Więc tak idzie Nowy Ład i podobno benzyna ma być po 7-8 zeta a gaz też wystrzeli, więc jeśli używam auta do pracy 1500-2000km miesięcznie to sobie dam narazie spokuj z montażem V6 , i teraz właściwe pytanie , mam obecnie zwykłe 2.0 ohc z LPG na podstawowym gaźniku fabrycznym , spalanie z dziś trasa 110km, prędkość 90-100kmh , tankowanie na stacji 7.60L gazu to w sumie bardzoo mało w mieście pali około 10-11L , mam straszna zajawke na tego webera 32/36 bo każdy mi pisze i na forum jest że to jest gaźnik the best , u JaMana zamówiłem mikser dedykowany pod tego webera , czy coś się poprawi ? Spalanie PB? LPG ? A może dzwięk silnika też ? Czy poprostu przeskocze na mniej awaryjną jednostke gaźnikową ??
Tweed / 2021-10-05 13:10:54 /
Poprawi spalanie LPG :) dosłownie ...
Będzie palił więcej :)
A tak serio to nie wiem, jak będzie wszystko dobrze dobrane to nie powinno się zmienić.
Trójkąt / 2021-10-05 14:26:05 /
Tweed, ale wiesz, że ten mikser od Jamana to był projektowany pod konkretną puszkę filtra i nie jest uniwersalny? U mnie to było tak, że krzyś dostał gaźnik i puszkę filtra i na podstawie tego zaprojektował tak, aby działało.
Jak masz takie spalanie jakie masz to ja bym nic nie grzebał, bo jeszcze zepsujesz:)
U mnie w Granadzie kombi pali 12-15LPG na zestawie Weber + mikser od JaMana. Ale wybieram opcję palenia LPG, a nie zaworów. Mógłbym coś tam jeszcze skręcić, ale mi się nie chce regulować:)
Jak kilkudziesięcioletni ford pali w trasie poniżej 8 litrów lpg/100 km, to po co kombinować? Ja bym został przy tym co jest i się cieszył :)
Bartuś / 2021-10-05 14:43:42 /
całkiem przypadkiem mam na sprzedaż takiego webera z kolektorem i prawie kompletnym pinto :)
Janina / 2021-10-05 14:44:18 /
Rozmawiałem z JaManem i no ten mikser był dostosowany do zwyklego filtra ufo z ogonkiem na tym silniku ale jeśliby pokombinować z innymi filtrami to też może by dało rade :)
Tweed / 2021-10-05 14:56:45 /
Był robiony pod nerę z Granady. Wiem bo sam mu ja dawałem.
U mnie 13 przy v6. 8litrow? No zazdroszczę takiego wyniku. 🙂
Kilgore / 2021-10-05 21:25:42 /
W moim C1 którym ostatnio jeżdżę najwięcej, spalanie Pb waha się między 2,7 a 3,1. Też myślałem żeby go jeszcze zagazować ale instalacja zwróci się dopiero gdzieś za 5 lat. To chyba jednak odpuszczę ;D
zapek??? !G.O.P! / 2021-10-05 21:58:38 /
Mówisz o3wiście o spalaniu na 50 km czy na 60 km?
Bo że na 100 to nikt normalny nigdy Ci nie uwierzy.
Tyle to mi palił Romet Pegaz.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2021-10-05 22:02:02 /
qpeta Tweeda faktycznie w trasie schodziła poniżej 8l lpg :) i to w czasach gdzie był on po 1.60-1.70
Janina / 2021-10-05 22:04:11 /
Oczywiście że na 100. Rotax 125 i moplik z dachem ;)
zapek??? !G.O.P! / 2021-10-05 22:05:43 /
Krk4M, codziennie pokonuję do pracy trasę 62 km, tylko ok. 7 km jest obwodnica GOP, reszta poprzez miasta Kęty, śświecim, Bieruń Imielin. Oraz tereny wiejskie, choć jakośc dróg OK. Jeśli powietrze nie jest zbyt wilgotne, i nie sprawia dużo oporu, to jestem w stanie zejść do 3,8l/100 na całej trasie, a jeśli bym wybierał odcinki to nawet 3,2 l.
