logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » tectyl vs stalochron

tectyl vs stalochron

Przeczytałem sporo wątków na temat zabezpieczania podwozia i teraz się zastanawiam co powinienem użyć do podwozia czy tectyl czy stalochron ? Z tego co wyczytałem to kładzenie stalochronu na tectyl nie ma sensu bo tectyl jest na bazie wosku i tworzy taka powierzchnię do której stalochron zapewne się nie przyczepi, ale zastanawiam się czy malowanie stalochronem podwozia a potem tryśnięcie tego tectylem nie byłoby dobrym rozwiązaniem ? do tego jeszcze pytanie czy tectyl ML czy tectyl bodysafe w sumie na stalochron to chyba już bodysafe a nie ML bo to już nie na rdzę, wiem że temat był już wałkowany ale nigdzie nie znalazłem nić o kładzeniu tectylu na stalochron

pozdrawiam i dzięki za odpowiedz

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-21 11:07:33 /


Stalochron to ta farba podobna do Hammerite ? Jeśli tak to hmmmm ..... nie jestem przekonany do malowania podwozia - napewno troche podziała a później odpadnie od ruchów blach. Na płocie rurki tak nie pracują więc sie trzyma. Ja miałem pomalowane różne rzeczy hammerite i nie wszędzie sie trzyma ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-21 15:25:10 /


Preparaty na bazie wosku stosuje się chyba tylko do konserwacji profili zamkniętych, bo najnormalniej w świecie wszystko będzie Ci się do tego lepić gdy zastosujesz taki do konserwacji całego podwozia... nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale podwozie konserwuje się np. "barankami" boll-a bądź podobne (po wyschnięciu pozostają one lekko gumowe przez co odporne są na uderzenia kamieni) , a profile elasconami bądź właśnie preparatami na bazie wosku. Ja u siebie właśnie całą podłogę od zewnątrz pokryłem barankami - weszło chyba 15 ale wystarczy z 10 spokojnie, w profile i podłużnice dawałem elascon właśnie, a środek trochę baranek, dużo dużo wosku właśnie w płynie (słupki drzwi, dach wnętrza drzwi, tylnych błotników), dodatkowo na samym początku rozrabiałem elascon z ropą :) by był rzadszy i lałem go w drzwi by związał dobrze syf na dolnym rancie drzwi ... bo wiadomo ze wszystkiego nie da się tam wyczyścić dokładnie, i później dopiero na to dawałem wosk.



Zobaczymy ile wytrzyma :)

Mirek K. / 2007-01-21 15:38:12 /


Z tego co wyczytałem to Tectyl ML po wyschnięciu się nie lepi a do tego można na niego nanieść tectyl bodysafe który nie jest lepiący, pytanie tylko jak się to ma do stalochronu... jeśli chodzi o blachę to w moim przypadku najwięcej rudego pojawia się od spodu i chce jakoś się tego pozbyć i zabezpieczyć a malowanie barankiem to mnie średnio zawsze przekonywało...

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-21 15:47:38 /


Chłopie - tectyl to preparat zabezpieczający, a stalochron to farba!
Jak nie wiesz co najpierw zastosować, to lepiej się za to w ogóle nie bierz.
BTW porównanie hammerite - stalochron w moim wydaniu - Stalochron jest dość dobry, hammerite nadaje się tylko do malowania paznokci kotu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-22 08:39:21 /


ale tak jak Mike napisał, stalochron jest do malowania konstrukcji stałych raczej, rzuć jakiegos baranka na to ze 3 warstwy chlorokauczuku i po sprawie, juz pisałem w innym watku że nie ma idealnego rozwiązania, czego byś nie zastosował i tak przed kazda zimą będziesz musiał sprawdzić stan zabezpieczenia i ew uzupełnić braki.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-22 11:55:51 /


no dobra ale zakładając że chce pomalować co już własnie wyżej napisałem a na to dać ochrone to czy na stalochron można nakładać tectyl ? Mi chodzi o to że mam auto w grarażu które bierze powierzcvhowna korozja na podłodze od spodu i chce to zabezpiefzyć do momentu aż bede to robił ( czyli bliżehj nieokreślonego. Auto nie bedzie na raziue wyjeżdzać ale chce żeby korozja nie postepowała jakoś strasznie...

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-22 15:47:16 /


Możesz pomalować, a na to tectyl. A właściwie to już było na forum, wpisz tectyl w wyszukiwarce.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-22 15:53:25 /


Jak nie bedzie wyjezdzac to posmaruj olejem, wystarczy.

Kriss_MustangII / 2007-01-22 15:56:56 /


A czy Stalochron jest jeszcze jest produkowany? Bo pół roku temu chodziłem za nim po sklepach, pisałem listy do dystrybutorów, i jedynie w Obi były ostatnie sztuki.

Akurat jego chciałem tylko użyć aby zamalować to co pozostało z zeskrobanego wcześniej brunoxa (niepolecam!), czyli rdza powierzniowa. Ale wkońcu kupiłem Nubichron który jest tym samym, czyli farbą chlorokauczukową a inhibitorami korozji.
tutaj fotka poglądowa z malowania Nubichronem:
http://img335.imageshack.us/img335/2637/photo174tv.jpg

Na to dopiero dałem Tectyl ML i BodySafe. Dodatkowo w zakolach Tectyl 190 bo jest suchy w dotyku:
http://img178.imageshack.us/img178/4964/1904ui.jpg


Pospiech, natomiast Tobie radzę taki plan:
1. Umyć ciśnieniowo podwozie
2. Wyskrobać rdze ile się da
2. Natrysnąć Tectyl ML tam gdzie jest korozja, i różne szczeliny, profile
3. Na koniec 2 -3 warstwy Body Safe, który bardzo dobrze wszystko przykryje

Tectyl ML perfekcyjnie wsiąka w korozje, i wogole wg producenta można go kłaść na korozje, jest to tłusta woskowa farba. BodySafe też jest na bazie wosków i też dobrze przylega do ML.

