Witam
Pytanie do fachowców - czy wielkim probelemem jest wstawienie do tauniego TCII serwa i pompy hamulcowej od granady. Kombinuje bo po zmianie silnika z 1.6 na 2.8 hamulce mogą być za słabe. Czy pasuje rozstaw śrub czy trzeba spawać? Jak zachowają się tłoczki oryginalne po założeniu większego zestawu?
pozdrawiam
ozonek / 2007-01-10 11:14:35 /
Wkladać i hamować :) Niedlugo zmieniam u siebie.
Mysza liil (EM) / 2007-01-10 11:36:36 /
Wystarczy,że zalożysz samo serwo od granady i gwarantuje ci,że jak masz wszystko sprawne to będziesz w szoku ze względu na poprawe hamowania.Wszystko pasuje
PSIAŁA / 2007-01-10 11:38:16 /
Dzieki za informacje, udaje się do działu ogłoszeń :)
ozonek / 2007-01-10 11:52:47 /
Szukaj serwa od przedliftingowej Grani, wchodzi na taunusowe mocowania i nie trzeba skracać trzpienia. Mam takie u siebie. Pozdrawiam
Śmietan / 2007-01-10 12:48:17 /
przeciez one byly takie same mmmmmmmmmm
Ja chce wpakować ten bęben od granady, ale pompa od taunusa do tego nie podchodzi raczej.
Mysza liil (EM) / 2007-01-10 12:53:14 /
Oj chyba jednak wszystko jest kompatybilne ze soba.
Mysza podchodzi ja tak mam.Serwo granada a pompa taunus i hamulce nie do wyjeb...
PSIAŁA / 2007-01-10 20:03:36 /
a serwo koniecznie musi być o Grandzi przedliftingowej?
BirdDog / 2007-01-10 20:09:08 /
Nie wypowiem się na 100%,ale u mnie pasowało bez problemu
PSIAŁA / 2007-01-10 20:12:28 /
Nie widzialem roznicy miedzy serwami z granady mkI, mkII i mkII po FL. Przeważnie jest to wielka czarna bania :) Ma prawie tyle dlugości co średnicy, czyli kwadratowa. Czy napewno na to serwo podchodzi pompa od taunusa? Widzialem tez w granadzie przed FL ale DIESLU serwo jednoprzeponowe, ksztaltem zblizone do patelni, takie jak w taunusie. Pompa od kwadraciaka do tego juz nie pasowała, stąd wnoszę, ze pompa od taunusa tez nie podejdzie do kwadratowego serwa, a moze podejść do serwa z diesla mkII przed FL.
Mysza liil (EM) / 2007-01-10 20:42:18 /
Mysza to czemu ja wrzuciłem same serwo i przykręciłem do niego pompę tą samą co miałem?
PSIAŁA / 2007-01-10 20:50:36 /
pompa pasuje. rózni się jedynie średnicą tłoczka. Granada ma 23mm a taunus 20-22.
Trójkąt / 2007-01-10 21:07:56 /
Mam wrażenie ze Mysza szuka dziury w całym :P
Bo sie wkur.. i przymierze ;)
Mysza liil (EM) / 2007-01-11 10:27:38 /
Eeeee pewnie nie dasz rady :D
Podepnę tu pytanie dotyczące co prawda Capri, ale temat o serwie, a mi o to chodzi.
Generalnie zapytanie do tych co duże serwo wkładali do kapcia.
Jak powszechnie wiadomo, serwo od granatnika ma o wiele dłuższe ramię tłoczka które mocuje się do pedału hamulca. Do tego serwo w granadzie jest bardziej poziomo zamocowane.
Czy ktoś jest w stanie powiedziec o ile trzeba skrócić ramię? Mam serwa granady i kapcia więc mogę sobie porównać i zdjąć wymiary, ale pytam bo serwo kapcia zawsze stawiało opór tuż przy samej podłodze, a długością ramienia może dałoby się to wyregulować.