średnie spalanie przez 50 tysięcy km, to 5,1 l/100.
auto 4x większe niż C1 Zapka. Trzeba przyznać, że w tej dziedzinie postęp techniczny jest spory.
mi skuter na Rotaxie 125 też ok. 3l pali... ale teraz jest lepiej - Tico w gazie... :) Choć ceny gazu robią się nierozsądne, to i tak wychodzi ok. 15pln za 100km... :)
a mój głos w sprawie - jeśli tak mało pali - nie ruszać! Jeździć, obserwować, nie kombinować! :)
bartozłomero / 2021-10-05 22:23:51 /
W aucie jest grubo pokombinowana instalacja i cała reszta ,rozmawiałem z byłymi właścielami i kategorycznie zbywali pomysł zmiany zasilania bo ponoć bardzo się namęczyli ustawiając jal jest teraz , ja tylko wyregulowałem zawory , wymiana świec i kabli na prawie najdroższe na rynku plus olej motul 300V bo jego się nie wymienia co roku i na zimnym można dać ogień na koła , plus Janina nowe uszczelki naprawcze gaźnika , w sumie to ja nie wiem jaki tu jest gaźnik... pod tym plastikowym filtrem.
Ja już pisałem dużo wcześniej że auto pali bardzo dziwnie bo 11L PB w miescie 9L trasa i gazu w mieście 10-11L , ktos wspominał że musi być ustawiona bardzo uboga mieszanka itp ja się naprawde ucze ale się jeszcze gówno znam na tej terminologii , auto nie ma dziur w zasilaniu i czy na benie czy gazie pali gume od dolnych do no końca pedalu bo nie mam obrotomierza... 1/2 i prawie 3 bieg do polowy grzeje jak głupi. Szkoda że nie było PC w tym roku bo musi się autem przejechać ktoś z Was emerytów forum i kierowców z dłuższym stażem.
To tymczasem bo już wiecej z mojej wiedzy tu się nie pochwale.
Tweed / 2021-10-06 00:16:09 /
Nieźle ten ohc podaje, jesteś pewny że to nie cosworth yb po sporych modyfikacjach tylko ohc?
Może ty tankujesz go nitrem a nie LPG ?
Warto by go było zagonić na hamownię bo z tego co piszesz wykres będzie ciekawy ;-)
Piter M / 2021-10-06 02:04:21 /
Po prostu podjedź na analizę spalin. Gazu powinien palić 15-30 procent więcej jak beny. Jak pali tyle samo lub mniej, to jak napisał dred - pali też zawory...
Bartuś / 2021-10-06 06:54:19 /
Przy spalaniu 8l gazu na 100km mamy doczynienia z ubogimi mieszankami i wypalaniem zaworów, co kto lubi, ja nie polecam, ceny za remonty silników też poszły w górę, nie wiem jak u innych ale u nas za rzędowa 4ke bez 5tysi nie podchodź
Tom'ash / 2021-10-06 07:02:34 /
No to jak to jest w takim razie , ja wg książki serwisowej i nr silnika mam ohc ze sierry 87r z twardymi gniazdami , jak sa tematy o lpg na forum to jedne silniki V6 i inne starsze rzędówki miały gniazda noe utwardzane i lpg je wypalało , a ten silnik jest nowszy i wszedzie piszecie że gaz tu nic nie robi i jezdzić , to skoro ja utwardzane a ta mieszanka jest uboga itp i jakoś by psuła gniazda to jak mocno jest w stanie zepsuć te utwardzone i czy jest w stanie ?? A to się da naprawić ? Te gniazda są wymienne ?
Może tu uest koń pogrzebany że wszyscy zawsze oszczedzali silniki i dawali normalne mieszanki a tu można zejść niżej i dawać silnikowi po łapach bez konsekwencji ??
To jak z tymi gniazdami lpg i ich wytrzymałościa ??
Tweed / 2021-10-06 10:41:43 /
Na hamownie pojade w piątek już dawno chciałem to zrobic :D do wrzuce wykresy a gdzie się jedzie do analizy spalin ? I jal wyjdzie zle to taka kontrola nie zatrzyma mi auta w razie jakiš uchybień ?
