Witam
Mam zamiar wymienić olej w mojej C3 i z informacji na naszej klubowej stronie wynika że musze zastosować olej ATF Ford SQM-2C9007-A (Q-Matic) zwany prawdopodobnie Dexron II. I tu pojawia się problem wszędzie można kupić dexron IID, IIE, III etc, ale nigdzie wersji II. Czy ktoś mółby mi doradzić, który zastosować ? Z tego co wiem to dodatkowe oznaczenia literowe są związane ze spełnianiem innych norm, więc wolałbym tak jak zaleca ford, ale gdzie można kupić taką wersję bez dodatkowych oznaczeń literowych ? Oczywiście oryginalny ford odpada, bo kosztuje ponad 100 zł za litr (?)
I jeszcze jedno pytanie, jak skutecznie opróżnić skrzynię z oleju, słyszałem, że spora część pozostaje w konwerterze, czy to prawda ?
Pozdrawiam
Sowa {3M} / 2007-01-03 09:13:06 /
jak chcesz oryginal to moge zalatwic 5L butelke za 250zl, ale dobry jest tez BP - duzo tanszy i z tego co pamietam ma wersje do starszych skrzyn
odkrecajac miske spuscisz tylko polowe oleju, w warsztatach zazwyczaj tak robia,
w starszych skrzynkach - byc moze w C3 tez - jest korek spustowy w konwerterze, w A4LD juz go nie ma i zeby wylac wszystko trzeba zdjac skrzynie
camaro / 2007-01-03 09:49:52 /
Dokładnie - C3 ma korek spustowy, wykręcasz go przez dziurę po rozruszniku i z powrotem konwerter odwracasz tak, żeby spust był w skrajnym dolnym położeniu. Nie zapomnij o nowej uszczelce miski olejowej, kosztuje niedużo.
m.kozlowski / 2007-01-03 09:55:48 /
ja do ponad roku leje czerwony HIPOL ATF z Orlenu ze względu na to, ze po prostu taki mi sie trafił za free ;) no i dlatego, ze pewnego rodzaju wymianę robię co jakis czas ;) no i skrzynka na tym oleju śmiga super bezproblemowo poki co :)
Śpiochu / 2007-01-03 10:17:36 /
Nie zgodze sie ze nie da sie wymienic prawie calego oleju bez zdemontowania skrzyni biegow. Sa wymiany statyczne i dynamiczne. Mozna poczytac tutaj: http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf A fakt ze niektore warsztaty wymieniają tylko statycznie, jest przykry dla klienta, a jeszcze bardziej dla skrzyni.
Mysza liil (EM) / 2007-01-03 10:52:38 /
kup zwykly minerlanny DII Orlenu za jakies 25PLN/litr ,
spusc olej przez miske i korek spustowy z konwertera
pozdro
Kriss_MustangII / 2007-01-03 11:53:48 /
Mineralny orlenu to kosztuje 12PLN za litr.
własnie tez zamierzam wymienic olej i pytanko gdzie tam jest jakiś filtr i czy trzeba kupic nowy?.pozdr Rafał
Łukasz 33 radom / 2007-01-03 18:18:59 /
Filtr jest dość duży płaski pod miska olejową skrzyni. Mozna próbować go przemyć, ale chyba lepiej kupic nowy, nie jest super drogi.
bobik liil / 2007-01-03 18:28:17 /
filtr jest tani, kup nowy. pracujacy olej uszkadza oczka siatki filtra i z czasem po duzych przebiegach filtr nie spelnia swoich wlasciwosci.
Kriss_MustangII / 2007-01-03 20:02:21 /
to ja poprosze na zapas 20 litrow takiego po 12PLN...
u nas jest super drogi w takim razie.
Kriss_MustangII / 2007-01-03 20:10:43 /
Nie ma problemu:) Moge wysłać jak chcesz:):)
Dzięki za podopowiedzi. Mam jednak dwa pytanka :
1. Camaro, czy ten fordowski oryginalny olej jest także w litrowych opakowaniach - żeby skompletować 6,5 litra i nie robić drogiego zapasu ?
2. Czy orlenoski olej, o którym wspomina Kriss to jest na pewno II bez "D" ?
Sowa {3M} / 2007-01-04 08:01:03 /
Ten orlenowski to jest olej grupu Dexron II.
