Nie znalazłem nic w tym temacie więc postanowiłem założyć temat, może komuś się przyda,a i ja chętnie się dowiem jak to u was wygląda i co myślicie na ten temat.
Mianowicie chodzi o ciśnienie oleju w silniku, mierzyłem ostatnio kilka silników i żaden po rozgrzaniu nie trzyma się w pobliżu przebicia zaworu.
Zawsze sugerowałem się swoim boa który na zimno przebija zawór a na ciepłym nie odbiega znacząco od tej wartości. Niemniej jednak ciężko trafić silnik który zachowuje się podobnie. Moje pytanie jak to jest u was w fordach ? Ewentualnie jeśli wiecie coś na temat innych marek to też śmiało piszcie czy trzymają ' pion' czy na ciepłym ciśnienie opada ?
Oczywiście mowa o ciśnieniu na biegu jałowym
Z tego co zmierzyłem to ford v6 ma przebicie zaworu przy 4 , co jest pionem licznika zamontowanego oryginalnie w starych fordach
Na foto ciśnie jakie mój silnik utrzymuje po rozgrzaniu na liczniku fordowym i uniwersalnym
Z góry dzięki za zainteresowanie tematem
Piter M / 2021-05-24 22:38:34 /
Nie ma foto
Szafa !G.O.P! / 2021-05-24 22:54:14 /
Piter M / 2021-05-24 23:02:56 /
Nie wiem dlaczego nie chce mi załadować nawet w komentarzu :-(
Będę próbował
Piter M / 2021-05-24 23:03:35 /
Dziala
Szafa !G.O.P! / 2021-05-24 23:08:53 /
Piter M / 2021-05-24 23:12:28 /
W większości sprzętów jakie miałem/remontowałem ciśnienie na jałowym na ciepło wahało się między 1bar (911 2.7 wersja bloku po lifcie w 77) do 2.5 bara (356 pierwszy silnik na 3 częściowym karterze). Manta 1.2 bara na zmęczonym silniku, s10 4.3 1.4 bara, gazik s21 0.9bara. Z tego co wiem więcej niż 2 bary na jałowym to tylko strata mocy do napędzania pompy. Oczywiście ciśnienie zależy też od lepkości oleju.
Przemek S. / 2021-05-25 08:17:19 /
Nie ma tu nikogo więcej co ma licznik ciśnienia w swoim fordzie i był by tak miły wrzucić foto lub nawet napisać jak to u niego wygląda ? :-(
Z tego co kolega wyżej pisze to zbyt duże ciśnie nie jest dobre ?
Piter M / 2021-05-27 00:03:42 /
Ja mam, w Transicie.
Na zimno na każdych obrotach powyżej ~ 2000 obr/min - 4 bar. Montowałem (o ile dobrze pamiętam teraz) pompę o większym wydatku. Te 4 bary to prawdopodobnie już zaworek upuszczający za duże ciśnienie, bo widać że jest to takie stabilne odcięcie i się w ogóle nie waha. Na rozgrzanym oleju, spada do ok. 3,5-3,7 bar.
Obroty jałowe mam trochę wyżej ustawione niż książkowe, bo mam "wzmocniony" wałek rozrządu i na kilkuset obr/min chodzi nieco nierówno. Tak więc przy ustawionych jałowych na ok. 1000 obr/min mam ciśnienie może około 2,5 bar. Trochę się to waha, bo obroty jałowe tez potrafią na minimalnie różne wartości wskoczyć, ale w tym niskim zakresie obrotów od razu się przekłada na widoczne zmiany ciśnienia oleju. Jak zejdę z obrotami jałowymi na jakieś 600-700, to było chyba ok. 1,0-1,5 bar, ale tego już dokładnie nie pamiętam bo ustawiam koło 1000 obr/min.
To tak z głowy z pamięci, bardzo mniej więcej, mogę później zrobić próbę i podać dokładniejsze liczby.
Michał Konieczny / 2021-05-27 10:09:49 /
Spoko dzięki za wypowiedź , ja zmierzyłem 2szt 2.9 EFI i wypadają na rozgrzanym około 1.5 .
Znajomy zmierzył 2.3 v6 i jemu wypada podobnie, silnik jak twierdzi był po szlifie.