Tweed / 2021-10-06 10:43:15 /
Twarde gniazda to nie lek na ubogą mieszankę . Żaden silnik nie wytrzyma na dłuższą metę ubogiej mieszanki. Hamownia to nie przegląd techniczny , tam nawet dowód nie jest potrzebny .
Analiza spalin to do warsztatu który zakłada LPG . Z tym dowodem to miało być odnośnie tych spalin (dupę mi tu zawracają z boku to i pomyliłem hamownie z analizą :) )
twarde gniazda pojawiły się dopiero z silnikami EFI w Sierrce.
Grzesiek_Rudy / 2021-10-06 11:06:52 /
mój Taunus kombi - 2.0 ohc, weber DGAV 32/36, skrzynia 5b, most 3.89 - spalanie 8-8,5 LPG/100 km (dane z 60 tys. km). Ale głowica (bez utwardzanych gniazd) już do roboty.
amator liil (EM) / 2021-10-06 13:13:51 /
Czyli się da nie zwariowałem :) , a skąd masz mikser pod webera , chyba że to kwestia ustawień a mikser tylko byle by był , te gniazda to się normalnie naprawia / wymienia czy to jest do śmietnika ?
Nie wiem jak jest u mnie ale jak ja wyjeżdzam 10+ tyś rocznie to raczej szybciej niż później się dowiem czy juz wypalone czy nie...
A jakie to są objawy wypalonych gniazd ?? Na co zwracać uwage ?
Tweed / 2021-10-06 13:22:47 /
Ja się nie znam .... tylko jeżdżę.
Ale mikser dwupalnikowy mam chyba od Poloneza (Mysza wie dokładnie jaki) wklejony w puchę filtra, parownik OMVL R90E. Głowicę można regenerować i wstawić m.in. utwardzane gniazda zaworów. Ja kupiłem kolejną już z takimi od EFI (czeka na półce). Podstawowym objawem wypalonych gniazd jest chyba to, że zmniejsza się możliwość regulacji zaworów co parę tyś. o trochę ... aż w końcu już nic się nie da wyregulować i klepią, jak w dizlu ;)
amator liil (EM) / 2021-10-06 14:27:55 /
z netu :
Jak naprawić uszkodzone zawory?
W jaki sposób przebiega naprawa? Przede wszystkim mechanik musi zdemontować głowicę silnika. Wiąże się to oczywiście z koniecznością montażu nowych uszczelek głowicy. Zawory wymienia się na nowe (koszt średnio 40-50 zł za sztukę). Poza nimi trzeba wymienić także uszczelniacze zaworowe (od kilku złotych za sztukę) i prowadnice zaworowe (kilkanaście złotych za sztukę). W przypadku zerwania paska rozrządu konieczna jest także wymiana popychaczy hydraulicznych (40-50 zł za sztukę) oraz dźwigienek zaworowych (od 50 zł za sztukę). Po tym wszystkim trzeba również wymienić pasek rozrządu, płyn chłodniczy, olej silnikowy oraz filtr. Robocizna także jest droga, może kosztować nawet 1000 zł.
to u dobrego znajomego mechanika całość 3 klocki się zamknie
Jeśli kolega Mysza czyta ten wątek to by była prośba aby się podzielił wiedzą jaki to parownik od poldolota poradził zamontować na tym weberze ?
dzięki
Tweed / 2021-10-06 14:50:00 /
Raczej parownika na gazniku się nie montuje...
Piter M / 2021-10-06 15:09:10 /
no chodziło o mikser , w pracy jestem i troche rozkojarzony.
