logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Hamulce krzyżowe???

Hamulce krzyżowe???

Jest problemik. mianowicie nie da się odpowietrzyć hebli. Jest pewna dziwna rzecz w tym układzie: pompa dwusekcyjna i cztery przewody, pierwsza sekcja-koło prawe przód i lewe tył, druga sekcja-koło lewe przód i prawe tył!!!!???? Dodam jeszcze, że gwinty I i II sekcji celowo są inne, żeby czegoś nie popieprzyć. Czy ktoś się z czymś takim spotkał czy jakiś debil tak wymieniał przewody że aż się mu poplątało?????

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-15 20:51:07 /


Rozwiązanie jak najbardziej typowe dla samochodów z ujemnm promieniem zataczania kół przednich (czyli prawie wszystkie z McPhersnami).

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-15 21:03:20 /


witam.
kiedys sie z tym spotkałem w "brazylianie-garbusie" z tym ze przod byl na macpersonie(tarcze) a tył na drązku skrętnym(bembny),to by sie mijało z tym co pisze przedmowca (miałem 3-y garby i wszystkie miały chamulce krzyzowo,co prawda tylko brazil miał pompke 2-u stopniową-poprzednicy z "NRD" miały jedną sekcję)
pzdr.
ps.jakiego samochodu tyczy sie temat???

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-15 21:18:05 /


Zwykły układ x-diagonalny jakich mnóstwo.
Gwinty różne-to też spotykane.
A to że nie można odpowietrzyć to znaczy że gdzieś jest feler.
Odpowietrza się normalnie jak każdy układ hamulcowy.
Ja stawiam na pompę hamulcową.
Spróbuj poluzować nakrętki mocujące pompę do serwa tak aby między tymi dwoma elementami powstał mały luz.
Spróbuj odpowietrzyć,jak się uda to znaczy że pomiędzy pompą a serwem powinien być mały dystans-czasami jest to uszczelka czasami bakelit...
Mówię tutaj o grubościach nawet poniżej 1mm.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-15 21:49:35 /


Markokrk ! Nie bardzo rozumiem jak w tych garbach z jednosekcyjną pompą HAMULCOWĄ można odróżnić układ krzyżowy od innych układów?

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-15 22:20:28 /


Jakiego samochodu??? Troche mi wstyd ale to nie mój, to kolegi kadett i kur.... wymiękamy. Pompę odkręciliśmy i nic. Pompa grawitacyjnie nie przepuscza płynu (mimo odkręcenia) Wymienione wszystko w pompie i dobrze złożone. Nowe przewody. Pompa plumpa i zasysa z powrotem.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-16 17:49:18 /


witam. niepamientam jak to sie działo ale chamulce działały krzyzowo na 100%
pzdr

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-16 18:19:04 /


Miałem taki sam układ w peugeocie 205, i hamulce były swietne.

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-17 09:20:33 /


Sprawa robi się naprawdę poważna:[ Doszliśmy do tego, że jedyny sposób na jakiekolwiek odpowietrzenie to zalać zbiornik, odkręcić wszystkie odpowietrzniki i zapodać ciśnienie z kompresora do zbiornika płynu. Chwilka i płyn grzecznie wypływa przez zaciski. Zakręcamy odpowietrzniki i zaczynamy standardowe odpowietrzanie i wtedy jest koniec. Hebli znów brak:( Co to jest?? może Czupakabra??

PS. Sory że o oplu jednak na forum kadeta problem urwanego odpowietrznika jest już skrajnym więc rozumiecie...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-17 17:59:34 /


Co tu powiedziec.
To nie czary tylko po prostu gdzieś jest feler a wy nie potraficie go znaleźć.
Jeżeli po intensywnym pompowaniu w pedał nigdzie nie wycieka płyn z zacisków to na BANK wina pompy hamulcowej.
To że ją poskładaliście nie oznacza że zrobiliście to dobrze,sory ale taka prawda.
Proponuję zapodać pompę z innego kadeta-przecież tego mnóstwo za grosze, i wtedy spróbować.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-17 18:03:11 /


dokładnie tak. I jeszce sprawdźcie regulatory hamulców, czy przypadkiem razem z pompa nie pobierają powietrza, bo pompa po rozebraniu lubi to robić ... oj lubi...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-17 19:28:55 /


ZAPEK ja mam pompe,serwo itp do kadetta-diesela(jeżeli to różnica) bardzo tanio sprzedam a w dobrym stanie jest bo mi heble do końca żywotu Kadetta chodziły bez problemu....jak coś byscie jeszcze do kadetta chcieli(kombiaka miałem) to walcie smiało....Silnik mam i wszystko z foory...Pozdr

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-17 19:40:44 /


jeżeli wymienialiście reperaturkę w pompie to śmiem jednak przypuszczać ze może reperaturka była do bani lub coś źle złożyliście..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-17 23:37:39 /


No na bank gdzieś jest feler. W morde, tą pompę rozbieraliśmy trzy razy a wiem jak działa pompa. Jest taki pomysł: ten kadet to szczep, za mcphersonami jest spoinka jak ta lala więc to takie 2in1 i może być że pompa nie z tego modelu jest.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-18 08:23:56 /


Bobi ma szczepana??

dieselfan aka zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-18 09:36:10 /


Strach się bać. Na razie wiemy że przód jest doklejony. Czego jeszcze się dowiemy??? A mówiłem mu: Kup forda, jak ma 20 lat to nie znaczy że jest stary tylko że jest dobry. Kupił łopela. No i jest problem...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-18 10:38:05 /