Ale na to już nic się nie pomaluje innego, żadnych baranków i czy chlorokauczuków, tylko inne farby na bazie wosku.

IMO na Twój projekt przewiduje jedną puszkę ML, i 2 puszki BodySafe. kiedyś puszka 5l kosztowała ok 120zł, nie wiem jak teraz.

2pac / 2007-01-23 15:14:22 /


"zadnych baranków i czy chlorokauczuków" - na jakiej podstawie tak sadzisz? jakies wyniki testów czy coś?

a tego tectyla to ile czasu już testujesz? bo sorry ale w dane producenta nie można ślepo wierzyć :)

nie pytam złosliwie, tylko powaznie chce się dowiedzieć bo sam w tym sezonie moge być zmuszony żeby coś wybrać... narazie baranek + chlorokauczuk daje rade.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 16:28:53 /


Treetop, przedmówcy chodziło o to że Tectylu fizycznie nie zamalujesz niczym innym (odpadnie), a nie że nie powinieneś zamalowywać :)

"Ale na to już nic się nie pomaluje innego, żadnych baranków i czy chlorokauczuków, tylko inne farby na bazie wosku."

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 16:36:43 /


fakt, tak to jest jak sie czyta jedna wypowiedź z 3ma przerwami :) źle zrozumiałem, sorry nie bylo pytania z mojej strony.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 16:43:22 /


tak, dokładnie o to mi chodziło:) Tectyl jest na bazie wosków i nie jest wystarczająco suchy aby inne farby się go trzymały.

Tak naprawdę nawet Tectyl'a 190 też nie można malować na BodySafe, ale ja pomalowałem żeby uzyskać suchą powierznię w zakolach i narazie się trzyma.

Pół roku temu używałem Tectyla, więc narazie rzeczewiście nie mam co zabardzo się wypowiadać na temat skuteczności, jak będe mial jakies obserwacje w przyszłości to zapodam.

2pac / 2007-01-23 17:02:29 /


no tak tylko że ja mam już dwie puchy stalochronu... mozna kupic zamówiłem przez internet za puche 5L ok 130zł o ile pamientam

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 19:07:11 /


to teraz pytanie bo ja miałem taki plan, oczyscic gdzie sie da ile sie da gdzieniegdzie do blachy, na to stalochron na to ML na to bodysafe co myslicie ?? czy jest sens na stalochron dawać ml ??

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 19:08:28 /


bo sie zastanawiam czy jest sens na to dwać jeszcze tectyle ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 19:09:34 /


a jaką wersję Stalochronu kupiłeś? normalną gładką czy młotkową? bo gładka jest chlorokauczukowa, a młotkowa nie. Przynajmniej tak kiedyś przeczytałem na opakowaniu. I jaki kolor? Najlepsze są szare bo mają najmniej pigmentów.

jeśli już tak dużo kupiłeś to może rzeczewiście mógłbyś go użyć, tylko po dokładnym oczyszczeniu z luźnej rdzy. Najlepsze są takie szczotki druciane które mają druty powiązane w takie małe warkocze, i są przystosowane aby przykręcić je do szlifierki kątowej.
Próbowałem różnych szczotek, niektóre to wogóle się rozlatywały, ale te 'warkoczowe' są najlepsze i niezniszczalne. Tylko koniecznie trzeba być w goglach ochronnych!!, najlepiej jakieś dobre (np uwex ok 30zł), i mieć grube ubranie, bo raz sobie przejechałem po nodze, prędkość 12tys obr na minute, brrr....., palce też sobie pokaleczyłem mimo rękawiczek.


Wtedy wszystko zamaluj tym stalochronem. Może nawet 2 warstwy. I później trzeba odczekać jakiś okres, aby dobrze wyschło, może nawet pare tygodni.
A na to później baranek Bolla, jest tani i z tego co ludzie (i mój blacharz) mówią jest dobry.
Chlorokauczuk jest suchy, Boll jest suchy, więc to idealna kombinacja.

BodySafe najlepiej nakładać na ML lub inne woskowe tłuste powierznie, jeśli będziesz miał wszystko suche (po Stalochronie) to nie ma po co BodySafe, pomaluj Baranka.


Dopiero na sam koniec Tectyl ML (lub innyś srodek woskowy z inhibitorami korozji) tylko tam gdzie nie dało się pomalować czyli w profile zamknięte. Wcześniej nie maluje bo przy okazji zatłuścisz sobie blachy i nie będzie się trzymał Boll.


Tylko przy obecnej pogodzie i tak pewnie będziesz musiał się wstrzymać, no chyba że masz jakiś suchy garaż. Jak będziesz malował, pędzlem czy pistoletem?

2pac / 2007-01-25 09:55:21 /


szary młotkowy i czarny młotkowy

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-25 16:03:02 /


a malował będę pewnie pędzlem i wałkiem

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-25 16:05:44 /