Tweed / 2021-10-06 15:16:03 /
Tweed jeśli nic nie majstrowałeś przy gazie to masz wszystko wyregulowane przez Pana Myszę :)
Janina / 2021-10-06 15:17:19 /
Zawory reguluje się ustawiając odpowiednią szczelinę między dżwigienką zaworową, a trzonkiem zaworu. To właśnie cykanie świadczy o tym, że szczeliny są ok. Wtedy masze pewność, że przy zamkniętym zaworze, jest on na pewno zamknięty, a nie podparty o tę właśnie dźwigienkę. To brak cykania może oznaczać problemy. Jazda na gazie z racji nieco wyższej temperatury spalania+ dłuższego spalania może powodować niszczenie przylgni zaworowej w głowicy. Żeby to zjawisko zminimalizować powinno się lekko wyprzedzić zapłon przy jeździe na LPG i ustawiać optymalnie mieszankę- raczej w kierunku bogatej niż ubogiej. To właśnie przy mieszance ubogiej temperatura spalania najbardziej wzrasta. Zdegradowane gniazdo powoduje, że zawór wpada w nie coraz głębiej. Jak szczelina jest mała lub zawór się podpiera silnik zaczyna pracować mniej stabilnie, wypadają zapłony. W pewnym momencie kończy się regulacja i głowica jest do wymiany (albo same gniazda). Do tego czasu silnik sukcesywnie słabnie z racji mniejszego przepływu spalin pomiędzy grzybkiem zaworu a zapadniętym gniazdem. Z doświadczenia, sprzed 20 lat na przykładzie granady 2.3- skrajnie zapadnięte gniazda spowodowały, że V-max oscylował wokół 120km/h. Przy wysokich obrotach potrafił strzelić ogniem z tłumika - sprężyny zaworowe pracowały na prawie max "rozciągnięciu" i nie nadążały zamykać zaworów.
Oprócz gniazd zaworowych w d... dostaje też np. uszczelka pod głowicą.
Ale zrobisz co zechcesz:)
=
Bartuś / 2021-10-06 15:29:31 /
sorry, coś mi wyspacjowało...
Bartuś / 2021-10-06 15:32:23 /
Magicc - niestety w te opowieści także nie uwierzę - sorry...
BTW 4 razy większe od C1 to znaczy z silnikiem 4.0 czy długie na 14m i szerokie na 7?
Pozdreaux.
KRK 4m / 2021-10-06 18:26:33 /
Tweed wkleiłeś opis wymiany zaworów. A nie gniazd zaworowych... To jest dodatkowa czynność której w opisie brakuje
Szafa !G.O.P! / 2021-10-06 18:29:23 /
Krk, mnie nie chodzi o Citroena C1 a o BMW C1 ;P
zapek??? !G.O.P! / 2021-10-06 22:10:59 /
A mi się wydawało, że tematy silników chodzących na samym powietrzu zakończyliśmy jakieś 15 lat temu...
Mój promotor pracy dyplomowej w technikum powiadał, że silnik coś palić musi. Jak mu nie dasz paliwa, to on sobie spali olej, zawory, tłoki, głowicę.... Zawsze sobie znajdzie coś do spalenia...
granadziarz_3M / 2021-10-06 22:14:14 /
KRK,
Mam nieodparte wrażenie, że Zapek ma na myśli BMW C1. Na to wskazuje zarówno pojemność 124cm3, producent tegoż silnika Oraz, jak i "moplik z dachem".
Zatem magicowe 4x to ani 14m długości ani 4 L pojemności bo nie nawiązuje do C1 z szewronami na masce :)
Kornik / 2021-10-06 22:15:21 /
I On się nie wstydzi tym jezdzić ?
Wujek, ja już jeździłem wszystkim i kilka jednośladów byłem łaskaw zbudować. Kompleksy utopiłem w morzu spalonej benzyny. Ja nie potrzebuję frędzli i naszywek ze zlotów. Natomiast doceniam przelot przez centrum Katowic w szczycie w 15 minut i spalanie poniżej 3L w pojeździe gdzie nie pada na ryj. A jak jeszcze radio gra i w dupę ciepło to już uważam że jest wypas.
zapek??? !G.O.P! / 2021-10-06 22:47:06 /
No tak - a mnie naiwnemu się wydawało, że wszyscy jeździmy pojazdami co najmniej czterokołowymi. Zatem odszczekuję: hau hau. Znajomek w Poznaniu takim jednośladowym C1 też mieści się w trójce.
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-10-06 22:53:07 /
A co Ty kurier jesteś żeby w szczycie i po taniości ?
