No i mam problem z moją jedną z wielu;)
opis:
wrocław-pędzę po dziurach zajeżdżam na stacje gaszę silnik.po zatankowaniu przeręcam kluczyk i nawet bendiks nie cyknie;( próbuje kabli od nowo poznanego kolegi z golfem-dupa nawet niedrgnie;(. myśle oberwalem coś w akumlatorze. noto pchamy!! zaskoczyla i pieknie dojechalem do domu jakies 250km. ale... caly czas pali sie kontrolka ładowania( wskażnik elegancko pokazuje naladowany akumulator???). wycieraczki ledwo sie ruszaja, jak włacze migacz to przerywacz tylko trzeszczy właczaja sie różne kontrolki... światła klakson bez zarzutu(caly czas jazda w nocy) jak nacisnę hamulec obrotomierz opada do zera.
dojechalem do domu na wolnych obrotach zgasilem silnik włączając migacz......
wymieniłem regulator,akumlator, wyciągnołem rozrusznik( okazał się byc przytarty) wsadziłem dobry...auto zapala dyskoteka dalej mruga. konrolka ładowania się świeci, wycieraczki na drugim biegu niemaja dosc siły zeby dociągnąć, migacze działają powyżej 3500obr/min.
HELP- wszelaka pomoc potrzebna
zoha/kudłaty_wFe / 2006-12-29 12:27:24 /
A masa od klemy do karoserii dobra? Napewno nie :/
Mysza liil (EM) / 2006-12-29 18:50:03 /
Też stawiam na brak masy - gdzieś.
mtango / 2006-12-29 19:17:22 /
hehe
standardowa odpowiedz
"MASA"
ja ostatno jezdze stojaca przez 4 lata granią i co jakis czas cos nie dziala , sprawdzam mase i dziala :D
oraz bezpieczniki , to tez zakala !!! ale to moja wina bo nie stane raz i wyczyszcze tylko jak cos nie dziala to przekrecam i ruszam i dziala :D:D
Wojdat
/ 2006-12-29 20:03:32 /
Jak ja raz miałem takie disco w aucie (zapalenie wszystkich możliwych świateł w aucie przy przekręceniu kluczyka i jeszcze pare innych zjawisk...) to okazało się, że miałem zwarcie przy radiu, które niedawno podłączyłem. Więc sprawdź jeszcze najbardziej prawdopodobne miejsca gdzie mogły styknąć się jakieś niechciane 2 kabelki.
Wojtass / 2006-12-29 20:33:35 /
Kudłaty to ty jesteś zoha? Sądząc po zdjęciu to chyba tak :). Gdzieś się tyle lat podziewał? Jesteś we Wrocku? Jakbyś nie pamiętał to byłem częstym gościem w twoim pokoju w T16. No chyba, że jesteś jego zaginionym bratem bliźniakiem to pozdrawiam serdecznie.
Młody_wFe / 2006-12-29 22:00:13 /
Stawiam na masę !!! Ja miałem kolorofon przez masę świateł przednich !
Pozdrox
cześć Młody tak to ja zaginiony Kudłaty;) zapraszam do mnie pok 108 t-18;))
zoha/kudłaty_wFe / 2006-12-31 11:15:25 /
a teraz o aucie. no niestety to nie masa... sprawdzilem to wczesniej. zastanawiam sie czy moze to byc wina stacyjki lub jakis kostek w tej okolicy. bo dlaczego wycieraczki ledwo ciągą i migacze dzialaja na wyskokich obr?? moze "+" gdzies za słaby? co wy na to?
zoha/kudłaty_wFe / 2006-12-31 11:17:46 /
już działa ;) pierwsza klasa auto;)))
zoha/kudłaty_wFe / 2007-01-02 09:56:39 /
to co było powodem?
mtango / 2007-01-02 10:32:25 /
no i wlaśnie trudno powiedzieć.
na początku jeszcze raz bezpieczniki sprawdziłem i wszytko grało. potem zaczalem grzebać przy stacyjce i zobaczyłem ze jeden z kabli ( szary cienki-bodajrze od postojowych) jest nadłamany w izoalcji. urwałem do końca;) następnie przypomniałem sobie o bezpiecznikach pod deska z prawej strony, sa tam 2 zwykłe + przekażnik z bezpiecznikiem. , bezpieczniki były w porzadku,przekaznik zdemontowałem bo chcialem poczytać co na nim jest pisane;)
dzień następny.
jeszce raz patrze pod maske do skrzynki a tam spalony 16A, wymieniłem i auto odrzyło. kabel od stacyjki przylutowałem.