I dwa. Czy pompa zamontowana na serwie granady i mocowaniu kapcia nie wystaje ponad linię maski? Jak już wspomniałem, w capri serwo jest bardziej zadarte ku górze. Dorzucam zdjęcie. Zastosowac mocowanie granady czy kapcia?
UglyKid / 2009-04-07 20:33:42 /
dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi. wyjąłem silnik przez który nie mogłem nic sam spasować i jakoś się udało.
UglyKid / 2009-04-08 10:39:33 /
To napisz co i jak się udało bom ciekaw. Mnie też to czeka w przyszłości więc chętnie skorzystam. I rzeczywiście musiałeś cały silnik wytargać? V-ka czy R4? Bo przy R4 to chyba tylko wystarczy kolektor z gaźnikiem wytargać..
W rzędówce kolektor trzeba zdjąć, w v-ce pasuje. Ja wyciągałem silnik bo i tak idzie inny, a dodatkowo miałem kolektor od sierry i pierdolnik z przewodami wodnymi. Serwo siada na mocowaniu od capri, no i skrócić trzepień trzeba. Mogę wieczorem podać mniej więcej o ile. No i przewody hamulcowe ja sobie wymienie bo się troche do przodu wysówają i w mocowania na grodzi nie chcą wejść.
UglyKid / 2009-04-09 07:32:30 /
Przewody to się domyślałem. Zresztą.. u mnie ro radosna twórczość poprzednika więc i tak będę je na nowo ciągnął.
Zamontowałem serwo z granady ale pompę zostawiłem taunusową, trzpienia nie skracałem bo pasowało by go nawet przedłużyć (pedał hamulca jest dużo niżej teraz) pedał wpada w podłogę i nie twardnieje a tylko w połowie zbiorniczka jest płyn.
Mam jeszcze pompe od granady 23mm nalałem płynu do zbiorniczka wcisnąłem tłoczek pompy i leci tylko z jednej rurki. Obie pompy do remontu?
mishq (Mateusz G.) / 2023-03-04 16:07:11 /
Zmierzy mi ktoś długość tych mocowań w taunusie? Najlepiej w. Tc 2
mishq (Mateusz G.) / 2023-05-30 19:41:51 /
Czołem mam pytanie odnośnie słabych fabrycznie hamulców jednak sprawa tym razem dotyczy dziobaka 75 polift. Czy tu też można hamulce poprawić wymianą samego serwa? Auto generalnie hamuje ale bez szału, w razie sytuacji awaryjnej na drodze kół napewno nie zblokuje. Nie wiem czy to normalne w TC I?
jacob81 / 2023-06-12 17:23:48 /
To dobrze że nie zablokuje, bo przy hamowaniu awaryjnym wcale nie chodzi o to żeby je zablokować
mateush (proko) 3M / 2023-06-12 20:34:25 /
Jak masz jakiekolwiek serwo, to zmiana na wieksze nie pomoze (hamulce tak samo beda hamować, tylko lżej troche nogą bedzie wcisnąć pedał).
To co może pomóc, to:
- zmiana zacisków / pompy hamulcowej na większe (wtedy też większe serwo się przydaje)
- zmiana tarcz na większe
- zmiana bębnów na tyle na tarcze, w połączeniu ze zmianą przednich hamulców na większe
Ogólnie nie wyważaj drzwi na nowo, zrób jak inni z forum, którym działa takowy swap hamulców.
Konrad vel smasher / 2023-06-12 21:44:26 /
Rozumiem dzięki wielkie za info.
Zastanawiałem się nad wywaleniem bębnów z tyłu, jednak obawiam się czy montaż zacisków nie będzie już zbyt inwazyjny. Robiłem taką zamianę w vitarze ale tam były gotowe zestawy plug&play. Tu raczej takowego nie dostanę, pozostaje pewnie rzeźba na własną rękę.
