logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Most, lekki szum przy obciazeniu, reszta ok.

Most, lekki szum przy obciazeniu, reszta ok.

Coz Panowie, uporalem sie przwie ze wszystkim i teraz czas na most.

Rzecz w tym, ze lekko szumi - jest to prawie niezauwazalne, ale jest. Szum ten pojawia sie tylko pry obciazeniu nawet na malych predkosciach.
Jakies pomysly/ugestie? Moze ktos ma manual o budowie mostow i opis objawow?

Nie robilem mostu i hula on calkiem dobrze. Napewno lozyska polosi beda do wymianki, ale co jeszcze?

Kriss_MustangII / 2006-12-10 15:34:04 /


jak pod obiazeniem to do wymiany lozyska walka ataku, mozesz sobie z tym jezdzic bo nie wybuchnie ale im dluzej bedziesz to zosawial na pozniejszy termin tocoraz bardziej bedzie ciac zemby na walku ataku i talezu az w koncu wymiana lozsyka nawet nie pomoze. Tak wiec poki jest to male lepoej sie tym zainteresowac za wczasu

jezeli potrzebujesz lozyska do tego mostu i info jak to zrobic napisz maila do mnie

pozdro


CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-10 23:08:03 /


ok.
z tego co widze to jest to lozysko stozkowe, podciagniecie cos daje?

Kriss_MustangII / 2006-12-11 08:04:43 /


podciagniecie daje spokoj na chwile ale nie zawsze ja bym wymienil dla swietego spokoju

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-11 08:10:20 /


U mnie jest identyczna sytuacja z tym, że na 3 i 4 biegu przy dużej predkości jazdy.
Praktycznie z dnia na dzień coraz głośniej.
A może to skrzynia?
Pozdro

paras / 2006-12-16 17:56:34 /


skrzynia nie bardzo na 4 biegu przelozenie skrzyni jest 1:1 a wtedy skrzynia pracuje najciszej w twoim przypadku takze bedzie to most

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-16 20:02:31 /


A moze to brak oleju?

U mnie IV jest najglosniejsza. W Niwie ;)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-19 04:03:52 /


panowie jaki olej czy Atf mozna zastosowac??do mostu

Łukasz 33 radom / 2006-12-21 14:27:12 /


ATF- automatic transport fluid- tylko do skrzyń automatycznych... ewentualnie do mostów ze szperą. W żadnym wypadku do zwykłego mostu.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-21 14:48:25 /


mozna nawet slonecznikowy, zalezy co takie dzialanie ma na celu :)

Kriss_MustangII / 2006-12-21 14:49:32 /


Mt75 nie współpracuje z innym olejem niż ATF, a do automatu jej daleko ;-))

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-21 14:50:55 /


automatic transport... ale czad!

Kriss_MustangII / 2006-12-21 14:51:16 /


Do mostow nalezy stosowac oleje do mostow...

Bez szpery:
olej ford, w serwisie dobiorą. jesli nie, to kazdy SAE 90W
Ze szperą cierną:
MOTUL 90 PA
FORD 1121457
CASTROL EP90
SPIRAX MB90

Do skrzyni MT75 olej Ford MT75

Do skrzyni N9 oraz czworek - olej SAE 80W lub odpowiedni FORD (czerwony, co nie znaczy ze to ATF, bo ATF to bardziej płyn niż olej)

Mysza liil (EM) / 2006-12-21 14:59:22 /


olej ATF (ang. - automatic transmission fluid)- wybaczcie pomyłkę w 10 godzinie w pracy...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-22 08:29:18 /


ATF to olej hydrauliczny, do automatow i wspomagania - bywa czerwony ale nie zawsze
jest rzadszy od silnikowego
MT75 na pewno nie chodzi na nim, do manualnych skrzyn jest olej gestszy od silnikowego, do mostow jeszcze bardziej

Fordowski olej do mostow i skrzyn jest tani wiec po co kombinowac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-23 20:24:36 /


a co do szumow, lozyska polosi/kol szumia niezaleznie od obciazenia silnikiem, za to zaleznie od predkosci, obciazenia waga i zakretow

jesli most szumi/buczy po wcisnieciu gazu to potrzebny jest mu remont bebechow,
ale mozna z tym dlugo jezdzic
wymiana lozysk to spory koszt 700-1000zl, do tego nie ma zbyt duzo ludzi ktorzy potrafia odpowiednio ustawic zebatki aby dalej nie wyly i nie zuzywaly sie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-23 20:28:21 /


