Czy zamiana silnika z Kenta 1.3 na pinto 1.6 jest bardzo skomplikowana? jak z mocowaniami silnika itd ? a no i czy skrzynia automat będzie do tego pasować, pytam bo mam możliwość pozyskania tego silnika za darmo w niezłym stanie.
Z góry dodam że nie szukałem na forum bo nie mam dziś na to czasu a muszę się zdecydować czy biorę silnik w dość expresowym tempie.
Jak było na forum to Przepraszam i poprosiłbym o linka. pozdrawiam i dziekuję za wyrozumiałość
Pospiech / 2007-01-15 16:59:33 /
zależy w czym ;-)
ponieważ wiem że masz Escorta to :
http://img.photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/Image1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/Image2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/Image3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/Image5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/Image6.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/Image7.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v299/Gurden/pinto/Image8.jpg
do przeróbki m.in łapy z Rs2000, cały wydech lub jeśli sie uda jego przednia część, linka gazu, kabelki do czujników :-)
Nie wiem jak sobie z tym poradzili Ci którzy mają pinto 2.0 pod maską, ale piszą jeszcze o przesuwaniu chłodnicy w przód.
MikeB4 / 2007-01-15 17:24:42 /
z tego co się orientuje to wydech (kolektor) jest z innej strony w Kencie i Pinto:) jak z mocowaniem tego niewiem niestety
BirdDog / 2007-01-15 17:37:16 /
kolektory napewno są z innej strony :), załóż podrasowanego kenta lżejszy i ma spory potencjał, w końcu kent był przez lata podstawowym silnikiem Lotusa Super Seven.
.STICH. / 2007-01-15 18:00:16 /
ja chce założyć 2.0 pinto ale na razie mam kenta padakę a pinto który jeszcze pojeździ mam za darmo. A nie chce wkładać 2.0 pinto zanim nie zrobię porządnie budy. Dlatego chce włożyć coś co pojeździ aż uzbieram kasę na konkretną blachę =] hmmm tak czy siak silnik biorę w końcu za darmo =]
Pospiech / 2007-01-15 18:14:00 /
kent fajny ale jego potencjał jest ograniczony chyba ze ma się kase iść w BDA pinto jest bardziej rozwojowe przedewszystkim z racji pojemnośći i wg. mnie z racji konstrukcji ...
apropo bda to własnie Escort Cosworth BDA =]
Pospiech / 2007-01-15 19:53:33 /
Pospiech - uderz na maila do Śmietana, jego brat ma 2.0 pod maską w escorcie.
m.kozlowski / 2007-01-16 09:29:55 /
Pośpiech, a propos automatu - jeżeli nie miałeś seryjnie automatu w swojej budzie, to oznacza, że masz wąski tunel, więc bez jego poszerzenia automat nie wejdzie. Przerabiliśmy ten temat z bratem na własnej skórze. Jeżeli oryginalnie siedziało u ciebie 1.1 lub 1.3, to montując mocniejszą (czytaj dłuższą) skrzynkę musisz liczyć się również z koniecznościa przesunięcia otworu pod lewarek bliżej ręcznego...
Możesz zmniejszyć tą różnicę rezygnując z wiskozy na rzecz elektrycznego wiatraka montowanego przed chłodnicą - w ten sposób możesz zyskać około 5cm. 2.0 pinto wszedł u brata (KO-ZI) na oryginalne łapy ale jeżeli na serio myślisz o takim zestawie, to tunel i tak trzeba poszerzyć w okolicach łączenia dzwonu skrzyni z silnikiem, bo wyciągnięcie/wymiania skrzyni w takim zestawie to koszmar (mkozlowsk może poświadczyć :) ) Cały wydech będzie do przeróbki - łatwo zaadaptować go od sierry 2.0 (przy okazji będę się takiego pozbywał za kilka tygodni, więc... :) ).
Śmietan / 2007-01-16 10:41:24 /
Bez poszerzenia tunelu wymiana skrzyni wygląda tak:
-odkręcić łapę skrzyni
- odkręcić przednią belkę zawieszenia
- zdjąć kolumnę kierownicy
- podnieść samochód na tyle wysoko, żeby wymienić skrzynię
A luz pomiędzy skrzynią a tunelem jest miejscami poniżej 1cm.
Pominąłem w opisie wieeeeeele prób podjętych przed zdjęciem zawieszenia, przy przechyleniu zawieszenia, pogiętą kolumnę kierowniczą i takie tam :)
m.kozlowski / 2007-01-16 10:49:58 /
Oj działo się, działo... :)
Śmietan / 2007-01-16 11:06:36 /
co jest kolejnym argumentem na rzecz podrasowanego Kenta do czego serdecznie namawiam.
