logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Olej do automatycznej skrzyni biegów typu C3

Olej do automatycznej skrzyni biegów typu C3

Witam

Mam zamiar wymienić olej w mojej C3 i z informacji na naszej klubowej stronie wynika że musze zastosować olej ATF Ford SQM-2C9007-A (Q-Matic) zwany prawdopodobnie Dexron II. I tu pojawia się problem wszędzie można kupić dexron IID, IIE, III etc, ale nigdzie wersji II. Czy ktoś mółby mi doradzić, który zastosować ? Z tego co wiem to dodatkowe oznaczenia literowe są związane ze spełnianiem innych norm, więc wolałbym tak jak zaleca ford, ale gdzie można kupić taką wersję bez dodatkowych oznaczeń literowych ? Oczywiście oryginalny ford odpada, bo kosztuje ponad 100 zł za litr (?)

I jeszcze jedno pytanie, jak skutecznie opróżnić skrzynię z oleju, słyszałem, że spora część pozostaje w konwerterze, czy to prawda ?


Pozdrawiam

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 09:13:06 /


jak chcesz oryginal to moge zalatwic 5L butelke za 250zl, ale dobry jest tez BP - duzo tanszy i z tego co pamietam ma wersje do starszych skrzyn

odkrecajac miske spuscisz tylko polowe oleju, w warsztatach zazwyczaj tak robia,
w starszych skrzynkach - byc moze w C3 tez - jest korek spustowy w konwerterze, w A4LD juz go nie ma i zeby wylac wszystko trzeba zdjac skrzynie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 09:49:52 /


Dokładnie - C3 ma korek spustowy, wykręcasz go przez dziurę po rozruszniku i z powrotem konwerter odwracasz tak, żeby spust był w skrajnym dolnym położeniu. Nie zapomnij o nowej uszczelce miski olejowej, kosztuje niedużo.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 09:55:48 /


ja do ponad roku leje czerwony HIPOL ATF z Orlenu ze względu na to, ze po prostu taki mi sie trafił za free ;) no i dlatego, ze pewnego rodzaju wymianę robię co jakis czas ;) no i skrzynka na tym oleju śmiga super bezproblemowo poki co :)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 10:17:36 /


Nie zgodze sie ze nie da sie wymienic prawie calego oleju bez zdemontowania skrzyni biegow. Sa wymiany statyczne i dynamiczne. Mozna poczytac tutaj: http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf A fakt ze niektore warsztaty wymieniają tylko statycznie, jest przykry dla klienta, a jeszcze bardziej dla skrzyni.

Mysza liil (EM) / 2007-01-03 10:52:38 /


kup zwykly minerlanny DII Orlenu za jakies 25PLN/litr ,
spusc olej przez miske i korek spustowy z konwertera
pozdro

Kriss_MustangII / 2007-01-03 11:53:48 /


Mineralny orlenu to kosztuje 12PLN za litr.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 16:08:06 /


własnie tez zamierzam wymienic olej i pytanko gdzie tam jest jakiś filtr i czy trzeba kupic nowy?.pozdr Rafał

Łukasz 33 radom / 2007-01-03 18:18:59 /


Filtr jest dość duży płaski pod miska olejową skrzyni. Mozna próbować go przemyć, ale chyba lepiej kupic nowy, nie jest super drogi.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 18:28:17 /


filtr jest tani, kup nowy. pracujacy olej uszkadza oczka siatki filtra i z czasem po duzych przebiegach filtr nie spelnia swoich wlasciwosci.

Kriss_MustangII / 2007-01-03 20:02:21 /


to ja poprosze na zapas 20 litrow takiego po 12PLN...
u nas jest super drogi w takim razie.

Kriss_MustangII / 2007-01-03 20:10:43 /


Nie ma problemu:) Moge wysłać jak chcesz:):)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 20:13:41 /


Dzięki za podopowiedzi. Mam jednak dwa pytanka :
1. Camaro, czy ten fordowski oryginalny olej jest także w litrowych opakowaniach - żeby skompletować 6,5 litra i nie robić drogiego zapasu ?
2. Czy orlenoski olej, o którym wspomina Kriss to jest na pewno II bez "D" ?



Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-04 08:01:03 /


Ten orlenowski to jest olej grupu Dexron II.