Kamel ma rację - MT-75 ma zalecaną przez Forda eksploatację na "ATF hydraulical fluid" - tak samo jak automaty. Jak ktoś próbuje lać do niej coś gęściejszego [czego łożyska igiełkowe nie lubią], to potem daje ogłoszenia typu "MT-75 kupię "...
Specyfikacje i lepkości były na forum już parę razy - pierwszy raz podawałem to 30 sierpnia 2002, ale cytaty powtórzę raz jeszcze:

"The Autocar & Motor" 01.02.1989. str.17. Howard Lees - Ford gears up:
The first Sierras with Ford latest MT75 transmission are coming off the production lines. In production since October '88 and used in Transit vans since December, MT75 is now being fitted to 4x4 versions of Sierra and Scorpio. It will eventually replace all rear-drive transmissions with the exception of the Borg Warner T-5 unit in the Sierra Cosworth.......All the gears are now supported on needle roller bearings, and to cut internal friction a low viscosity ATF fluid is specified instead of the more usual EP grades.

Hans-Ruediger Etzold, "Sam naprawiam Ford Sierra (eksploatacja-konserwacja-naprawa)", Wydawnictwo Speed, Gdańsk, 1990,
str.130:
Od końca 1988 r. samochody Ford Sierra wyposażane są w skrzynkę przekładniową MT75, która napełniana jest, w miejsce dotychczas stosowanego oleju hypoidalnego, olejem ATF.
str.133:
Oleje do skrzyni przekładniowej:
przekładnia A, C, N i starsze - olej półsyntetyczny ESD-M2C175A albo hypoidalny SAE80 (np. Ford SQM2C-9008-A)
przekładnia MT75 - olej ATF (np. ESD-M2C186A, SQM2C-9010A)

Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-23 21:06:06 /


czesciowo racja, MT75 maja specjalny olej - nie wiedzialem ze jest on az tak mocno podobny do ATF, ale zwyklym ATF-em nie jest
specyfikacja oleju do MT75 to tak jak napisales ESD-M2C-186-A, ale do automatow jest inny olej Forda ESP-M2C-166-H
nigdy nie mialem tego do MT75 w rekach i nie wiem jak wyglada

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-23 23:33:35 /


Podepnę się tutaj.
Taunus 5.0 V8 ... wiadomo chyba który

Auto jeździ na oryginalnym taunusowym moście. Wiadomo... nikt nie przystosowywał ich do przenoszenia mocy rzędu 250 KM a max 100-120 KM (poprawcie mnie jeśli się mylę).
Szum/wycie pojawiły się na początku na 5 biegu, trochę później na 4 a teraz zaczyna wyć na 3. Wzmaga się wraz ze wzrostem prędkości i cichnie zupełnie przy zdjęciu nogi z gazu.

Czy chcecie mi powiedzieć, że prawdopodobnie nie będę musiał rozbierać skrzyni T5 tylko most????

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-26 21:00:10 /


Im dłuższe przełożenie tym więcej zniesie -- 100 KM to miał Pinto 2.0 a 114 KM 2.3 v6 więc rezerwy są większe , a most spokojnie zniesie 200 , to co go zabija to duży moment obrotowy na niskich biegach i ewentualnie upalanie gumy w miejscu -- przy normalnym jeżdżeniu nic się nie powinno dziać....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-26 21:18:10 /


a może sprawdź na początek stan oleju w skrzyni? Cieknie, nie cieknie?

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-27 01:47:39 /


Oleju jesy pod korek i noe cieknie. To byla pierwsza rzecz ktora sprawdzilem.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-27 07:11:52 /


ups... sorry za błędy. Pisałem z telefonu a mam grube paluchy i w klawisze nie trafiałem :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-27 08:19:27 /


No to z dwojga złego, chyba wolałbym zacząć od wymiany mostu , a skrzynią ewentualnie zajął się na samym końcu...

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-28 01:51:54 /


dlatego się ucieszyłem :) wymiana mostu jest łatwiejsza i tańsza :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-28 07:26:09 /


Moze zacznij od sprawdzenia jak wyglada olej w moscie?
Jak w ogole byl zalany?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-28 13:06:36 /


ok, dzięki, Sprawdzę.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-28 13:09:43 /