Co do zmiany tarcz i zacisków z przodu na większe rozumiem że będę musiał się pożegnać z obecnymi felgami r13? 😐
jacob81 / 2023-06-12 22:10:11 /
w capri 260 wchodzą w prawie każde 13 ;)
Jak zmieniałem serwo w taunusie na granadowe to właśnie hamowalo się odczuwalne lepiej, a zmiana tarcz na wentlowane i zacisków na większe w odczuciu siły hamowania niewiele dały. Jak dla mnie hamowalo to bez większej zmiany
mateush (proko) 3M / 2023-06-13 06:39:20 /
Oczywiście zmiana serwa wraz z pompą
mateush (proko) 3M / 2023-06-13 06:40:07 /
Jak by co mam w ogłoszeniach serwo z pompą, jeszcze na aucie 😉
Ludwik 3M / 2023-06-13 07:34:57 /
No u mnie jak wciskam pedał hamulca to mam wrażenie jak bym dociskał worek z piaskiem. Zatrzymuje się w połowie i auto jakoś tam hamuje bez szału ale jak pisałem gdyby coś mi wyskoczyło to ratował bym się predzej uciekając gdzieś na boki niż wierzył w wychamowanie go.
Ludwik jaki stan tego serwa jest, podejdzie to do dziobaka? Orientujesz się?
Daleko nie mam do ciebie to bym podjechał po to może :)
jacob81 / 2023-06-13 14:51:44 /
Czy i jak podchodzi to nie mam pojęcia, auto hamowało normalnie, teraz stoi rozebrane, pompa zalana jest płynem i nie zdjęta z auta.
Ludwik 3M / 2023-06-13 15:12:17 /
Sprawdziłeś ogólną sprawność układu hamulcowego?
Odpowietrzenie hamulców, klocki, szczęki, elastyczne przewody hamulcowe itp. taki trochę elementarz :)
Grzesiek_Rudy / 2023-06-13 16:01:51 /
Cześć, tak. Generalnie wymienialem jakis czas temu przewody i reanimowałem zaciski bo był standardowy problem z nimi, bębny działają ok. Wszystko ładnie działało w szczególności po założeniu prawie nowego Webera przez krótki czas była rewelacja. Niestety po trzech tygodniach użytkowania coś się zwaliło i zrobiły się jakby słabsze. Więc obstawiam że może serwo dostało lepsze podcisnienie nie wiem z układu i postanowiło się posypać 😐?
jacob81 / 2023-06-13 16:23:24 /
Chyba, że syfu w przewodach dostało, to też tak może nie działać
mateush (proko) 3M / 2023-06-13 17:59:08 /
Serwo wylądowało w garażu, Ludwik wielkie dzięki 😉👍
Co do przewodów i ich zapchania kto wie nie wykluczam takiego scenariusza ale jak będę zakładał serwo napewno to sprawdzę. Dzięki za sugestie i porady Panowie 😉
jacob81 / 2023-06-14 21:46:52 /
Jeszcze jedno pytanie bym miał odnośnie montażu serwa z pompą też od granady.
Montować je w taunusie na mocowaniu oryginalnym czy tym granadowym?
jacob81 / 2023-06-15 20:04:47 /
Na oryginalnym. Tylko skorygować długość trzpienia serwa.
Mysza liil (EM) / 2023-06-15 20:21:14 /
No właśnie zgłupiałem bo jedni piszą że skracać a inni że jak jest pompa od granady to niby nic nie trzeba dłubać.
Jeżeli jednak okaże sie że jest faktycznie za długie to odciąć te widełki gdzie się mocuje pedał hamulca, skrócić trzpień i do spawać wtedy je do trzpienia?
jacob81 / 2023-06-15 21:30:48 /
Nie. Przeciąć trzpień w połowie, skrócić, założyć na to kawałek rurki i obspawać porządnie.
m.kozlowski / 2023-06-15 21:31:46 /
Jasne dzięki za podpowiedź 🙂. W zestawie z serwem dostałem jeszcze regulator siły hamowania.
Jest sens zakładać to w aucie z bębnami na tyle?
jacob81 / 2023-06-17 22:21:48 /