ale od czego jest ten przekażnik spod deski?? i dlaczego bezpiecznik spalił sie dopiero na końcu?
tak czy inaczej wczoraj znowu gnałem A4 bez problemowo.
zoha/kudłaty_wFe / 2007-01-02 14:39:12 /
Słuchajcie mam taki problem: w granadzie był automat, teraz jest manual, przez jakiś czas jeździłem z kablami od automatu zwartymi na stałe tak aby granada myślała że jest w pozycji "P" i żeby kręcił rozrusznikiem. Nadszedł czas aby zrobić to wszystko tak jak ma być :)
Po wymontowaniu tych kabli (nie były cięte, rozłączałem je przy "źródle") granadzie brakuje kierunkowskazów, klaksonu w ogóle konsolka na suficie nie świeci. Są za to światła, awaryjne, działa elektryka szyb, lusterek, i podświetlanie wszelakich przełączników, trip kom jest OK.
Moje pytanie gdzie leży wina? sprawdziłem kilka razy połączenia kabli, i bezpieczniki.
Widziałem Gryzia instalacje elektryczną, ale brakuje mi pomysłu co to może być.
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny
Wartownik / 2011-08-03 17:10:40 /
Panowie,
Pacjent: Granada mk2b kombi GL pinto po swapie na BOA
Wszystko było ok, silnik odpalony ale pojawił się pewien problem.
W kokpicie zniknął prąd. Ani na wentylu nagrzewnicy ani w zasadzie nigdzie.
Zapłon a właściwie kontrolka ładowania świeci się w pozycji stacyjki 0. W pozycji 1 gaśnie, ale po załączeniu kierunkowskazów świateł czy sprysków zaczyna świecić. Na postojówkach świeci słabiej, na mijania mocniej. Światła i kierunki oczywiście nie działają.
Co ciekawe zdarzało się że wszystko funkcjonowało poprawnie, ale samo z siebie przestawało działać aż umarło na dębowo.
Na pierwszy ogień pójdzie stacyjka, ale może macie jakieś sugestie?
#szaman / 2017-06-13 11:57:08 /
Raczej jakiś plus na skrzynkę bezpieczników.
docencik12 / 2017-06-13 12:30:43 /
a może taki czarny przewód od zasilania wiązki kabiny ? Nie wiem czy dobrze to nazwałem, ale kiedyś miałem podobnie, przyjechał 3kąt znalazł czarny przewód ( Ja myślałem, że to masa) podłączył pod + do aku i działa do dziś ;)
Grzesiek_Rudy
/ 2017-06-13 12:42:25 /
Też kiedyś miałem na tapecie ten czarny przewód z + na aku jeszcze w w czarnym sedanie. Odpiął mi się i nastąpił kompletny blackout. W tym przypadku czy jest czy go nie ma to sytuacja jest taka sama. Natomiast jak jeszcze nie było problemów ze świecącym ładowaniem w dziwnych pozychach stacyjki to jak go odpiąłem to znikały światła, kierunki, wentylator nagrzewnicy itd.
#szaman / 2017-06-13 13:14:46 /
Wiązka od BOA prawdopodobnie została zasilona niezależnie. Więc sprawdź kabel bezpiecznikowy przy aku. Czarny z zewnątrz, srebrne żyły. To jest topik, dlatego nie jest miedziany.
granadziarz_3M / 2017-06-15 17:26:02 /
Masa aku do karoserii.
Mysza liil (EM) / 2017-06-20 08:19:18 /
Mysza, bingo!
Wyjątkowo wczoraj miałem chwilę by podjechać do Granady. Odnotowałem duży spadek napięcia na odbiornikach. Masa do silnika przykręcona na dębowo, ale jak się okazało ta od budy była delikatnie poluzowana. Dokręciłem ją i wszystko wydaje się być ok. Ponadto silnik pali od strzała, także zostało tylko dopieścić kilka drobiazgów okołosilnikowych i kombi z BOA zadebiutuje na drogach.
Panowie, dzięki za wszystkie sugestie ;-)
#szaman / 2017-06-20 13:30:43 /
Mówiłem, że gdzieś masy brakuje, mówiłem !
monti0
/ 2017-06-20 21:26:14 /
Kurwa mać!
Mam jakieś dziwne akcje w kombiaku od jakiegoś czasu.
1. Spaliło bezpiecznik od postojówek lewych jakiś czas temu. Próba włozoenia nowego większego, bo innego nie miałem od razu sie wszystko grzało. Ale to było tylko raz. Teraz bezpiecznika nie pali, ale po włożeniu tego bezpiecznika od lewych postojówek uwaga: pala się kierunki prawe na stałe.