Miej swoje jestestwo , pokaż na co Cię stać ( V8 ? )
Świeżo po badaniu , wrzucam wykres i nasówają się pytania , gdzie uciekło 20koni czy to przez zwężki gazu , zmęczenie silnika itp , wszystkie komentarze mile widziane
Tweed / 2021-10-07 10:38:48 /
Tweed,
Nasuwa się pytanie czy potrzebujesz czegoś więcej, skoro "...pali gume od dolnych do no końca pedalu bo nie mam obrotomierza... 1/2 i prawie 3 bieg do polowy grzeje jak głupi ..." (to Twoje słowa).
Kornik / 2021-10-07 11:05:31 /
Tak masz racje , juz do tego sam ze soba doszedłem ,poczytalem czego przyczyną może być strata tych 17koni to i dużo i mało , skoro zawsze są jakieś straty przez skrzynie sprzęgło most itp to chyba niewiele ? Jeśliby podnieść moc auta o 30koni to strata będzię większą procentowo hmm... ?
P.s. koleś na hamowni też wariat co ma 3 sierry i się bawi tymi silnikami mówi żeby wstawić nitro tak 50koni na strzała ;) zwariował sam u siebie ma 100koni wyjaśnił co i jak , to o tym nie myślałem... :D
Tweed / 2021-10-07 11:10:10 /
Lubie to czytać...
Morales / 2021-10-07 11:53:35 /
Ekipo ja wiem że się tu zachowuje jak rozwydrzony uczniak na biegunce , ale macie co kilka lat czytając forum takich napaleńców co pytaja wierca dziure w tematach i znikają , a ja jestem nowy i malo sie znam ale mam ogromny głód wiedzy i nie znikam od ponad roku i będę jeszcze latami... :D
Ostatnio chodzę do terapeuty bo stwierdzono u mnie dorosłe nie leczone adhd , i sporo się wyjasniło , pracuje nad sobą i staram się nie być tak napastliwie upierdliwy.
Tweed / 2021-10-07 12:53:48 /
dopóki nie szukasz igły w cylindrze, nie siadasz przy potworku i nie bujasz "budom" to będzie git :)
Grzesiek_Rudy / 2021-10-07 13:12:18 /
i nie odłączaj alternatora ...
Kornik / 2021-10-07 13:31:06 /
Jaki tam masz most wstawiony? Od 1.3?
konrad_e / 2021-10-07 14:26:00 /
Nie , most jest 3.89 lub 3.7x cos tam .
Po dzisiejszym teście auta dochodze do wniosku że takie 1.3 55hp i na moście 4.11 to wcale nie było powodów do wstydu , też musiało mieć kopa.
W zimie i tak rozbieram wszystko i robimy konkretniejszy remont silnika z gniazdami itp bo już rozmawiałem z moim mechanikiem , mówi że spoksik jest zna silnik mase ich robił i jest otwarty na moje głupoty z tuningiem ;)
Tweed / 2021-10-07 14:49:12 /
KrK4M- Kubaturowo....
Granadziarz, oczywiście, że musi coś palić. Pytanie ile. Przed 1939 rokiem, samochód palący 10 l/km, jadący maks 100k,/h, oraz mieszczący 4 osoby z bagażem, był nowoczesnym autem.
Potem jak wiesz trochę się pozmieniało.
Choć co prawda nie posłużyłeś się liczbami, to jednak odebrałem Twoją wypowiedź, że takie zużycie paliwa jest zbyt niskie.
Jeśli chodziłeś po nauki do profesora jakieś 30 lat temu, a profesor dzielił się wiedzą, jaką sam zdobył chodząc do szkoły, to wiedza jaką propagujesz ma 50-60 lat.
Uznajmy, ze pytanie "czy dużo", to pytanie o punt odniesienia. Rzeczywiście, jeżdżenie na parze wodnej na dłuższa metę nie jest możliwe.
50 tyś km, to dystans, na którym zawór, czy coś innego powinno już dać o sobie znać, jeśli sposób jazdy by mu szkodził. Zresztą chyba źle nie ma, w końcu średnia to 5.1, więc ma co jeść.
generalnie, kupując auto czegos oczekujesz, ja oczekiwałem niskiego zużycia m.in.
ja, kupując auto oczekiwałem czegoś innego ...
amator liil (EM) / 2021-10-08 21:43:30 /
Oczekiwałeś mniejszego przebiegu ?:)
he ... w każdym razie nie niskiego zużycia :P
amator liil (EM) / 2021-10-08 23:03:19 /
dobra już tu nic więcej nie napiszę ....