Kriss_MustangII / 2007-01-04 08:06:03 /
a fordowski olej do automatów jest w litrowych butelkach
dieselfan aka zgoniok / 2007-01-04 08:34:48 /
jest w litrowych, tylko sprawdzilem to co mam i nie ma on juz takiej specyfikaci jaka byla kiedys, niby jest zamiennikiem starego oleju ale jest m.in. do skrzyn A4LD
zobacze czy uda sie zamowic ten starszy
camaro / 2007-01-04 09:12:28 /
sprawdzilem dokladniej
do 80r skrzynki C3 mialy czarny bagnet i czarna lub srebrna rurke wlewu oleju
powinien tam byc olej SQM 2C 9007AA - podejrzewam ze to dextron II - Krk?
po 80r maja czerwony wlew i bagnet i olej SQM 2C 9010A / ESP M2C 138 CJ ktory zamienil sie na ESP M2C 166H stosowany do A4LD
rozumiem wiec ze skrzynki C3 po 80r z czerwonym bagnetem moga stosowac nowszy olej
camaro / 2007-01-04 09:32:07 /
Valvoline robi olej przekładniowy zwący się ATF - na opakowaniu pisze między innymi Dexron II, więc powinien być ok. Około trzech dyszek za litr. Pozdroxy
P.S. - Da się też na pewno znaleźć oleje spełniające starsze normy na Orlenach/Statoilach itp ... no i powinny być nieco tańsze:)
Wroniasty / 2007-01-04 09:45:23 /
troche w temacie pobocznym
czym umyc skrzynie wewnatrz?
jutro ja bede wymontowywal i czyscil co tam w srodku mieszka, tylko czym?
wiadmo pedzel i szuruburu. benzyna albo ropa chyba nie bo zostanie i moze reagowac ze swiezym olejem.
moze wiec swiezym olejem?
chyba sobie sam odpowiedzialem ;) a jakie wasze doswiadczenie w temacie?
Leszek "QSi" / 2008-04-04 23:29:00 /
nitro,pozostałości odparują ,a najlepiej to nitro plus pistolet do baranków
mario75 / 2008-04-04 23:33:28 /
Można czyścić benzyną ekstrakcyjną (nie reaguje z elementami gumowymi w środku), potem dobrze osuszyć sprężonym powietrzem. Inna sprawa - po co myjesz skrzynię w środku - jeżeli coś się w niej nie spaliło to raczej jest czysta.
szlam sie zbiera zawsze. Scieraja sie przeciez tasma chamulcowa i tarczki. Filtr tego nie wylapuje. Ja czyscilem sprayem do czyszczenia chamulcow w poloczeniu ze sprezonym powietrzem.
bartek nowakowski / 2008-04-06 21:39:53 /
koniec koncow wymylem tylko miske olejowa benzyna i wytarlem szmata.
a swoja droga ten "filtr" to sie tak tylko nazywa, pudelko z siatkai tyle. niewatpliwie filtruje swietnie ten olej ;) nakretka napewno nie przejdzie, ale opilki juz moga :P
Leszek "QSi" / 2008-04-06 23:33:59 /
taki problem ostatnim czasem zaobserowalem, wiaze go z niskimi temperaturami.
odpalam auto temp -5-10`C, skrzynia zmienia biegi z ociaganiem, a z 2 na 3 z przerwa miedzy ( 2 - luz - 3).
czy rzecz w tym ze zimny olej? bo po ~20km jazdy objaw znika. robie trasy po 25km w jedna strone wiec niebardzo mam gdzie obserowoac.
czy moze cos sie ze skrzynia dzieje?
moze cos z poziomem oleju? jutro bede sprawdzal. olej w miare swierzy. pare tys km przebiegu.
Leszek "QSi" / 2008-12-30 00:22:26 /
taki problem ostatnim czasem zaobserwowałem, występuje on podczas zimnego silnika i występuje przez kilka km.
Odpalam auto, skrzynia zmienia biegi z ociąganiem, a z 2 na 3 z przerwa miedzy ( 2 - luz - 3).
Czy rzecz w tym ze zimny olej? bo po kilku km jazdy objaw znika.
Czy może coś się ze skrzynią dzieje?
Może coś z poziomem oleju?
zygman / 2011-03-27 11:13:31 /
sprawdz stan oleju na zapalonym aucie w skrzyni
Łukasz 33 radom / 2011-03-27 11:38:37 /
Poziom oleju łatwiej jest ustalić sprawdzając na bagnecie, a nie pytając na forum.
gryziu liil (EM) / 2011-03-27 12:03:56 /