2. Awaryjne jak mrugająto razem z nimi radośnie posojówki lewe, które nie mają bezpiecznika wstawionego:)
3. Kierunek w prawo to jest hit. Działa tylko jak lewa strona auta jest niżej lub przy skręcie w prawo jak działa siła odśrodkowa.
Potrzebuję jakichś sugestii, gdzie spojrzeć.
Podmieniałem przełączniki awaryjnych/kierunków bez zmian.
Zmieniony przerywacz kierunków bez zmian.
Odłączony przełacznik świateł bez zmian.
Ruszałem wiazkami w róznych miejscach zero reakcji.
Wykrecone tylne lampy, przepsikane, złozone bez zmian.
Odłączona instalacja przyczepki bez zmian.
No już nie bardzo mam pomysł.
A i jeszcze jedno, auto kopie mnie non stop przy wysiadaniu :)
Temat powyższy pojawił si kilka tygodni temu, ale na szybko podrutowaliśmy z Piterem. Po powrocie z urlopu wszystko podłączyłem ponownie jak w oryginale i niestety wszystko przez tydzień działało normalnie. Dzisiaj znowu wszystko wróciło do wcześniejszych ustawień:)
Zacząłbym od mas, po kolei od tych na słupkach, aż po te w komorze.
Grzesiek_Rudy
/ 2025-02-12 14:01:06 /
a i spróbuj podmienić lewą manetkę :) nie zdziwię się, że w środku jest zwarcie.
Grzesiek_Rudy
/ 2025-02-12 14:05:43 /
No i połączenie masy akumulatora z nadwoziem.
Weź dla testu kabel rozruchowy i połącz nim biegun "-" akumulatora z jakimś nieizolowanym fragmentem budy i sprawdź jaki będzie efekt.
gryziu liil (EM)
/ 2025-02-12 14:09:15 /
Manetkę kierunków podmieniałem, bez zmian. Tak samo na innej.
Masa buda-aku jest raczej git bo to jest świeze miejsce robione przez Jacka 1,5 roku temu. Ale jeszcze sprawdzę. Test z kablem rozruchowym zaraz wykonam.
A may na słupkach sa świeże, bo słupki też nowe.... Więc jedne były 1m5 roku temu robione, a drugie dosłownie 4 miesiące temu.
Podpiałem kabel od spawarki z aku - do budy, bez zmian.
A co jeszcze zauważyłem. Awaryjne działaja tylko jak aut jest przechylone w lewo:). Normalnie klikanie szybkie słychać i to wszystko. Kontrolki nie mrugają i nie ma awaryjnych. Jak auto przechylimy lekko w lewo to awaryjne działają, poza tym, że dodatkowo uruchamiaja postojówki lewe:).
Takie coś miałem kiedyś w Kaudi, a powodem była woda w lampie. Sprawdź wszystkie lampy (reflektory, kierunki, etc.) na wsjaki słuczaj.
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2025-02-12 14:39:24 /
ja bym stawiał na jakieś masy przy reflektorach i przednich kierunkach, nie wiem jak to idzie w Granadzie, ale takie cuda się wtedy dzieją, prąd sobie znajduje ścieżkę przez jakieś przekaźniki kierunków/awaryjnych itp
może też zwora w skrzynce bezpieczników, trzeba by spojrzeć na schemat,
awaryjne nie mają osobnego przekaźnika?
może jakaś masa idąca od tych przekaźników
w Granadzie też jest funkcja zapalania jednej strony postojowych jak się włączy kierunek po wyłączeniu stacyjki?
camaro
/ 2025-02-12 14:48:41 /
jest taka funkcja
w takim razie postojówki mają opcję zasilania alternatywnie do włącznika świateł i to w powiązaniu z kierunkami, które wtedy (po wyłączeniu stacyjki) nie działają, nie wiem gdzie to jest spięte, czy w przekaźniku kierunków czy gdzieś indziej.
trzeba prześledzić schemat,
to jest pinciak L Mk2b?
camaro
/ 2025-02-12 16:13:14 /
tak, pinto mk2b Lka
Nie jest spięte elektrycznie, tylko mechanicznie. W manetce kierunkowskazów jest jeden przełącznik obwodu kierunkowskazów i drugi (odseparowany elektrycznie) przełącznik obwodu świateł postojowych. Dokładnie tak samo jak w Capri, Taunusie itd.
