Małe pytanko:
Jaka jest róznica w wadze silników gaźnikowych:
między 1,6 R4 i 2,8 V6???
Tak bym poprosił o odp. "na oko" w kilogramach... (50? 70?)
♠Zoggon♠ / 2003-03-20 00:05:34 /
Silnik 2,8 na gaźniku+sprzęgło+alternator-bez oleju+paleta EU1=105 kg
Radek - niemożliwe !
Goły Koeln V6 - bez alternatora, rozrusznika i sprzęgła - ma podawaną fabryczną wagę 136-140 kg (zależnie od pojemnosci 1.8, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8). Natomiast problem polega na kompletacji ważonych silników. Z pewnej mądrej stronki ściągnąłem kiedyś taką tabelkę dotyczącą budowy różnych kit-carów i replik. Jest tam ponad 150 motorów, począwszy od VW Garbusa, małych Fordów, Opli i Renówek, a skończywszy na 8-litrowych Big Blockach GM i Forda. Jako że tabelka nie chce tu wejść jako załącznik, a nie chce mi się jej całej przepisywać, wybrałem z niej kilkanaście pozycji dotyczących Forda. Wszystkie mają kolektory ssące i wydechowe, a resztę kompletacji opisano skrótami:
R-rozrusznik, S-sprzęgło, P-prądnica/alternator, G-gaźnik/zespół wtrysku
Fiesta CVH 1.6 R4 - 128 kg (GS)
Capri Pinto 1.6 R4 - 139 kg (GS)
Capri Lima 2.3 R4 - 190 kg (RSPG)
Merkur Lima 2.3Turbo R4 - 204 kg (RSPG)
Capri Koeln 1.5 V4 - 93 kg (goły)
Capri Koeln 2.3 V6 - 138 kg (G)
Capri Essex 2.0 V4 - 148 kg (RSPG)
Capri Essex 3.0 V6 - 172 kg (GS)
Mondeo Duratec 2.5 V6 - 165 kg (RSPG)
Taurus 90 deg 3.8 V6 - 141 kg (G), 159 kg (RPG)
Mustang Windsor 221/255/289 CID - 210 kg (GS)
Mustang Boss 302 CID - 227 kg (GS)
Mustang Windsor 351 CID - 234 kg (GS)
Mustang Cleveland 351 CID - 250 kg (GS)
Mustang 351M400 - 261 kg (GS)
Jesli ktoś ma jakies inne wiarygodne dane - czekam.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-03-20 16:23:37 /
a mozesz podaj adres tej stronki?
B / 2003-03-20 17:10:49 /
Hmm. z fragmentu tabelki wynika, że mój 1,6 R4 waży tyle samo co 2,3 V6.. (prawie 140kg). A czy 2,8 V6 od Granady waży tyle co 2,3 V6 z tabelki? Jeśli nie, to jaka jest różnica w wadze???
Czy to możliwe, że 2,8 V6 jest cięższe od 2,3 V6 o około 50kg.,czyli waży około 200kg?????
Czy ktoś zna odpowiedź???
HELP!!!
:-)
♠Zoggon♠ / 2003-03-20 17:47:40 /
Zauważ Zoggon że waga 1.6 podana jest z wagą sprzęgła.
Wojtass / 2003-03-20 19:56:35 /
jesli cala sprawa rozbija sie o to (bo nie wiemy o co) czy jest mozliwe wyciagniecie v6 'reczne' to jest to bez windy niemozliwe.
Kriss_MustangII / 2003-03-20 20:29:59 /
nie no sprzęgło nie waży chyba 20kilo, może z 5kg... nie rozbija się sprawa o to, że chcę wyciągać silnik ręcznie hehe. tylko ile zwiększy się waga pojazdu i czy będę musiał wstawiać szersze sprężyny.
Więc niech mi ktoś w końcu odpowie ile cięższy jest silnik 2,8 od 2,3!!!!!!!!!!!!
Lub ile jest cięższy 2,8 od 1,6 R4 tak na oko : 20kg? 40 50 300????
PLEEEEAASSSEEE HHHEEEELLLLPPPP!!!!!!!!!
