawszy nie jestem znawca tematu i jak mi przyjdzie gdzies przypadkiem dowiedziec sie na co tak wlasciwie patrze, zebym nie musial szukac najblizszego komputera z internetem odpalac capri.pl i kontenplowac formy dziela na którym spoczal moj wzrok i porownywac z tym co zostalo tutaj umieszczone, tylko zebym spojzal sobie na znaki i wiedzial co to jest.
Amen.
Aldaron / 2007-01-21 15:55:11 /
na stronie w dziale garaz masz rysunki skrzyn, jesli nie potrafisz sam okreslic po wygladzie ktora z nich masz to zrob zdjecie i wtedy pomozemy, podobnie z mostem
bedziesz mial wtedy okreslony typ
pozostana jeszcze przelozenia, z zewnatrz mozna to okreslic jedynie po blaszce identyfikacyjnej, w moscie jest ona pod jedna ze srub dekla a w skrzyni pod jedna ze srub laczaca srodkowa czesc skrzyni z ogonem
blaszek tych zazwyczaj juz nie ma bo nie wytrzymaly proby czasu lub ktos stwierdzil ze sa tam niepotrzebne, wtedy przelozenia mozna okreslic na dwa sposoby, rozebrac i policzyc zeby, badz krecic i liczyc ile obrotow na wyjsciu przypada np. na 10 obrotow wejscia
camaro / 2007-01-21 16:29:02 /
OK!
A wiec, uzbrojony w wiedze która tu przed chwilą zdobylem pobiegłem do garazu i (pomimo kosciulkowego ubranka) rzuciłem sie na glebe zeby sprawdzic co tam u mnie siedzi.
I wnioski mam takie:
Skrzynka najprawdopodobniej typ E. Wsteczny w tej mojej wklada sie w lewo i do przodu. Tak ma byc?
Natomiast most ma przelozenie 3,44. A wiec nieco wolniejszy niz byc powinien. I to tlumaczylo by dlaczego to autko jest takie wolne (pomimo 14 calowych kolek) ale za to tak pieknie przypala kapcie w rozmiarze 215 :)
Pozostaje tylko pytanie o trwalosc takiego zestawu. Czy mosty 3,22 i 3,44 roznia sie czyms jeszcze prócz przełozenia co moglo by rzutować na trwalosc tego drugiego ?
I jeszcze jedno. Jak zapodam do tego mostu skrzynke N9 jaki to da efekt?
Jedynka do holowania wieloskibowego pługu ?
Aldaron / 2007-01-21 17:59:54 /
N9 ma chyba identyczne przełożenia wszystkie, oprócz piątki, która robi za nadbieg...
Wroniasty / 2007-01-21 22:42:02 /
Piątka w N9 robi za piątkę, a nie za nadbieg :)
gryziu liil (EM) / 2007-01-22 10:09:40 /
dobrze napisał ;-) skrzynia 4 biegowa ma czwórke 1:1 i skrzynia 5 biegowa ma czwórke 1:1 wiec rozpiętości biegów mogą być podobne - zależy jeszcze z czego ta N9 ....http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-9
MikeB4 / 2007-01-22 10:41:55 /
Byla by to skrzynka ze scierki 2.3, tylko ze w garazu nie ma nic na temat przelozen stosowanych w tym samochodzie.
Aldaron / 2007-01-22 22:53:17 /
W Garażu nie ma, ale na forum było conajmniej 5 razy. Podaję jeszcze raz:
- Sierra V6 2.0/2.3 oraz R4 2.0, skrzynia N9 piątka 3.65 - 1.97 - 1.37 - 1.00 - 0.82
- Sierra R4 2.3D, skrzynia N9 pięciobiegowa 3.90 - 2.32 - 1.40 - 1.00 - 0.82
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-01-23 00:13:23 /
OK Dzieki.
Czyli gdybym przypadkiem zapodal z rzedowki skrzynke + most 3,44 to faktycznie moglbym orac w polu :D
Chyba ze koleczka do tego tak ze 16 cali... hmm... Bylo by co ?
Aldaron / 2007-01-23 00:26:11 /
ja mam R4 2.0 OHC ze sierry 85rok skrzynia 4b i most 3.45 można orać w polu, przyśpieszenie kosmiczne:D
BirdDog / 2007-01-23 00:34:59 /