To są całkowicie osobne obwody, które wspólny ogon mają, zdaje się dopiero w przełączniku stacyjki.
gryziu liil (EM)
/ 2025-02-12 16:38:54 /
W Granadzie, w obwodach świateł pozycyjnych/postojowych, bezpieczniki w skrzynce są już za manetką (są zasilane od strony manetki), a po stronie wyjścia jest tylko połączenie bezpośrednio do żarówek w lampach. Skoro więc bezpiecznik się palił/grzał, to zwarcie mogło by być jedynie gdzieś na uszkodzonym kablu po drodze, albo już w lampie/żarówce. Może faktycznie się tam jakaś woda do lampy dostała i robi psikusy.
gryziu liil (EM)
/ 2025-02-12 17:01:02 /
ok, tylko musi to być jakoś sterowane innym przekaźnikiem lub stacyjka ma jakiś odczep na pozycji 0 dający zasilanie do tego obwodu,
chodzi o to, że przy wyłączonej stacyjce, kiedy prawie nigdzie nie ma zasilania, włączenie kierunku zasila pozycyjne (ok, tym odseparowanym obwodem w manetce),
ale po włączeniu stacyjki ten obwód jakoś przestaje działać, bo inaczej pozycje by się zaświecały przy włączaniu kierunków - pytanie jak, tam może być problem
co do tego włączania przy przechylaniu to może być woda która się przelewa lub jakiś dyndający kabelek/przekaźnik
camaro
/ 2025-02-12 17:12:09 /
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz.
Jakoś rok temu zaginęły mi pozycyjne lewe przednie. Przyczyną był skorodowany kabel pod skrzynką na akumulator. Wymieniłem z 30 cm skorodowanego kabla i było git. Może to coś znowu w tych okolicach.
Moze Jacek zapomniał przyspawać te słupki do reszty i jak przechylisz auto to wtedy jest styk z resztą i masy się łączą 😉.
Trochę jak by się gdzieś przetarły kable, robi zwarcie + to działanie kierunków na przechyle 🤔
Piter M / 2025-02-12 18:23:22 /
lub właśnie je zżarło pod aku i robią choinkę w zależności jak się ułożą czy docisną na przechyle
camaro
/ 2025-02-12 18:33:53 /
Szarpałem te kable pod półka aku i zero reakcji...
Będę szarpał dalej....
Tak Bartek, Przełącznik stacyjki w pozycji "kluczyk wyjęty" łączy styk na którym ma zasilanie z akumulatora, ze stykiem który jest połączony z przełącznikiem świateł postojowych w manetce kierunkowskazów. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu na "zapłon" ów styk zasilający przełącznik postojowych jest odłączany od zasilania w stacyjce, a owo zasilanie jest łączone z obwodami zapłonu, kierunkowskazów, świateł itd...
Ale z kolei styki "wyjściowe" z przełącznika postojowych są na stałe zmostkowane a adekwatnymi stykami w manetce włącznika świateł pozycyjnych.
gryziu liil (EM)
/ 2025-02-12 20:06:36 /
Acha, jeszcze jedno. Awaryjne (po stronie zasilania), to też jest inny obwód niż kierunkowskazy. Awaryjne są zasilane bezpośrednio z akumulatora, a kierunkowskazy, dopiero po włączeniu stacyjki.
gryziu liil (EM)
/ 2025-02-12 20:08:50 /
Oglądałeś może kable pod deską tzn na podszybiu od wewnątrz tzn spod skrzynki bezpieczników?
Tam na podszybiu lubi przegonić blacha i woda może się lac do środka od prawej strony i po kablach.
Warto otworzyć schowek odpiąć rurę wentylacji wypchnąć nawiew i pooglądać. Lub odsunac wykładzinę za schowkiem i gleba na podłodze i od tej strony pooglądać.
cezaryg / 2025-02-12 21:18:05 /
Nie, u mnie tam nigdy nie było korozji:)
https://www.capri.pl/image/car/6665/5435/302947
Znalazłem. Aftermarketowy ISOFIX podczas zamykania oparcia robił kuku. I to dość skutecznie:)
Uszkodził 2 kable. Lewa tylna pozycyjna i prawy kierunek. No i czasem się zwierały:).
Czyli byłeś blisko jak po zamknieciu klapy zrobiła się dyskoteka w lampach, przynajmniej bliżej usterka tyłu niż przodu 😉
Piter M / 2025-02-16 19:36:32 /
no to przy okazji sobie odkurzysz ;D
camaro
/ 2025-02-16 19:55:36 /
O skitels:)
Szafa !G.O.P!
/ 2025-02-16 20:18:48 /
emememes