♠Zoggon♠ / 2003-03-20 20:37:28 /
hmm tak na oko to wszystkie v6 powinny wazyc podobnie (mam 2.0, 2.3, 2.8) ale i tak sa cholernie ciezkie (cztyaj ok 100kg lub lepiej, z bratem zesmy silnika ciagali :) jak zmianiasz z 2.3 na 2.8 to sprezyny _ja_ bym zostawil, w capri do 2.8 dawali 'odbizone i utwardzone' ale to chyba z powodu bardziej sportowych aspiracji wersji 2.8, Gdy kupowałem sprezyny pan 'zenek/franek/etc.' stwierdził ze ma pozycje capri 2.3s/2.8
a co do wagi... sprzegło ale z kołem zamachowym brane pod uwage czy bez? bo to juz bedzie roznica 'kilku' kilo ;)
pozdro
Zoggon - różnica miedzy 2.3 a 2.8 może być rzędu 5-7 kg. Nie dalej jak parę miesięcy temu razem z Peraną wsadzaliśmy kompletny 2.3 z gaznikiem, kolektorami, sprzęgłem i alternatorem do Capri Mk I - we dwóch i bez żadnej windy. Trwało może 20 minut, a auto potem jeździło - na co sa świadkowie. Potem wyjmował Mikołaj sam ten motor windą, ale jak sprzedawał Zajętemu, to znowu kompletny zespół (z olejem) we dwóch wsadzili do bagażnika Cinquecento. Czyli bez przesady - Koeln V6 2.3 z olejem i alternatorem może ważyć najwyżej jakieś 160 kg, a więc najwyżej o 20 kg więcej od Pinto R4 SOHC. Znacznie gorzej jest z Essexem 3.0 - on waży jakieś 20 kg więcej od Koelna. Jeśli więc fabryka dawała do 2.0 R4 i 2.0 V6 te same sprężyny z przodu, to ja bym nic nie ruszał.
Cobra 427 - gdybym pamiętał ten adresik, to podałbym wszystkim linka na stronkę. Niestety - mam tylko tabelkę, przetłumaczoną już na polski - wysyłam Ci na priva.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-03-21 00:32:28 /
Sam już nie wiem jak to jest. Niedawno (czyt.5mies.temu) wyjmowałem z III-ki właśnie 2.8(wtrysk,gażnik,sprzęgło,kolektory,olej) i powiem szczerze z ledwością przenosiliśmy go w trzy osoby. Arnoldem S może nie jestem, ale lekki to on nie jest-stawiam że 1KM=1KG :))
OK, Mad.....
Jestem dokładnie tego samego zdania - Koeln V6 z pełnym osprzetem i oliwą to jakieś 155-160 kg (pisałem przedwczoraj). Wytargać to z auta we dwóch jest baaaardzo cięzko, ale włozyć do bagażnika czy nawet zasadzić na łapy i skrzynię - zauważalnie lżej.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-03-22 01:01:17 /
Niecałe 157 kg bez obudowy z filtrem powietrza. Tyle waży mój, to jest Koeln V6 2300
.:1379:. / 2003-03-22 01:06:25 /
Do bagaznika czy z bagaznika we dwoch takiego 2,8 powinienes wytargac. Ja wczoraj to robilem, ale bez browara nie dasz rady.
Seba / 2003-03-22 09:21:25 /
bez browara... ale na każdy cylinder :)))
http://www.team.net/sol/tech/engine.html
W tym linku podane są wagi silników (m.in. ford V6, V8)
ps. 1lb = 0,45359237kg.
♠Zoggon♠ / 2004-03-11 11:40:59 /
http://www.mustangworks.com/articles/misc/EngineWeights.html
i jeszcze tu
♠Zoggon♠ / 2004-03-11 11:52:52 /
Zoggon a po co Ci 2.8? Przecież ty tam wsadzasz te V8. Chodzi o to że waga jest taka sama co w 2.8 ??? Nie kumam.
przykład podałem... to nie jest wątek o V8 tylko o wagach silników, więc poprostu zamieściłem liniki do tabelek...
ps.
wg. tych danych silnik 2.8V6 waży 140kg, 3.0V6ESSEX waży 172kg, a 390-428 FE V8 waży 295kg, czyli FE V8 jest ponad 2x cięższe od 2.8V6... (smutne :-( )
♠Zoggon♠ / 2004-03-11 18:20:05 /
jakieś lipne te dane - popatrz na V4 ;-)
z R6 moze sie zgodze jeśli chodzi o sam blok z głowicą ale kompletnie bez osprzętu - nawet to jest za lekkie - wiec z przymrużeniem oka na ten spisik - ale bardzo użyteczne - dzieki za link
MikeB4 / 2004-03-11 18:23:25 /
A skoro mówimy o wagach to:
FELGI:
- aluminiowe RS 7 cali szerokości - 6kg sztuka
- stalowe "sportowe" Capri Mk1A 5cali szerokości - 6,4kg sztuka
michukrk / 2004-03-11 18:39:20 /
A ile waży masa nieresorowana tylnego mostu???? Pytanie za sto punktów.....kto da radę????
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-03-11 18:55:20 /
MikeB4. Krk4m podał podobną wagę dla gołego silnika V4... co tu jest dla ciebie lipne?
♠Zoggon♠ / 2004-03-11 19:49:22 /
zobacz essex v4 i koeln v4 (taunus)
MikeB4 / 2004-03-11 20:21:02 /
ma ktos dane ile wazy 2.0 V6 ?
1.6 ohc wyciagnalem ze sierry recznie bez zadnego dzwigu, zastanawiam sie czy vke tez sie uda ...