Dziś kombiak opitolił mi 11,5/100 gazu. Albo po złości, no albo pazerny ajent stacji ocyganił mnie na saturatorze ;\
amator liil (EM) / 2021-10-14 14:55:14 /
To sporo już faktycznie , ale cóż raz auto cięższe , dwa jest już zimno więc spala więcej a i może gaz teraz hu.. sprowadzają .... Ja u siebie teraz też sprawdze na wekendzie przy tej pogodzie.
Tweed / 2021-10-14 14:59:58 /
No faktycznie jak na silnik 2.0 z początku lat 70tych:)
Granada 2,8 v6 automat wczoraj 15lpg chyba mam coś źle ustawione
Kilgore / 2021-10-14 15:40:25 /
Wiesz Dred , skoro u mnie wyszło 7.6L , a u Ciebie 11.5L to 4L to prawie 50% , a skoro nie ścigłeś się ze słońcem to skąd aż tyle , zimny nie zimny ssanie się opóźniało ? Auto po sezonie dużo w tym roku jeżdzone ?
Ja do końca roku zrobie około 12tyś km, wiec w zimie zobaczymy zniszczenia silnika bo prawie 9tys na gazie , zrobie konkretniejszy przegląd wymiane na twarde gniazda itp , i zobaczymy na lato :D
A jak już piszemy to podpytam dwie kwestie , wychodziły oryginalne kombi tc1 z silnikiem V6 ?
I dwa :
Czy jak zmienie na wiosne most z tego 3.89 na atlasa 3.44 to spalanie może jeszcze spaść o jakaś wartość czy to nic w spalaniu nie zmieni ?
Tweed / 2021-10-14 16:16:12 /
U mnie po wymianie dyfra wzrosło tak czuje, ale też licznik kilometrów zaczął przekłamywać w drugą stronę. Wcześniej delikatnie zawyżał i przejeżdżałem więcej km na jednym baku a teraz zaniża.
Kilgore / 2021-10-14 16:50:25 /
Jeden - oczywiście tak. Do liftu wszystkie TC1 2.0 z każdym typem budy miały V6. Pinto 2.0 wszedł dopiero po lifcie.
Dwa - zmiana dyfra 3.89 na 3.44 powinna przynieść spadek spalania o 5-7%.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2021-10-14 17:28:19 /
To wymień też zębatke w skrzyni żeby zachować prawidłowe wskazania. Bo ja odnoszę wrażenie że pali więcej :D
Kilgore / 2021-10-14 17:34:03 /
to że podaje inne prędkości to już dawno zauważyłem ;p ale jest przynajmniej równo jak jest 100 to sie robi -20kmh i jest dokladnie 80 , nie wiem od jakiej wartości zaczyna przekłamywać bo czy to 50-60 kmh ale ostatnio mnie suszyli 3 razy z rzędu na ekspresówce gdzie były zwężenia do 50-60kmh i jak było 80-90 na liczniku to żadna pała nie kazała mi zjeżdzać ;D a celowali dokładnie we mnie , chyba że się bali że jak się zatrzymam to się auto rozpadnie... ;p
na tym filmie u Bobika zamkneli licznik 180kmh ,się da bo sam to zrobiłem ale to tylko 160kmh i auto jest tak wrażliwe na wiatr że pełny pampers i szacunek do kierowców rajdowych z lat 70'
Tweed / 2021-10-14 18:29:16 /
No to chyba sam sobie odpowiadasz dlaczego tak mało pali:) Wyzeruj licznik, ustaw trasę na google maps i porównaj dystans po dojeździe do celu. Okaże się, że w rzeczywistości te Twoje 7,6 to pali na 80km, a nie na 100, więc jak dodasz to co brakuje to jużbędziesz miał prawie 10 na 100:)
Niestety ja wiem od dawna że tyle okłamuje a dystanse licze z google maps i normalnymi znakami drogowymi ,tu wszystko jest Ok spalanie predkości itp rok temu też pisalem że spala smiesznie mało ale robiłem przeglad itp i po ponad 9tys km moge kilkanaście razy potwierdzić że tyle pali ,nawet sierpien góry ponad 800km i tankowane co 100 i 200 km aż do domu i w zależności czy deptałem czy było dziadkowanie wiem na ile sie pisze spalanie :)
Po zimie zainstaluje ten fikuśny obrotomierz i jeszcze raz pojade na hamownie i dokładnie wszystko skalibrujemy.
