Witam. Ostatnio przestały mi dzialac kierunkowskazy. Przejrzałem wszystkie bezpieczniki, wyczyściłem wszystkie wsówki w okolicach bezpieczników i nic. Czytałem na forum coś o przekaźniku kierunkowskazów ale nie wiem gdzie go mogę znaleźć?? Może ma ktoś jeszcze jakieś inne sugestje? Jeżeli chodzi o włącznik świateł awaryjnych to żarówka w nim zamontowana swieci sie po przełączeniu natomiast zadnej reakcji oprócz tego nie ma..
Dodam jeszcze ze dodatkowo nie świecą mi się od tego samego czasu światła pozycyjne z lewej strony:/
pliss hilfe!! Pozdro Matlak
Matlak / 2006-12-22 20:03:41 /
przerywacz pewnie. W grandzi jest tam gdzie bezpieczniki,a w capri po lewej stronie kierownicy pod kokpitem. Wnioskuje,ze chodzi o taunusa a w nim nie wiem gdzie jest.
w taunusie jak w capri,w kabinie po lewej stronie przy slupku nad nogami kierowcy.
Mysza liil (EM) / 2006-12-22 21:04:49 /
jutro rano sie za to wezme mam nadzieje że to to. Dzieki za podpowiedz pozdro
Matlak / 2006-12-22 22:08:33 /
a kto wie od czego jest drugi przekażnik w taunusie?
paras / 2006-12-23 12:56:08 /
szyba tył (taki z bezpiecznikiem), opcjonalnie czasówka od wycieraczek (taki czerwony), czasówka od światełka w środku (żółty). Na każdym jest napisane do czego służy. Przy automacie jeszcze jest przekaźnik od blokady rozrusznika.
Mam jeszcze pytanko czy ten przekaźnik kierunkowskazów odpowada za coś jeszcze bo teraz nie działa mi lewa strona świateł pozycyjnych ,a jak włączam kierunkowskaz lewy to z przodu zamiast kierunku miga mi "pozycja":\ powoli sie gubie w tych kabelkach..
Matlak / 2006-12-24 14:18:07 /
matlak, masa lamy nie styka
jescze raz czego nie styka bo nie kumam ;)?? Jak bede wiedział o co chodzi od razu poprawiam. pozdro
Matlak / 2006-12-24 22:46:48 /
sprawdz masy lamp
A teraz i mnie dopadł problem kierunkowskazów (jak by wszystkiego innego bylo mało) Stało sie to nagle a objawy bardzo dziwne, tzn; albo wcale nie działają a jak już zaczną to w ten sposób, że prawy mryga na swojej pozycji, na środku mryga lewy a żeby nic nie mrygało to musi być na dole , tam gdzie powinien być lewy. O co do cholery chodzi i gdzie szukać przyczyny ?? Dodam,że wcześniej z kierunkowskazami nie miałem żadnych problemów)
Eclips / 2007-03-22 13:40:41 /
???
Eclips / 2007-03-22 16:31:27 /
Objawy wskazuja na uszkodzenie przelacznika kierunkowskazow.pozdro
GRYZOŃ / 2007-03-22 17:03:53 /
Kolejne z moich mistrzowskich pytań. Wajcha kierunkowskazu nie odbija po skręcie. Gdzie jest problem? Właśnie wróciłem z pierwszej przejażdżki, jest ciemno i nie widzie w czym problem. A w garażu mam nową kiere, wajchę kierunków i resztę gratów. Co wymienić/zrobić?
UglyKid / 2008-09-08 20:07:53 /
najpierw możesz ściągnąć plastiki wokół kolumny i wykęcić przełacznik i zobaczyć czy wystaje cyngielek po środku w strone kiery który odpowiada za odbijanie kierunków,albo sie wytarł albo urwał :)
Aaaa widzisz. dzięki bardzo za tą odpowiedz. Będe jutro miał co w pracy robić :)
UglyKid / 2008-09-08 20:32:10 /
Ten cyngielek jest trzymany przez dwie sprężynki. Jedna naprzeciw drugiej. No i jesli chociaż jedna pękła albo jej mocowanie pękło to masz odpowiedź.
Cyngielek działa sprawnie. Po prostu na kolumnie, tuż za kierownicą jest taka plastikowa tulejka, która ma ów cyngielek odbijać. I to jej nie założyłem składając wszystko....
UglyKid / 2008-09-09 21:27:46 /
Podepnę się pod temat. Mam w Capri kierunkowskazy działające bez zarzutu, ale ani śladu po awaryjnych- ani przełącznika, ani czegokolwiek ;P Zanabędę drogą kupna odpowiedni przełącznik capri mkII/III niestety, pytanie jak go podłączyć? Skąd poprowadzić kabelki?
Curtis_Capri / 2010-03-08 12:30:58 /
Czy ten przekaźnik kierunków można zakupić w pierwszym lepszym sklepie mot.?? Bo mam podobne problemy ...
marcinho / 2010-03-08 18:50:23 /
taa, robi go mnóstwo firm zapewne. Powinni mieć na półce, razem z pompą do Kugelfischera i szperą do 2.8i
Mysza liil (EM) / 2010-03-08 20:13:25 /
przerywacz kierunkowskazów to pewnie w każdym sklepie zakupisz, bo przynajmniej w mk3 to imho pewnie z 90% współczesnych samochodów ma identyczny.