.STICH. / 2007-01-16 11:38:31 /
Kenciki o wiele fajniej wyglądają pod machą:) bardzo mi się te silniki podobaja mimo że niejestem wielkim fanem rzędówek
BirdDog / 2007-01-16 12:49:16 /
Śmietan - też bratowy Escort lata na fabrycznej skrzyni czy skrzyni z pinto ? Dałoby rade spiąć pinto z oryginalną skrzynią ? ;-)
MikeB4 / 2007-01-16 12:56:08 /
Escort brata lata w tej chwili (a raczej stoi u blacharza) na N9.
Myślę, że seryjną skrzynkę (Typ 2) dałoby rade spiąć z pinciakiem, tym bardziej, że z danych w garażu wynika, że jeździła w taunusie 1.3 i scierce 1.6. Montując "rozwojowe 2.0 na bloku 205" pod maską uznaliśmy, że oryginalna skrzynka szybko się wysypie...
Śmietan / 2007-01-16 13:12:21 /
N9 to jedyne sensowne wyjście przy fabrycznym moście jeśli chce sie kiedyś osiągnąć coś wiecej jak 160 kmh ;-) i mieć jakiś komfort dźwiękowy w trasie.
Jakiś problem z wałem napędowym przy N9 ? Z tunelem ? Na normalnej chłodnicy silnik sie mieści na długość ? Wentylator na stałe można ewentualnie wywalić ;-)
MikeB4 / 2007-01-16 17:31:20 /
Wał napędowy pasuje idealnie od wersji z c3 (dwuczęściowy). Chłodnica zostaje na swoim miejscu, trzeba tylko wywalić wiatrak z wiskozy. Co do tunelu, to N9 wchodzi ale ciężko (vide post mkozlowsk). W tej chwili escobar przechodzi kapitalny remont blacharski (dostaje zasłużone drugie życie) i przy okazji tunel w okolicy szerszego końca dzwonu zostanie nieznacznie poszerzony, jakieś 3-4cm na średnicy. Powinno to wystarczyć aby przyszła (tfu!, odpukać!) wymiana skrzyni nie była "wyzwaniem" :) Na oryginalne, kentowskie łapy 2.0 pinto wchodzi na styk - od dekla zaworów do przegrody jest niewiele ponad 1cm :)
Aha,zapomniałbym, trzeba też przenieść cewkę, no chyba, że nikomu nie przeszkadza 60-centymetrowy kabel :) Jeżeli w planach jest poziomy gaźnik lub dwa, to najbardziej problematyczna (pracujemy nad tym) jest kwestia serwa hamulcowego. Escortowa laga, na której umieszczonba jest pompa skutecznie w tym przeszkadza (ciekawe jak to wygląda w rs2000..?). Trwają prace nad zaadaptowaniem serwa od sierry (prawdopodobne) lub scorpio (mało prawdopodobne). Zainteresowani niech śledzą zmiany na stronie : http://www.capri.pl/car/1288 - w miarę na bieżąco będziemy z bratem relacjonować postępy w pracach.
Śmietan / 2007-01-16 20:33:18 /
powiem tak ja mam automat i kenta 1.3 w tej chwili silnik to padaka wiec chce coś na szybko włożyć do czasu kiedy zbiorę kasę na blachę porządną wtedy tunel na pewno poszerzę, tak doradzał Pająk u którego pewnie będę to robił. Póki co do wymiany łożyska w moście i blacha przy makpersonie to priorytety. Dziś kupiłem oryginalne zderzaki i wywalam plastikowe gówno jakie jakiś tjunoingowiec wsadził na escorta. w klapie bagażnika mam dziury po jakimś spojlerze =D Możliwe że wsadzę kenta 1.3 bo chłopaki w kraku maja takiego na chodzie tylko problem z transportem jest bo szkoda płacic za transport więcej niż za silnik... Śmietan chętnie bym obejrzał jak wygląda to 2.0 pod maską =] a i browara by się też z chęcią zrobiło
Pospiech / 2007-01-16 21:44:44 /
Co do wiskozy to z tego co zrozumiałem co mi chyba pająk napisał to chłodnice się przenosi do przodu i się wszystko mieści jakoś =]
Pospiech / 2007-01-16 21:50:05 /
Pospiech - silnik 200, a kurier do Wawki ~100. Więc chyba nie jest aż tak źle.
A poza tym może będę jechał autem do 100lycy jeszcze w styczniu.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-01-16 22:25:55 /
Widzę że już wyżej te skany gdzieś są podlinkowane, ale Gurden dał mi je do zamieszczenia w sposób bardziej dostępny, więc oto są:
http://www.capri.pl/garage/escort-kent-pinto-swap
Michał Konieczny / 2007-02-09 12:15:48 /