DeMaDeS / 2004-03-11 21:00:22 /
ile wazy masa :)))
okolo 60-70kg, z hamulcami i kolami moze dojsc do 90-100, ale to dane na oko
co do wag na stronie koeln V4 sie zgadza, ale z essexem V4 troche chyba przesadzili, chociaz nigdy nie widzialem tego silnika
camaro / 2004-03-11 22:39:49 /
więc dane wag silników na oko się nie zgadzają... spoko... ja też nie wiem, więc się nie wtrącam
♠Zoggon♠ / 2004-03-11 22:55:37 /
V-ke da się ręcznie wyjąć! Jakieś 1.5 roku temu wyjmowałem z 4 kolegami 2.3 v6 z Granady! Mojemu koledze udało się nawet włożyć v-kę do grandzi bez żadnej wciągarki (4 ich ponoć było)! Nie da się ukryć, że jest to trochę "ciężka" sprawa!
tak wygląda essex V4 czemu waży aż o 55 kg wiecej niż koeln V4 to pojęcia nie mam .. moze kamieni do miski nałożyli ;-)
MikeB4 / 2004-03-11 23:34:27 /
Silnik 3.0 V6 froda gaznik od wersji essex - bez koła zamachowego - w pięć osób znosiliśmy silnik do piwnicy po 7 stopiniach - to był koszmar
Albi_Poznan / 2004-03-11 23:38:52 /
essexy sa ciezsze do koelnów, i stad ta roznica na wadze ;)
co do wagi koelnv6 ... powiem tak na 'oko' to wszytskei powinny wazyc podobnie, 2.0v6 i 2.3 z bratem przenosiłem kilka razy, wkładalismy toto na przyczepke itp. z 2.8.. było troszke gorzej, był problem co by to draństwo przeciagnac, moze mielismy zły dzień a moze wazy troche wiecej (ale gdzie jak dlaczego?)
pozdrawiam
2.8 ma średnice tłoka 93 mm 2.3 2.6 ma 90 mm a 2.0 83 wiec odpowiednio wydaje mi sie bloki bedą inaczej ważyć ;-)
ale essex v4 i koeln v4 na dobrą sprawe nie mają sie czym różnić :-) każdy ma to samo podobnej wielkości a różnica jest taka że essex V4 jest wg. tamtych danych o ok 60% cieższy 92 a 147 kg - jednak coś tu nie gra ....
MikeB4 / 2004-03-12 00:40:37 /
Analizując zapodaną przez Zoggona tabelkę widzę dane cyfrowo zbliżone do podanych przeze mnie rok temu (dokładnie 20.03.2003) w początkowym stadium istnienia tego wątku. Najpewniej autor wskazywanej w linku stronki przepisał te dane z tej samej tabelki co i ja, tylko że biedak zapomniał o naniesieniu "gwiazdek" itp. przypisów. Koeln V4 waży 93kg ALE BEZ GAŹNIKA, PRĄDNICY, ROZRUSZNIKA i KOŁA ZAMACHOWEGO ZE SPRZĘGŁEM. Natomiast masa 148kg dla Essexa V4 podana jest z całym tym ustrojstwem zainstalowanym - i wszystko jasne. A co do wsadzania Koelna V6 (przynajmniej do Capri) to starym harcerskim sposobem zrobiliśmy to z Peraną we dwóch bez żadnej liny, kołowrotka, dźwigu, wieszaków, podnośników itd. - a nie praktykujemy na siłowni ani w turniejach strongmanów. Bardzo pomocna moze być 1.5 calowa (40mm) deska długości ok. 2 metrów (nie pamiętam dokładnego wymiaru, ale wyjdzie w praniu i wystarczy dociąć).
Pozdro.
KRK 4m / 2004-03-12 01:00:24 /
wyciagarka za niecałe 50zł z liroja tez sobie b.dobrze radzi a i przez kilka dni potrzyma silnik nad ziemią ;)
pozdrawiam
A ktoś mi może podpowiedzieć jaka jest waga nieszczęsnego 2.3D z całym osprzętem. Chodzi o to, że mam dośc wysoko zawiechę z tym 2.3 i mam nadzieję, że jak wrzucę 2.8 to osiądzie ale w miarę rozsądnie.
sołtys / 2008-06-19 09:58:39 /
roznica nie bedzie taka zeby cie satysfakcjonowala(jak sadze). zrob test, siadz na przedniej belce, gdzie sie przykreca chlodnice i zobacz ile siadzie. takiej roznicy na silniku nie uzyskasz ;) (dowod nie wprost) ;)
Leszek "QSi" / 2008-06-19 10:45:20 /
no w zasadzie to ma to sens. Ja ważę 60 kg... czyli co, niższe sprężyny zostają :D
sołtys / 2008-06-19 11:00:28 /
tym bardziej ze dezel jest ciezszy od 2.8...
leetvoos / 2008-06-19 15:58:30 /
osz w mordę... to już w ogóle będzie jak motorówka :P
sołtys / 2008-06-19 16:16:26 /
powiem ci tak: moje zabite sprezyny z 2,5D- samochod siedział jak f1, w leetvoosa karawanie (2,3 v6) wywindowały go max w goore i prawie wcale sie nie uginaja .
fordofil / 2008-06-19 18:59:57 /