Szukam kogoś kto założył do swojego Forda elektryczne wspomaganie! Ciekawy jestem czy to poprawnie działa i jak dużo trzeba zrobić przeróbek?
Saymon / 2021-07-07 20:30:04 /
Meits w swoim białasie montował z tego co pamiętam
Jellon aka Revenge Racer / 2021-07-07 21:25:06 /
Mówicie o wspomaganiu kierownicy? Tak się upewnić tylko chcę. Jeśli tak, to z Merca A-klasy montują...
Konrad vel smasher / 2021-07-07 23:12:33 /
Tak o wspomaganiu kierownicy. Niby prosta sprawa ale gabaryt musi być jak najmniejszy bo obawiam się że nie zmieści się np. do Taunusa.
Saymon / 2021-07-08 05:53:58 /
Domyślam się, że też CI chodzi o rozwiązanie jak np. z Opla czyli silnik na kolumnie, a nie elektryczna pompa hydrauliczna jak np. w Focusie?
Corsa B/C, Agila i pewnie wiele innych mają dość zgrabny ten silnik i da się o upchać pod deską.
Przejrzyj forum bo trochę teorii już tu było: https://www.capri.pl/forum/263427
Grzesiek_Rudy / 2021-07-08 08:23:34 /
Dokładnie o to mi chodzi.
Saymon / 2021-07-08 10:00:56 /
Widać że dużo osób myślało nad tym tematem ale chyba nikt faktycznie nie zamontował takowej wspomy!
Saymon / 2021-07-08 10:07:03 /
Yaro założył, taką z Opla. Ale nie śpi spokojnie, bo się spodziewa inkwizycji.
Michał Konieczny / 2021-07-08 10:09:52 /
Burton Power sprzedaje gotowe zestawy do Escorta Mk1 i Mk2, ale pewnie dałoby się to zaadaptować do Taunusa. Jedyny problem to cena, która jak na polskie warunki może być zaporowa (£825).
https://www.burtonpower.com/power-steering-conversion-kit-ford-escort-mk1-lhd-pske1l.html
JΒ / 2021-07-08 10:44:38 /
Rasta w swoim Capri mial takie na kolumnie.
Konrad vel smasher / 2021-07-08 16:41:04 /
FourM założył do Granady, aktualnie ja mam cały jego komplet ale nie zamontowany.
Hektor / 2021-07-08 20:38:45 /
Kamel ma w capri z corsy założone i z tego co wiem jest zadowolony
krzys escort mk2 / 2021-07-08 23:06:02 /
Miałem zakładać, ale mi przeszło. Wspomaganie na kolumnie kierowniczej, od Corsy i sterownik od angoli (ten wylądował u Yara). Sterownik sprowadza się do potencjometru, który emuluje podawanie prędkości do samej wspomy, ponieważ wspomaganie redukuje siłę wraz ze wzrostem prędkości - tu zmieniamy siłę potencjometrem. Zakładam, że można to założyć w każdym aucie.
Mam wspomę z Agili/Corsy ,ma trzy stopnie wspomagania 100%-50%-0% ,w oryginale sygnał sterujący pobierany jest z czujnika ABS, ja pobieram go z czujnika prędkości ze skrzyni mt75, oczywiście potrzebny jest moduł, który pomnoży sygnał ze skrzyni do odpowiedniego poziomu prędkości.
Sporo pomocnych rzeczy znajdziecie na stronie:
http://www.super7thheaven.co.uk/corsa-c-electric-power-steering-epas/
bon / 2021-07-11 17:46:26 /
ja mam i se chwalę
Tak z ciekawości, ile prądu potrzebuje takie wspomaganie?
Czy alternator ogarnie takie zapotrzebowanie czy trzeba coś rzeźbić?
Grzesiek_Rudy / 2021-07-29 14:09:43 /
Tak sobie przypomniałem że w necie jest mnóstwo instruktarzy jak zamontować wspomaganie elektryczne do ciągników c330, c360 itp.
Tak na dobrą sprawę, nasze fordy stoją na podobnym stopniu rozwoju technologicznego więc może tam będzie jakaś inspiracja :)
Aldaron / 2021-07-29 17:12:37 /
Alternator ogranie. Wspomaganie może mieć chwilowy spory pobór ale sumarycznie pobiera niewiele energii.
Trójkąt / 2021-08-01 08:48:55 /
Ja zastanawiam się nad czymś takim https://www.youtube.com/watch?v=gpRxe6M5Qsg
turning / 2021-08-17 14:39:32 /