Tweed / 2021-10-14 20:10:56 /
Ohc to oszczędny silnik, mi transit autolaweta ,koła bliźniaki wysoka kabina palił 14-18 przy czym potrafił ważyć nie tylko 3.5t , demonem prędkości nie był ale te 120 załadowany lecial
Piter M / 2021-10-14 20:34:02 /
Panowie (Tweed & Dred) - bez przesadyzmu z tymi przełożeniami. Żeby pokazywał 100 przy realnych 80, to trzeba wymienić dyfer 3.55 na 4.44 albo 3.09 na 3.81. Zwykle różnice między dyframi są mniejsze, a różnice wskazań prędkościo- i drogomierza nie przekraczają 10 km/h.
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-10-14 21:36:03 /
KRK niestety dred ma rację co do przekłamania licznika w fordzie przy większej prędkości zdarza się nawet przekłamanie o 40km/h
Piter M / 2021-10-14 21:44:36 /
wedle wyliczeń starego jak jeszcze posialiśmy tą qpetę to przy 100km/h przekłamanie wynosiło jakieś 18km/h. skrzynia n9 i opony 235/60 13r.
co do spalania to Tweed ma rację. trasa z przelotową koło 90km/h liczona z yanosika + mapy google i tankowanie na tej samej stacji wielokrotnie wychodziło w granicach 8-9l lpg
Janina / 2021-10-14 21:50:26 /
Może nie w temacie OHC, ale kiedyś miałem Granadę 2.3, do której dostałem książkę od Niemca, który na jednej stronie wpisywał przebieg i zatankowane paliwo, licząc spalanie. Pamiętam, że najmniejszą wartością było 11,3, a największą 17,6. Mediana coś koło 13,5. Dotyczyło to fabrycznie nowej granady. Od tamtej pory przestałem się łudzić, że to auto z gazem może mało palić...
Bartuś / 2021-10-14 22:09:57 /
mój pierwszy ford to była Granada kombi z 2.0ohc... Dobrze wspominam ten wóz - 11lpg średnio... Czasami schodził na trasie poniżej 9l... lpg oszywiście...
bartozłomero / 2021-10-14 22:44:33 /
Miałem podobnie w Gience 2,3. Czasem paliła tak mało że aż się bałem o silnik. Potem dopiero się połapałem o co chodzi. Zawsze po takim spektakularnie dobrym wyniku spalania następował wynik bardzo niepokojący. Okazało się że zawór w butli odbijał sobie w różnych momentach. Raz go przyłapałem i zatankowaną dopiero co Granadą pojechałem prosto na następną stację i tam dobiłem jeszcze dobrych kilka litrów.
zapek??? !G.O.P! / 2021-10-14 23:01:13 /
A ja powtarzam, za moim promotorem pracy dyplomowej:
Silnik musi coś palić. Jak nie dostanie paliwa, to sobie spali zawór, tłok, świecę.... Zawsze znajdzie sobie coś do spalenia, ale będzie to dużo droższe od paliwa.
Mi fiesta mk3 1,1 paliła 4L plg na 100km w mieście i jeden zawór wydechowy na 10 000 km. Tak, że wszystko się zgadza...
granadziarz_3M / 2021-10-16 10:15:55 /
Grnadziarz, ja się z tym zgadzam. Przy czym w moim przypadku, nie przykręcam śruby w parowniku, nie zmieniam dysz w gaźniku, ani wtryskiwaczy na mniejsza wydajność.
Korzystam z fabrycznego oprogramowania, a mam wpływ na opony, jakość jazdy, pusty bagażnik i wciskanie pedału gazu. I z tego korzystam.