Co do przebicia zaworu to na zimnym po odpaleniu każdy z tych silnikow trzyma połowę skali na liczniku forda z Granady. Jest to 4 bar i przy tym otwiera się zawór
Piter M / 2021-05-27 13:43:42 /
2.8i
szeski / 2021-05-27 15:48:53 /
Zimny okilice polowy skali, cieply 1.6-1.8. Obroty jalowe. Nie pamietam dlugo capciem nie jezdzilem.
szeski / 2021-05-27 15:51:54 /
Odpalony po .... Kilku latach stania, zimny i zastany ohc pinto
Szafa !G.O.P! / 2021-05-27 16:17:22 /
Całkowicie rozgrzany motor przy obrotach jak na foto, +- 650/min.
daniel46 / 2021-05-27 19:54:39 /
Aha, jakby nie patrzeć jakiś udział w ciśnieniu zwłaszcza jak motor jest gorący ma olej, akurat u mnie 10w40.
daniel46 / 2021-05-27 19:55:52 /
Zimny 1uz-fe pokazuje tyle jak na foto, na rozgrzanym spada lekko poniżej połowy.
Grzesiek_Rudy / 2021-05-27 20:12:12 /
Obroty na poziomie 600, na ciepłym.
Grzesiek_Rudy / 2021-05-27 20:24:22 /
Wy to się za mocno nie odnoście do wskazań tego fabrycznego manometru, bo to taki bardziej wskaźnik porównawczy. Działa na zasadzie takiej, że jak się przyzwyczaiłeś do tego co Ci pokazuje, to jak ciśnienie dzisiaj spadnie w porównaniu do tego co było wczoraj, to wiesz że coś się dzieje.
Ale żeby z tego wskaźnika konkretne odczytywać liczby i porównywać z drugim, to chyba za dużo oczekiwań.
Michał Konieczny / 2021-05-27 20:36:46 /
Właśnie chciałem napisać ale.....już zostało napisane .
Moje 2.9 ma takie wskazania na jalowym rozgrzany jak u Daniela, przy normalnej jeździe podbija do ok połowy przy dociskaniu podchodzi do 3/4 skali. Z moich obserwacji wskazania zależą od jakości i ilości oleju w ukladzie
Jellon aka Revenge Racer / 2021-05-28 00:09:27 /
To jeszcze zacznijcie dopisywać w jakim położeniu jest wskazówka przy zgaszonym silniku, wszak to punkt odniesienia do dalszych wskazań :)
Kornik / 2021-05-28 01:07:12 /
Owszem przy zgaszonym liczniki też mają różnice ale mniej więcej wiadomo już po kilku wypowiedziach jaka jest norma ciśnienia w fordach i jak wygląda temat na ciepłym silniku względem zimnego, na zimno każdy przebija zawór a na ciepłym w okolicy połowy tej wartości, czyli można przyjąć że 1/4 całej skali to jest norma
Piter M / 2021-05-28 08:11:29 /
Piter, tą myśl można zastosować do 90% silników spalinowych smarowanych ciśnieniowo olejem. Nie tylko do Forda.
Mierzyłem wczoraj Transita 2008 diesel ,wyszło 6 na zimnym i 4na ciepłym
BMW 4cyl 2000r 6 na zimnym i 2 na ciepłym
Wygląda na to że nowsze auta mają poprostu wyżej przebicie zaworu upustowego, starsze przepuszczają przez zawór przy 4 nowsze przy 6.
Natomiast na ciepłym w zależności od stanu silnika i oleju ciśnienia są różne , ale wychodzi na to że przy 2bar jest ok . Żeby nie było to wiem że jeździć da się nawet przy 0,3 he he bo mieliśmy v które jeździły z 'rurka' i to robiło spore przebiegi :-). Natomiast ciekaw byłem opini jak to u was wygląda i jaka jest średnia dobrego ciśnienia
Piter M / 2021-05-28 16:32:36 /
Postaram się zmierzyć jutro na nowej pompie oleju,samochód nie lata od chyba 3 lat.Na manometrze po zdemontowaniu podstawki chłodzącej olej skoczyła wartość o 1/4. Przypomnij mi się jutro po 14.
mario75 / 2021-05-28 17:45:32 /
To ja Ci dodam, że wszystkie czujniki ciśnienia oleju do czerwonej kontrolki na zasadzie "jest ciśnienie" - "nie ma ciśnienia" mają próg zadziałania pomiędzy 0,2 i 0,5 bar. Najczęściej w okolicy 0,5 bar. Więc wszystko co powyżej na obrotach jałowych uznawane jest za wystarczająco dobre. Tak jakby.
Michał Konieczny / 2021-05-28 19:23:32 /
W audi b4 2.0 miałem fabryczne zegary z ciśnieniem oleju. Na zimnym ok 4 bar, po rozgrzaniu ok 2,2bar.
MetfaN / 2021-05-28 19:41:30 /
Mój uzet na zimno ma 4bary, a na ciepłym ok 1bara przy ok 700obr/min
mateush (proko) 3M / 2021-05-28 21:21:42 /