Kriss_MustangII / 2007-01-04 08:06:03 /


a fordowski olej do automatów jest w litrowych butelkach

dieselfan aka zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-04 08:34:48 /


jest w litrowych, tylko sprawdzilem to co mam i nie ma on juz takiej specyfikaci jaka byla kiedys, niby jest zamiennikiem starego oleju ale jest m.in. do skrzyn A4LD
zobacze czy uda sie zamowic ten starszy

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-04 09:12:28 /


sprawdzilem dokladniej
do 80r skrzynki C3 mialy czarny bagnet i czarna lub srebrna rurke wlewu oleju
powinien tam byc olej SQM 2C 9007AA - podejrzewam ze to dextron II - Krk?

po 80r maja czerwony wlew i bagnet i olej SQM 2C 9010A / ESP M2C 138 CJ ktory zamienil sie na ESP M2C 166H stosowany do A4LD

rozumiem wiec ze skrzynki C3 po 80r z czerwonym bagnetem moga stosowac nowszy olej

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-04 09:32:07 /


Valvoline robi olej przekładniowy zwący się ATF - na opakowaniu pisze między innymi Dexron II, więc powinien być ok. Około trzech dyszek za litr. Pozdroxy

P.S. - Da się też na pewno znaleźć oleje spełniające starsze normy na Orlenach/Statoilach itp ... no i powinny być nieco tańsze:)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-04 09:45:23 /


troche w temacie pobocznym
czym umyc skrzynie wewnatrz?
jutro ja bede wymontowywal i czyscil co tam w srodku mieszka, tylko czym?
wiadmo pedzel i szuruburu. benzyna albo ropa chyba nie bo zostanie i moze reagowac ze swiezym olejem.
moze wiec swiezym olejem?
chyba sobie sam odpowiedzialem ;) a jakie wasze doswiadczenie w temacie?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-04 23:29:00 /


nitro,pozostałości odparują ,a najlepiej to nitro plus pistolet do baranków

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-04 23:33:28 /


Można czyścić benzyną ekstrakcyjną (nie reaguje z elementami gumowymi w środku), potem dobrze osuszyć sprężonym powietrzem. Inna sprawa - po co myjesz skrzynię w środku - jeżeli coś się w niej nie spaliło to raczej jest czysta.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-05 00:42:11 /


szlam sie zbiera zawsze. Scieraja sie przeciez tasma chamulcowa i tarczki. Filtr tego nie wylapuje. Ja czyscilem sprayem do czyszczenia chamulcow w poloczeniu ze sprezonym powietrzem.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-06 21:39:53 /


koniec koncow wymylem tylko miske olejowa benzyna i wytarlem szmata.
a swoja droga ten "filtr" to sie tak tylko nazywa, pudelko z siatkai tyle. niewatpliwie filtruje swietnie ten olej ;) nakretka napewno nie przejdzie, ale opilki juz moga :P

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-06 23:33:59 /


taki problem ostatnim czasem zaobserowalem, wiaze go z niskimi temperaturami.
odpalam auto temp -5-10`C, skrzynia zmienia biegi z ociaganiem, a z 2 na 3 z przerwa miedzy ( 2 - luz - 3).
czy rzecz w tym ze zimny olej? bo po ~20km jazdy objaw znika. robie trasy po 25km w jedna strone wiec niebardzo mam gdzie obserowoac.
czy moze cos sie ze skrzynia dzieje?
moze cos z poziomem oleju? jutro bede sprawdzal. olej w miare swierzy. pare tys km przebiegu.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-30 00:22:26 /


taki problem ostatnim czasem zaobserwowałem, występuje on podczas zimnego silnika i występuje przez kilka km.
Odpalam auto, skrzynia zmienia biegi z ociąganiem, a z 2 na 3 z przerwa miedzy ( 2 - luz - 3).
Czy rzecz w tym ze zimny olej? bo po kilku km jazdy objaw znika.
Czy może coś się ze skrzynią dzieje?
Może coś z poziomem oleju?

zygman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-27 11:13:31 /


sprawdz stan oleju na zapalonym aucie w skrzyni

Łukasz 33 radom / 2011-03-27 11:38:37 /


Poziom oleju łatwiej jest ustalić sprawdzając na bagnecie, a nie pytając na forum.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-27 12:03:56 /