Znacie moze jakas prosta metode na okreslenie pojemnosci silnika?
dokladnie to chodzi o niemieckie v6, nadmienie, ze moze jakis prostszy niz zdejmowanie glowicy, rozkodowanie numerka, przeczytanie w dowodzie itp.
Istnieje mozliwosc zmiezenia srednicy cylindrow po zdjecieu miski olejowej? a moze jakos przez otwor od swiecy?? napelnic cylinder ???
wszelkie sugestie mile widziane ;)
pozdrawiam
nie wiem czy dobrze kombinuje ale mozna by sprobowac zmierzyc stopien sprezania
kazdy silnik ma inny
Main(misiek) / 2002-05-10 11:26:06 /
jak zdejmiesz miskę olejową to na wale korbowym w okolicach pierwszego cylindra nabita jest pojemność...
Trójkąt / 2002-05-13 11:15:43 /
Średnica cylindra i skok tłoka zmierzone suwmiarką + wzór matematyczny x ilość cylindrów
Szajba / 2002-05-13 14:18:55 /
trojkat :)))) dzieki!!! no to jest metoda :))
da sie to zobaczyc z kanalu jak spuszcze olej i zdejme miche?
Rafal, no to luzik tylko ze ja nie chce calego silnika rozbebeszac... przynajmniej na razie :)
Buuuuuhahahahaha Coke nie cieszył bym sie tak bardzo z nowego odkrycia bo żeby zdjąć miskę olejową to najlepiej wyjąć silnik z auta, a nawet jesli uda Ci sie ją jakimś cudem zdjąć bez wyjmowana silnika to i tak życzę szczęścia w szukaniu wybitego numeru na zaolejonych powierzchniach spod samochodu :-). Pozdrawiam
kavaler / 2002-05-13 20:31:00 /
Może napisz jaką kombinację liter masz wybitą powyżej nr-u silnika (np. NY), jakie oznaczenia są na głowicach, na kolektorze ssącym i podaj typ gaźnika (jest na górnej pokrywie, np. Solex 77TF 9510 DA)
Krzychu / 2002-05-13 20:33:11 /
...glowica od 2.3 sa takie wypukle literki :) , gaznik solex 32/32 od 2.0, a o literkach to juz tu ktos mowil ze im sie nie ufa ;) wiec juz sam nie wiem jak ...
ale o ile dobrze pamietam to miske zdejme z kanalu bez wiekszych problemow ... czy nie?
Wypukłe cyferki są na kolektorze ssącym. Możesz więc dojść do pojemności poprzez porównanie przekrojów kanałów ssących w głowicy i kolektorze. Jeśli na kolektorze masz napisane 2.3 i kanały w głowicach mają takie same przekroje to będzie znaczyło że masz również głowice od 2.3, czyli duże prawdopodobieństwo że masz silnik 2.3l. Do tego sprawdzenia będziesz musiał zdjąć kolektor, a jak już zdejmiesz to juz wtedy zostaje tylko jeden krok i masz zdjęte głowice i wtedy wiesz na 100 % jaki masz silnik, poza tym przy okazji zobaczysz czy sa progi w cylindrach, możesz sobie zmienić uszczelniacze na zaworach itp. Co do zdejmowana miski olejowej w Capri bez wyjmowania silnika to pewnie jest to mozliwe, ale silnik musisz odkręcić z mocowania i podnieść go do góry, bo przy zamocowanym silniku odkręcisz miske, ale jej nie zdejmiesz bo przeszkadza belka, do tyłu jej nie cofniesz bo pompa oleju będzie zawadzała o miskę(a właściwie taka poprzeczną blachę w misce). Tak że myślę że z 10-15 cm trzeba go podnieść, a nie wiem czy skrzynia nie będzie już wtedy zawadzała o nadwozie. Tak że dla samej ciekawości jaka jest pojemność to nie chciało by mi sie tego robić :-). Ewentualnie umów się z kimś co ma Capri 2.0, 2.3 i 2.8 i sie pościgaj :-). Zobaczysz wtedy jak jeździ Twoje Capri i będziesz mógł przypuszczać że masz właśnie taką pojemność :-). Pozdrawiam
kavaler / 2002-05-13 23:47:08 /
Nie ufać należy numerowi silnika, a nie kodowi, bo na kod nikt nie zwraca uwagi i po co ktoś miałby w nim coś grzebać. Co do zdejmowania miski olejowej - rzeczywiście czytałem gdzieś niedawno że się nie da bez wyciągania silnika. Ale kiedyś o tym nie wiedziałem, zaprowadziłem do mechanika który też nie wiedział i... zdjął miskę nie wyciągając silnika. Tylko strasznie narzekał że co to za silnik, że żeby wyciągnąć miskę trzeba odkręcić rozrusznik. Taka wskazówka, może komuś pomoże, a może u mnie się udało bo mam mały silnik.
Rafał L. / 2002-05-14 12:41:22 /
A gdzie na 1,6 są wybite numery.
Chodzi o numer seryjny, taki jak w dowodzie? A jeszcze 1,6 OHC czy OHV? Jeśli OHV to może tak jak w 1,3 po lewej stronie, niestety nie pamiętam czy bardziej z przodu czy z tyłu, muszę sprawdzić w samochodzie. Jeśli OHC to nie mam pojęcia, ale wiem gdzie zapytać.
Rafał L. / 2002-12-30 15:55:34 /
1.6 OHC wersja GT