Tylko, że to z awaryjnymi ma dość mało wspólnego, w capri mk2/3 za poprawną pracę awaryjek odpowiedzialny jest ten http://files.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-51.gif włącznik. jak to w mk1 wygląda nie wiem. :(
pozdro
Jak wyglada to wiem, pytanie jakie kabelki do tego podlaczyc.
Curtis_Capri / 2010-03-08 21:21:17 /
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams#mk3-early
http://www.capri.pl/page/2221 powinieneś tutaj coś znaleźć
Grzesiek_Rudy / 2010-03-08 22:16:25 /
Wczesne Mk1 nie miały awaryjnych wcale ... ale w Mk1 B juz powinny byc
MikeB4 / 2010-03-08 23:37:53 /
Nie koniecznie...
W tym co ma Curtis w wiązce nie ma możliwości podłączenia awaryjnych...
Popcio / 2010-03-09 09:12:22 /
A czy bedzie ok jezeli wyprowadze od kazdej zarowki kierunkowskazu osobne dwa kabelki i potem jakos to podlacze do zwyklego przelacznika wraz z zasilaniem prosto z aku?
Curtis_Capri / 2010-03-09 14:39:02 /
I będziesz pstrykał przełącznikiem, żeby mrugało?
przelacznik + przerywacz mialem na mysli?
Curtis_Capri / 2010-03-09 14:48:20 /
bez znaku zapytania :)
Curtis_Capri / 2010-03-09 14:49:00 /
Jeśli zlokalizujesz przewody wychodzące przełącznika kierunków, odpowiadające za prawy i lewy kierunkowskaz, to co za problem podciągnąć dodatkowe zasilenie obu przewodów z dodatkowego włącznika? Zadziała to tak, jakbyś naraz włączył oba kierunki - a o to przecież chodzi.
Fuszix 3M / 2010-03-09 14:51:22 /
taa, i jeszcze wywierć 4 dziury w karoserii, i dokręć sobie 4 kable masowe, i daj do tego przełącznika, bo po co od żarówek prowadzić. Sory, stary, ale z takim pojęciem to nie rób nic w kablach, bo nawet tir gaśnic z Lidla nie podoła...
Mysza liil (EM) / 2010-03-09 19:31:38 /
Sprawa nie jest prosta ale da sie zrobić. Zależy jakie masz zdolności. jesli duże, to szukaj literatury elektronicznej z lat 80-tych. tam znajdziesz mnóstwo sposobów wraz z dokladnym opisem jak to zrobić. Jeśli trochę mniejsze, to szukaj w angielskich sklepach wysyłkowych- np. limora, tam sa gotowe zestawy do montazu awaryjnych w samochodach które tego faabrycznie maja. Samoróbki odradzam
Wyprowadzic kabelki ale tylko z tylnych swiatel. W karoseri wiercic nie trzeba :|
Curtis_Capri / 2010-03-09 23:02:12 /
Buhaha ;)
Mysza liil (EM) / 2010-03-10 05:24:52 /
Przekaźnik awaryjnych w razie co:
http://cgi.ebay.fr/Ford-Taunus-centrale-clignotante-12V-72GG13350BA_W0QQitemZ360244129215QQcmdZViewItemQQptZJG_FR_Auto_Pièces?hash=item53e0392dbf&ssPageName=RSS:B:SHOP:FR:102#ht_1263wt_932
Konar / 2010-03-17 10:16:20 /
Odświeżam temat za pomocą laickiego pytanka:
Od czasu do czasu (w Capriku mk III 1978) padają mi jednocześnie: obrotomierz, wskaźnik temp. silnika i kierunki. Jest jakaś konkretna kostka czy bezpiecznik pod który to podchodzi? Coś wymienić, przeczyścić? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi ;p.
Wojtas84 / 2012-06-21 22:39:24 /
i pewnie jeszcze jeszcze światła stop :) - bezpiecznik nr 7 nie styka
Dzienx :).
Wojtas84 / 2012-06-22 22:27:22 /
Pozwolę sobie tutaj napisać: problem mam taki że lewy kierunek działa a prawydziała dopóki... nie wcisnę hamulca. Żarzy się kontrolka, kierunek nie działa. Gdzie szukać problemu? Przełącznik kierunków? Dodam że długie światła działają również dość losowo. Sprawa dotyczy Transita mkII.
konrad.s / 2024-05-29 09:42:46 /
Sprawdź masy.
Grzesiek_Rudy / 2024-05-29 09:49:47 /
będę sprawdzał, dzięki.
konrad.s / 2024-05-29 09:51:04 /
A wyczyściłes styki w tylnych lampach wszystkie?
stop i kierunki to najprawdopodobniej słaba masa, to standardowy objaw
długie niekoniecznie są z tym związane, to może być zużyty przełącznik albo styki w przekaźniku od długich, nie wiem jak jest w Transicie Mk2 ale jeśli on ma taki duży przekaźnik świateł pod maską, to od spodu są bezpieczniki, często tam nie ma styku
camaro / 2024-05-29 10:39:41 /
Wyczyszczone wszystko i kierunki działają jak trzeba. Trochę mnie te długie światła zmyliły, albo zaćmienie jakieś...
Dzięki.
konrad.s / 2024-05-30 20:46:22 /